Hvor mye kubikk eller effekt er for lite? Tråden om å gå ned i kubikkstørrelse

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
ZZR-Erling

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Erling »

Skal "BMW" slå i bordet med noe, kan det jo feks nevnes at K1600GT i siste svenske Motorrad ble "utnevnt" til den biken som er raskest 0-100 versus enhver R-bike, inkludert S1000RR.. :knegg

Så kan man alltids si: ja også?

Noen liker det, andre bryr seg ikke.
Jeg liker det, men bryr meg ikke..sånn er det med min bike også, mulig den er raskest til ett eller annet, men det bryr meg egentlig ikke, men jeg liker den slik den er..og da er den bare best :D

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

EasyRider skrev:
Bringisen skrev:
TFJ skrev:Jeg må si at jeg er imponert over denne tråden, jeg observerer at det blir kalt PMS, men det er da en del av diskusjonen som har et meget lavt nivå. Jeg forstår det slik at de som måtte være så uheldige å ha gått til anskaffelse av noe på under 1000 ccm mest sannsynlig har gjort en stor tabbe, men det må jo være fint for dere som har kjøpt noe som er mer enn det. Jeg skjønner jo at dere er veldig stolte over å ha sykler som er mer enn 1000 ccm, fordi, av en eller annen grunn så føler jeg meg også stolt over både den ene og den andre sykkelen jeg har (650 og 800), og det ser faktisk ut som Bringsen og alle de andre som har disse småsyklene også er det, og det skjønner jeg veldig godt, hvis jeg ikke tar feil.

Og en annen ting også, jeg ikke skjønner er dette snakket om ”størrelsen”, ”meter per sekund” og ”det sier kjærringen- og nabo kjærringen”?? Blir motorsykkelen sammenlignet med det vi menn har hengende mellom bena? Jeg har hørt at de har kalt MC for ”Penisforlenger” men jeg tror nok dere som tror dette må forstå at det dessverre ikke har noe sammenheng, de fleste av oss har vel hatt moped, så har man jo hatt litt forskjellige størrelser på MC, og hvis det er noen som har funnet ut at arvepinnen har skiftet størrelse etter skifting av størrelse på MC så tror jeg dere bør snakke med en lege om problemet.

Jeg vil etter det jeg leser her på side si at den formen PMS ”vi” har er mye verre, og mer irriterende enn den formen for PMS de fleste kvinnene jeg kjenner har.

Jeg har en 800 som jeg er knallfornøyd med, det er nok mulig at jeg en gang kjøper meg større, men for øyeblikket ser det ut til å holde godt både for meg og mine. Fatt mot, våren er snart på tur.
:roll


Veldig bra tolket , bare synd det er så mange som ennå ikke har forstått dette. Innerst inne velger jeg å tro at de faktisk forstår men bare prøver å "tøffe seg litt" , og jeg håper det ikke skyldes uvitenhet. :scratch
selvfølgelig er det uvitenhet, og selfølgelig må vi tøffe oss.. og klart har vi ikke forstått noen ting?! eller er det fordi vi bare må erte litt i disse PMS tider.
Lurer på hva det kan være? :scratch
Hvis du mener det slik så er det greit , men trodde ikke det var så galt at det skyldes både uvitenhet , at dere ikke forstår noen ting og at dere skal tøffe dere :scratch
Når det gjelder "å tøffe seg" så mener jeg det samme som "å erte litt i disse PMS tider" , jeg "tøffer" meg jeg også ;-)
Men en annen ting som slår meg er at du er med i hylekoret , du har jo "bare" en 900 kubikker , har du "lov" å være med i "gjengen"? Er det ved 900ccm grensen går ?
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Erling skrev:Skal "BMW" slå i bordet med noe, kan det jo feks nevnes at K1600GT i siste svenske Motorrad ble "utnevnt" til den biken som er raskest 0-100 versus enhver R-bike, inkludert S1000RR.. :knegg

Så kan man alltids si: ja også?

Noen liker det, andre bryr seg ikke.
Jeg liker det, men bryr meg ikke..sånn er det med min bike også, mulig den er raskest til ett eller annet, men det bryr meg egentlig ikke, men jeg liker den slik den er..og da er den bare best :D
Der er jeg faktisk litt enig......hmm.....er det mulig :P :p ( jaja bortsett med at BMW slår i bordet med det meste , de er vel best på det meste så det ble litt feilt formulert :D )
Men ellers så er jeg enig i konklusjonen din.
Jeg bryr meg lite om en 200hk sykkel er 0,5 til 1 sek raskere fra 0-100 enn en med 100hk , ikke har jeg klokke som kan måle dette og ikke har jeg tid til å få sjekket tider fra 0-1 sekund. Så derfor verken bryr jeg meg , liker eller ikke liker slike ting og det er for meg bare et tall. Selvfølgelig er det sikkert kjekt å flotte seg med at sykkelen har fått oppgitt et tall som er bedre enn en annen , men det betyr ingenting i praksis.
Sykkelen er kun best i de tingene som jeg liker best med sykkelen.....
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

ZZR-Erling

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Erling »

Bringisen skrev:
ZZR-Erling skrev:Skal "BMW" slå i bordet med noe, kan det jo feks nevnes at K1600GT i siste svenske Motorrad ble "utnevnt" til den biken som er raskest 0-100 versus enhver R-bike, inkludert S1000RR.. :knegg

Så kan man alltids si: ja også?

Noen liker det, andre bryr seg ikke.
Jeg liker det, men bryr meg ikke..sånn er det med min bike også, mulig den er raskest til ett eller annet, men det bryr meg egentlig ikke, men jeg liker den slik den er..og da er den bare best :D
Der er jeg faktisk litt enig......hmm.....er det mulig :P :p ( jaja bortsett med at BMW slår i bordet med det meste , de er vel best på det meste så det ble litt feilt formulert :D )
Men ellers så er jeg enig i konklusjonen din.
Jeg bryr meg lite om en 200hk sykkel er 0,5 til 1 sek raskere fra 0-100 enn en med 100hk , ikke har jeg klokke som kan måle dette og ikke har jeg tid til å få sjekket tider fra 0-1 sekund. Så derfor verken bryr jeg meg , liker eller ikke liker slike ting og det er for meg bare et tall. Selvfølgelig er det sikkert kjekt å flotte seg med at sykkelen har fått oppgitt et tall som er bedre enn en annen , men det betyr ingenting i praksis.
Sykkelen er kun best i de tingene som jeg liker best med sykkelen.....
Å skryte av å ha den raskeste sykkelen, er i grunn i mine ører egentlig uvitenhet, for det betyr ingen verdens ting annet enn at det kanskje "ruler" ved leirbåklet når flaska snart er tom :mk
Det som for meg betyr noe, er selvfølgelig hvordan den "kjører" og at den er driftssikker. Jeg liker "roen" mye kubikk gir...feks er det mindre "stress" å kjøre GSXR1000 kontra CBR600RR..om det er noen her som forstår, og det er det helt sikkert. Mye kubikk med effekt spredt godt utover i registeret gir for meg flyt og "ro" i kjøringen..om det er en eller annen "hylebike" som måtte klare ett eller annet ,3s raskere, så, ja, betyr det jo ikke en dritt.

Jeg hadde sett at det ble std ved tester at det ble oppgitt en faktor som beskrev arealet under effekt og momentkurvene, det er jo disse som virkelig betegner noe.

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av EasyRider »

Bringisen skrev: Men en annen ting som slår meg er at du er med i hylekoret , du har jo "bare" en 900 kubikker , har du "lov" å være med i "gjengen"? Er det ved 900ccm grensen går ?
hmm jeg har vel ikke hylet så veldig om ccm da :D for hvis du leser litt i tråden så har jeg preisert at jeg ikke har mer en skarve 900ccm.
Eneste jeg har sakt er at en må ha minimum 140hk og 100nm i motoren :D hvis ikke så kan du bare la sykkelen og begynne å sykle.

Men ofc. dette var jo bare for å kødde litt. eller "tøffe seg" som du sier.

Er ikke med i noen gjeng jeg!! nekter!! jeg er en einstøing.

Jeg har aldri eid en sykkel med over 1000 ccm, men vil tro at min neste sykkel blir 1000 ccm eller mer. :knegg
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
Jinta
Innlegg: 107
Registrert: 31 jan 2010, 16:59
Motorsykkelen din: Kawasaki Z 1000 SX 2013 mod
Sted: Hvittingfoss

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Jinta »

Herregud......ta dere en knert og slapp av gubber! :-)å

Vi er ulike individer med våre egne preferanser - folk har faktisk ulik oppfatning av ting og tang....tru det eller ei.....og det betyr IKKE at ens egen mening umiddelbart er riktig for andre.

Min oppfatning er at det ikke går an å gi et entydig svar på hva som er mye eller for lite effekt.

Det kjem an på så mye og er individuelt for hver og en av oss. Vesentlig er bruksområde, kjørestil og hva man sjøl verdsetter som viktig ved en mc. Ofte endrer man syn underveis også.

Jeg har nå fått høre så mye opp igjennom åra.....at je har feil mc til mitt bruk....at de mc je har hatt har vært fullstendig ubrukbare etc. Og vet dere hva? Je gir faen! :P :p

Flaksa rundt på mine 600 RR`er land og strand rundt og hadde det alldeles utmerket i svært mange år. Men ble tterhvert lei jaginga og turtallskjøringa. Switcha over til en gixxer 750 som je digga for deretter og kjøpe meg en gixxer 1000 :yeyeye

Klarte je å bruke alle de hestekreftene det var i den? Nei....såklart ikke...bortsett fra kanskje på autobahn. Men dæven og artig det var å vite at je hadde dem - en glede i seg sjøl :D Det å ha muligheten til å dra på, huke seg ned når biken gikk på bakhjulet. Barnslig lykke, men hva så? Andre er happy med å cruise rundt med 57 hk, men smiler like fullt rundt inni hjelmen.

Nå har je bytte ut gixxer med en ny 1000 kubikker - for je har funnet ut at under det vil je ikke. Liker et tidlig dreimoment og det å ha nok power på langturer, ved forbikjøringer etc. Så gleder meg til å bli kjent med SX`n sine 137 hk...trur de skal bli godt brukt :thumleft
Live to ride - ride to live
Smia MC

MC`r: Suzuki 50, Yamaha XJ 600, Honda Magna 750, Suzuki 600 GSXF, Honda CBR 600 F/S, Honda 600 RR X 2, Honda VFR 800 V-Tec, Suzuki GSXR 750, Suzuki GSXR 1000 og nå Kawasaki Z 1000 SX

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Tom »

Bringisen skrev:
TFJ skrev:Jeg må si at jeg er imponert over denne tråden, jeg observerer at det blir kalt PMS, men det er da en del av diskusjonen som har et meget lavt nivå. Jeg forstår det slik at de som måtte være så uheldige å ha gått til anskaffelse av noe på under 1000 ccm mest sannsynlig har gjort en stor tabbe, men det må jo være fint for dere som har kjøpt noe som er mer enn det. Jeg skjønner jo at dere er veldig stolte over å ha sykler som er mer enn 1000 ccm, fordi, av en eller annen grunn så føler jeg meg også stolt over både den ene og den andre sykkelen jeg har (650 og 800), og det ser faktisk ut som Bringsen og alle de andre som har disse småsyklene også er det, og det skjønner jeg veldig godt, hvis jeg ikke tar feil.

Og en annen ting også, jeg ikke skjønner er dette snakket om ”størrelsen”, ”meter per sekund” og ”det sier kjærringen- og nabo kjærringen”?? Blir motorsykkelen sammenlignet med det vi menn har hengende mellom bena? Jeg har hørt at de har kalt MC for ”Penisforlenger” men jeg tror nok dere som tror dette må forstå at det dessverre ikke har noe sammenheng, de fleste av oss har vel hatt moped, så har man jo hatt litt forskjellige størrelser på MC, og hvis det er noen som har funnet ut at arvepinnen har skiftet størrelse etter skifting av størrelse på MC så tror jeg dere bør snakke med en lege om problemet.

Jeg vil etter det jeg leser her på side si at den formen PMS ”vi” har er mye verre, og mer irriterende enn den formen for PMS de fleste kvinnene jeg kjenner har.

Jeg har en 800 som jeg er knallfornøyd med, det er nok mulig at jeg en gang kjøper meg større, men for øyeblikket ser det ut til å holde godt både for meg og mine. Fatt mot, våren er snart på tur.
:roll
Veldig bra tolket , bare synd det er så mange som ennå ikke har forstått dette. Innerst inne velger jeg å tro at de faktisk forstår men bare prøver å "tøffe seg litt" , og jeg håper det ikke skyldes uvitenhet. :scratch
Dina tråden slår jo begge sider ifra seg like mykje, og under 1000cc "gjengen" har hat like mykje vist ikkje meir provoserandes komentarer. Både dei med under 1000cc og over 1000cc har slengt like mykje piss i fra seg. Så slutt å leik uskyldig offer, alle er like skyldige, ingen untak.

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av L-NA »

Jinta skrev:Herregud......ta dere en knert og slapp av gubber! :-)å

Vi er ulike individer med våre egne preferanser - folk har faktisk ulik oppfatning av ting og tang....tru det eller ei.....og det betyr IKKE at ens egen mening umiddelbart er riktig for andre.

:thumleft
Nei, nei, nei. Ikke hør på Jinta. Ho preiker bare tull. Jeg sitter ombord, og kjeder meg. Dette er underholdende.

Alt under 1000ccm er for pyser og alt over er for Idioter :-k øøøøøhh...Kjør på, ingen knert, "LA PMS'n LEVE" :-) :-)

....ja, og så til slutt, dette er ikke tull.....Min pappa er sterkest :-) :-)
Sist redigert av L-NA den 02 feb 2013, 18:54, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Jinta
Innlegg: 107
Registrert: 31 jan 2010, 16:59
Motorsykkelen din: Kawasaki Z 1000 SX 2013 mod
Sted: Hvittingfoss

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Jinta »

L-NA skrev:
Jinta skrev:Herregud......ta dere en knert og slapp av gubber! :-)å

Vi er ulike individer med våre egne preferanser - folk har faktisk ulik oppfatning av ting og tang....tru det eller ei.....og det betyr IKKE at ens egen mening umiddelbart er riktig for andre.

:thumleft
Nei, nei, nei. Ikke hør på Jinta. Ho preiker bare tull. Jeg sitter ombord, og kjeder meg. Dette er underholdened.

Alt under 1000ccm er for pyser og alt over er for Idioter :-k øøøøøhh...Kjør på, ingen knert, "LA PMS'n LEVE" :-) :-)

....ja, og så til slutt, dette er ikke tull.....Min pappa er sterkest :-) :-)
Haha,,,itte fortvil - dom hører sikkert itte på meg lell :yeyeye
Live to ride - ride to live
Smia MC

MC`r: Suzuki 50, Yamaha XJ 600, Honda Magna 750, Suzuki 600 GSXF, Honda CBR 600 F/S, Honda 600 RR X 2, Honda VFR 800 V-Tec, Suzuki GSXR 750, Suzuki GSXR 1000 og nå Kawasaki Z 1000 SX

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av JK95 »

Jinta skrev: Haha,,,itte fortvil - dom hører sikkert itte på meg lell :yeyeye
Har med mine små 17 år på baken allerede lært at egentlig bør vi mannfolka høre mer på dere damer, pussig nok :scratch Helt rart at noe av det tullet dere sier faktisk er rett, og ikke bare tull :lol Dette er selvsagt noe vi mannfolk aldri ser ut til å lære :redface

ZZR-Erling

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Erling »

Sitter med en følelse av å måtte "forsvare" mitt valg som er 1352ccm, 154nm/7500 og 203hk/9500...jaja...i dont care. :twisted

Brukeravatar
Jinta
Innlegg: 107
Registrert: 31 jan 2010, 16:59
Motorsykkelen din: Kawasaki Z 1000 SX 2013 mod
Sted: Hvittingfoss

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Jinta »

ZZR-Erling skrev:Sitter med en følelse av å måtte "forsvare" mitt valg som er 1352ccm, 154nm/7500 og 203hk/9500...jaja...i dont care. :twisted
Åffer det?!! Ka tid har vi begynt å bry øss om hva andre måtte mene....... ;-) Neida,,,,snart vår og sommer gubben = kose seg med masse power mellom beina,,,moahhhh :prop:
Live to ride - ride to live
Smia MC

MC`r: Suzuki 50, Yamaha XJ 600, Honda Magna 750, Suzuki 600 GSXF, Honda CBR 600 F/S, Honda 600 RR X 2, Honda VFR 800 V-Tec, Suzuki GSXR 750, Suzuki GSXR 1000 og nå Kawasaki Z 1000 SX

Brukeravatar
Jinta
Innlegg: 107
Registrert: 31 jan 2010, 16:59
Motorsykkelen din: Kawasaki Z 1000 SX 2013 mod
Sted: Hvittingfoss

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Jinta »

Jinta skrev:
ZZR-Erling skrev:Sitter med en følelse av å måtte "forsvare" mitt valg som er 1352ccm, 154nm/7500 og 203hk/9500...jaja...i dont care. :twisted
Åffer det?!! Ka tid har vi begynt å bry øss om hva andre måtte mene....... ;-) Neida,,,,snart vår og sommer gubben = kose seg med masse power mellom beina,,,moahhhh :prop:
Live to ride - ride to live
Smia MC

MC`r: Suzuki 50, Yamaha XJ 600, Honda Magna 750, Suzuki 600 GSXF, Honda CBR 600 F/S, Honda 600 RR X 2, Honda VFR 800 V-Tec, Suzuki GSXR 750, Suzuki GSXR 1000 og nå Kawasaki Z 1000 SX

ZZR-Erling

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av ZZR-Erling »

Jinta skrev:
ZZR-Erling skrev:Sitter med en følelse av å måtte "forsvare" mitt valg som er 1352ccm, 154nm/7500 og 203hk/9500...jaja...i dont care. :twisted
Åffer det?!! Ka tid har vi begynt å bry øss om hva andre måtte mene....... ;-) Neida,,,,snart vår og sommer gubben = kose seg med masse power mellom beina,,,moahhhh :prop:
Jepp!
:prop:

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Hvor mye kubikk eller effekt er for lite ?

Legg inn av Carpa »

Her i Norge er misunnelsen ofte sterkere enn seksualdriften, what a waste sier jeg bare :-)

Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Svar