Noen som kjenner til denne og har erfaringer å dele?
Ser uansett ut som en lur og nyttig ting, som det er lett å ta med seg
Er heilt sikkert bra den der, men eg trur den beste alarmen er å få ei dame stemme til å rope "HELP HELP", då kjem alle menna klar til reddnings aksjon, vanlig alarm skremer vel få i dag
Det er nok sant, men poenget er kanskje først og å gjøre livet til kjeltringen ubehagelig med høy skingrende lyd mens han febrilsk prøver å kappe vaieren...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Noen som kjenner til denne og har erfaringer å dele?
Ser uansett ut som en lur og nyttig ting, som det er lett å ta med seg
I fjor kjørte jeg halve sesongen med Scorpio-alarm. Den reagerer på at folk står inntil biken. Den vil da begynne med ett par rolige pip, for så å øke på om de ikke flytter seg, (perimetersensor kalles det vel). Jeg bærer med meg en dings som gjør at jeg kan sette meg på uten alarm. Funker fett synes jeg. Om du vipper den opp fra støtta, går den i ful alarm tvert. Kjøpte den herfra: http://www.scorpioalarms.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fins i ulike versjoner, feks en som varsler deg inntil 1km er det vel vha "pager", den har ikke jeg.
Ellers er de enkle og montere og har ledningskit til blinkerne til de fleste. Kan også leveres med startsperre.
Noen som kjenner til denne og har erfaringer å dele?
Ser uansett ut som en lur og nyttig ting, som det er lett å ta med seg
I fjor kjørte jeg halve sesongen med Scorpio-alarm. Den reagerer på at folk står inntil biken. Den vil da begynne med ett par rolige pip, for så å øke på om de ikke flytter seg, (perimetersensor kalles det vel). Jeg bærer med meg en dings som gjør at jeg kan sette meg på uten alarm. Funker fett synes jeg. Om du vipper den opp fra støtta, går den i ful alarm tvert. Kjøpte den herfra: http://www.scorpioalarms.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fins i ulike versjoner, feks en som varsler deg inntil 1km er det vel vha "pager", den har ikke jeg.
Ellers er de enkle og montere og har ledningskit til blinkerne til de fleste. Kan også leveres med startsperre.
Sån alarm når noken nærma seg kunne eg gått ha tenkt meg å ha hatt. Er et par ganger eg har komt ut til sykkelen og det sitter en vilt femende på den. En arbeids kolega oppdaget noken som satt på HD`n hans engang, hen gjekk rett bort til bilen til han som satt på sykkelen, satt seg inni og skrudde på tenninga skrudde opp anlegget, han som satt på sykkelen hoppa fort av og sprang bort til bilen og freste "ka fan i hælvete er det du gjer i bilen min!". Enkelte folk skjønner ingenting.
Her er min største frykt.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=aFIrsR9zFtY[/video]
Dette med alarm bringer minnene mine tilbake til det korte øyeblikket jeg følte jeg var smart.
Jeg hadde kjøpt en Abus Detecto http://www.abus.com/eng/Mobile-Security ... -Plus-8000" onclick="window.open(this.href);return false;
Hjemme møter jeg en bekjent som har kommet litt skjevt ut her i livet, stolt forteller jeg om dette fantastiske produktet jeg nå er eier av.
Uten betenkningstid kommer det hva "de" gjør med sånne. Pose rundt som fylles med byggskum, tar med sykkel i bil og tar seg av problemet ett annet sted
NEI!!!! og jeg som ikke hadde pakket den ut av pakka engang.
Dersom han selv skulle engang få seg noe av en viss verdi, var det å støpe fast feste i gulv som gjaldt.
runerytter skrev:Dette med alarm bringer minnene mine tilbake til det korte øyeblikket jeg følte jeg var smart.
Jeg hadde kjøpt en Abus Detecto http://www.abus.com/eng/Mobile-Security ... -Plus-8000" onclick="window.open(this.href);return false;
Hjemme møter jeg en bekjent som har kommet litt skjevt ut her i livet, stolt forteller jeg om dette fantastiske produktet jeg nå er eier av.
Uten betenkningstid kommer det hva "de" gjør med sånne. Pose rundt som fylles med byggskum, tar med sykkel i bil og tar seg av problemet ett annet sted
Ja, der ser man...
Godt at slike ting kommer fram også...
Kanskje lurere med denne vaierlåsen, da? Ikke så lett å pakke inn, kanskje...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Gosj - Håper ikke det finnes mange av det slaget der altså
Jeg har ikke noe form for verken lås (bortsett fra rattlås(heter det det på mc?)) eller alarm på min så jeg må nok ha meg noe slikt også.
Det er mange unger i nabolaget her og de leker ofte i og rundt parkeringsplassen. Jeg kjenner at det bekymrer meg litt så det blir vel til at bilen får stå ute om sommeren, og kawa'n i garasjen
En sånn alarm som varsler når folk kommer for nære er jo genialt da Hva er prisen på slikt da? ehh never mind, jeg fant prisen når jeg gikk inn på linkene deres
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår 2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning 2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5) 2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Har opplevd at noen finner det helt naturlig å slenge beina over og sette seg på sykkelen og late som de er på tur og skal liksom drive å svinge litt på styret og greier og greier. For en uten peil kan dette går riktig galt.
Skikkelig irriterende!
Har måttet sette på plass et par pga. dette...
Dog sjelden det forekommer, takk og pris :-)å . Folk flest har heldigvis respekt for andres biler og MC'er og lar de stå i fred.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
ZZR-Tom skrev:Her er min største frykt.
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Gosj - Håper ikke det finnes mange av det slaget der altså
Jeg har ikke noe form for verken lås (bortsett fra rattlås(heter det det på mc?)) eller alarm på min så jeg må nok ha meg noe slikt også.
Det er mange unger i nabolaget her og de leker ofte i og rundt parkeringsplassen. Jeg kjenner at det bekymrer meg litt så det blir vel til at bilen får stå ute om sommeren, og kawa'n i garasjen
En sånn alarm som varsler når folk kommer for nære er jo genialt da Hva er prisen på slikt da?
Styrelås blir vel meir riktig siden MC har styre og ikkje ratt
Av erfaring så er det ikkje ungane som er problemet, men voksne. Om en har låst fast sykkelen med kjetting,skivelåse og styrelås, så hindrer det ikkje velting. Då er det nok kun å stroppe fast sykkelen som hjelper. Men det mest praktiske er nok en sån hylert vist en kjem for nærmt.
Kan kjøpe en lås med alarm so du setter på fremre bremseskive, får ikkje trilla sykkelen framover. Men en må huske å fjerne den før oppstart. Å ha noke på tenningslåsen eller ei snor fra skivelåsen til clutch eller bremse hendelen for å minne på at du har skivelåsen på er kjekt å ha.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Mener Snikkeren kjøpte en slik og at han ikke fikk den til å funke særlig godt på TDM'en han har...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering