Oljefilter på "Biltema" til halv pris. Like bra?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Oljefilter på "Biltema" til halv pris. Like bra?

Legg inn av AJ »

Hva med et slikt oljefilter?:

Bilde

Mer å lese her:
http://www.webbikeworld.com/t2/flo-oil-filter/" onclick="window.open(this.href);return false;

Miljøvennlig, om ikke annet...
Byggkvaliteten ser også bra ut, forresten...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Oljefilter på "Biltema" til halv pris. Like bra?

Legg inn av TBI81 »

EasyRider skrev:
beckern skrev: PS!
Det blåste oljefilteret det var snakk om tidlig i tråden er temmelig sikkert at "noen" ikke fjernet den gamle o-ringen som satt igjen på motoren. Når man så skrur på nytt med egen o-ring går det aldri bra. En veldig vanlig tabbe etter diverse forum å dømme, men det skyldes ikke filteret.
Dette skjedde en kamerat av meg i sist sesong.

Han hentet ut sykkel fra vinterlagring fra en forhandler.

kjørte seg en liten tur og var på vei hjem da det skjedde. Da han skulle gi på litt på motorveien begynne sykkelen å spinne helt vilt. Sykkelen logret som bare det. Stoppet på veiskulderen og oljen bare fosset ut av sykkelen hans. Feilen var at mekanikeren hadde ikke tatt av den gammle o-ringen... som nevnt over her.. Kameraten min var rimlig forbanna, som han sa.. dette kunne ha gått virkelig galt, for han holdt på å miste kontroll på sykkelen. :-)å

Så når jeg bytter olje å filter på sykkelen min Sjekker jeg NØYE at den gammle O-ringen blir med filteret.

PS:Bruker alltid filter kjøpt av forhandler. 98 kr for et filter det har jeg råd til, samtidig som jeg supporterer en lokal forhandler.
Jeg var igrunn smånær å gjøre dette selv (at gammel o-ring henger fast på motoren). Oppdaget det heldigvis før jeg tighta til filteret .. :thumleft
Bilde

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Oljefilter på "Biltema" til halv pris. Like bra?

Legg inn av jonnykr »

ZZR-Erling skrev:E kjenning av meg satte på en uorginalt filter på sin Suzuki B-King. Etter ca 1000km blåste det olje ut, ned under blokka og ned på bakhjulet. Årsak, blokkert ventil i filteret og derpåfølgende rykkøkning som blåste o-ringen....nå, vil du nu ha et uorginalt filter?... :[-X
Har kjørt med Biltema Oljefilter og olje i flere år på flere typer sykler og har aldri hatt noe som helst problemer med det. Og filter og olje fra Biltema er innkjøpt til vårklargjøringen nå også. Jeg har kjørt ca 16000 km hver sesong de tre siste sesongene på ulike MC,r uten problemer. Både filter og olje er såpass rimelig at jeg heller bytter en gang ekstra pr, sesong. :D

Jeg har også varmeholker fra Biltema som funker som de skal og i dag har jeg kjøpt meg vesker på Biltema til kr 549.-.
Bilde
Tut & Kjør!

Svar