AJ Arena...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Pollti

Re: AJ Arena...

Legg inn av Pollti »

Har du ikke plass til den hjemme ? Det er veldig praktisk med 600n til jentungen, scooteren og Cagge lagret hjemme. Oljeskift, bremsevæske og kjølevæske tusler jeg med når lysten er der. Det er og plass nok til å drive med litt båtpussling hvis den lysten er der. Har også kaffekjele,pulverkaffe og turgasskokeapparat,stoler og askebeger, og discman og gitarforsterker så de fleste behov og lyster kan dekkes. Begge bilene går inn men da blir det veldig trangt for mere enn 1 stk tohjuling og å lagre de under terassen syntes jeg ikke så mye om så Kabul Kareten må stå ute i snøføyka. Pluss på en Honda ridergressklipper og inntil 4000 liter ved og alt verktøyet og båtutsyr så burde det være trangt der inne selv om bilen til kona er liten.
Litt tenking ved lagring så er det utrolig hva det er plass til. Det er fremdseles plass til masse mere moro. :prf

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Har en kort og en lang garasjeplass (med grei plass til to vanlige mellomklassebiler...). Den ene kort fordi jeg har laget et rom innerst som opprinnelig var tiltenkt et lite hobbyrom.
Etter at jeg skaffet med MC igjen i 2006 så viser det seg at rommet faktisk kan egne seg godt som vinterlagringsplass for èn MC.
Syslet i fjor med tanken om å isolere dette ene rommet. En overkommelig jobb, men så føyk tiden av avgårde og det ble med tanken... :-k

Ellers har jeg stor plass i garasjens annenetasje, men adkomsten for MC er dessverre for klønete...
Kanskje jeg burde lage en ny slik at adkomsten blir piece of cake tut & kjør rett inn og rett ut... :scratch

Inntil det ene eller det andre skjer å får TDM'en stå på vinterlagring til kr. 1490,-...
Hm... Litt kostbart i lengden, når jeg tenker meg om... :sk?

Pollti

Legg inn av Pollti »

De 1490 kan jo være greie til å fylle i andre hull ? Er jo ikke sikkert det er som mye som skal til for å finne plass til lekesaken ? Men trenger du varmlagring ? Hvis du får lekesaken inn i rommet så holder vel det vil jeg tro. Sper du på med varme når du er der selv så er det nok, og har du terassevarmer som går på gass så behøver du ikke mere tror jeg da det blir fort varmt i et lite rom selv med ugunstig varmeutslipp. Å kjøre lekesaken opp i 2. etasje syntes jeg høres klønete ut, men det er jo sagt uten å ha sett adkomstmulighetene.

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Hvis bildene dine ikke lyver så alt for mye AJ, ser det ut som at du har en hel annenetasje i garasjen. Og at terrenget på baksiden ligger høyt nok til å komme inn i andre etasjen fra baksida.
Men om det kan kansje bli mer enn 1490,- kr å få ordna plass til doningen der?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Pollti skrev:De 1490 kan jo være greie til å fylle i andre hull ? Er jo ikke sikkert det er som mye som skal til for å finne plass til lekesaken ? Men trenger du varmlagring ? Hvis du får lekesaken inn i rommet så holder vel det vil jeg tro. Sper du på med varme når du er der selv så er det nok, og har du terassevarmer som går på gass så behøver du ikke mere tror jeg da det blir fort varmt i et lite rom selv med ugunstig varmeutslipp. Å kjøre lekesaken opp i 2. etasje syntes jeg høres klønete ut, men det er jo sagt uten å ha sett adkomstmulighetene.
1490,- blir jo noen km. om en tenker bensinpenger for summen...
Trenger ikke varmlagring; på ingen måte! Så det at jeg har satt den bort er vel på mange måter et mysterium... :-k Kanskje for å støtte lokal næringsvirksomhet... :scratch MC-verkstedet hvor jeg har sykker'n lagret setter nok pris på mine bekvemmelighetshensyn på vegne av TDM'en, vil jeg tro... ;)

Å kjørre leksaken opp i annen etasje kunne nok vært mulig om jeg hadde hatt en annen adkomst enn døra ipå bakveggen. Blir veldig trangt mellom dnene døra og bratt skråning opp til "annen-etasje" plenen utenfor terrasen til huset...
Ragnhild skrev:Hvis bildene dine ikke lyver så alt for mye AJ, ser det ut som at du har en hel annenetasje i garasjen. Og at terrenget på baksiden ligger høyt nok til å komme inn i andre etasjen fra baksida.
Men om det kan kansje bli mer enn 1490,- kr å få ordna plass til doningen der?
Har en sånn 'halv' halv etasje, kan vi si...
Hvis jeg bygger et bislag på langveggen så vil jeg helt klart få en ideell adkomst og jo mer jeg tenker på den løsningen, jo mer fascinert blir jeg av den :splgl
Den kan funke som bare det, den! Med slik adkomst er det bare å trille sykker'n fra "første etasje" plenen og rett inn i annen etasje på garasjen \:D/
Kan fort hende jeg engasjerer noen snekkere i familien til å lage et sånt inngangsparti til sommer'n!
Så kan jeg jo lagre en hel masse MC'er der!! Er nok plass til 20 stykker i hvert fall!!!

Brukeravatar
cheron
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel

Legg inn av cheron »

Hmm.... Vi kan snekre vi under Gardenpartyet? Bare sørg for kaffe, materialer og beslag så er vi i gang! :) Må da finnes en snekker i den gjengen som kommer på partyet?? :scratch
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Egentlig skjønner jeg ikke hvorfor AJ vil ha flere aktive brukere av forumet.
Her har han fått ferdig planlagt party og nå snart har han fått anstendig lagrings- og mekkeplass til doningen. Helt uten å leè på en finger.
Med flere aktive brukere vil han jo ikke få tid til å kjøre sykkel, med alle de tiltaka som da vil bli iverksatt i heimen hans :twisted

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

:lol
ja, kanskje det blir snekkerparty, gitt!!
Nåja... vi får se... :-k
Kan hende det dukker opp flere idéer etter hvert også...
Kan fort bli kostbart, dette... :sk?

Brukeravatar
cheron
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel

Legg inn av cheron »

Nåså.. Er jo du som legger grunnsteinene av ideer.. Vi bare gjennomfører dem :D
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Vi viser at ideene er gjennomførbare
Og da klarer AJ helt sikkert å utføre dem, når vi har vist ham mulighetene Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Fristes veldig til å sette i gang, ja... :)
Vi får se hva som skjer i løpet av sommer'n... ;e

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

:nono Party har du lova på vårparten =;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ragnhild skrev: :nono Party har du lova på vårparten =;
Blir såkalt party, ja... Veeel, party og party, fru Blom... :eh
Tilbudet er fortsatt kaffe, te til de som måtte foretrekke det, evt. et glass saft og et kakestykke til alle før vi tar en runde på fine hadelandsveier... :janikk

Ragnhild

Legg inn av Ragnhild »

Før vi tar en runde, ja

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

noe å drikke FØR vi skal kjøre?åsså vanndrivende a gitt.. blir jo bare pissepauser da jo.. :-
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar