Video/redigering-hjørnet

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Globe »

Batterikapasiteten står oppgitt til 3 timer på Drift Ghost.

Hva gjelder denne Loop-funksjonen, er vel den en litt annen enn video taggingen som Drift har, om jeg har forstått funksjonen ved GoPro-kameraet rett da.

Med Drift - kameraet aktiverer du lagringen med fjernkontrollen. Eksempel 5 minutter på TAG, så får du, ved trykk på fjernkontrollen lagret 5 minutter "bak" deg, de fem du da er i pluss 5 minutter fremover, tilsammen da 15 minutter opptak fra aktivering.

Kan sette denne "taggingen" på 10 sek., 30 sek, 1 min, 2 min, 3 min, og 5 min. (mener jeg å huske)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

om du faktisk får 3 timer opptaks-tid så er det veldig imponerende. Med GoPro'en så ligger det på rundt 2 timer. Står at det gir 2,5, men dette er ikke tilfelle :roll

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Globe »

Ja, det skal sies at jeg forholder meg, så langt til produsentens egen påstand. Men, det skal testes. har bestilt et ekstra batteri og en "reiselader", for å være godt dekket for evntuelle videotagmuligheter langsmed veiene :knegg

På mitt GoPro Hero HD (v1) var batterikapasiteten oppgitt til 2 timer, og det holdt hva det lovet. (da selvfølgelig avhengig av tenperatur)

Ser virkelig frem til å få prøvd ut det nye kamera videre inn i sesongen...for det er jo sesong HELE året :-)

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av TheHaughom »

Globe skrev:...for det er jo sesong HELE året :-)
:orefk
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

Er det noen her inne som har erfaring med bruk av Keynote og iMovie. Fikk høre av en kompis at dette var helt supert å lage litt ekstra kule effekter i filmene.

Any toughts?

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Globe »

Har brukt iMovie mye og har i tillegg lekt litt med å lage diverse introer via funksjonalitet i Keynote...funker som gull det.

YouTube er full av gode fremgangsmåter. :-)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

Ja jeg bruker selv veldig mye iMovie. Endelig funnet ut hvordan jeg bruker de fleste funksjonene i dette programmet, og føler meg igrunn veldig komfortabel med det :D

Ja så du hadde vært inne å gløttet på en del slike filmer. Der jeg kom på å spørre om nettopp dette her inne. Har vært inne å sett litt på filmene du har lagt ut på youtube :thumleft

Skal se om jeg ikke får prøvd meg litt fram i keynote, med youtube som veiviser de neste dagene :scratch Artig å lære seg nye ting.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Globe »

Leker meg nå for tiden litt med Final Cut Pro X,

Lærer også der via bl.a. HowTos på YouTube, samt diverse andre kilder.

Final Cut Pro X har mange kraftige vektøy i seg, og er nok et litt mer "pro" redigeringsverktøy enn hva jeg strengt tatt trenger og blir å beherske, men bare det at du kan starte redigeringen av råmaterialet så fort programmet bare så vidt har sniffet på minnekortet, er gull verdt :-)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

Ja lekt meg litt med dette jeg også, men får det liksom ikke til :scratch sikkert for at jeg kan iMovie for godt.
Store hollywood produksjoner er blitt laget bare med det programmet der :thumleft

Jeg kunne godt tenkt meg å hatt tid til å lære meg å bruke dette programmet selv, men får jeg egentlig bruk for det :-k Jeg skal ikke ha dette som jobb akkurat. Gøy å laste opp små filmsnutter og at folk syns det er interessant å se på :prf
Alltid kjekt å kunne dele opplevelsene sine.

Har vært dårlig med filming på meg siste tiden. Skal se om jeg ikke får filmet litt til helgen, når jeg skal på fjelltur. Se om jeg klarer å lage noe spennende ut av det. Behøver jo ikke bare være Mc filmer :redface

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

Hvilket program bruker dere til å filme det som skjer på skjermen din? hvis du skal lage en "how to" f.eks? :scratch

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Globe »

På mac...ScreenFlow :thumleft

http://www.telestream.net/screenflow/overview.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

Globe skrev:På mac...ScreenFlow :thumleft

http://www.telestream.net/screenflow/overview.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Se her ja, herlig!! bruker du dette til å redigere eller bruker du dette bare til å ta opp med?

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Globe »

Har stort sett brukt det til begge deler. Fantastisk verktøy. Laget noen instruksjonsvideoer her på mcsiden, og lekt meg litt med det ved å lage noen videopresentasjoner.

Veldig intuitivt program :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av LordShaft »

Er dette programmet bedre å bruke enn iMovie eller bruker du det bare til å redigere selve filmen du lager!? Altså How to filmen?

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Video/redigering-hjørnet

Legg inn av Globe »

Nja...liker vel iMovie bedre, mye pga. av "råmaterialarkivet" og mange flere muligheter. Men for å ta en screencast, og til å kombinere alt det du gjør på maskina, så er det er ypperlig program. Kan brukes til erstatning for iMovie, men det er ikke noe jeg har vurdert!

Men, artig å bruke og artig å lære :thumleft

Svar