Trygdekontoret

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Trygdekontoret

Legg inn av LordShaft »

En uhøytidelig tråd hvor livsvikte sammfunsrelaterte saker blir løst av forumets brukere!

Her tar vi opp det ingen andre tørr :-)
Hva har DU på hjertet?
La meg se om jeg har forstått dette riktig!!!
HVIS MAN KRYSSER DEN NORDKOREANSKE GRENSE ILLEGALT, SÅ FÅR MAN 12 ÅR I ARBEIDSLEIR.
HVIS MAN KRYSSER DEN IRANSKE GRENSE ILLEGALT
BLIR MAN FENGSLET PÅ UBESTEMT TID.

HVIS MAN KRYSSER DEN AFGHANSKE GRENSE ILLEGALT,
SÅ BLIR MAN SKUTT.
HVIS MAN KRYSSER DEN SAUDIARABISKE GRENSE ILLEGALT,
BLIR MAN SATT I FENGSEL.

HVIS MAN KRYSSER DEN KINESISKE GRENSE ILLEGALT,
KAN DET SKJE AT MAN ALDRI BLIR HØRT OM MER.
HVIS MAN KRYSSER DEN VENEZUELANSKE GRENSE ILLEGALT,
VIL DU BLI STEMPLET SOM SPION,
OG DIN SKJEBNE VIL VÆRE BESEILET.

HVIS MAN KRYSSER DEN CUBANSKE GRENSE ILLEGALT,
VIL DU BLI SATT I POLITISK FENGSEL OG RÅTNE OPP.

DEN SOM KRYSSER DEN NORSKE GRENSE ILLEGALT, VIL DU FÅ?
JOB, PENGER TIL SERTIFIKAT, HELSEFORSIKKRING,
VELFERD OG MATKUPONGER,
PENGER TIL Å KUNNE KJØPE DEG HUS,
BETALT UNDERVISNING, GRATIS LEGEHJELP,
EN LOBBYIST PÅ STORTINGET TIL MILLIONER AV OFFENTLIGE KRONER,
ALLE TRYKKSAKER LEVERT PÅ DITT EGET SPRÅK,
OG RETTEN TIL Å BÆRE DITT HJEMLANDS FLAGG NÅR DU GÅR I PROTEST-TOG MOT NORGES LAND FORDI DU IKKE FØLER AT DU HAR FÅTT TILSTREKKELIG RESPEKT.

VEL, JEG VILLE BARE VÆRE SIKKER PÅ OM JEG HAR FORSTÅTT SITUASJONEN RIKTIG!!!!
HAR JEG IKKE DET, BER JEG OM Å FÅ KORREKS.
HAR JEG DERIMOT FORSTÅTT DETTE RIKTIG, BER JEG OM AT DERE DELER DETTE I FOLKEOPPLYSNINGENS NAVN. :scratch
Sist redigert av LordShaft den 04 apr 2013, 09:47, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Alas
Innlegg: 128
Registrert: 01 apr 2013, 17:04
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013
Sted: Bergen

Re: Trygdekontoret

Legg inn av Alas »

Stort sett riktig, men husk at Nord Korea, Iran, Afghanistan, Saudi Arabia, Kina, Venezuela og Cuba ikke er land som vi hverken ønsker, eller bør sammenligne oss med. De er ikke akkurat ledestjerner på den demokratiske eller menneskerettighets himmel...

Ellers så mener jeg at norsk innvandringspolitikk har et stykke å gå, men det er min personlige mening formet av media og gode diskusjoner på jobb såvel som i familieselskap. :scratch

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Trygdekontoret

Legg inn av jhn »

Det finnes nok land som er mere sammenlignbare enn de du nevner LordShaft, men hvis du absolutt vil bruke de landa, så kan du jo også nevne helsevesen, pensjoner og trygdeordninger, skolevesen, menneskerettigheter, likestilling, graden av sysselsetting, arbeidstakeres rettigheter, levekår generellt, and the list goes on and on and on and ...
Kan kanskje også nevne ytringsfrihet ... det er ikke sikkert du hadde hatt muligheten til å sitte å dele alt du måtte ønske om du bodde i enkelte av de landa.
Det er mange andre ting enn innvandringspolitikken som skiller oss fra de landene

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Trygdekontoret

Legg inn av LordShaft »

Slike ting er alltid satt på spissen. Jeg er ikke helt vekkreist når det kommer til politiske saker, selv om det kanskje ikke framkommer så godt av denne posten :lol

Men det har vært skremmende mye rart de siste årene. Jeg er til tider helt sjokkert hvor naiv vi er, eller skal jeg si redd for å bli kalt rasister?

Jeg er på ingen måte rasist! Men jeg er ikke redd for å ytre mine meninger når folk kommer til oss, truer og driver med grov kriminalitet!

Eller når sprængte politikere er så handlingslammet at det kan mine om en dårlig parodi :-)

Sendt med Note2

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Trygdekontoret

Legg inn av MaxTron »

Finns jo ett land som Australia, hadde vel kanskje ikke vært bare dumt hvis vi kunne sammenlignet os litt mere med de....
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Moby
Innlegg: 330
Registrert: 27 jul 2012, 00:18
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 1000 L3
Sted: Akershus

Re: Trygdekontoret

Legg inn av Moby »

Har en kompis som var i Australia. Visstnok er det vanskelig å få permanent oppholdstillatelse der med mindre man har et konkret jobbtilbud/spesialkompetanse
There are old bikers and there are bold bikers - but there are no old, bold bikers

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Trygdekontoret

Legg inn av MaxTron »

Stemmer det, du kommer ikke inn i Australia med mindre du kan DOKUMENTERE att du HAR fått jobb, OG at det ikke finnes NOEN med oppholdstillatelse som er ledig og som har kompetanse til å ta den jobben du vil ha.
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Trygdekontoret

Legg inn av RuneMC »

ALLE TRYKKSAKER LEVERT PÅ DITT EGET SPRÅK,
Hvis vi holder oss til det trafikale, så tror jeg ikke dette stemmer. Virker som de får null informasjon om norske regler og kjørekultur fra Statens Vegvesen f.eks. - ihvertfall hvis jeg skal gjette utifra øst-EU registrerte biler. Vil tro noen av våre barn allerede har betalt med livet sitt pga dette...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Trygdekontoret

Legg inn av MaxTron »

Og enda mere Australia...

http://gunnarbjerke.bloggo.nu/Australia ... det-igjen/" onclick="window.open(this.href);return false;

Finnes en god del sitater både av nåværende og forrige statsminister i samme "sjanger"

Interessant å se at det finnes land der politikerene faktisk HAR ryggrad, OG taler samme språk som mye av folket...
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Trygdekontoret

Legg inn av LordShaft »

En ting som overrasker meg veldig. Når eller hva var det som gjorde at norske politikere ble så slapp i ryggraden og til tider uten moral og ære?

Fra etterkrigstiden og fram til i dag føler jeg det er gått i kraftig unnabakke.
Det er ingen ting som er svart hvitt, men føler makta må tilbake til noen som tørr, er uredd og viser handling!

Se bare på den saken med at politikerne ble tatt så jævlig med buksene nede. Og de atpåtil gikk ut å krittiserte dnb for å sette opp renten!
http://stavrum.blogg.no/1363863868_med_ ... _nede.html" onclick="window.open(this.href);return false;



Sendt med Note2

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Trygdekontoret

Legg inn av Desmo »

MaxTron skrev:Stemmer det, du kommer ikke inn i Australia med mindre du kan DOKUMENTERE att du HAR fått jobb, OG at det ikke finnes NOEN med oppholdstillatelse som er ledig og som har kompetanse til å ta den jobben du vil ha.
Har fått inntrykk av at en er nokså velkommen der hvis en har formue som må skrives med 6-7 siffere foran komma. Men det kan jo også hende at det ikke er sånn lenger.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Trygdekontoret

Legg inn av SuperMorten »

Det dere sier nå gjelder varig opphold. Du kan få midlertidig opphold, "arbeidsferie" i kortere perioder. En kompis var der lenge (husker ikke helt hvor lenge. 6 eller 12 mnd) og jobbet i bar på beachen. Han hadde neppe noen særlig kompetanse..

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Trygdekontoret

Legg inn av jhn »

MaxTron skrev:Finns jo ett land som Australia, hadde vel kanskje ikke vært bare dumt hvis vi kunne sammenlignet os litt mere med de....
Jeg tror ikke verden hadde vært tjent med at alle land hadde samme innvandringspolitikk som Australia
Vi husker jo disse båtflyktingene som lå og drev utafor Australias kyst ... det hadde de kanskje ennå gjort, hadde det ikke vært for det norske skipet som plukket de opp.
Når alt kommer til stykket, så tror jeg at jeg er glad for vår holdning til de "trengende" ... med enkelte forbehold.
Beviselige kriminelle kunne vi med fordel sjyflet litt kjappere enn vi gjør i dag

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Trygdekontoret

Legg inn av Carpa »

MaxTron skrev:Stemmer det, du kommer ikke inn i Australia med mindre du kan DOKUMENTERE att du HAR fått jobb, OG at det ikke finnes NOEN med oppholdstillatelse som er ledig og som har kompetanse til å ta den jobben du vil ha.
Artig at du nevner disse kriteriene for de står nemlig oppført som kriterie for å få arbeids- og oppholdstillatelse i Norge også....

Carpas Crap a talk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Trygdekontoret

Legg inn av jhn »

Carpa skrev:
MaxTron skrev:Stemmer det, du kommer ikke inn i Australia med mindre du kan DOKUMENTERE att du HAR fått jobb, OG at det ikke finnes NOEN med oppholdstillatelse som er ledig og som har kompetanse til å ta den jobben du vil ha.
Artig at du nevner disse kriteriene for de står nemlig oppført som kriterie for å få arbeids- og oppholdstillatelse i Norge også....

Carpas Crap a talk
Dette blir vel også praktisert ... og i følge flere saker i media de siste par år, altfor strengt ... en kvinnelig russisk doktor/professor i et eller annet med jobb ved universitetet i Tromsø, en ung nyutdannet amerikaner med store jobbmuligheter som var gift en nordmann, pluss noen andre eksempler, som ikke fikk oppholdstillatelse.
Men det er vel ikke disse som er problemet, men de id-løse små/storkriminelle asylsøkerne, som etter avslag bare "forsvinner" i systemet ... de eneste som vet hvor de er, er de ansatte på NAV som betaler ut trygda

Svar