Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Tråden om å gå ned i kubikkstørrelse

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Erling skrev:Det er for lite effekt når du føler du har for lite guff :D


Når feks den helvettes smellfeilte grisate bussen ikke er til å komme forbi fordi biken ikke har nok guff, da er det faen meg nok!

Den første linjen der er noe av det beste som hittil er sagt , da er det definitivt for lite.

Men den andre linjen om at det er nok når man ikke kommer forbi den h.s.f.bussen er jeg ikke enig i , da er det vel ikke nok da er det for lite :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av jhn »

Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:Det er for lite effekt når du føler du har for lite guff :D


Når feks den helvettes smellfeilte grisate bussen ikke er til å komme forbi fordi biken ikke har nok guff, da er det faen meg nok!

Den første linjen der er noe av det beste som hittil er sagt , da er det definitivt for lite.

Men den andre linjen om at det er nok når man ikke kommer forbi den h.s.f.bussen er jeg ikke enig i , da er det vel ikke nok da er det for lite :P :p
Ser du hva du har gjort no? Du har gjort ZZR-Erling fullstendig forvirret :twisted

ZZR-Erling

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Erling »

Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:Det er for lite effekt når du føler du har for lite guff :D


Når feks den helvettes smellfeilte grisate bussen ikke er til å komme forbi fordi biken ikke har nok guff, da er det faen meg nok!

Den første linjen der er noe av det beste som hittil er sagt , da er det definitivt for lite.

Men den andre linjen om at det er nok når man ikke kommer forbi den h.s.f.bussen er jeg ikke enig i , da er det vel ikke nok da er det for lite :P :p
Ordspikkeri, og litt klønat formulert :P :p

Men nu e det nok :-)å

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Erling skrev:
Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:Det er for lite effekt når du føler du har for lite guff :D


Når feks den helvettes smellfeilte grisate bussen ikke er til å komme forbi fordi biken ikke har nok guff, da er det faen meg nok!

Den første linjen der er noe av det beste som hittil er sagt , da er det definitivt for lite.

Men den andre linjen om at det er nok når man ikke kommer forbi den h.s.f.bussen er jeg ikke enig i , da er det vel ikke nok da er det for lite :P :p
Ordspikkeri, og litt klønat formulert :P :p

Men nu e det nok :-)å
Ja , men det er jo helg og den rette tråden :D
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

ZZR-Erling

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Erling »

Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:
Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:Det er for lite effekt når du føler du har for lite guff :D


Når feks den helvettes smellfeilte grisate bussen ikke er til å komme forbi fordi biken ikke har nok guff, da er det faen meg nok!

Den første linjen der er noe av det beste som hittil er sagt , da er det definitivt for lite.

Men den andre linjen om at det er nok når man ikke kommer forbi den h.s.f.bussen er jeg ikke enig i , da er det vel ikke nok da er det for lite :P :p
Ordspikkeri, og litt klønat formulert :P :p

Men nu e det nok :-)å
Ja , men det er jo helg og den rette tråden :D
Ja, er jo det... :knegg

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Bosted: Indre Østfold

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av EasyRider »

Hvem blir neste mann til å rote litt i glørne så vi får virkelig fyr her?? :P :p

Helgen er jo lang og vinteren enda lengre...(føles ihverfall slik) :sorry
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ArcticTiger »

jhn skrev:Jeg hadde en VT 1100, den var helt kurant på langtur. Når jeg satte på vindskjermen var det ingen problemer å marsje i 140-145 km/t (fikk ikke mere), da var det 100% vindstille og turbulensfritt bak skjermen, man kunne faktisk røyke i den hastigheten.
Du trenger ikke en 1100-kubbikker for å kunne røyke mens du kjører, det greide en kommpis av meg i Oslo helt fint på en Grønn Suzzuki 250 :thumleft
Så jeg er enig med Intruder mfl at 250 ccm er nok, uansett åssen du ser på det :knegg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av AJ »

Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:
Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:Det er for lite effekt når du føler du har for lite guff :D


Når feks den helvettes smellfeilte grisate bussen ikke er til å komme forbi fordi biken ikke har nok guff, da er det faen meg nok!

Den første linjen der er noe av det beste som hittil er sagt , da er det definitivt for lite.

Men den andre linjen om at det er nok når man ikke kommer forbi den h.s.f.bussen er jeg ikke enig i , da er det vel ikke nok da er det for lite :P :p
Ordspikkeri, og litt klønat formulert :P :p

Men nu e det nok :-)å
Ja , men det er jo helg og den rette tråden :D
Eller kanskje dette er den rette tråden? ;-) :skriver :terge :jada: :
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=12&t=1057" onclick="window.open(this.href);return false;
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av jhn »

ArcticTiger skrev:
jhn skrev:Jeg hadde en VT 1100, den var helt kurant på langtur. Når jeg satte på vindskjermen var det ingen problemer å marsje i 140-145 km/t (fikk ikke mere), da var det 100% vindstille og turbulensfritt bak skjermen, man kunne faktisk røyke i den hastigheten.
Du trenger ikke en 1100-kubbikker for å kunne røyke mens du kjører, det greide en kommpis av meg i Oslo helt fint på en Grønn Suzzuki 250 :thumleft
Så jeg er enig med Intruder mfl at 250 ccm er nok, uansett åssen du ser på det :knegg
Nåja ... hvis man skal røyke i 140 på en Shadow, så må det være en 1100

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

AJ skrev:
Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:
Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:Det er for lite effekt når du føler du har for lite guff :D


Når feks den helvettes smellfeilte grisate bussen ikke er til å komme forbi fordi biken ikke har nok guff, da er det faen meg nok!

Den første linjen der er noe av det beste som hittil er sagt , da er det definitivt for lite.

Men den andre linjen om at det er nok når man ikke kommer forbi den h.s.f.bussen er jeg ikke enig i , da er det vel ikke nok da er det for lite :P :p
Ordspikkeri, og litt klønat formulert :P :p

Men nu e det nok :-)å
Ja , men det er jo helg og den rette tråden :D
Eller kanskje dette er den rette tråden? ;-) :skriver :terge :jada: :
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=12&t=1057" onclick="window.open(this.href);return false;
:P :p Ja det kan jo være , merker disse to trådene som har kokt litt de siste ukene har gått på bekostning av skolearbeidet mitt.
Man blir så engasjert at dette forumsnakket tar alt for mye tid :-)å
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ArcticTiger »

@Bringisen; At skolearbeidet lider får så være, men jeg håper forumskrivingen ikke går utover Biiimer-gnikkingen :8-[ , men der er du kanskje ajour :-k

Brukeravatar
bjornen
Innlegg: 245
Registrert: 01 sep 2012, 19:17
Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny
Bosted: Drammen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av bjornen »

Jeg hadde en VT 1100, den var helt kurant på langtur. Når jeg satte på vindskjermen var det ingen problemer å marsje i 140-145 km/t (fikk ikke mere), da var det 100% vindstille og turbulensfritt bak skjermen, man kunne faktisk røyke i den hastigheten.[/quote]


på vt'n virker det som knea er oppunder haka :sorry når jeg er ute å triller
stort mer en en time eller to så blir jeg veldig støl i .......

men lyden og følelsen av en v2'er er gromm :roll

har ikke prøvd med vindskjerm på denne, det kan selvfølgelig utgjøre stor forskjell...

ellers får alle sammen ha et godt nytt år, en strålende helg, og en tidlig vår :prop:

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

ArcticTiger skrev:@Bringisen; At skolearbeidet lider får så være, men jeg håper forumskrivingen ikke går utover Biiimer-gnikkingen :8-[ , men der er du kanskje ajour :-k
Hehe , nei hvis du tenker på slikt som dette , så er har det høyeste prioritet og allerede gjort :D

Bilde
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av tagesk »

ZZR-Erling skrev: Når feks den helvettes smellfeilte grisate bussen ikke er til å komme forbi fordi biken ikke har nok guff, da er det faen meg nok!
[video]http://www.youtube.com/watch?v=JetbQwl8eVY[/video]

Min erfaring er at når det er trangt, da er det plassen som er problemet ikke kreftene.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av jhn »

bjornen skrev:Jeg hadde en VT 1100, den var helt kurant på langtur. Når jeg satte på vindskjermen var det ingen problemer å marsje i 140-145 km/t (fikk ikke mere), da var det 100% vindstille og turbulensfritt bak skjermen, man kunne faktisk røyke i den hastigheten.

på vt'n virker det som knea er oppunder haka :sorry når jeg er ute å triller
stort mer en en time eller to så blir jeg veldig støl i .......

men lyden og følelsen av en v2'er er gromm :roll

har ikke prøvd med vindskjerm på denne, det kan selvfølgelig utgjøre stor forskjell...

ellers får alle sammen ha et godt nytt år, en strålende helg, og en tidlig vår :prop:[/quote]
Jeg tror fotpinnene er lengere bak på 750.
På 1100 satt jeg med nærmest strake bein, der er de plassert helt framme ved radiatoren
shadow - 800 x 485.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av MaxTron »

DA er det på tide med en konklusjon:

Har man tilgang på Minst 160 Nm og 180 hk (på hjulet) så er det nok alt anna er for lite!!

(Vist man har dette så har man også akkurat passe antall kubikk og sylindere)

Sånn, nå kan tråden stenges :thumleft
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Bosted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av tomsnes »

:prf :thumleft :lol
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

MaxTron skrev:DA er det på tide med en konklusjon:

Har man tilgang på Minst 160 Nm og 180 hk (på hjulet) så er det nok alt anna er for lite!!

(Vist man har dette så har man også akkurat passe antall kubikk og sylindere)

Sånn, nå kan tråden stenges :thumleft
Du skal i allefall ha kredit for at jeg tror du er den eneste som egentlig har svart på spørsmålet i tråden :P :p
Så jeg henger meg på og sier tråden kan stenges :thumleft
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Bosted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av fikse »

:thumleft
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

ZZR-Erling

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Erling »

E jo selvf uenig i Maxtron :knegg

Man har for lite kubikk og effekt når man føler biken har for lite guff...sånn er det med den saken!

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av MaxTron »

Må vel si meg enig der ZZR-Erling, og visst en har mer enn en noengang kommer til å bruke så er det egentlig akkurat passe... :-k

Forutsatt at man er istand til å kjenne sin egen og sykkelens begrensninger..
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

MaxTron skrev:Må vel si meg enig der ZZR-Erling, og visst en har mer enn en noengang kommer til å bruke så er det egentlig akkurat passe... :-k

Forutsatt at man er istand til å kjenne sin egen og sykkelens begrensninger..
Jamen , jeg føler at jeg har mer enn jeg noen gang kommer til å bruke men er likevel usikker om det er nok etter å ha lest denne tråden :scratch
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2548
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Bosted: Nordmøre

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av MaxTron »

Bringisen skrev:
MaxTron skrev:Må vel si meg enig der ZZR-Erling, og visst en har mer enn en noengang kommer til å bruke så er det egentlig akkurat passe... :-k

Forutsatt at man er istand til å kjenne sin egen og sykkelens begrensninger..
Jamen , jeg føler at jeg har mer enn jeg noen gang kommer til å bruke men er likevel usikker om det er nok etter å ha lest denne tråden :scratch
Men da har du sansynlig vis akkurat passe for DIN del og DITT bruk...

Men blir jo lite fart i sånne tråder av å være enig og vennlig :twisted
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

MaxTron skrev:
Bringisen skrev:
MaxTron skrev:Må vel si meg enig der ZZR-Erling, og visst en har mer enn en noengang kommer til å bruke så er det egentlig akkurat passe... :-k

Forutsatt at man er istand til å kjenne sin egen og sykkelens begrensninger..
Jamen , jeg føler at jeg har mer enn jeg noen gang kommer til å bruke men er likevel usikker om det er nok etter å ha lest denne tråden :scratch
Men da har du sansynlig vis akkurat passe for DIN del og DITT bruk...

Men blir jo lite fart i sånne tråder av å være enig og vennlig :twisted
Ja jeg er litt usikker på hva jeg skal tørre å skrive for å få fyr på bålet igjen :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Tom »

MaxTron skrev:Har man tilgang på Minst 160 Nm og 180 hk (på hjulet) så er det nok alt anna er for lite!!
Oij, det hadde eg ikkje trudd om deg, men men bra valg og grattis med en Kawasaki ZZR1400 gen2 :HB :bb_p:

Svar