MCsidens emne om "Neste års modeller".
-
- Motorsykkelen din: KTM
Re: MCsidens emne om "Neste års modeller".
[video]http://www.youtube.com/watch?v=6h1e9oulMd8[/video]
Film av nye KTM 1290 SuperDuke. Fikk plutselig lyst å bytte sykkel ^.-
Film av nye KTM 1290 SuperDuke. Fikk plutselig lyst å bytte sykkel ^.-

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
-
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
http://www.topspeed.com/motorcycles/mot ... 38009.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vet den er nevnt tidligere, men syntes denne linken ga best info
Vet den er nevnt tidligere, men syntes denne linken ga best info

-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Triumph er på offensiven!
Har kanskje nevnt det før i tråden også, for alt jeg vet...
Uansett så er det en god nyhet, synes jeg, at det ser ut til at Tiger 1050 ikke avgår ved døden etter at tigerfamilien ble tilført Tiger 800 og Tiger Explorer. Når har 1050 fått en ansiktsløftning og en 'moderne' svingarm. Bra! Og ser altså ut til å leve videre i beste velgående
[img]http://www.motorcyclenews.com/upload/29 ... gerspy.jpg[/img]
Har kanskje nevnt det før i tråden også, for alt jeg vet...

Uansett så er det en god nyhet, synes jeg, at det ser ut til at Tiger 1050 ikke avgår ved døden etter at tigerfamilien ble tilført Tiger 800 og Tiger Explorer. Når har 1050 fått en ansiktsløftning og en 'moderne' svingarm. Bra! Og ser altså ut til å leve videre i beste velgående

[img]http://www.motorcyclenews.com/upload/29 ... gerspy.jpg[/img]

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Nice!
Ducati Multistrada 2013
De tar "ESA" ett hakk videre, "Skyhook"..dvs aktiv fjæring, eller ska vi si "adaptiv" fjæring samt en rekke andre endringer, feks lenger sal, et forbedret kåpeglas, ny design, går vekk fra lineær fjær som Øhlins til progresive fra Sachs, smoothere gange på lavere turtall, økt dreiemoment..++
285 000 for 1200S Touring som har Skyhook og org kufferter.
296 000 for 1200GT som har større kufferter samt toppboks
250 000 for 1200 med kufferter, uten Skyhook

Ducati Multistrada 2013

De tar "ESA" ett hakk videre, "Skyhook"..dvs aktiv fjæring, eller ska vi si "adaptiv" fjæring samt en rekke andre endringer, feks lenger sal, et forbedret kåpeglas, ny design, går vekk fra lineær fjær som Øhlins til progresive fra Sachs, smoothere gange på lavere turtall, økt dreiemoment..++

- Andreas
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
En pen facelift de har gjort ja, synes jeg! Er jo sammen med BMW HP4, verdens første MC`er med semiaktiv fjæringZZR-Erling skrev:Nice!
Ducati Multistrada 2013![]()

Salen ble lengre allerede på årets modell, forskjellen til 2013 utgaven er bare design på trekket med "Multistrada" preget inn på passasjersetet.
Billigste utgaven kommer ikke med kofferter. Så i prisforskjellen opp til S Touring utgaven er ikke bare fjæringen. Kofferter, senterstøtte og varmeholker er også inkludert.
Men den som gir mest utstyr for pengene er den nye GT utgaven. For 10.000,- mer enn S Touringen får man med: veltebøyler, toppkoffert, 73l istedet for 58l kofferter, innervesker til alle koffertene, komfortseter, LED-ekstralys, større vindskjerm og hevet styre. Alt dette er tilgjengelig i katalogene, men da blir det sikkert dobbelt så dyrt! Også har den Pirelli Angel i stedet for Pirelli Scorpion dekk.
-
- Motorsykkelen din: x
Bil
Mottor-sykkel
Neste års modell
Ikke godt å si.
http://autos.yahoo.com/blogs/motoramic/ ... 25259.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Det stemmer...std kommer ikke med kufferter, men 250 000 er med kufferter på std modell.Andreas skrev:En pen facelift de har gjort ja, synes jeg! Er jo sammen med BMW HP4, verdens første MC`er med semiaktiv fjæringZZR-Erling skrev:Nice!
Om man har behov for det er nå en annen sak. Jeg skrev litt om hvordan jeg opplevde det i denne tråden på side 5, når jeg fikk prøve en slik Skyhook Multistrada i Spania
![]()
Salen ble lengre allerede på årets modell, forskjellen til 2013 utgaven er bare design på trekket med "Multistrada" preget inn på passasjersetet.
Billigste utgaven kommer ikke med kofferter. Så i prisforskjellen opp til S Touring utgaven er ikke bare fjæringen. Kofferter, senterstøtte og varmeholker er også inkludert.
Men den som gir mest utstyr for pengene er den nye GT utgaven. For 10.000,- mer enn S Touringen får man med: veltebøyler, toppkoffert, 73l istedet for 58l kofferter, innervesker til alle koffertene, komfortseter, LED-ekstralys, større vindskjerm og hevet styre. Alt dette er tilgjengelig i katalogene, men da blir det sikkert dobbelt så dyrt! Også har den Pirelli Angel i stedet for Pirelli Scorpion dekk.
Det er i hvertfall en "hoff-sak"ArcticTiger skrev:BilMottor-sykkel
Neste års modell
Ikke godt å si.
http://autos.yahoo.com/blogs/motoramic/ ... 25259.html" onclick="window.open(this.href);return false;

- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Artig sak det der, den har potensiale til å bli en "hit"ArcticTiger skrev:BilMottor-sykkel
Neste års modell
Ikke godt å si.
Den gyrosaken hadde jo vært noe for wheelonass ... kanskje
-
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Syns den nye Royal Enfield Cafe Racer 535 ser ganske snasen ut!

- Bringisen
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Ser at BMW også leverer sin ESA med dynamisk styring , dvs den tilpasser seg underlaget , høres spennende ut. Det er så fint at noen ingeniører tør å gjøre slike ting slik at vi kan nyte god av produktene. Så får heller det komme noen barnesykdommer på de første modellene , bedre det enn at alle er pysete og sitter på gjerdet å venter på at ande skal gjøre testjobbenZZR-Erling skrev:Nice!

2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Vorsprung durch Technik.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Spennende nyhet fra Triumph! Grundig og god oppdatering av Triumph Tiger 1050 ser det ut til
Les mer ved å klikke på bildet av den flotte sykker'n!
[img]http://www.staffordshiretriumph.co.uk/w ... -White.jpg[/img]

Les mer ved å klikke på bildet av den flotte sykker'n!

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Eg meina å ha lest en plass for nokre år siden at triumph skulle komme med 7 nye modeller i løpet av endel år. Etter det er sprint gt,tiger 800 og 1200 og trophy komt. Er det noken som kan bekrefte rette det? Er det muli at det kjem en daytona 1050?
- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Jeg kan vel tenke meg at Triumph regner XC-utgaven av
både Tiger 800 og Explorer som egene modeller.
800'n er grei, men Explorer XC er jo en vits

både Tiger 800 og Explorer som egene modeller.
800'n er grei, men Explorer XC er jo en vits

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Not bad, not bad at al!AJ skrev:Spennende nyhet fra Triumph! Grundig og god oppdatering av Triumph Tiger 1050 ser det ut til![]()
Les mer ved å klikke på bildet av den flotte sykker'n!![]()

- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Custom,cruising og choppers er det vel ikke dukket opp stort av,de likner jo ofte gammalt motorsykkelræl også...

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dei har en tendens til å holde stilen, men av og til så dukker det opp noke litt frisktIntruder skrev:Custom,cruising og choppers er det vel ikke dukket opp stort av,de likner jo ofte gammalt motorsykkelræl også...![]()
Suzuki M1800R

Yamaha V-Max
Ducati Diavel

HD V-Rod

Honda Fury

Og så har noken gått heilt bananas
Honda Rune

Triumph Rocket3

- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Gjennomgangstema for Yamaha sine farger i 2013 er en stilfull mix av Yamaha Blue og Matt Grey. Fargene kalles Race Blue. Fargene blir brukt på YZF-R125, YZF R6 og R1, XJ N og Diverson F, og på FZ8.
Her er fabrikkraceren YZR M1 i forgrunnen... Stilig

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
kjellv skrev:Gjennomgangstema for Yamaha sine farger i 2013 er en stilfull mix av Yamaha Blue og Matt Grey. Fargene kalles Race Blue. Fargene blir brukt på YZF-R125, YZF R6 og R1, XJ N og Diverson F, og på FZ8.
R1 har jo ikke ABS engang

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Nei det er riktig det! Det hadde sikkert vært greit å ha på en slik sykkel, men det ble vel dyrt nok som det var.ZZR-Erling skrev:kjellv skrev:Gjennomgangstema for Yamaha sine farger i 2013 er en stilfull mix av Yamaha Blue og Matt Grey. Fargene kalles Race Blue. Fargene blir brukt på YZF-R125, YZF R6 og R1, XJ N og Diverson F, og på FZ8.
R1 har jo ikke ABS engang...
...men for å si det slik, ...det har vel også Kawasaki regna litt på. Ninja ZX-10R er vel en reell konkurrent i dette markedet, har heller ikke ABS så vidt jeg vet.
Her er ellers Yamaha YZF-R125 i Race Blue. Denne synes jeg ble spesielt fin

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
ZX10R har ABS. Meiner at det er kun R1 og GSXR som ikkje har ABSkjellv skrev:Nei det er riktig det! Det hadde sikkert vært greit å ha på en slik sykkel, men det ble vel dyrt nok som det var.ZZR-Erling skrev:kjellv skrev:Gjennomgangstema for Yamaha sine farger i 2013 er en stilfull mix av Yamaha Blue og Matt Grey. Fargene kalles Race Blue. Fargene blir brukt på YZF-R125, YZF R6 og R1, XJ N og Diverson F, og på FZ8.
...men for å si det slik, ...det har vel også Kawasaki regna litt på. Ninja ZX-10R er vel en reell konkurrent i dette markedet, har heller ikke ABS så vidt jeg vet.

-
OnlineAJ
- Administrator
- Kontakt:
Men TDM 900 er helt ute av bildet...kjellv skrev:Gjennomgangstema for Yamaha sine farger i 2013 er en stilfull mix av Yamaha Blue og Matt Grey. Fargene kalles Race Blue. Fargene blir brukt på YZF-R125, YZF R6 og R1, XJ N og Diverson F, og på FZ8.
Vet du noe om Yamaha har stoppet produksjonen av denne modellen for godt?

- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Nei de har ikke det!AJ skrev: Vet du noe om Yamaha har stoppet produksjonen av denne modellen for godt?
http://www.yamaha-motor.eu/eu/products/ ... index.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
På den Europeiske hjemmesiden til Yamaha står den ennå, men den blir dessverre ikke tatt inn til Norge lenger. Den ble heller ikke tatt inn i fjor, men salget av 2011 modeller fortsatte helt til august. Da var lageret tomt.
- kjellv
- Moderator
- Kontakt:
Da må du nesten oppdatere meg.ZZR-Tom skrev:ZX10R har ABS. Meiner at det er kun R1 og GSXR som ikkje har ABSkjellv skrev:Nei det er riktig det! Det hadde sikkert vært greit å ha på en slik sykkel, men det ble vel dyrt nok som det var.ZZR-Erling skrev:kjellv skrev:Gjennomgangstema for Yamaha sine farger i 2013 er en stilfull mix av Yamaha Blue og Matt Grey. Fargene kalles Race Blue. Fargene blir brukt på YZF-R125, YZF R6 og R1, XJ N og Diverson F, og på FZ8.
http://www.kawasaki.no/ZX-10R/Specifications" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg ser det ikke her i hvert fall...