Så mye er den kuttet i forhold til originalstørrelsen:

Så nå ser Tiger slik ut med kort "sport" skjerm

Den modifiserte skjermen er ikke helt ulik den som Thunderbike i New Zealand selger til en forholdsvis stiv pris...:
[img]http://i52.tinypic.com/24e12km.jpg[/img]
Om dxet hjelper på vindstøy og turbulens?
Virker som at det hjelper en god del faktisk

Vel, langt fra perfekt, men merker en bedring. Likevel ingen optimal løsning, men det skal mye til med disse moderne motorsyklene hvor fronten/lyktekåpen er plassert såpass lavt som den er. Tror nemlig dette er årsaken til at mange sykler har dette vindstøyproblemet, dvs. at lyktekåpen er lavere plassert for å gi bedre aerodynamikk enn eldre sykler hvor lyktekåpen var plassert høyre og dermed nærmere føreren, som førte til mindre turbulens og vindstøy.
Kun en teori fra min side, men er ubeskjeden nok til å tro at folk som har mer peil enn meg kan nikke gjenkjennende til at "jo, det er nok ikke helt feil å komme med en slik hypotese..."

Vel... nå har jeg to skjermer som jeg kan veksle mellom å bruke på Tiger. Og så langt er jeg mest fornøyd med den lave.
Om jeg tar sjansen på/tar meg råd til å skaffe meg en høy touringskjerm for å se om det å gå motsatt vei, dvs. høyere skjerm, gir bedre effekt, gjenstår å se...
Tror kanskje det koster mer enn det smaker, for å si det sånn.