Men GS og GSA har dønn like motora? Likt levering av effekten og opførselen etc etc? Utenom i 2013 då.joo skrev:Da 1200 kom var det som GS. Året etter kom GSA og RT. Regner med vi får se noe nytt i 2014 også, mer snadder mao.ZZR-Erling skrev:
edit 2: hvorfor er ikke GSA vannavkjølt i 2013? Kan det være at de anser en luftavkjølt som mere robust??
Kiiipe saker, BMW-feiler
Re: Kiiipe saker, BMW-feiler
- Bringisen
- Innlegg: 1725
- Registrert: 15 des 2010, 16:47
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
- Bosted: Bergen
Re: Kiiipe saker, BMW-feiler
Uansett hvor mye synsing det blir så er jeg tro det eller ei enig med deg. På bakgrunn av det vi er enig om ville jeg valgt enda en ny GS fremfor MTS.ZZR-Tom skrev:Trur vi kan ta litt meir synsing.Bringisen skrev:Det er jeg enig i , samt at jeg mener at en GS eller helst GSA er mer egnet til "uten for veien kjøring" enn en MTS. Ducatien er rett og slett for fin , og jeg tviler på at intensjonen til Ducati ingeniørene var å konkurrere med GS på det feltet.
GS vs MTS: GS best på offroad og touring MTS best på sportslig og bykjøring, dog så er ikkje MTS dårlig turing og takler greit offroad og GS takler bykjøring og greit sportsligkjøring.
Men MTS er en utrolig vakker sykkel som uten tvil har kvaliteter.
Nå har jeg en gang før valgt en sykkel fordi jeg synes den var vakker i stedet for å velge en sykkel jeg kunne ha mest mulig glede av. Den gang var det en lærerik erfaring.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Re: Kiiipe saker, BMW-feiler
Slik har BMW gjort det bestandig. Når de lanserer en ny konstruksjon, hvor alt er nytt, lanserer de alltid først en modell og lar den gå en tid i markedet, deretter kommer de andre modellene etter.ZZR-Erling skrev: .....
edit 2: hvorfor er ikke GSA vannavkjølt i 2013? Kan det være at de anser en luftavkjølt som mere robust??
......
Feks gikk K1200LT frem til 2009 med Brick motoren, selv om de andre hadde den nye K-motoren.
De gjorde også det samme da 1200 avløste 1150, GS først, mens man solgte GSA og RT med den "gamle" motoren.
Tipper det er en kombinasjon om ønske å bygge opp erfaring sammen med rent praktisk å lage nye produksjonslinjer for alt på en gang.
Selv om GS og GSA deler samme motor er der en del komponenter som er ulike, for ikke å snakke om RT med alle plastdeler og ekstrautstyr.
Vi må huske på at selv om BMW selger godt i Norge er de på verdensbasis en liten produsent i forhold til sine japanske konkurenter.
Re: Kiiipe saker, BMW-feiler
Tidligere er det skrevet at GTR ruster og det stemmer sikkert. Lakken på min er i all efall utrolig tynn. De kunne godt spandert en ekstra liter med lakk på den. Uten at jeg vet så mye om det så er det vel tanken som ruster? virker som lakken er dårligst her. Eller hva er det som pleier å ruste?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Kiiipe saker, BMW-feiler
Det er i verftfall på ZZR tankdelen som ligger under salen, sveisane meiner eg som det først begynner med. Folk pleier å smøre på CRC eller liknades.JohnnyTh skrev:Tidligere er det skrevet at GTR ruster og det stemmer sikkert. Lakken på min er i all efall utrolig tynn. De kunne godt spandert en ekstra liter med lakk på den. Uten at jeg vet så mye om det så er det vel tanken som ruster? virker som lakken er dårligst her. Eller hva er det som pleier å ruste?