Jompa, en mann i begynnelsen av 60'årene.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Bosted: Brumunddal

Re: GYLLENE TIDER, sidevogn og et fjøs fullt av Tempoer.

Legg inn av Intruder »

Har jaggu den mening at om je kom i possisjon for ei prostituert dame ville jeg gitt henne 500 kroner og så strøket henne mykt på begge kinn.... :mk
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, sidevogn og et fjøs fullt av Tempoer.

Legg inn av Jompa »

jhn skrev:
Jompa skrev:Like forelska som da æ så Julia Roberts i Pretty women....... og like uoppnåelig ?
Forelska :[-X ... og uoppnåelig :scratch Va ikke ho prostituert? Det e ikke meninga at man skal forelske sæ i dæm ... og dæm e oppnåelig ... hvis du har pæng
Æ va heldig med den,ja :redface :redface



Når vi no først e inne på Jompa,er og prostituerte,

To fjellfinna va på horehus for første gang.
Kom inn i resepsjonen ( æ trur det hete resepsjon der også) og spurte horemamma:
"Ka får vi hundre krona ?"

Og fikk te svar at "for hundre kroner kan dere komme dere ut å suge hverandre"

De to forsvant ut døra, og kom tilbake etter ett kvarter og spurte
"E det her vi skal betale ?"
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Bosted: Nordkapp

Re: GYLLENE TIDER, igjen

Legg inn av jhn »

:lol :lol :lol

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Bosted: Brumunddal

Re: GYLLENE TIDER, igjen

Legg inn av Intruder »

En husmann og tømmerhogger som bodde inni skauen her hadde ikke praktisert vanlig sex enda,så på sin femtiårsdag reiste han inn til byen for å kjøpe seg ei prostituert dame.Avtalen gikk i boks og de gikk inn i en bakgård,hvor de begge sto nakne nedentil og alt var klart...
Da sparket tømmerhoggeren henne hardt over leggen og dama lurte på hvorfor i all verden han gjorde det?---
Å jeg ville nå forsikre meg om att det itte satt et ekorn i hullet..... :walk :rofl:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1622
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Bosted: Sandefjord

Re: GYLLENE TIDER, igjen

Legg inn av Kjellrf »

Da bestefar (en gammel bonde) blei enkemann, tok han en tur med buss til Tønsberg i ny og ne, for å besøke familie og handle litt.
En dag han skulle hjem, hadde han god tid før bussen gikk, og gikk på en pub og tok en øl.
Da kom en vesentlig yngre dame opp ved hans side, spurte først om fyr, og tilbød seg så for noen hundrelapper.

"Nei" sa bestefar, " der jeg kommer fra, er det han med stuten som får betalinga!"

:knegg
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, igjen

Legg inn av Jompa »

Bra, :thumleft :thumleft intruder og kjellrf !

I går kom en liten førjulspakke fra England. Ny gasswire og repsett til bremsepumpa foran.
Æ skal løfte av tanken når ånden kommer over meg, men det skjer nok ikke i dag.... :mk
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, igjen

Legg inn av Jompa »

Ei uke igjen til jul.
Fruen er borte på jobb, kommer hjem onsdag, ? eller torsdag.
Julefreden har allerede begynt å snike seg inn i huset, etter at vi leverte de to siste valpene lørdag.
Slutt på pissflekker over halve huset, ingen illeluktende skit i valpekassa om morran lenger, nesten ingen ihvertfall.
Og ingen kamp under foringa, eller en hel flokk som sprer seg til alle kanter når de skal luftes.
Det blei ganske mye styr de siste ukene. :-)å

Vel, det blei igjen en som vi kommer til å beholde. Egentlig gjorde vi ikke så veldig mye for å få salg på den siste...
Han heter Loke og er "far sin gutt". Og selvfølgelig verdens klokeste hund, blir nok en god rypejeger med tida. :prf

Det er bare 9 uker siden de ble født.
Bildet er tatt da de var etpar dager gamle, alle 8 skal være på bildet. De ligger i to etasjer og ammer.
Valper 171212 001.jpg

Her er de omtrent 6 uker.
Den første valpekassa som var laget av pallekarmer, ble fort alt for liten.


Barnebarnet våres er enda lika begeistra for valpene, selv om de er begynt å bite.
Og tennene er skarpe som..... sånn at det kjennes ihvertfall.


Siste natt med gjengen.
De første var levert da dette bildet ble tatt for vel ei uke siden.
Valper 171212 004.jpg
"Leveringsklare valper"
Sånn ser de ut i virkeligheten, kvelden før levering. Litt vemodig å selge dem til fremmede folk og aldri se dem igjen.
Vi har hatt mye kontakt med kjøperne, og har godt inntrykk av alle. Bare "skikkelige hundefolk"
Valper 171212 013.jpg
Den ene av valpene havna hos vår yngste datter.
Her har Loke fått besøk av lillebroren. Loke er den hviteste.
Han ser ganske komisk ut for tida, bakbeina er altfor lange i forhold til frambeina, så når han kommer hoppende over gårdsplassen
ligner han mere på en hareunge enn en hund.
Det må være det som kalles å ha "vokst ut av proporsjonene". Nå, det retter seg etterhvert.
Han er forresten en orntlig mammadalt, patter pupp fremdeles.
Valper 171212 014.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Jompa den 04 feb 2013, 23:02, redigert 1 gang totalt.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, igjen

Legg inn av Jompa »

Etter den obligatoriske turen innom Finn.no i går kveld, blei æ sittanes og leke med kalkulatorn, både den vanlige og
tollvesnets importkalkulator.
Æ fikk en lys ide om å sjekke priser på brukt mc i Sverige, og ja, det e enda K 1600 GT som spøke i bakhauet.
Fant flere, pris rundt 215 svenske, for 2012 modell :thumleft
Det e omtrent 100 mindre enn for en 2011 her i landet, i tillegg svenske pesetas.

Og best av alt, fremdeles 50 tusen rimeligere etter at staten har tatt sitt.
Har også prøveregna litt med 3 og 4 år gamle sykler, det blir bare bedre og bedre......
Så skal man handle nyere brukt, kan Sverige absolutt være verdt et forsøk.

Det endte med at Æ oppretta en ny sparekonto og overførte den første tusenlappen, og setta meg som mål å kjøpe ny sykkel i
50-årsgave til meg sjøl.
Om det blir BMW eller noe annet, vel, det får tida vise. Det e jo enda 1,5 år igjen...
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: GYLLENE TIDER, igjen

Legg inn av ArcticTiger »

1000 kr :-k , var det allt du fikk for å tørke opp all den bikkje-dritten?

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Bosted: Melhus

Re: GYLLENE TIDER, igjen

Legg inn av omaas »

Jompa skrev:Etter den obligatoriske turen innom Finn.no i går kveld, blei æ sittanes og leke med kalkulatorn, både den vanlige og
tollvesnets importkalkulator.
Æ fikk en lys ide om å sjekke priser på brukt mc i Sverige, og ja, det e enda K 1600 GT som spøke i bakhauet.
Fant flere, pris rundt 215 svenske, for 2012 modell :thumleft
Det e omtrent 100 mindre enn for en 2011 her i landet, i tillegg svenske pesetas.

Og best av alt, fremdeles 50 tusen rimeligere etter at staten har tatt sitt.
Har også prøveregna litt med 3 og 4 år gamle sykler, det blir bare bedre og bedre......
Så skal man handle nyere brukt, kan Sverige absolutt være verdt et forsøk.

Det endte med at Æ oppretta en ny sparekonto og overførte den første tusenlappen, og setta meg som mål å kjøpe ny sykkel i
50-årsgave til meg sjøl.
Om det blir BMW eller noe annet, vel, det får tida vise. Det e jo enda 1,5 år igjen...
Her er det en god del å kukke på for den som vill importere sjøl:
http://mobile24.no/index.htm
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, igjen

Legg inn av Jompa »

ArcticTiger skrev:1000 kr :-k , var det allt du fikk for å tørke opp all den bikkje-dritten?
Næ, æ panta nån tomflaska rett før jul.
Måtte innom tre butikka før æ fant en automat som det ikke stod " i ustand" på.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: GYLLENE TIDER, igjen

Legg inn av ArcticTiger »

Jompa skrev:
ArcticTiger skrev:1000 kr :-k , var det allt du fikk for å tørke opp all den bikkje-dritten?
Næ, æ panta nån tomflaska rett før jul.
Måtte innom tre butikka før æ fant en automat som det ikke stod " i ustand" på.
Du må jo drekke ganske mye da, skal du få tomflasker nok til en K1600, uansett om du bruktimporterern. Men om 30 år kan du tan inn som veteran, da slepper du alle avgiftene, kun moms å betale....

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Bosted: Brumunddal

Re: GYLLENE TIDER, igjen

Legg inn av Intruder »

Vår golden retriver Dino må avlives da han er blitt nesten døv og blind.Kjedelig etter tolv års samboerskap men en enkel løsning for egoistiske mennesker.. :rose

Så et fint program om reinflytting på TV i dag !! :thumleft :mk :thumleft

loilaleloileloila === godt nyttår fra søringen :rose :rofl:


buorra oddhajokki Jompa..


og Finn Åge Krogh,Tverrelvdalen hei hei hei !!
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, igjen

Legg inn av Jompa »

1. nyttårsdag ble litt av en dag :thumleft

Først hopprennet i Garmish og så sprinten der Finn Hågen Krogh slo knockout på hele verdenseliten.
Klumpen i halsen ble nesten ubehagelig stor, synet ble nesten borte for at øyan rant over, og det ville ikke slutte å drype fra nesen....

Det e spesielt når en sambygding går helt til topps. Fy faen :bb_p:
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39859
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: GYLLENE TIDER, igjen

Legg inn av AJ »

Jompa skrev:1. nyttårsdag ble litt av en dag :thumleft

Først hopprennet i Garmish og så sprinten der Finn Hågen Krogh slo knockout på hele verdenseliten.
Klumpen i halsen ble nesten ubehagelig stor, synet ble nesten borte for at øyan rant over, og det ville ikke slutte å drype fra nesen....

Det e spesielt når en sambygding går helt til topps. Fy faen :bb_p:
Gratulerer!
Så ikke sprinten, men kjente jeg ble engasjert da Anders Jacobsen vant hopprennet i Garmisch...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Bosted: Brumunddal

Re: GYLLENE TIDER, igjen

Legg inn av Intruder »

Idretten kan skape øyeblikk med både snørr og tårer......bælja litt da Tora Berger gikk inn til sin første world cup-seier i skyskyting.... :=D> :=D>

Og vinner Northug bæljer jeg litt for at han ikke ble nummer tjueni... :ills ](*,)
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, igjen

Legg inn av Jompa »

Fikk meg etpar timer i garagen i går formiddag.
Sikring på ny-kabelen til hovedlyset blei montert. Den skulle selvfølgelig ha vært der fra begynnelsen da
Æ monterte releer og grov ledning til hovedlyset, men,men.
Det er iallefall fiksa.
Da det var gjort, satte æ batteriet på plass. Fant ut at det kan like godt stå i sykkelen som på golvet,
og såvidt æ vet er det ingenting som tapper strøm så lenge tenninga er slått av.
Æ hadde vanvittig lyst til å starte opp motorn, men klarte å la det være.
Det er ingen vits i varme den opp i tide og utide bare for å få fullt av kondensvann i oljen.

Æ blei såpass inspirert av skruinga i går at det nok ikke blir så lenge til æ starte med masterpumpa foran og gasswiren. Delene ligg allerede i garasjen..

Skal prøve å få lyshornbrytern i orden også, nå som æ har skikkelig lys på mopeden.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, igjen

Legg inn av Jompa »

Der var bremsepumpa overhalt.
Bytta stempel med fjær og begge pakningene pluss støvtettinga ytterst. Alt i ett praktisk overhalingssett.
Det var ikke rart at klipa ikke ville komme helt ut igjen, for både stempelpakninga og o-ringen hadde svelt ut og blitt mye tykkere enn de nye delene.
I tilleg var den gamle returfjæra en cm kortere enn den nye, så stemplet ble stående sånn at det
ytterste hullet i væskebeholderen ble blokkert.

Får kjøpe bremsevæske i morra, skal se om æ får tak i dot4-væske, for æ e ikke helt sikker på at
dot5.1 e "kompatibel" med pakningene i kaliperne selv om det står på boksen at den kan blandes med
dot 3 og 4.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Bosted: Melhus

Re: GYLLENE TIDER, igjen

Legg inn av omaas »

Jompa skrev:Der var bremsepumpa overhalt.
Bytta stempel med fjær og begge pakningene pluss støvtettinga ytterst. Alt i ett praktisk overhalingssett.
Det var ikke rart at klipa ikke ville komme helt ut igjen, for både stempelpakninga og o-ringen hadde svelt ut og blitt mye tykkere enn de nye delene.
I tilleg var den gamle returfjæra en cm kortere enn den nye, så stemplet ble stående sånn at det
ytterste hullet i væskebeholderen ble blokkert.

Får kjøpe bremsevæske i morra, skal se om æ får tak i dot4-væske, for æ e ikke helt sikker på at
dot5.1 e "kompatibel" med pakningene i kaliperne selv om det står på boksen at den kan blandes med
dot 3 og 4.
Forskjellen mellom DOT 3,4 og 5.1 er kun det garanterte kokepunktet.
DOT 5.0 derimot, må i ikke brukes sammen med bremsesystem laget for DOT 3 og 4. Den er vel silikonbasert.
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1622
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Bosted: Sandefjord

Re: GYLLENE TIDER, igjen

Legg inn av Kjellrf »

Jompa skrev:
Får kjøpe bremsevæske i morra, skal se om æ får tak i dot4-væske, for æ e ikke helt sikker på at
dot5.1 e "kompatibel" med pakningene i kaliperne selv om det står på boksen at den kan blandes med
dot 3 og 4.
Det skal den være. Det er DOT 5 som er silicon-olje, og som ikke må blandes. :)
5.1 går fint.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, igjen

Legg inn av Jompa »

OMAAS skrev: Forskjellen mellom DOT 3,4 og 5.1 er kun det garanterte kokepunktet.
DOT 5.0 derimot, må i ikke brukes sammen med bremsesystem laget for DOT 3 og 4. Den er vel silikonbasert.
Ok, når æ tenke etter stod det noe om det i bemsevæsketråden for noen mnd siden.

Men, hvorfor korroderer aluminiumet på yttersida av bremsevæskebeholderen, særlig rett under lokket
når det ikke blir korrosjon inne i beholderen ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
omaas
Innlegg: 551
Registrert: 17 mar 2012, 12:20
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Bosted: Melhus

Re: GYLLENE TIDER, igjen

Legg inn av omaas »

Jompa skrev: Men, hvorfor korroderer aluminiumet på yttersida av bremsevæskebeholderen, særlig rett under lokket
når det ikke blir korrosjon inne i beholderen ?
Bremseveske binde opp ganske mye vann for at vesken ikke skal koke. Vann har som kjent mye lavere kokepunkt.

Viss bremseveskeholderen svetter ut litt veske så vil denne binde opp vann som gjør at det korroderer.
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, igjen

Legg inn av Jompa »

Æ fylte opp bremsevæskebeholderen i kveld og lufta,.... og lufta.
Til slutt kom det ikke flere bobler, og klipa er fast og fin. Den går til og med helt tilbake, så æ antar at
bremsa fungere som den skal. Får se til våren om vibrasjonen i gaffelen er borte, kaliperne går i hvert fall lett tilbake nå.

Måtte bare prøvestarte motoren når æ først var igang.
Den starta lett, men gikk ikke mye pent i begynnelsen. Ujevn gange, harking og to-tre kraftige smell
i eksosrøret.
Etterhvert som motorn ble varm gikk den finere og finere. Og til slutt gikk den ganske rent på tomgang også.
På samme måten var det i fjor vår også, under den første turen. Da gikk motorn så stygt at æ trudde
det var noe alvorlig galt.
Sykkeln må vanligvis ha noen minutter med oppvarming uansett, før den går rent, men hvorfor
går den som ræva ved første oppstart ? Det samme skjer hvert år.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Bosted: Porsgrunn

Re: GYLLENE TIDER, igjen

Legg inn av Hjernen »

Feil tomgangsdyse?? Bare en tippings fra min side men det var det som var feil
på min Nova for mange år siden... Hosta, spytta og smalt fra 3" røra... :prf

EDIT: Ikke at jeg har så veldig peil på mc enda.... :redface
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: GYLLENE TIDER, igjen

Legg inn av Jompa »

Nei, tomgangsdysa er utelukket, sykkelen har insprøyting.
Da har jeg mer tro på luft i inj.systemet, at trykkregulatoren ikke tåler for lang ferie og henger seg fast,
eller at tempsensoren på motorblokka ikke tåler kuldegrader og sendet masse spam til styreenheten.

Det kom like mye, og hvit røyk som når du kaldstarter en gammel Ferguson i 30 kuldegrader.
Men etter ca 10 min ble både tomgangen og eksosen mere normal, og da var motorn gjennomvarm.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar