Men 1700cc Harley med 50hk drar jo kanskje ikke skinnet av pølsa...
Er rett som det er innom Moto Guzzi forum i utlandet og på et av disse foregår det nå en diskusjon om hvor lurt det er av Moto Guzzi å peile seg inn på nettopp Harley segmentet.Andreas skrev:"There is no replacement for displacement" som amerikanerene sier![]()
Njaa. I Uniten så er der faktisk et forholdsivs stor interesse for Dragstar1100 eller V-Star som den heiter over ther.AJ skrev:Er rett som det er innom Moto Guzzi forum i utlandet og på et av disse foregår det nå en diskusjon om hvor lurt det er av Moto Guzzi å peile seg inn på nettopp Harley segmentet.Andreas skrev:"There is no replacement for displacement" som amerikanerene sier![]()
Diskusjonen går nettopp på "displacement"... Selv om nye California 1400 har et 'rått' dreiemoment lavt på registeret mener mange at hard-core cruiserne i Unaiten, som anses for å være svært merke (Harley...) lojale, vil miste interessen når det går opp for dem at Guzzien kun er utstyrt med "beskjedne" 1400 kubikk...
Selv om den antakelig kjører fletta av alt som heter Harley Davidson![]()
I hvert fall de luftkjølte H-D'ene...
Ok.ZZR-Tom skrev:Njaa. I Uniten så er der faktisk et forholdsivs stor interesse for Dragstar1100 eller V-Star som den heiter over ther.AJ skrev: Er rett som det er innom Moto Guzzi forum i utlandet og på et av disse foregår det nå en diskusjon om hvor lurt det er av Moto Guzzi å peile seg inn på nettopp Harley segmentet.
Diskusjonen går nettopp på "displacement"... Selv om nye California 1400 har et 'rått' dreiemoment lavt på registeret mener mange at hard-core cruiserne i Unaiten, som anses for å være svært merke (Harley...) lojale, vil miste interessen når det går opp for dem at Guzzien kun er utstyrt med "beskjedne" 1400 kubikk...
Men ja mangen er HD frelst og patriotiske,men det selges mykje japse Crusera, så MG vil nok selge endel også.
Star har 250,650,1100 som no er byttet ut mot 950,1300cc,1600 og 1900.AJ skrev:Ok.ZZR-Tom skrev:Njaa. I Uniten så er der faktisk et forholdsivs stor interesse for Dragstar1100 eller V-Star som den heiter over ther.AJ skrev: Er rett som det er innom Moto Guzzi forum i utlandet og på et av disse foregår det nå en diskusjon om hvor lurt det er av Moto Guzzi å peile seg inn på nettopp Harley segmentet.
Men ja mangen er HD frelst og patriotiske,men det selges mykje japse Crusera, så MG vil nok selge endel også.
Jeg trodde disse Star (Yamaha...) cruiserne var 1600 - 1900 kubikkere, jeg...
Suzuki og Kawaski har vel også fortsatt et par med svære V-motorer på hhv. 1800 og 2000 kubikk?
Ellers må man jo kunne si at amerikanerene er rimelig godt bestykket med grovt "displacement" i form av Victory, Indian og for ikke å glemme Big Dog Motorcycles!
Så jeg tror nok Moto Guzzi må gjøre noen lure grep for å ta tak i noen av disse kundene, ja...
Skal bli interessant å se hvordan modellen slår an.
Her i landet også, forsåvidt.
Harley-folket er jo rimelig merkelojale her hjemme også...
Å jo da....Andreas skrev:"There is no replacement for displacement" som amerikanerene sier![]()
Hmm...ja du er flink, du mista poenget men klarte spørsmålet.MaxTron skrev:JA, DET er i allefall lett å svare på, og heller ikke noe å diskutere: 1 kubikk når en snakker om motor er en kubikksentimeter, 1 X 1 X 1 cm = 1ccmL-NA skrev:Hvor stor er en kubikk ??![]()
Nå må du ikke forveksle effekt (HK) med dreiemoment (Nm).Andreas skrev: Men 1700cc Harley med 50hk drar jo kanskje ikke skinnet av pølsa...
Javisst javisst.ArcticTiger skrev:Og jo mere Effekt og Momment man har, desto større er Nytelsen :-)å
Pøh, kommer helt ann på hva du skal det, og strekningjhn skrev: Endurance er vel også et viktig moment.
Gaaarrrg har lyst til å skrive noke, men då får en bere en 20 siderslang diskusjon om ZZR, det orker eg ikkje :-)åjhn skrev:Javisst javisst.ArcticTiger skrev:Og jo mere Effekt og Momment man har, desto større er Nytelsen :-)å
![]()
Endurance er vel også et viktig moment.
Så vi er vel begge to godt plassert i riktig segment
ZZR-Tom skrev:Gaaarrrg har lyst til å skrive noke, men då får en bere en 20 siderslang diskusjon om ZZR, det orker eg ikkje :-)åjhn skrev:Javisst javisst.ArcticTiger skrev:Og jo mere Effekt og Momment man har, desto større er Nytelsen :-)å
![]()
Endurance er vel også et viktig moment.
Så vi er vel begge to godt plassert i riktig segment
ArcticTiger skrev:Og jo mere Effekt og Momment man har, desto større er Nytelsen :-)å
Klart det, nytelsen er jo størst med stor pølse!hakhap skrev:ArcticTiger skrev:Og jo mere Effekt og Momment man har, desto større er Nytelsen :-)å
![]()
taler vi fortsatt om pølsen?
Då anbefaler eg 3kroningen i Bergen, 250g oste bacons pølsa der er diggJohnnyTh skrev:Klart det, nytelsen er jo størst med stor pølse!hakhap skrev:ArcticTiger skrev:Og jo mere Effekt og Momment man har, desto større er Nytelsen :-)å
![]()
Nå sporer vi av her men hvor stor pølse er nødvendig?ZZR-Tom skrev:Då anbefaler eg 3kroningen i Bergen, 250g oste bacons pølsa der er diggJohnnyTh skrev:Klart det, nytelsen er jo størst med stor pølse!hakhap skrev:ArcticTiger skrev:Og jo mere Effekt og Momment man har, desto større er Nytelsen :-)å
![]()
taler vi fortsatt om pølsen?![]()
Usj no får eg vel på pukkelen som anbefalte større pølse en ka som er nødvendig
Så stor at en blir mett. Noken kan sikkert klare seg med ei mini pølse for så og deretter springe fra meg, men eg synset det er greit å kjenne at mann har spist, det er liksom det som er poengetJohnnyTh skrev:Nå sporer vi av her men hvor stor pølse er nødvendig?ZZR-Tom skrev:Då anbefaler eg 3kroningen i Bergen, 250g oste bacons pølsa der er diggJohnnyTh skrev:Klart det, nytelsen er jo størst med stor pølse!hakhap skrev:ArcticTiger skrev:Og jo mere Effekt og Momment man har, desto større er Nytelsen :-)å
![]()
taler vi fortsatt om pølsen?![]()
Usj no får eg vel på pukkelen som anbefalte større pølse en ka som er nødvendig
Hjelper ikke med berre pølsa, må vera kraft nok til å drive den også....med andre ord m/sekJohnnyTh skrev:Klart det, nytelsen er jo størst med stor pølse!hakhap skrev:ArcticTiger skrev:Og jo mere Effekt og Momment man har, desto større er Nytelsen :-)å
![]()
mekkern skrev:pølsa bør være såppass at en virkelig kjenner en har blitt fyllt opp når man har dyttet den inn i kroppen...har jeg blitt fortalt...sjøl synes jeg det er greit hvis man får akkurat dytta inn alt...![]()
dytter etter hele pølsebua også...skal det værra værst er det ikke noe å spara på..L-NA skrev:mekkern skrev:pølsa bør være såppass at en virkelig kjenner en har blitt fyllt opp når man har dyttet den inn i kroppen...har jeg blitt fortalt...sjøl synes jeg det er greit hvis man får akkurat dytta inn alt...![]()
Ok, da går jeg ut fra at en 250gr Pølse fra Bergen blir for liten, så stor som mange på dette forumet er i kjeften... :-)å![]()
Med tanke på ka du siterer og ka du skriver sååååå.......ehhh jaL-NA skrev:mekkern skrev:pølsa bør være såppass at en virkelig kjenner en har blitt fyllt opp når man har dyttet den inn i kroppen...har jeg blitt fortalt...sjøl synes jeg det er greit hvis man får akkurat dytta inn alt...![]()
Ok, da går jeg ut fra at en 250gr Pølse fra Bergen blir for liten, så stor som mange på dette forumet er i kjeften... :-)å![]()
Så, så!!ZZR-Tom skrev: Med tanke på ka du siterer og ka du skriver sååååå.......ehhh ja du kaller mangen her inne for k..su....???