MCsiden.no, et "smalt" forum ?

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2274
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Bosted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av tagesk »

AJ skrev: Men i det store bildet betyr en ask.tid på 0 - 100 på 3,2 (GTR 1400) og 0 - 100 på 3,9 (Stelvio) vel egentlig ikke så mye, muligens... :scratch
Det som teller, det som skiller gutter fra menn, det er tiden 0 - 200 - 0.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av JohnnyTh »

tagesk skrev:Med forbehold om at jeg både er en middelaldrende mann og kjører ADV, her er mitt lille innspill.

Regner med at alle er enig i at om man kjøper Hondahama, BHD, eller Kawazuki spiller det liten rolle. I dagens globale marked er det liten eller ingen forskjell mellom kvaliteten på produksjonen. Av og til kan man være uheldig med ett eller annet, men tiden da merket bestemte kvaliteten, den tror jeg er forbi.

Jeg tror også det er slik at om du kjøper en R fra Honda går den ikke noe bedre eller dårligere enn en R fra BMW eller Ducati. Men, naturligvis, det finnes ikke en Ducatieier i verden som har det minste til overs for BMWs japse-klon :-)

Det som teller, det er hvilket segment du kjøper deg inn i. Hva slags sykkel du vil ha. Alle forstår hva en R-sykkel er. Og en 1500 cc cruiser. Men hva er en ADV? Jo, en ADV er et kompromiss. Ikke størst, ikke raskest, absolutt ikke penest, ikke lettest, ikke tyngst, Et Cetera.

Jeg tror at det som gjør ADV-folket så overbevist om at de har gjort Det Rette er at de har latt være å gå efter det beste i én retning fordi de mener at totalsummen blir bedre om de slakker litt på kravene i alle retninger.

Og her er vi da (endelig) ved poenget: Fordi ADV-folket ikke har fått noe av alt de egentlig ønsker seg (ikke raskest, ikke stilig, ikke lettest.....) så har de overbevist seg selv om at de har gjort noe klokt.
Problemet er at folk som er overbevist om at de har gjort noe klokt, de har litt lett for å gjenta det, og gjenta det, og gjenta det.

For egen del, når jeg parkerer ved siden av en Ducati 1098s, da må jeg ta et glass kaldt vann for å minne meg selv på hvor klok jeg er. Nevnte jeg at ADV-folk ofte gjentar at ADV-sykler er et klokt valg?
Det samme gjelder når jeg parkerer ved siden av en stor og velholdt HD. Jeg putter to isbiter i hver lomme og sier høyt til meg selv at det er fordi jeg har gitt avkall på det stilsikre at jeg var på Nordkapp i fire grader og regn i sommer.

Jeg tror man må være litt middelaldrende for å greie å gi avkall på alt som er lekkert for å gjøre noe så trist som et klokt valg. Kan ikke ha kokende blod og velge BMW R1150GS isteden for Ducati 1098s. Det er rett og slett ikke mulig. Nevnte jeg at ADV-folk ofte gjentar at ADV-sykler er et klokt valg?

Med andre og alt for mange ord: Du har rett.

[TaSK]
Veldig bra skrevet. Tror dette stemmer for flere en ADV folket. Kjenner megselv igjen og. Merker jeg blir irritert når man gjentatte ganger blir fortalt hvor elendig sykkel man har kjøpt. ADV-sykkel er helt sikkert et klokt valg, det er jeg helt overbevist om. Mange av faktorene som taler for en ADV er de samme som førte til at jeg endet på en GTR. Oppreist kjørestilling, bagasjeplass (gtr har faktisk større sidevesker enn k1600;) og ikke minst behaglig for passasjeren, dette var nok hovedgrunnen til at det ble GTR og ikke ZZR.
Når jeg bare får modda GTR'en nok tror jeg den skal bli bra, for den har endel mangler.
Men det er en stor forskjell ser jeg. Jeg tenker ikke over noe som helst hvis jeg parkerer ved siden av en Harley, Victory, Ducati eller GS. Ikke annet en at: det var en flott sykkel.
Kanskje jeg og en gang blir så klok at jeg kjøper en ADV-sykkel :thumleft
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Jacobsen
Innlegg: 218
Registrert: 31 jan 2012, 19:10
Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja ZX9R

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Jacobsen »

JK95 skrev:Grunnen til at det er som du sier flest middelaldrende med adventuresykler, er nok fordi det er ganske dårlig rekruttering(men den er vel på veg opp? :scratch )
Den er nok ikke på vei opp nei, gjennomsnittsalderen på MC-kjørere øker omtrent med 1 år pr. år som går. =;

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Carpa »

Jacobsen skrev:
JK95 skrev:Grunnen til at det er som du sier flest middelaldrende med adventuresykler, er nok fordi det er ganske dårlig rekruttering(men den er vel på veg opp? :scratch )
Den er nok ikke på vei opp nei, gjennomsnittsalderen på MC-kjørere øker omtrent med 1 år pr. år som går. =;
Det tror jeg er fordi det er mange godt voksne som rett og slett tar lappen når de (jeg) kommer i 40 års krisa....:P

Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Kwak
Innlegg: 179
Registrert: 14 mar 2011, 15:20
Motorsykkelen din: Diverse
Bosted: Ski

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Kwak »

hakhap skrev:
tagesk skrev:Med forbehold om at jeg både er en middelaldrende mann og kjører ADV, her er mitt lille innspill.

Regner med at alle er enig i at om man kjøper Hondahama, BHD, eller Kawazuki spiller det liten rolle. I dagens globale marked er det liten eller ingen forskjell mellom kvaliteten på produksjonen. Av og til kan man være uheldig med ett eller annet, men tiden da merket bestemte kvaliteten, den tror jeg er forbi.

Jeg tror også det er slik at om du kjøper en R fra Honda går den ikke noe bedre eller dårligere enn en R fra BMW eller Ducati. Men, naturligvis, det finnes ikke en Ducatieier i verden som har det minste til overs for BMWs japse-klon :-)

Det som teller, det er hvilket segment du kjøper deg inn i. Hva slags sykkel du vil ha. Alle forstår hva en R-sykkel er. Og en 1500 cc cruiser. Men hva er en ADV? Jo, en ADV er et kompromiss. Ikke størst, ikke raskest, absolutt ikke penest, ikke lettest, ikke tyngst, Et Cetera.

Jeg tror at det som gjør ADV-folket så overbevist om at de har gjort Det Rette er at de har latt være å gå efter det beste i én retning fordi de mener at totalsummen blir bedre om de slakker litt på kravene i alle retninger.

Og her er vi da (endelig) ved poenget: Fordi ADV-folket ikke har fått noe av alt de egentlig ønsker seg (ikke raskest, ikke stilig, ikke lettest.....) så har de overbevist seg selv om at de har gjort noe klokt.
Problemet er at folk som er overbevist om at de har gjort noe klokt, de har litt lett for å gjenta det, og gjenta det, og gjenta det.

For egen del, når jeg parkerer ved siden av en Ducati 1098s, da må jeg ta et glass kaldt vann for å minne meg selv på hvor klok jeg er. Nevnte jeg at ADV-folk ofte gjentar at ADV-sykler er et klokt valg?
Det samme gjelder når jeg parkerer ved siden av en stor og velholdt HD. Jeg putter to isbiter i hver lomme og sier høyt til meg selv at det er fordi jeg har gitt avkall på det stilsikre at jeg var på Nordkapp i fire grader og regn i sommer.

Jeg tror man må være litt middelaldrende for å greie å gi avkall på alt som er lekkert for å gjøre noe så trist som et klokt valg. Kan ikke ha kokende blod og velge BMW R1150GS isteden for Ducati 1098s. Det er rett og slett ikke mulig. Nevnte jeg at ADV-folk ofte gjentar at ADV-sykler er et klokt valg?

Med andre og alt for mange ord: Du har rett.

[TaSK]
Så kort sagt er ADV sykler MC variasjon av Volvo biler? :lol
Vil vel heller si at ADV syklene er å sammenligne med nordmenns tilsvarende bilvalg som SUV med dieselmotor, firehjulstrekk og automatgir. Praktiske, velegnet for dårlige norske veier, sitter høyt og greit og kan brukes til det meste
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Bosted: Trondheim

Re: Mc-siden.no, et

Legg inn av JK95 »

Carpa skrev:
Jacobsen skrev:
JK95 skrev:Grunnen til at det er som du sier flest middelaldrende med adventuresykler, er nok fordi det er ganske dårlig rekruttering(men den er vel på veg opp? :scratch )
Den er nok ikke på vei opp nei, gjennomsnittsalderen på MC-kjørere øker omtrent med 1 år pr. år som går. =;
Det tror jeg er fordi det er mange godt voksne som rett og slett tar lappen når de (jeg) kommer i 40 års krisa....:P

Sent from my Galaxy using Tapatalk
Den kan faktisk stemme :sk? Dagens ungdom kjører jo bare opp på moped og scooter, som et midlertidig framkomstmiddel før bil :sorry Synes det er synd at så få prioriterer sykkel, men det er dyrt å være ung i dagens Norge ](*,) Jeg flyttet selv ut for å studere som 16, og nå, et halvt år senere, ser jeg jo at økonomi er en faktor for alle som ikke kan gjøre store uttak i pappabanken :doh Stipend er oppskrytt, og holder ikke når mann skal ha hybel og sykkel og et liv generelt, så uten jobb blir det et trangt budsjett :dontknow

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av AJ »

Kwak skrev:
Vil vel heller si at ADV syklene er å sammenligne med nordmenns tilsvarende bilvalg som SUV med dieselmotor, firehjulstrekk og automatgir. Praktiske, velegnet for dårlige norske veier, sitter høyt og greit og kan brukes til det meste
Dette tror jeg faktisk er den beste 'analysen' jeg har lest så langt :thumleft

Jeg har i hvert fall fått høre fra flere at det ser ut som at det å kjøre de syklene jeg har hatt - TDM 900, Triumph Tiger 1050 og Moto Guzzi Stelvio - er uanstrengt og at man sitter godt forankret selv på veier med humper og andre ujevnheter.

Lang fjæringsvei, bredt styre og oppreist kjørestilling gir godt overblikk og god kjørekomfort (bortsett fra mer eller mindre turbulens og vindstøy som man finner på de fleste slike sykler...) godt tilpasset norke veier og den veistandarden vi ahr mange steder her på berget...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39827
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av AJ »

AJ skrev:
Kwak skrev:
Vil vel heller si at ADV syklene er å sammenligne med nordmenns tilsvarende bilvalg som SUV med dieselmotor, firehjulstrekk og automatgir. Praktiske, velegnet for dårlige norske veier, sitter høyt og greit og kan brukes til det meste
Dette tror jeg faktisk er den beste 'analysen' jeg har lest så langt :thumleft

Jeg har i hvert fall fått høre fra flere at det ser ut som at det å kjøre de syklene jeg har hatt - TDM 900, Triumph Tiger 1050 og Moto Guzzi Stelvio - er uanstrengt og at man sitter godt forankret selv på veier med humper og andre ujevnheter.

Lang fjæringsvei, bredt styre og oppreist kjørestilling gir godt overblikk og god kjørekomfort (bortsett fra mer eller mindre turbulens og vindstøy som man finner på de fleste slike sykler...) godt tilpasset norke veier og den veistandarden vi ahr mange steder her på berget...
:-k
Men nå er vel denne tråden i ferd med å skli litt ut, vel...?

Slår meg at mitt eget innlegg ovenfor bidrar ytterligere til dette... :redface
Posten burde egentlig vært skrevet i denne tråden...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Jompa »

Med fare for å drite i eget reir: ja, æ kjøre Volvo XC 70.
Akkurat for at bilen er brubar til det meste som æ bruke den til,
Å frakte folk, hund, mer eller mindre bagasje, på god vei og dårlig vei, med og uten tilhenger.
God komfort og passelig status.......
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av JohnnyTh »

Stemmer sklir over til å beskrive hvor fortreffelig ADV sykkel er :lol har vel aldri skjedd før her.

Eller beviser det påstanden til trådstarter.. :D
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ArcticTiger »

Jompa skrev:Med fare for å drite i eget reir: ja, æ kjøre Volvo XC 70.
Akkurat for at bilen er brubar til det meste som æ bruke den til,
Å frakte folk, hund, mer eller mindre bagasje, på god vei og dårlig vei, med og uten tilhenger.
God komfort og passelig status.......
Hmm, du som er sånn en Gammal-Jappse-knallert-4-er-entusiast, du burde jo vært litt mer tidsriktig i bilvalget og :roll .
Da hadde en mørkerød -83 Mazda 929 stassjonsvogn vært det natturlige valget for deg :thumleft

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Jompa »

ArcticTiger skrev:
Jompa skrev:Med fare for å drite i eget reir: ja, æ kjøre Volvo XC 70.
Akkurat for at bilen er brubar til det meste som æ bruke den til,
Å frakte folk, hund, mer eller mindre bagasje, på god vei og dårlig vei, med og uten tilhenger.
God komfort og passelig status.......
Hmm, du som er sånn en Gammal-Jappse-knallert-4-er-entusiast, du burde jo vært litt mer tidsriktig i bilvalget og :roll .
Da hadde en mørkerød -83 Mazda 929 stassjonsvogn vært det natturlige valget for deg :thumleft
Hmm, har du en å selge ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av ArcticTiger »

Jompa skrev:
ArcticTiger skrev:
Jompa skrev:Med fare for å drite i eget reir: ja, æ kjøre Volvo XC 70.
Akkurat for at bilen er brubar til det meste som æ bruke den til,
Å frakte folk, hund, mer eller mindre bagasje, på god vei og dårlig vei, med og uten tilhenger.
God komfort og passelig status.......
Hmm, du som er sånn en Gammal-Jappse-knallert-4-er-entusiast, du burde jo vært litt mer tidsriktig i bilvalget og :roll .
Da hadde en mørkerød -83 Mazda 929 stassjonsvogn vært det natturlige valget for deg :thumleft
Hmm, har du en å selge ?
Nei, desverre... Har ikke hatt mange Jappse-blekk jeg, men vi hadde en -74 Datsun 220C ei stund (gammal Dråsje), den hadde litt stil, savner den innimellom. Uslitelig dieselmottor, det var rusta som tok den, som de fleste andre Jappser...

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Barbarozza »

Litt oppklaring, du regnes som senior i arb livet fra fylte 45.

Middelaldrene er du fra gjennomsnittsalderen din er nådd, omtrent fra 40 år for menn og 42 for kvinner.

Jeg er på vei til å bli "gammel" :lol , jeg er 50 år om noen dager.

Men i motsetning til de som kjører ADV og er gamliser så liker jeg ymse sportsykler, gjerne noe jeg kan skru og forbedre og holde på med. Jeg har alltid likt det. Og det er dritkult når jeg som en gamling kan kjøre fletta av unguttene på R og ADV riderne i nedoverbakkene i alpene :thumleft Stort sett er det ADV riderne som er vanskeligst og tukte, og jeg har blitt grisebanka av mange med knappt halvparten av hestekreftene mine oppover samme pass. Men jeg kan sitte på Hondaen 15 timer i strekk og kan grisebanke adv ridere når det gjelder effektiv kjøring og hvor lenge jeg orker å sitte på setet. Og sånn sett er biken min original mht sete og styre osv Men dette er jo en digresjon i debatten hehe

Nå er jeg rimelig ny her, og synes ikke mcsiden er noe verre eller bedre en andre steder, at det er smalt sier seg selv, det har med at det er et forum om MC og deretter er det et spørsmål om hvor mye den enkelte gidder å skrive på et forum. Jeg har ikke et ønske om å være en forumsnisse som må skrive i alle tråder.

Brukerne på slike forum som disse tilhører et like bredt grunnlag som resten av befolkninga, du finner antagelig alle politiske partier, alle mulige yrkesgrupper osv.

Ja jeg er enig i at ADV gruppa er stor her, og ergo skaper de flest tråder naturlig nok, men de trådene det er mest liv i omhandler stort sett sportsykler vs adv og alt rundt det. Synes faktisk takhøyden er bra. Så Jompa, din oppgave er å skape flere tråder med din interesse :D

Intet menneske eller forum for den saks skyld har godt av å bare ha "JA" mennesker rundt seg. Uenighet er et must for å få framdrift, det være seg personlig eller sammfunnsmessig. Det å bli utfordret på meninger, det å diskutere seg til et konsensus eller være uenig og bli enig om at man er uenig det er et sunnhetstegn i samfunnet og også her inne.
Memento mori

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Bosted: på ei øy

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av TomB »

Som relativ fersk her inne, så syns jeg det er lav takhøyde. :sorry

Noen blir veldig fort sure og går i skyttergrava, om man "køddær" litt angående deres valg av sykkel.
Tenker da på "cc tråden" ;-)
Litt må man da tåle.

Kanskje ikke alltid så enkelt å se hva som er "vedfyring" eller ikke :scratch


Angående hva man kjører, så spiller det ingen rolle, bare man kjører!! :prop:
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Bosted: Ørsta

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Snikkeren »

@TomB: Takhøyden er jo her, ihvertfall i forhold til hva vi som moderatorer tillater av avsporinger og opphetede diskusjoner. At enkelte går iforsvarsposisjon fortere enn andre er det jo brukeren selv som styrer.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Barbarozza »

TomB skrev:Som relativ fersk her inne, så syns jeg det er lav takhøyde. :sorry

Noen blir veldig fort sure og går i skyttergrava, om man "køddær" litt angående deres valg av sykkel.
Tenker da på "cc tråden" ;-)
Litt må man da tåle.

Kanskje ikke alltid så enkelt å se hva som er "vedfyring" eller ikke :scratch


Angående hva man kjører, så spiller det ingen rolle, bare man kjører!! :prop:
Å bli fort "sure"...er ikke enig ...det er vel heller mer en OPPHETET diskusjon ??

Jeg vil heller kalle det engasjert :P :p

Skal strekke meg til at enkelte ikke helt skjønner når man holde fingra vekk fra tastaturet (les holde kjeft)
Sist redigert av Barbarozza den 13 jan 2013, 13:23, redigert 1 gang totalt.
Memento mori

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av simpson »

Greit takhøyden er stor fra moderatorer, men noen blir utrolig gretne hvis du ikke deler samme syn og meninger med de og ikke liker deres valg av sykkel.
Men folk må også skjønne at noen bevisst trykker på de rette knappene hos de rette folkene for å få en reaksjon, uten at det er noe mer alvor enn en god diskusjon.

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Bosted: på ei øy

Re: Mc-siden.no, et

Legg inn av TomB »

Snikkeren skrev:@TomB: Takhøyden er jo her, ihvertfall i forhold til hva vi som moderatorer tillater av avsporinger og opphetede diskusjoner. At enkelte går iforsvarsposisjon fortere enn andre er det jo brukeren selv som styrer.
Avsporinger er 1 sak, opphetede diskusjoner, noe helt annet :-#
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Bosted: på ei øy

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av TomB »

simpson skrev:Greit takhøyden er stor fra moderatorer, men noen blir utrolig gretne hvis du ikke deler samme syn og meninger med de og ikke liker deres valg av sykkel.
Men folk må også skjønne at noen bevisst trykker på de rette knappene hos de rette folkene for å få en reaksjon, uten at det er noe mer alvor enn en god diskusjon.
:thumleft
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Barbarozza »

simpson skrev:Greit takhøyden er stor fra moderatorer, men noen blir utrolig gretne hvis du ikke deler samme syn og meninger med de og ikke liker deres valg av sykkel.
Men folk må også skjønne at noen bevisst trykker på de rette knappene hos de rette folkene for å få en reaksjon, uten at det er noe mer alvor enn en god diskusjon.
Men er det ikke dette da som skaper litt liv ? at noen fyrer litt opp

Som jeg sier, det er ikke bra å være enig i et og alt og bare omgi seg med JA mennesker
Memento mori

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3520
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av JohnnyTh »

simpson skrev:Greit takhøyden er stor fra moderatorer, men noen blir utrolig gretne hvis du ikke deler samme syn og meninger med de og ikke liker deres valg av sykkel.
Men folk må også skjønne at noen bevisst trykker på de rette knappene hos de rette folkene for å få en reaksjon, uten at det er noe mer alvor enn en god diskusjon.
Diskusjoner er jo fint. Men noen av disse knappene folk trykker på blir jo av og til litt personlige og kun provoserende. Men har vært mye gode diskusjoner her, og jeg har lært mye.
Så får en heller prøve å ignorere de spm kun er ute etter å provosere
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Bosted: Tysnes

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Tysnes »

Smalt forum, nei syns ikke det. Forumet er vel ka vi gjør det til. er langt i fra den som skriver mest, men leser di fleste tråder. er inne flere ganger om dagen, er av og til inne på merke forum(fz forum, Kawa forum)
Men det er her eg liker meg best, så skriv i vei folkens :-)

Brukeravatar
Stranger
Innlegg: 109
Registrert: 28 feb 2012, 18:38
Motorsykkelen din: 2004 ktm lc4
Bosted: Byen under skyen (Bergen)

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Stranger »

Er relativt fersk her innpå jeg også, men føler igrunn ikke att takhøyden er lav. Selv om enkelte individer snakker litt for stort om eget kjøretøy og alt det kan gjøre, men de har aldri brukt den til det, så er alle her av samme grunn. Vi liker mc.

Om det føles att noen går til tastaturkrig over ett tema, ta igjen da vel. Moderatorene må ha litt og gjøre på dem også :-) Så lenge man har en kameratslig tone og ikke blir ufin så er det da begrenset hvor galt det kan bli :-)

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Mc-siden.no, et "smalt" forum ?

Legg inn av Kawasaki »

Jompa skrev:Uten å kunne legge frem tall som beviser min påstand, og uten å prøve å rakke ned på noen eller syklene deres påstår jeg
at MC-siden for det meste består av middelaldrende menn som kjører 2 og 3-cylindrede adventure-sykler.
Disse medlemmene kjører for det meste i lovlig fart, handler øl og kjøtt på ICA i Sverige og har dårlig stedsans, ettersom
mange bruker GPS.
Og..... ingenting galt i at adventure-folket både er skriveføre og har skrivekløe.
Jeg tror ikke at det stemmer at det består av sånne som du nevner,men det kan være at det fremstår slik. At de nettopp som du skriver; har skrivekløe. Kanskje for å prøve å overbevise "oss andre" om at deres valg er best?
Jompa skrev:Det har jo hendt at det har vært folk inne på forumet som ikke har hatt helt A4-meninger om hverken fartsgrenser, trafikkregler osv.
De har som oftest blitt satt ettertrykkelig på plass, og blitt borte etter ei kort stund.
De "små grønne" er vel verstinger når det gjelder å skryte av fart...
Jompa skrev:Men tilbake til spørsmålet.
Er mc-siden det forumet jeg ganske uærbødig påstår i første avsnitt at det er, et ganske "smalt" forum med lav takhøyde ?
Njaa,er vel ikke smalt,det bare virker sånn fordi uansett hva tråden starter som,så ender den opp med å forherlige Tiger,Gussi eller TDM.
Når det gjelder takhøyde,så er det vanskelig å mene noe om det. På den tiden jeg har vært her har jeg aldri sett noe som kvalifiserer til en løftet finger,engang. Folk her er jo sååå høflige,tilogmed Vstrom-eierne får gå ifred :knegg
ikkebike.norwegianforum.net

Svar