Bjønnavind's Wing&Dr600R; De-ratifisering og syre på tanken

Her kan byggentusiaster slå seg løs med bilder og info, råd og tips om egne og andres custombygde MC'er.
Svar
Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Operation RatWing: Årets første oppstart - Video!

Legg inn av MaxTron »

SuperMorten skrev:Er det en gammel Fatboy..?
Har kikka litt på bildene og prøvd å finne ut hva der er/har vært...

Trur det er et "ihopsopa" prosjekt av litt av hvert...

Ser ut som motoren er en Panhead, de ble produsert fra 1948 til 1965, men den har primær i støpt aluminium, så vist den ikke er sammensatt av flere sykkler tyder det på at den er fra ett av de siste åra..?

Fatboy kom vel i 1990..?

Dette er visstnok en 1962 modell ser ut som den har samme motor , samme hovedlyktarrangemang og samme gaffel
Bilde
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Bjønnavind's Operation RatWing

Legg inn av Bjønnavind »

Jeg skal prøve å huske bilder! :P :p

I garasjen til Twister ble det snakket mye shit, og et av temaene jeg kicket litt på (siden jeg har lyst til å kvitte meg med kåpa) er å bygge en slags kåpe til den.

Grunnen til at jeg ikke har turt å ta av noe kåpe er jo all elektronikken som sitter under der. Mye kunne jeg såvisst klart meg uten, men hva kan man ta vekk uten å skade noe annet? :-k

Istedenfor å begynne å pelle på det, så er det jo lurere å heller lage en stygg kåpe av noe slag som beskytter elektronikken! Dette er muligens en jobb som må gjennomføres i Twisters garasje, siden min garasje tilhører en huseier med MAANGE eiendeler. Og jeg vet ikke helt hvor gira Twister er på at jeg "flytter" inn til han! Spesielt siden han har så mange flotte prosjekter på gang selv :P :p

Gamle oljefat ble nevnt som et alternativ til kåpelaging.. Kanskje det? :-)

Jeg tror iallefall jeg trenger et sveiseapparat, men først må dette tenkes litt mere på :yeyeye

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Bjønnavind's Operation RatWing

Legg inn av ArcticTiger »

Hvis du ikke har mulighet til å sveise stålplater, så er jo karroseriskruer(selvborende) og poppnagler en alternativ sammenføyningsmetode, og med feks tec7 til tetting av skjøtene så blir det "Fullgodt :knegg "

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Bjønnavind's Operation RatWing

Legg inn av Bjønnavind »

ArcticTiger skrev:Hvis du ikke har mulighet til å sveise stålplater, så er jo karroseriskruer(selvborende) og poppnagler en alternativ sammenføyningsmetode, og med feks tec7 til tetting av skjøtene så blir det "Fullgodt :knegg "
Hehe.. Det er ikke noe dårlig forslag! Selv om goldwingen er tung fra før, tror jeg ikke den trenger mer stål.. :p

Jeg må stikke innom en skraphandler og se om jeg finner noe som er brukende :-)

Sent from my MB526 using Tapatalk 2

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Bjønnavind's Operation RatWing

Legg inn av Twister »

:-) Hallo og takk for sist!!" :-) Trivelig med dekksparking i garasjen.
Det er jo tydelig at du har PMS... Det var vel en en ledig stol, men du valgte å sitte på salen på VFRèn... Det sier jo sitt.. :D

Nå er jo ikke jeg en dreven sveiser, men som vi snakket om er det jo muligheter for å hjelpe hverandre med litt modifisering av vingen.. :thumleft

Vi sees forhåpentligvis om ikke så lenge :vs

Erik
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Bjønnavind's Operation RatWing

Legg inn av Bjønnavind »

Twister skrev::-) Hallo og takk for sist!!" :-) Trivelig med dekksparking i garasjen.
Det er jo tydelig at du har PMS... Det var vel en en ledig stol, men du valgte å sitte på salen på VFRèn... Det sier jo sitt.. :D

Nå er jo ikke jeg en dreven sveiser, men som vi snakket om er det jo muligheter for å hjelpe hverandre med litt modifisering av vingen.. :thumleft

Vi sees forhåpentligvis om ikke så lenge :vs

Erik
Takk for sist ja. Og ikke minst takk for alle gavene jeg fikk til å pynte goldwingen med :-)

Pms er per idag et altfor mildt utrykk.. Men vfr'en var deilig å sitte på, og jeg kunne se asfalten foran meg da jeg satt på den! :-) Det hender jeg går ut i garasjen bare for å sitte litt på syklene.. Men gjør ikke alle det? :-P

Vi får ta ting som det passer seg angående modifisering av både det ene og det andre. Jeg vil jo ikke presse meg inn i furtebua di! Men det kan jo hende du trenger hjelp av meg til noe også.. Isåfall er det bare å rope ut :-)

ArcticTiger hadde et flott forslag til hvordan man kan feste uten sveis, og på deler av kåpa kan man jo gjøre det slik. Jeg må bare finne et materiale som er lett og sterkt nok.

Sent from my MB526 using Tapatalk 2

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Bjønnavind's Operation RatWing

Legg inn av Bjønnavind »

Se hva jeg fikk i posten idag! :-)

Nå venter jeg bare på piggtråden som ArcticTiger skal sende, så får jeg montert sjiten på sykkelen :-)

Gleder meg til å se resultatet.

Sent from my MB526 using Tapatalk 2
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Bjønnavind's Operation RatWing

Legg inn av Bjønnavind »

Idag har jeg fått montert gavene fra Tomsnes.
Vindavviser + et par flotte ornamenter! :thumleft

Skal få tatt bilde en dag.. Fikk ikke kameraet på gamletelefonen til å virke.. :scratch

Fant denne videoen på nettet av en Goldwing med åpen eksos! Jeg syns lyden var helt konge! :yeyeye



Hadde vært rått å få tilsvarende lyd på min GW... Holder det å bare fjerne lyddemperne, eller må jeg også fjerne "kryssrommet" (?)? Med det mener jeg den pottedelen der røra samles innen de går til hver sin lyddemper! (Herregud jeg er dårlig å forklare) :P :p

EDIT: Er det denne her jeg skal koble på grenrøra og bak til "trillebårhåndtaka" tro? :P :p Droppe lydemperen?

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilre ... nge-79100/

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Bjønnavind's Operation RatWing

Legg inn av EasyRider »

Bjønnavind skrev:Se hva jeg fikk i posten idag! :-)

Nå venter jeg bare på piggtråden som ArcticTiger skal sende, så får jeg montert sjiten på sykkelen :-)

Gleder meg til å se resultatet.

Sent from my MB526 using Tapatalk 2
Nice. Men skal du ha denne på sykkelen, så monter den smart. Ikke i front ihverfall..
Dvs. jeg tror ikke det er lurt. Politiet liker ikke sånt montert i kjøreretning.
Vi hadde noe tilsvarende på russebilen "back in the day". Og tok ikke mage dagene før vi ble stoppet og måte fjerne den. Vårt horn var montert på panseret nær grillen.
Politiet mente den var ikke bra nok festet og hvis vi kjørte på noen (fotgjengere) så ville vi spidde dem...
Vi forstod selfølgelig ikke det da. Men må vel si meg enig i når jeg tenker på det nå :-# .
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Bjønnavind's Operation RatWing

Legg inn av Bjønnavind »

EasyRider skrev:
Bjønnavind skrev:Se hva jeg fikk i posten idag! :-)

Nå venter jeg bare på piggtråden som ArcticTiger skal sende, så får jeg montert sjiten på sykkelen :-)

Gleder meg til å se resultatet.

Sent from my MB526 using Tapatalk 2
Nice. Men skal du ha denne på sykkelen, så monter den smart. Ikke i front ihverfall..
Dvs. jeg tror ikke det er lurt. Politiet liker ikke sånt montert i kjøreretning.
Vi hadde noe tilsvarende på russebilen "back in the day". Og tok ikke mage dagene før vi ble stoppet og måte fjerne den. Vårt horn var montert på panseret nær grillen.
Politiet mente den var ikke bra nok festet og hvis vi kjørte på noen (fotgjengere) så ville vi spidde dem...
Vi forstod selfølgelig ikke det da. Men må vel si meg enig i når jeg tenker på det nå :-# .
Tanken er å montere det oppå toppkofferten med horn vendt bakover. Ingenting som stikker ut verken her eller der, og oppå kofferten er det originalt et rack som er ment for bagasje inntil 20 kg. Hvis jeg binder det forsvarlig kan det hende jeg får kjøre videre :-P

Tæppatå'k!

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Bjønnavind's Operation RatWing

Legg inn av Bjønnavind »

Den siste tiden har jeg vært ganske stille av meg på forumet, og det har sine enkle grunner :-)

Det har blitt noen timer i garasjen med mye koselig ratifisering på goldwingen, og nå begynner det å komme seg føler jeg :-)

Bilder skal jeg vel få til etterhvert, men tenkte jeg kunne fortelle litt om fremgangen:

Jeg fikk endelig tak i litt etterlengtet piggtråd, så sauekraniet er nå solid surret fast oppå toppkofferten.

En flott vindavviser har jeg fått montert på et vis etter instruks fra mekkern, og materialer fra tomsnes og Twister! Jeg er meget spent på om det funker som planlagt :-)

Lyddemperne i eksosen er borte, og byttet ut med bandasjerte rakarør fra biltema toppet med et par fine eksoslokk. Det rumler litt mer nå, og jeg liker det :-)

Det flotteste av alt ble den nye forskjermen som Runerytter hjalp til med å montere. Den ble laget av et gammelt crosserbakdekk med mange gode knaster. Monteringen krevde litt mer hjerne enn jeg kunne stille opp med, så da var det godt å få en ekte ingeniørsønn på besøk :-) Blir spennende å se om det funker i fart :-P

På toppen av det hele har jeg også montert et flott Klaxon-horn (aaaoooogah) og diverse pynt jeg har fått i gave fra flere :-)

Nå venter jeg bare på den nye skinnvesten min så er jeg klar!

Både goldwingen og Suzukien er klare for avgang, kjøreklær og støvler er vasket og impregnert. Så straks mesteparten av saltet er borte nå, så er jeg igang :-) :-)

Tæppatå'k!

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Bjønnavind's Operation RatWing

Legg inn av Carpa »

Du må vel være den stolte eier av den mest (u)orginale motorsykkelen her inne :-) Skal bli artig å se den igjen etter de siste modifikasjoner :grin:

Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Bjønnavind's Operation RatWing

Legg inn av Bjønnavind »

Carpa skrev:Du må vel være den stolte eier av den mest (u)orginale motorsykkelen her inne :-) Skal bli artig å se den igjen etter de siste modifikasjoner :grin:

Sent from my Galaxy using Tapatalk
Original, uoriginal.. Det kan diskuteres med tanke på at det er mange flotte ombygginger her inne.. Men stolt er jeg absolutt :-)

Tæppatå'k!

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Bjønnavind's Operation RatWing

Legg inn av Bjønnavind »

Har prøvd å ta noen bilder idag, men telefonen min synes ikke det er så fett.. :-P

Forskjerm :
uploadfromtaptalk1364932334692.jpg
uploadfromtaptalk1364932360791.jpg
Vindavviser :
uploadfromtaptalk1364932381664.jpg
uploadfromtaptalk1364932401560.jpg
Front:
uploadfromtaptalk1364932455117.jpg
Klaxonhorn pakket i presenning :
uploadfromtaptalk1364932490628.jpg
Cockpiten :
uploadfromtaptalk1364932519804.jpg
Litt koffertpynt :
uploadfromtaptalk1364932548494.jpg
Nye potter :
uploadfromtaptalk1364932576363.jpg
uploadfromtaptalk1364932607667.jpg
Tæppatå'k!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Bjønnavind's Operation RatWing

Legg inn av Bjønnavind »

Kranie og piggtråd :
uploadfromtaptalk1364932939000.jpg
Enderør fra orginale Lyddempern :
uploadfromtaptalk1364932982312.jpg
Fikset knekt fothviler :
uploadfromtaptalk1364933066890.jpg
Viktig! :
uploadfromtaptalk1364933144031.jpg
Tæppatå'k!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar