Tråden om øl og (brenne)vin

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Tråden om øl og (brenne)vin

Legg inn av dag-zzr »

:vin
Som en trofast røyker i mange år, finner jeg det vanskelig å bidra til å "mobbe" røykere. :knegg
Da kan det vel også være en tråd hvor vi kan fortelle hverandre hvor stupid og dyrt det er å lepje i seg alkohol?
Oppfatter det litt rart at "folk" tidvis står i kø for å meddele at de har eller prøver å slutte å røyke? Er ikke ofte at "folk" står frem å meddler at de skal slutte å drikke alkohol- eller dope seg?

Limer inn en sang som kan lyttes til mens du skriver et innlegg. Om du gidder. :scratch


Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Tråden om øl og (brenne)vin

Legg inn av L-NA »

Tja, forsåvidt noe i det....men.....det er greit. Jeg tror jeg foretrekker å være litt dum :cheers

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: Tråden om øl og (brenne)vin

Legg inn av Hjernen »

Sikkert like smart jeg da:

:thumleft = Øl og pils

:thumleft = vin (stort sett bare hvit)

:thumleft = brennevin (brunt og blankt)

:thumleft = røyker som et lokomotiv

Men å "mobbe" andre for å ikke drive med det holder jeg meg for god til.

Bilde Bilde
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Tråden om øl og (brenne)vin

Legg inn av ArcticTiger »

Istedet for å kjøpe Øl og Vin, så kjøper jeg Bennsin og Ållje :yeyeye Ånnkli 98 Okktan og Motul er mine favoritter :thumleft

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Tråden om øl og (brenne)vin

Legg inn av Busa Trond »

Det er ikke noe serlig å røyke da når du drikker bennsin og Ållje ArcticTiger ;e

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Tråden om øl og (brenne)vin

Legg inn av ArcticTiger »

Ingen fare BusaTrond, jeg har ikke røyka siden jeg var 14 år, det var på den tida jeg begynte å kjøpe Bennsin og Ållje istedet for Røyk og Øl. Vin drakk jeg bare en gang, så var jeg kurert for det :-)å
Lastenes sum er konnstant vet du :[-X

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Tråden om øl og (brenne)vin

Legg inn av Bjønnavind »

En ting er de som nyter et glass i ny og ne for smaken skyld, det synes jeg bare er trivelig å være i nærheten av.. Men folk som føler de ikke klarer å snakke med andre på fest uten å være beruset, eller de som blir så overstadig drita at de ikke klarer å gjøre rede for seg eller blir kranglete - de har jeg dessverre ikke mye til overs for.

Dersom du sliter med å snakke med andre uten rus, så finnes det mange bedre løsninger enn alkohol. Hva med å tvinge seg selv til å feks delta i ei teatergruppe, eller noe annet som hjelper deg med å bli litt mer utadvendt? Det føles nok bedre på kroppen enn å måtte gjemme seg bak ei flaske.

Og de som alltid blir ubrukelig fulle eller må lage bråk og kvalm, de får ingen hjelp eller støtte av meg. Når man ikke har bedre selvdisiplin trenger man proff hjelp.

Jeg har sluttet å bli med på byen for lenge siden, for jeg blir bare deppa av å se alle de triste skjebnene..

Som sikkert flere mistenker så er jeg avholds, og det er det flere grunner til. Jeg virker sikkert kynisk også, og det stemmer nok i flere tilfeller.

Men en ting er sikkert, og det er at jeg prater like mye drit edru som jeg gjorde den tiden jeg drakk. Og jeg skulle ønske det var slik for alle slik at de bare kan nyte drinken for den smaken den inneholder og ikke for rusens skyld. For det er vel hovedsakelig derfor alkoholholdig væske blir laget er det ikke?

:-)

Sent from my MB526 using Tapatalk 2

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Tråden om øl og (brenne)vin

Legg inn av jhn »

Bjønnavind skrev:... Og jeg skulle ønske det var slik for alle slik at de bare kan nyte drinken for den smaken den inneholder og ikke for rusens skyld. For det er vel hovedsakelig derfor alkoholholdig væske blir laget er det ikke?

:-)

Sent from my MB526 using Tapatalk 2
Nei, det tviler jeg på.
Ellers så synes jeg du var litt i overkant fordømmende mot de som kanskje tar et glass mere enn nødvendig ... det ser man vel egentlig ganske ofte fra avholdsfolk

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Tråden om øl og (brenne)vin

Legg inn av Kawasaki »

Personlig så blir jeg mistenksom hvis en mann takker nei til en dram :sk?
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Tråden om øl og (brenne)vin

Legg inn av Bjønnavind »

jhn skrev:
Bjønnavind skrev:... Og jeg skulle ønske det var slik for alle slik at de bare kan nyte drinken for den smaken den inneholder og ikke for rusens skyld. For det er vel hovedsakelig derfor alkoholholdig væske blir laget er det ikke?

:-)

Sent from my MB526 using Tapatalk 2
Nei, det tviler jeg på.
Ellers så synes jeg du var litt i overkant fordømmende mot de som kanskje tar et glass mere enn nødvendig ... det ser man vel egentlig ganske ofte fra avholdsfolk
Mange baserer ofte sine meninger på diverse opplevelser :-)

Jeg fordømmer ikke de som blir fulle, men hvis de blir sveiseblinde og/eller lager bråk - da takker jeg for meg. :-P

Sent from my MB526 using Tapatalk 2

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Tråden om øl og (brenne)vin

Legg inn av Bjønnavind »

Kawasaki skrev:Personlig så blir jeg mistenksom hvis en mann takker nei til en dram :sk?
Det er mange som deler din oppfatning der gitt.. Det er forsåvidt greit det, man trenger ikke prate med meg dersom man ikke vil. Men de som skal begynne å tvinge i meg drikke, mister jeg respekt for.

Det sies at man aldri skal stole på en som ikke drikker. Jeg kan forstå humoren i den setningen, såfremt en ikke er i et russisk mafiamøte :-P

Sent from my MB526 using Tapatalk 2

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Tråden om øl og (brenne)vin

Legg inn av L-NA »

Beklagelig nok, så har jeg igjennom livet truffet på mange tragiske tilfeller hvor Alkoholen har vert den direkte årsaken til hendelser med utfall i både vold, ensomhet, dødsfall osv

Dersom man da drar paralleller til Røyk, så er det stort sett bare en selv det går ut over.

Dette gjør at for mang så kan forholdet til Alkohol være svært vanskelig både med tanke på de som "Må ha det" og de som frykter det verre en døden. Av ulike (ofte tragiske) årsaker.

Selv er jeg særdeles glad for at jeg ikke tilhører noen av gruppene, men derimot elsker en kald øl i sommer varmen, eller ett godt glass vin til maten. Samtidig som jeg kan nyte sommervarmen uten øl, på lik linje med at jeg nyter ett godt måltid uten vin.

Blant mange tusen skjebner så var jeg også denne gangen en av de heldige, og Takk for det!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Tråden om øl og (brenne)vin

Legg inn av jhn »

L-NA skrev:Beklagelig nok, så har jeg igjennom livet truffet på mange tragiske tilfeller hvor Alkoholen har vert den direkte årsaken til hendelser med utfall i både vold, ensomhet, dødsfall osv
Det har jo jeg også ... mange venner og bekjente som av mer eller mindre kjente årsaker har problemer med alkohol, langt fra alle er i livet i dag, men de aller fleste er/var flotte folk likevel ... derfor mener jeg man ikke skal være så snar å fordømme folk.
Som det blir sagt ... "summen av laster er konstant" Om man ikke drikker har man kanskje andre negative sider. Jeg har til gode å møte det perfekte mennesket, og tror vel ikke at jeg finner det her inne heller.
Om avholdsfolk synes det er problematisk med rusmisbrukere, så er det i de fleste tilfeller et enda større problem for den det gjelder

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Tråden om øl og (brenne)vin

Legg inn av Bjønnavind »

jhn skrev:
L-NA skrev:Beklagelig nok, så har jeg igjennom livet truffet på mange tragiske tilfeller hvor Alkoholen har vert den direkte årsaken til hendelser med utfall i både vold, ensomhet, dødsfall osv
Det har jo jeg også ... mange venner og bekjente som av mer eller mindre kjente årsaker har problemer med alkohol, langt fra alle er i livet i dag, men de aller fleste er/var flotte folk likevel ... derfor mener jeg man ikke skal være så snar å fordømme folk.
Som det blir sagt ... "summen av laster er konstant" Om man ikke drikker har man kanskje andre negative sider. Jeg har til gode å møte det perfekte mennesket, og tror vel ikke at jeg finner det her inne heller.
Om avholdsfolk synes det er problematisk med rusmisbrukere, så er det i de fleste tilfeller et enda større problem for den det gjelder
Javisst kan folk være flotte! Det at jeg ikke gidder mer når du har blitt drita full, betyr ikke at jeg ikke liker deg når du er edru ;-)

Hovedgrunnen til at jeg ikke drikker er at jeg ikke liker den følelsen det er å være ruset. Jeg blir etter bare 1 øl ubehagelig svimmel og kvalm. Jeg aner ikke om det er en fysisk eller psykisk reaksjon, men det er ekkelt og da velger jeg heller å holde meg unna.

Jeg har nok fått en annen opplevelse av fylla etter å ha vært edru gang på gang. Jeg ser jo ting som de virkelig er - uten ølbriller :-P

Nå må jeg si her at jeg ikke er medlem av noen avholdsforbund eller noe. Det blir for dumt :-P


Sent from my MB526 using Tapatalk 2

Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Tråden om øl og (brenne)vin

Legg inn av Bjønnavind »

[quote="L-NA"]
Selv er jeg særdeles glad for at jeg ikke tilhører noen av gruppene, men derimot elsker en kald øl i sommer varmen, eller ett godt glass vin til maten. Samtidig som jeg kan nyte sommervarmen uten øl, på lik linje med at jeg nyter ett godt måltid uten vin./quote]

Det hørtes sunt ut :-)

Sent from my MB526 using Tapatalk 2

Svar