Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?

Legg inn av rogg »

En fra klubben min har mekket seg Chopper, og jeg synes det er artig med forskjellige typer sykler. Gir et mangfold.. Og som eieren sier: Kom ikke og si at choppere er upraktiske!;) Jeg hentet VVS-rør hos Biltema:)

Bilde
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?

Legg inn av ArcticTiger »

@Rogg; Var det for å stive opp Gaffern han festa på det røret?

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?

Legg inn av ArcticTiger »

ArcticTiger skrev:Åssen går det forresten med guzzien din da? Fått den hjem enda?
L-NA skrev:Den er klar for henting, regner med å få plass på en bil som kjører fra Frankrike den 6 April, Da blir det fortolling og henting på Tollager i Sandefjord når jeg kommer hjem i slutten av mnd. Regner med det skal være kjørbart over fjellet da :-) , eller så kan de jo hende jeg tar turen via Sørlandet..
@L-NA: Hvis det passer slik, så kan du jo komme en tur oppom Andebu lørdag den 27 april på MCsidens Vårslepp: http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=15&t=5647" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?

Legg inn av L-NA »

ArcticTiger skrev:
ArcticTiger skrev:Åssen går det forresten med guzzien din da? Fått den hjem enda?
L-NA skrev:Den er klar for henting, regner med å få plass på en bil som kjører fra Frankrike den 6 April, Da blir det fortolling og henting på Tollager i Sandefjord når jeg kommer hjem i slutten av mnd. Regner med det skal være kjørbart over fjellet da :-) , eller så kan de jo hende jeg tar turen via Sørlandet..
@L-NA: Hvis det passer slik, så kan du jo komme en tur oppom Andebu lørdag den 27 april på MCsidens Vårslepp: http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=15&t=5647" onclick="window.open(this.href);return false;
Takker for det tilbudet, og prøver å legge dette inne i planene. hadde vert veldig hyggelig å fått det til å passe slik.

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?

Legg inn av rogg »

ArcticTiger skrev:@Rogg; Var det for å stive opp Gaffern han festa på det røret?
Hehehe....nei han driver å mekker litt på huset også. og fant ut at det var mulig å bruke langgaffelen for å hente røret.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?

Legg inn av simpson »

L-NA skrev:
simpson skrev:
L-NA skrev:
ArcticTiger skrev:
L-NA skrev:Uavhengig av, fjæring, smak, kjøreegenskaper eller noe annet som ikke har med Choppere og Caferacere og gjøre, så liker jeg nå at Toppene viser seg på hver side av tanken...... synes den var drit bra :D
Guzzi Bygg.jpg
KJEDE på en Guzzi-V-mottor :-)å :dontknow :oh :O

Hva med denne da :yeyeye
Åssen går det forresten med guzzien din da? Fått den hjem enda?
Den er klar for henting, regner med å få plass på en bil som kjører fra Frankrike den 6 April, Da blir det fortolling og henting på Tollager i Sandefjord når jeg kommer hjem i slutten av mnd. Regner med det skal være kjørbart over fjellet da :-) , eller så kan de jo hende jeg tar turen via Sørlandet..
Gi beskjed om hvilken rute du velger nå du henter sykkelen så får vi se om vi kan møtes på veien for en sykkelprat og kaffe.

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?

Legg inn av L-NA »

simpson skrev:
L-NA skrev:
simpson skrev:
L-NA skrev:
ArcticTiger skrev:
L-NA skrev:Uavhengig av, fjæring, smak, kjøreegenskaper eller noe annet som ikke har med Choppere og Caferacere og gjøre, så liker jeg nå at Toppene viser seg på hver side av tanken...... synes den var drit bra :D
Guzzi Bygg.jpg
KJEDE på en Guzzi-V-mottor :-)å :dontknow :oh :O

Hva med denne da :yeyeye
Åssen går det forresten med guzzien din da? Fått den hjem enda?
Den er klar for henting, regner med å få plass på en bil som kjører fra Frankrike den 6 April, Da blir det fortolling og henting på Tollager i Sandefjord når jeg kommer hjem i slutten av mnd. Regner med det skal være kjørbart over fjellet da :-) , eller så kan de jo hende jeg tar turen via Sørlandet..
Gi beskjed om hvilken rute du velger nå du henter sykkelen så får vi se om vi kan møtes på veien for en sykkelprat og kaffe.
Blir det Sørlandet, så gir eg selvfølgelig en lyd. :-)

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?

Legg inn av ArcticTiger »

2 eller 3 "klomper" :-k :knegg :

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?

Legg inn av ojda »

ArcticTiger skrev:2 eller 3 "klomper" :-k :knegg :

3for min del, hør på den lyden da mann.:love
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?

Legg inn av Jompa »

L-NA skrev:Uavhengig av, fjæring, smak, kjøreegenskaper eller noe annet som ikke har med Choppere og Caferacere og gjøre, så liker jeg nå at Toppene viser seg på hver side av tanken...... synes den var drit bra :D
t]
Enig, toppen må stikke ut på sidene av tanken, enda en av fordelene med rekkefirer fremfor treer... ;

Jeg fulgte med på American Chopper for etpar-tre år siden, men etterhvert ble hele serien bare jalla.
Bare masse dilldall og unødvendig pynt på syklene deres, en ekte chopper skal være enkel og"clean".
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av tor2502 »

Da bør det ligge innenfor det samme konstruksjons og bruksområdet. Man kan f.eks. ikke sette en sjåpper med lang gaffel opp mot en supermotard på svingete asfaltveier og konkludere med at sjåpperen har kjøreegenskaper som en trillebår.

En Motorsykkel må jo vurderes i den sammenhengen den er konstruert for. Jeg har hatt 10 eller 11 (kommet ut av tellingen) Motorsykler av ulike konstruksjon og merker og koste meg på alle sammen. Men som sagt, da brukte jeg dem innenfor deres egne bruksområder og det kunne ikke falle meg inn å sette dem opp mot hverandre.

Og det er altså mitt poeng. Og som sagt jeg er altetende når det kommer til MC og styres kun av bruksområde og penger. Nå har jeg en 1992 Africa Twin og koser meg med den. Men jeg kunne gjerne tenke meg å eie en Harley før jeg dør. Og en GS1200. Og en GS800. Og en Intruder 1400. Og en VN1500. Og en Dragstar 1100. Og en CB750 K-serie. Og en Gorldwing 1100 igjen. Og en DR650 SE. :thumleft

Ække lett dette her.

Det med valg av motorsykkel har med følelser å gjøre samt bruksområde, hva skal jeg bruke den til ? , du kjøper ikke GL1800 hvis du kjører mest i byen, det er en milsluker sykkel av rang med stor M.
Har hatt plastrakett-sykkel , den fasen er forbi , been there done that, OK.
Customsyklene til OCC er helt råe, helt utrulig hva de klarer å bygge. Ja jeg liker customsykler , men utifra de byggene til OCC hvor behagelige er de ? ser ikke behagelig...... les:dagsetappe 55mil oslo-trondheim.

HD , tja er nok litt inhabil der siden jeg har en slik selv, selv om jeg ikke liker alt av HD, skulle det bli en til måtte det bli Roadking CVO eller noe lign.
Africatwin? åja skulle gjerne hatt en slik før jeg dør for å ikke snakke om motoguzzi, california'n synes jeg ser topp
ut...., Goldwing Valkyrie GL1500 eller Rune GL1800......... nesten til å få vannplaning i kjeften av.... skal jeg fortsette slik kan jeg ramse opp en masse.

For min del velges sykkel ut ifra bruken, liker du å dra på tur er ikke akkurat racing-sykler så veldig behagelig , ihvertfall ikke for meg, for andre er det kanskje helt ok, adrenalinkicket joda jeg liker det, turtallsvillig som bare F, for meg må det være litt mer enn bare det.

Bruker sykkelen til jobb kjøring når været tillater det, kjører en tur når jeg kan på min fritid og koser meg , er fornøyd med den jeg har , beundrer gjerne andre sine doninger, men kritiserer ikke deres valg eller sykkeltyper.
Vi mennesker er forskjellige, noen liker dattera og noen liker mora ,ja og noen liker begge to.

Jeg tror det som for meg står høyt på ønskelista er et bygge prosjekt, GL1200 , vekk med alt av plastdeler og lag til en naken sykkel ala GL1000. Får se om jeg kaster meg ut i et slikt prosjekt det hadde vært moro.

Nå må jeg la skrivekløa få hvile litt , selv om jeg idag har fri fra jobben......
Sist redigert av Crinos den 10 apr 2013, 09:36, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Fjernet et overflødig quote tag
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Hjallis
Innlegg: 68
Registrert: 12 feb 2012, 14:04
Motorsykkelen din: Xs650/Norton comando,tt500xt500 1340shov

Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?

Legg inn av Hjallis »

533871_10200921682423349_966560295_n.jpg
mine racere, til mitt behov er dette som funker
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av jonnykr »

tor2502 skrev:
Da bør det ligge innenfor det samme konstruksjons og bruksområdet. Man kan f.eks. ikke sette en sjåpper med lang gaffel opp mot en supermotard på svingete asfaltveier og konkludere med at sjåpperen har kjøreegenskaper som en trillebår.

En Motorsykkel må jo vurderes i den sammenhengen den er konstruert for. Jeg har hatt 10 eller 11 (kommet ut av tellingen) Motorsykler av ulike konstruksjon og merker og koste meg på alle sammen. Men som sagt, da brukte jeg dem innenfor deres egne bruksområder og det kunne ikke falle meg inn å sette dem opp mot hverandre.

Og det er altså mitt poeng. Og som sagt jeg er altetende når det kommer til MC og styres kun av bruksområde og penger. Nå har jeg en 1992 Africa Twin og koser meg med den. Men jeg kunne gjerne tenke meg å eie en Harley før jeg dør. Og en GS1200. Og en GS800. Og en Intruder 1400. Og en VN1500. Og en Dragstar 1100. Og en CB750 K-serie. Og en Gorldwing 1100 igjen. Og en DR650 SE. :thumleft

Ække lett dette her.
Jeg tror det som for meg står høyt på ønskelista er et bygge prosjekt, GL1200 , vekk med alt av plastdeler og lag til en naken sykkel ala GL1000. Får se om jeg kaster meg ut i et slikt prosjekt det hadde vært moro.

Nå må jeg la skrivekløa få hvile litt , selv om jeg idag har fri fra jobben......
Akkurat det står høyt på min ønskeliste også, en naken GL1200. :thumleft

Her er for øvrig min 77 GL1000 som jeg solgte i 2011. Snakket med eieren i dag faktisk om bytte av regreimer og GL,n gikk som en kule og han hadde ikke hatt noen problemer med den. Det gjorde meg glad. :D
PA030010_copy.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tut & Kjør!

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av tor2502 »

Her er for øvrig min 77 GL1000 som jeg solgte i 2011. Snakket med eieren i dag faktisk om bytte av regreimer og GL,n gikk som en kule og han hadde ikke hatt noen problemer med den. Det gjorde meg glad. :D
PA030010_copy.jpg
[/quote]

Kjempeflott sykkel.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?

Legg inn av fs650e »

Alt annet enn motard, enduro eller R sykkel (sporttouring tillatt) er ... fatter ikke at noen vil ha det..

Apehengere er så jævlig stygt, og kan umulig være godt å kjøre.. "Se på meg, jeg tror jeg er kul, jeg henger som en ape, oooh ooh aah aah *apelyder*"
Choppere bråker som regel mer enn det går, og kan være stive som .. ja, jeg vet ikke. Så ei dame nedi byen på en laaav chopper, så ut som hu kjente hver eneste lille sprekk i asfalten..
Nå vet jeg ikke hva caferacer er, men om det er sånne stygge gamle norton lignende sykler.. Nei takk, de må jo være livsfarlige på veien?

Kort sagt: Om du ikke kan gjøre dette: :mc1 (eller stoppie) Da har man feil type sykkel.
Noen vil påstå at dette går etter hva man liker eller ikke, men nei.

Litt off topic: Politiets misbruk av §3 er hårreisende.. Denne paragrafen må skrives om slik at man ikke mister lappen bare fordi man dro sykkelen på hjulet på en rett strekning uten særlig mange biler. Men neida, vi motorsyklister og bilister vi godtar alt.. Vi(bilister hovedsaklig) skal betale over 70% av nye veier, men det er også helt greit virker det som.

Håper virkelig noen finner en måte å omgå disse bommene, har hørt om reflekterende spray osv, som gjør skiltet uleselig..

På tide at alt av bil/vei/mc avgifter faktisk gikk til vei.
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

Svar