MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Jompa »

pelsen skrev:
Jompa skrev:Det er jo ett faktum at ingen skriver om hvordan det er å kjøre på langtur med en stivramma shopper,.
hvis du lurer på det kan jeg fortelle at det er vondt, har ikke chopper , men bobber er like vondt, det er vondt å kjøre tur med i gNore
Ikke akkurat det at jeg lurte så mye på det, kan godt forestille meg hvordan det er.
Men spørsmålet er heller hvorfor ikke de som kjører disse syklene er på forumet i noen særlig grad.
Og vær så snill å ikke kom med et eksempel på ett eller to medlemmer, for du /dere blir uansett unntakene.....
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
mammut89
Innlegg: 248
Registrert: 07 jan 2012, 15:28
Motorsykkelen din: S1000R
Bosted: Oslo

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av mammut89 »

må si at det også er min oppfatning at det er mye middelaldrende på tur i fartsgrensa. godt mulig jeg tar feil.

en ting jeg har erfart er at de yngre foretrekker facebook grupper istedet for forum.
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av AJ »

Jompa skrev: Men spørsmålet er heller hvorfor ikke de som kjører disse syklene er på forumet i noen særlig grad.
Dette er jo nærmest et håpløst spørsmål å få svar på og ikke minst et et nærmest umulig prosjekt å undersøke nærmere.
Hvordan skal vi greie å få svar på hvorfor disse og andre som ikke er medlemmer/brukere av MCsiden.no ikke bruker nettopp MCsiden.no :scratch
Er sikkert mulig, men ikke uten betydelig jobb med spørreskjemaer og jeg vet ikke hva... :dontknow
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av pelsen »

Jompa skrev:
pelsen skrev:
Jompa skrev:Det er jo ett faktum at ingen skriver om hvordan det er å kjøre på langtur med en stivramma shopper,.
hvis du lurer på det kan jeg fortelle at det er vondt, har ikke chopper , men bobber er like vondt, det er vondt å kjøre tur med i gNore
Ikke akkurat det at jeg lurte så mye på det, kan godt forestille meg hvordan det er.
Men spørsmålet er heller hvorfor ikke de som kjører disse syklene er på forumet i noen særlig grad.
Og vær så snill å ikke kom med et eksempel på ett eller to medlemmer, for du /dere blir uansett unntakene.....
kommer ikke noe eksempel det er bare meg selv, har vært medlem her ganske lenge

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Bosted: Ørsta

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Snikkeren »

Jompa skrev:Uten å kunne legge frem tall som beviser min påstand, og uten å prøve å rakke ned på noen eller syklene deres påstår jeg
at MC-siden for det meste består av middelaldrende menn som kjører 2 og 3-cylindrede adventure-sykler.
Disse medlemmene kjører for det meste i lovlig fart,....................................
Du får slenge deg på PreHøstTur 2013, så får du sett om disse adventure sjåførene er så nøye på fartsgrensene. ;e

Edit:
Eller hvis det blir for langt å reise, så kan du ta en titt på denne adventure sjåføren foran meg på PreHøstTur 2012:

[video]https://www.youtube.com/watch?v=a7uoV323oho[/video]
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Jompa »

AJ skrev:
Jompa skrev: Men spørsmålet er heller hvorfor ikke de som kjører disse syklene er på forumet i noen særlig grad.
Dette er jo nærmest et håpløst spørsmål å få svar på og ikke minst et et nærmest umulig prosjekt å undersøke nærmere.
Hvordan skal vi greie å få svar på hvorfor disse og andre som ikke er medlemmer/brukere av MCsiden.no ikke bruker nettopp MCsiden.no :scratch
Er sikkert mulig, men ikke uten betydelig jobb med spørreskjemaer og jeg vet ikke hva... :dontknow
Næ, det er da ikke nødvendig med spørreskjema.
Medlemmene på forumet må da kunne svare på om forumet er "smalt" eller ikke.
Og mange har svart, over 20 svar 2 timer kan jo tyde på et visst engagement ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Jompa »

Snikkeren skrev:
Jompa skrev:Uten å kunne legge frem tall som beviser min påstand, og uten å prøve å rakke ned på noen eller syklene deres påstår jeg
at MC-siden for det meste består av middelaldrende menn som kjører 2 og 3-cylindrede adventure-sykler.
Disse medlemmene kjører for det meste i lovlig fart,....................................
Du får slenge deg på PreHøstTur 2013, så får du sett om disse adventure sjåførene er så nøye på fartsgrensene. ;e
Skal jeg slenge meg med på PreHøstturen må jeg enten ha veldig god tid, eller lage mine egne fartsgrenser underveis.
Det siste er vel en dårlig løsning :-k :-k

Det blir for langt unna, både i forhold til ferien og at ryggen ikke holder en så lang tur.
Men det hadde sikkert vært artig.
Får heller kose meg med historier og bilder fra turen, og kanskje slenge litt med leppa etterpå ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av AJ »

Jompa skrev:
Næ, det er da ikke nødvendig med spørreskjema.
Medlemmene på forumet må da kunne svare på om forumet er "smalt" eller ikke.
Og mange har svart, over 20 svar 2 timer kan jo tyde på et visst engagement ?
Jo, jo... Klart folk blir engasjert. Noe annet ville vært rart når du har sett et slikt tema på dagsorden.

Men uansett er det vel strengt tatt mest interessant å får svar fra de som har valgt å ikke bruke MCsiden.no enn de som faktisk bruker forumet?
Det er vel der det er mest å hente når det gjelder å få svar på hvorfor nettopp MCsiden.no ikke er et interessant nettsted å bruke?
Kunne jo selvfølgelig spørre registrerte medlemmer på http://www.bike.no/forum" onclick="window.open(this.href);return false; og http://www.mc-forumet.no" onclick="window.open(this.href);return false; ... :-k
Mange av disse vil jeg tro har vært innom MCsiden.no og kikket av og til - uten å registrere seg...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av JohnnyTh »

Jeg kunne jo aldri vært med på noe mc-siden tur. Har jo skjønt at med min sykkel ville jeg aldri klart å holde følge. Ikke engang innenfor fartsgrensene etter hva jeg forstår.
Enig at takhøyden må være stor men til tider er det nok vel mye skyts som rettes mot andre.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av pelsen »

Takhøyden her er vel en av de høyeste jeg har sett på noe seriøst forum.
Jeg har bygget chopper, racer, cafe-racer, bobber, og kjører R - må jo ha noe som funker til å kjøre årntlig fort med også :knegg
Det er jo mange her med advenrture-sykler, og jeg kan nok finne på å skaffe meg en slik en selv, men først når det blir plagsomt å kjøre RC8R.
Byggetråder på mine prosjekter ville jo vært fint på et forum som dette, jeg har tatt masse bilder av byggeprosessen, men dette kan jeg dessverre ikke legge ut.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av AJ »

JohnnyTh skrev:Jeg kunne jo aldri vært med på noe mc-siden tur. Har jo skjønt at med min sykkel ville jeg aldri klart å holde følge.
:eh
Kan ikke helt skjønne hvor du har dette fra... :scratch
Kan nevne f.eks. Øyeren Rundt. Kan ikke huske at noen ymtet frampå om at de ikke holdt følge...

Kom til å tenke på det...: Kommentaren din var vel en fleipekommentar, regner jeg med... ;-)
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Bosted: Ørsta

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Snikkeren »

JohnnyTh skrev:Jeg kunne jo aldri vært med på noe mc-siden tur. Har jo skjønt at med min sykkel ville jeg aldri klart å holde følge. Ikke engang innenfor fartsgrensene etter hva jeg forstår.
Klart du kan være med på MCsiden tur. Er ikke alle som kjører like fort på en tur, og man skal jo ikke kjøre fortere enn hva man føler man behersker eller har lyst til. På turene blir det mange stopp, og da samles alle igjen og preiker skit før vi kjører videre igjen. Selv om man er på tur sammen, så man ikke kjøre i en stor klynge. Det blir naturlig at det danner seg forskjellige grupper når man kjører.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av pelsen »

AJ skrev:
JohnnyTh skrev:Jeg kunne jo aldri vært med på noe mc-siden tur. Har jo skjønt at med min sykkel ville jeg aldri klart å holde følge.
:eh
Kan ikke helt skjønne hvor du har dette fra... :scratch
Kan nevne f.eks. Øyeren Rundt. Kan ikke huske at noen ymtet frampå om at de ikke holdt følge...

Kom til å tenke på det...: Kommentaren din var vel en fleipekommentar, regner jeg med... ;-)
på den turen kjørte vi så pent at jeg kunne ha hengt med selv om jeg hadde kjørt bobberen, vi kjørte i kø bak biler. Når vi har erfarne førere først på en slik tur , så kjører ikke de forbi biler og jager opp tempoet for resten av gjengen.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av JohnnyTh »

AJ skrev:
JohnnyTh skrev:Jeg kunne jo aldri vært med på noe mc-siden tur. Har jo skjønt at med min sykkel ville jeg aldri klart å holde følge.
:eh
Kan ikke helt skjønne hvor du har dette fra... :scratch
Kan nevne f.eks. Øyeren Rundt. Kan ikke huske at noen ymtet frampå om at de ikke holdt følge...

Kom til å tenke på det...: Kommentaren din var vel en fleipekommentar, regner jeg med... ;-)
Dette har jo blitt sagt mange ganger. Men sa det for fleip, for bryr meg ikke så mye om det. Hvis noen må kjøre fra meg så god tur :vs
Av norske forum så startet jeg vel på bike, men ble lei av litt barnslige holdninger det. Så får en heller holde ut litt nedlatende holdninger fra adv folket. Det går helt greit. Det er jo heller ikke noe ukjent fenomen fra andre forum i det store utlandet.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av JohnnyTh »

Snikkeren skrev:
JohnnyTh skrev:Jeg kunne jo aldri vært med på noe mc-siden tur. Har jo skjønt at med min sykkel ville jeg aldri klart å holde følge. Ikke engang innenfor fartsgrensene etter hva jeg forstår.
Klart du kan være med på MCsiden tur. Er ikke alle som kjører like fort på en tur, og man skal jo ikke kjøre fortere enn hva man føler man behersker eller har lyst til. På turene blir det mange stopp, og da samles alle igjen og preiker skit før vi kjører videre igjen. Selv om man er på tur sammen, så man ikke kjøre i en stor klynge. Det blir naturlig at det danner seg forskjellige grupper når man kjører.
Høres jo bra ut dette. Får bare håpe det fremdeles er varme på grillen når jeg kommer frem :thumleft
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av simpson »

JohnnyTh skrev:
AJ skrev:
JohnnyTh skrev:Jeg kunne jo aldri vært med på noe mc-siden tur. Har jo skjønt at med min sykkel ville jeg aldri klart å holde følge.
:eh
Kan ikke helt skjønne hvor du har dette fra... :scratch
Kan nevne f.eks. Øyeren Rundt. Kan ikke huske at noen ymtet frampå om at de ikke holdt følge...

Kom til å tenke på det...: Kommentaren din var vel en fleipekommentar, regner jeg med... ;-)
Dette har jo blitt sagt mange ganger. Men sa det for fleip, for bryr meg ikke så mye om det. Hvis noen må kjøre fra meg så god tur :vs
Av norske forum så startet jeg vel på bike, men ble lei av litt barnslige holdninger det. Så får en heller holde ut litt nedlatende holdninger fra adv folket. Det går helt greit. Det er jo heller ikke noe ukjent fenomen fra andre forum i det store utlandet.
Mange ganger? Kan ikke si at jeg har sett det eneste gang.

Synes ikke forumet er smalt, men det er jo ofte de samme som lager tråder og poster innlegg.
Fordelingen av sykkeltyper gjennspeiler vel gjennomsnittet av motorsykkellister.
Og hvis jeg blir lei av at folk med Kawa 1400 forsvarer sine sykler og blir fornærmet av slengkommentarer eller at de med adventurersykler synes at R sykler går for fort, går jeg inn på forum som er kanskje merkespesifikt og finne likesinnede folk. Men nisjeforumer har en tendens til å bli litt ensporede så jeg mener at MCsiden har en fin funksjon som et forum for alle.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Bosted: Bergen

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Bringisen »

JohnnyTh skrev:Jeg trives godt her, men det er jo ganske sterk overvekt av adv sykkel eiere. Føler nok av og til at det er litt nedlatende holdninger til andre sykkeltyper.
Hvis det er en trøst så er det nok en del av adv-sykkel eierene som føler akkurat det samme du :[-X
Men når det er sagt så er det nok slik eller verre de fleste andre blandingsforum. Når jeg vil skygge unna slike nedlatende kommentarer som du sikkert tenker på ,så leser jeg bare litt på advriderforumet , Schnellpanzerforumet og F800riders forumet i stedet.
Men jeg tåler helt fint slik det er her på forumet , synes det er et av de desidert beste blandingsforumene og jeg er aldri på Bikeforumet lenger. Til å begynne med synes jeg at MCforumet var litt "lukket" på en måte og trakk meg vekk herfra. Men jeg var klok nok til å komme tilbake etter ett års tid , av en eller annen grunn måtte jeg registrere meg på nytt. Men fikk nytt nicknavn osv. ;-)
Nå trives jeg veldig godt her og selv om slike eksempler på avsporing i ADV tråden er trist så går det jo an å fort lage en ny tråd slik at avsporingen kan skje der. Jeg prøvde å gjøre det og den nye tråden ble svært populær selv om nesten alle la trykk på at de synes det var den rareste og mest tåpelige tråden som var laget. Men ADV tråden ble i allefall litt renere. De som ikke like ADV snakk kan jo selvfølgelig la vær å delta akkurat i den tråden.
Jeg velger å ikke delta i se trådene som ikke interesserer meg så mye , men jeg er bygget slik at jeg aldri greier å unngå å besvare innlegg som er myntet eller rettet til meg så det er ikke alltid like enkelt :P :p
Sist redigert av Bringisen den 13 jan 2013, 09:49, redigert 1 gang totalt.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Bosted: Kongsberg

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Dexter »

JohnnyTh skrev:Jeg kunne jo aldri vært med på noe mc-siden tur. Har jo skjønt at med min sykkel ville jeg aldri klart å holde følge. Ikke engang innenfor fartsgrensene etter hva jeg forstår.
Enig at takhøyden må være stor men til tider er det nok vel mye skyts som rettes mot andre.
Jeg tror ikke du skal være bekymret for å være med på noen av turene som vi har. Forøvrig så synes jeg du har en knalltøff sykkel som jeg godt kunne funnet på å ende opp med selv :knegg :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av JohnnyTh »

Dexter skrev:
JohnnyTh skrev:Jeg kunne jo aldri vært med på noe mc-siden tur. Har jo skjønt at med min sykkel ville jeg aldri klart å holde følge. Ikke engang innenfor fartsgrensene etter hva jeg forstår.
Enig at takhøyden må være stor men til tider er det nok vel mye skyts som rettes mot andre.
Jeg tror ikke du skal være bekymret for å være med på noen av turene som vi har. Forøvrig så synes jeg du har en knalltøff sykkel som jeg godt kunne funnet på å ende opp med selv :knegg :thumleft
Da må du tenke deg godt om, for har lært endel etter jeg kjpte den; den er ikke god å kjøre på det aller meste av norske veier, alle adv sykkler har bedre akselrasjon, selv en 250 går bedre og alle kan kjøre fra den på norske veier uten å bryte fartsgrensene.
Men kan du leve med dette så er det en flott sykkel. Jeg håper jeg kommer til å trives på denne når jeg får kjørt den litt. Du får hilse når du kjører forbi meg et sted :D
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Bosted: Kongsberg

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Dexter »

JohnnyTh skrev:
Dexter skrev:
JohnnyTh skrev:Jeg kunne jo aldri vært med på noe mc-siden tur. Har jo skjønt at med min sykkel ville jeg aldri klart å holde følge. Ikke engang innenfor fartsgrensene etter hva jeg forstår.
Enig at takhøyden må være stor men til tider er det nok vel mye skyts som rettes mot andre.
Jeg tror ikke du skal være bekymret for å være med på noen av turene som vi har. Forøvrig så synes jeg du har en knalltøff sykkel som jeg godt kunne funnet på å ende opp med selv :knegg :thumleft
Da må du tenke deg godt om, for har lært endel etter jeg kjpte den; den er ikke god å kjøre på det aller meste av norske veier, alle adv sykkler har bedre akselrasjon, selv en 250 går bedre og alle kan kjøre fra den på norske veier uten å bryte fartsgrensene.
Men kan du leve med dette så er det en flott sykkel. Jeg håper jeg kommer til å trives på denne når jeg får kjørt den litt. Du får hilse når du kjører forbi meg et sted :D
Nå ble jeg overrasket, kan dette virkelig stemme? Det sammenfaller ikke med det jeg har lest av tester :scratch Kjører jeg forbi så skal jeg heller gi tegn til å stoppe å ta en kaffe å en prat :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av tagesk »

Med forbehold om at jeg både er en middelaldrende mann og kjører ADV, her er mitt lille innspill.

Regner med at alle er enig i at om man kjøper Hondahama, BHD, eller Kawazuki spiller det liten rolle. I dagens globale marked er det liten eller ingen forskjell mellom kvaliteten på produksjonen. Av og til kan man være uheldig med ett eller annet, men tiden da merket bestemte kvaliteten, den tror jeg er forbi.

Jeg tror også det er slik at om du kjøper en R fra Honda går den ikke noe bedre eller dårligere enn en R fra BMW eller Ducati. Men, naturligvis, det finnes ikke en Ducatieier i verden som har det minste til overs for BMWs japse-klon :-)

Det som teller, det er hvilket segment du kjøper deg inn i. Hva slags sykkel du vil ha. Alle forstår hva en R-sykkel er. Og en 1500 cc cruiser. Men hva er en ADV? Jo, en ADV er et kompromiss. Ikke størst, ikke raskest, absolutt ikke penest, ikke lettest, ikke tyngst, Et Cetera.

Jeg tror at det som gjør ADV-folket så overbevist om at de har gjort Det Rette er at de har latt være å gå efter det beste i én retning fordi de mener at totalsummen blir bedre om de slakker litt på kravene i alle retninger.

Og her er vi da (endelig) ved poenget: Fordi ADV-folket ikke har fått noe av alt de egentlig ønsker seg (ikke raskest, ikke stilig, ikke lettest.....) så har de overbevist seg selv om at de har gjort noe klokt.
Problemet er at folk som er overbevist om at de har gjort noe klokt, de har litt lett for å gjenta det, og gjenta det, og gjenta det.

For egen del, når jeg parkerer ved siden av en Ducati 1098s, da må jeg ta et glass kaldt vann for å minne meg selv på hvor klok jeg er. Nevnte jeg at ADV-folk ofte gjentar at ADV-sykler er et klokt valg?
Det samme gjelder når jeg parkerer ved siden av en stor og velholdt HD. Jeg putter to isbiter i hver lomme og sier høyt til meg selv at det er fordi jeg har gitt avkall på det stilsikre at jeg var på Nordkapp i fire grader og regn i sommer.

Jeg tror man må være litt middelaldrende for å greie å gi avkall på alt som er lekkert for å gjøre noe så trist som et klokt valg. Kan ikke ha kokende blod og velge BMW R1150GS isteden for Ducati 1098s. Det er rett og slett ikke mulig. Nevnte jeg at ADV-folk ofte gjentar at ADV-sykler er et klokt valg?

Med andre og alt for mange ord: Du har rett.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av JohnnyTh »

Dexter skrev:
JohnnyTh skrev:
Dexter skrev:
JohnnyTh skrev:Jeg kunne jo aldri vært med på noe mc-siden tur. Har jo skjønt at med min sykkel ville jeg aldri klart å holde følge. Ikke engang innenfor fartsgrensene etter hva jeg forstår.
Enig at takhøyden må være stor men til tider er det nok vel mye skyts som rettes mot andre.
Jeg tror ikke du skal være bekymret for å være med på noen av turene som vi har. Forøvrig så synes jeg du har en knalltøff sykkel som jeg godt kunne funnet på å ende opp med selv :knegg :thumleft
Da må du tenke deg godt om, for har lært endel etter jeg kjpte den; den er ikke god å kjøre på det aller meste av norske veier, alle adv sykkler har bedre akselrasjon, selv en 250 går bedre og alle kan kjøre fra den på norske veier uten å bryte fartsgrensene.
Men kan du leve med dette så er det en flott sykkel. Jeg håper jeg kommer til å trives på denne når jeg får kjørt den litt. Du får hilse når du kjører forbi meg et sted :D
Nå ble jeg overrasket, kan dette virkelig stemme? Det sammenfaller ikke med det jeg har lest av tester :scratch Kjører jeg forbi så skal jeg heller gi tegn til å stoppe å ta en kaffe å en prat :thumleft
Stemmer ikke helt med hva jeg erfarte etter å ha kjørt den i to uker heller. Får se når jeg får prøvd den litt mer til neste år. Har planlagt langtur så vet vel litt mer etter den.

Skal vel en tur forbi Kongsberg i år og. Så kanskje den kaffen blir noe
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39829
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av AJ »

JohnnyTh skrev: Da må du tenke deg godt om, for har lært endel etter jeg kjpte den; den er ikke god å kjøre på det aller meste av norske veier, alle adv sykkler har bedre akselrasjon, selv en 250 går bedre og alle kan kjøre fra den på norske veier uten å bryte fartsgrensene.
Men kan du leve med dette så er det en flott sykkel. Jeg håper jeg kommer til å trives på denne når jeg får kjørt den litt. Du får hilse når du kjører forbi meg et sted :D
Leste i samme svenske Motorrad i fjor hvor flere såkaltre adv.sykler ble sammenligntestet også en brukttest av GTR 1400.
Og der sto det at aks.tiden var bedre enn hva testteamet hadde målt Stelvio'en til i hvert fall.

Men i det store bildet betyr en ask.tid på 0 - 100 på 3,2 (GTR 1400) og 0 - 100 på 3,9 (Stelvio) vel egentlig ikke så mye, muligens... :scratch
Var i hvert fall ikke derfor jeg kjøpte adv.sykkelen Moto Guzzi Stelvio...

Så får de som "må ha" sykkel med aks.tid på under 3 sekunder leve lykkelig med det... :knegg
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av simpson »

tagesk skrev:. Men, naturligvis, det finnes ikke en Ducatieier i verden som har det minste til overs for BMWs japse-klon :-)
[TaSK]
Om ikke S1000RR står øverst på lista, så lagde BMW ett ikon som het HP2 sport :thumleft
Og det er ikke japseklon.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=ZiqW1L0NQPU[/video]

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Bosted: Buskerud

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av hakhap »

tagesk skrev:Med forbehold om at jeg både er en middelaldrende mann og kjører ADV, her er mitt lille innspill.

Regner med at alle er enig i at om man kjøper Hondahama, BHD, eller Kawazuki spiller det liten rolle. I dagens globale marked er det liten eller ingen forskjell mellom kvaliteten på produksjonen. Av og til kan man være uheldig med ett eller annet, men tiden da merket bestemte kvaliteten, den tror jeg er forbi.

Jeg tror også det er slik at om du kjøper en R fra Honda går den ikke noe bedre eller dårligere enn en R fra BMW eller Ducati. Men, naturligvis, det finnes ikke en Ducatieier i verden som har det minste til overs for BMWs japse-klon :-)

Det som teller, det er hvilket segment du kjøper deg inn i. Hva slags sykkel du vil ha. Alle forstår hva en R-sykkel er. Og en 1500 cc cruiser. Men hva er en ADV? Jo, en ADV er et kompromiss. Ikke størst, ikke raskest, absolutt ikke penest, ikke lettest, ikke tyngst, Et Cetera.

Jeg tror at det som gjør ADV-folket så overbevist om at de har gjort Det Rette er at de har latt være å gå efter det beste i én retning fordi de mener at totalsummen blir bedre om de slakker litt på kravene i alle retninger.

Og her er vi da (endelig) ved poenget: Fordi ADV-folket ikke har fått noe av alt de egentlig ønsker seg (ikke raskest, ikke stilig, ikke lettest.....) så har de overbevist seg selv om at de har gjort noe klokt.
Problemet er at folk som er overbevist om at de har gjort noe klokt, de har litt lett for å gjenta det, og gjenta det, og gjenta det.

For egen del, når jeg parkerer ved siden av en Ducati 1098s, da må jeg ta et glass kaldt vann for å minne meg selv på hvor klok jeg er. Nevnte jeg at ADV-folk ofte gjentar at ADV-sykler er et klokt valg?
Det samme gjelder når jeg parkerer ved siden av en stor og velholdt HD. Jeg putter to isbiter i hver lomme og sier høyt til meg selv at det er fordi jeg har gitt avkall på det stilsikre at jeg var på Nordkapp i fire grader og regn i sommer.

Jeg tror man må være litt middelaldrende for å greie å gi avkall på alt som er lekkert for å gjøre noe så trist som et klokt valg. Kan ikke ha kokende blod og velge BMW R1150GS isteden for Ducati 1098s. Det er rett og slett ikke mulig. Nevnte jeg at ADV-folk ofte gjentar at ADV-sykler er et klokt valg?

Med andre og alt for mange ord: Du har rett.

[TaSK]
Så kort sagt er ADV sykler MC variasjon av Volvo biler? :lol
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Svar