Bremser burde være slik at en egentlig ikke trenger å bruke mer enn to fingre ...
(sitat; kjørelærer OG SENSOR!! Fikk litt pepper for at jeg ikke gjorde det hele tiden.... )
Er ikke værre enn kløtsjen på GS'en detLordShaft skrev:Jeg fikk klar beskjed av både sensor og lærer at en skulle bruke alle fire fingrene på både clutch og brems! Kjører jeg normal kjøring praktiserer jeg dette, men ved mere sportslig kjøring ligger jeg med to fingre på bremsen hele tiden og bruker 4 på clutch (noen som har prøvd å clutche med bare to fingre over lengre tid på en ducati) ødelagt i hånden, hell yeah![]()
Ja jeg tror det, for jeg holdt på å kjøre i en garasjeport når jeg skulle parkere V-stromen etter kun å ha kjørt GS'en som har stålomspunne b.slanger...LordShaft skrev: Du kan bremse bra hardt med bare to fingre, men er dette en stygg uvane vi legger oss til? Når jeg tenker over det, er jo det fint lite problem å kjøre rundt med 4 fingre på hendelen (kommer jo an på hvordan den er justert) Bremsen er vel kontruert slik at du skal knipe med hele hånden for å få optimal kraft for å nødbremse?
gorbys skrev: Ja jeg tror det, for jeg holdt på å kjøre i en garasjeport når jeg skulle parkere V-stromen etter kun å ha kjørt GS'en som har stålomspunne b.slanger...![]()
Og jeg klarer iallefall ikke å bremse hardt nok med bare to fingrer på v-stromen, minimum tre og helst fire blir det nok heretter ja...
Muligens wire vs. hydraulisk?jhn skrev:gorbys skrev: Ja jeg tror det, for jeg holdt på å kjøre i en garasjeport når jeg skulle parkere V-stromen etter kun å ha kjørt GS'en som har stålomspunne b.slanger...![]()
Og jeg klarer iallefall ikke å bremse hardt nok med bare to fingrer på v-stromen, minimum tre og helst fire blir det nok heretter ja.....merkelig, jeg bruker (nesten) alltid bare to fingre på bremsa og har ingen problemer med å blokkere forhjulet ... om jeg skulle ønske det ... og jeg har litt nedsatt styrke og funksjon i den handa.
Er det forskjellige bremser på en 650 og en 1000? Du har en 650?
Jeg bruker altså pekefinger og langfinger på bremsa, men jeg har vært borti sykler der det ikke er mulig ...
ring-og lillefinger kommer i klem og da har jeg sett at da brukes de to fingrene
Å bytte bremseslanger til den myteomspunnede typen gir IKKE bedre bremseeffekt med samme kraft på hendelen. Bytt heller til nye klosser og ny bremsevæske for bedre bitt, slangene har null effekt på dette. Man får mindre fleksing i hendelen med stålomspunnede slanger, men ikke bedre bremseeffekt ved samme kraft på hendelen.gorbys skrev:Ja jeg tror det, for jeg holdt på å kjøre i en garasjeport når jeg skulle parkere V-stromen etter kun å ha kjørt GS'en som har stålomspunne b.slanger...LordShaft skrev: Du kan bremse bra hardt med bare to fingre, men er dette en stygg uvane vi legger oss til? Når jeg tenker over det, er jo det fint lite problem å kjøre rundt med 4 fingre på hendelen (kommer jo an på hvordan den er justert) Bremsen er vel kontruert slik at du skal knipe med hele hånden for å få optimal kraft for å nødbremse?![]()
Og jeg klarer iallefall ikke å bremse hardt nok med bare to fingrer på v-stromen, minimum tre og helst fire blir det nok heretter ja...