TakkSnill Vaffel skrev:Lækker sykkel jaGrattis, lykke til med lappen
Du kommer til å få en fantastisk opplevelse :-)Tomgsx-r skrev:Hei.
Jeg har nettopp kjøpt meg sykkel, og holder på med sertifikatet. Har drøyet det, da jeg ikke har følt meg moten til og ha mc før. Nå har jeg fått meg familie, og det begynner og tørke litt bak øret.
Er forøvrig heelt fersk når det gjelder tung mc. Har kjørt litt cross opp i gjennom, men thats it!
Kjøpte meg en Suzuki gsx-r 1000 (K4) med 27 000 km på telleren. Sykkelen ble kjøpt av forhandler i Drammen (Monsterbike) og de har byttet ut kåpe, fothvilere, eff.anlegg lykter, dekk og full service. Sykkelen virker nå kliss ny, selvom jeg bare har sittet på den![]()
Setter pris på alle innspill jeg kan få som blivende mc fører, og på sykkelen.
Mvh Tom
LordShaft skrev:Ja nå har jeg fått gleden av å kost meg med både Bmw M5, audi rs4 og ram srt10 og jeg kan med trygghet si at fart og aks føles ti ganger bedre på sykkel :-)
Det viktigste, mener jeg! Lær sykkelen å kjenne, utfordre deg selv langsomt og kos deg maks! Du kommer fort til å trives :-)
Sendt med Note2
Senior MC har førerutviklingskurs på Revebanen utenfor Stavanger. Vurderer å ta turen selv en av dagene (usikker hvilken), så om du vil ha selskap til/fra er det bare å si ifra (skjønt du har lappen innen det).Tomgsx-r skrev:Litt langt for meg og reise fra Stavanger..... Ja, den boka har jeg allerede :-)
Hvor langt har du kommet i føreropplæringen, har du hatt noen kjøretimer?seniormc skrev:Gratis teorikveld med Rasmus i Senior MC`s klubblokaler: 15. og 16. april. kl. 19:30.
Samme teori begge kvelder, så du trenger bare å komme en av dem.
Ute på Revebanen starter kurset kl. 17:30.
Møt opp i god tid og husk: kontant betaling!
Følgende kvelder 17:30 ute på Revebanen:
Mandag 29. april
Mandag 6. mai
Mandag 13. mai GRATIS OG KUN FOR LETT MOTORSYKKEL
Torsdag 23. mai
Mandag 27. mai
Torsdag 30. mai
Meld på til Turid på tlf. 971 44 605 eller på mail: turid113@gmail.com
Høres ut som et veldig bra forslag, men jeg blir ikke 24 før slutten av juniTheHaughom skrev:Senior MC har førerutviklingskurs på Revebanen utenfor Stavanger. Vurderer å ta turen selv en av dagene (usikker hvilken), så om du vil ha selskap til/fra er det bare å si ifra (skjønt du har lappen innen det).Tomgsx-r skrev:Litt langt for meg og reise fra Stavanger..... Ja, den boka har jeg allerede :-)
Hvor langt har du kommet i føreropplæringen, har du hatt noen kjøretimer?seniormc skrev:Gratis teorikveld med Rasmus i Senior MC`s klubblokaler: 15. og 16. april. kl. 19:30.
Samme teori begge kvelder, så du trenger bare å komme en av dem.
Ute på Revebanen starter kurset kl. 17:30.
Møt opp i god tid og husk: kontant betaling!
Følgende kvelder 17:30 ute på Revebanen:
Mandag 29. april
Mandag 6. mai
Mandag 13. mai GRATIS OG KUN FOR LETT MOTORSYKKEL
Torsdag 23. mai
Mandag 27. mai
Torsdag 30. mai
Meld på til Turid på tlf. 971 44 605 eller på mail: turid113@gmail.com
Jo det er vel detTheHaughom skrev:Tja, må vel være gyldig grunn, det da? Gratulerer med kid, og kommende kid
Takk :-) Er ikke snøen som stopper meg her i Rogaland, men førerkortet som ikke er i boks endaWelshen skrev:Gratulerer med tøff sykkel! Nå får vi håper snøen forsvinner!
Muligens eksos spjeld som åpner når du kommer til et visst turtallTomgsx-r skrev:Jeg har vokset hele sykkelen med Svisswax Shield, og Svisswax Autobahn på felger, calipper og ramme. Merket meg en wire som gikk på eksosen, med skøyten fremre/bakre eksos. Hva hensikt har den?
Sikkert en O2 sensor. Registrerer luftmengde i eksosen.Tomgsx-r skrev:Jeg har vokset hele sykkelen med Svisswax Shield, og Svisswax Autobahn på felger, calipper og ramme. Merket meg en wire som gikk på eksosen, med skøyten fremre/bakre eksos. Hva hensikt har den?
LordShaft skrev:Muligens eksos spjeld som åpner når du kommer til et visst turtallTomgsx-r skrev:Jeg har vokset hele sykkelen med Svisswax Shield, og Svisswax Autobahn på felger, calipper og ramme. Merket meg en wire som gikk på eksosen, med skøyten fremre/bakre eksos. Hva hensikt har den?
OkTheHaughom skrev:Sikkert en O2 sensor. Registrerer luftmengde i eksosen.Tomgsx-r skrev:Jeg har vokset hele sykkelen med Svisswax Shield, og Svisswax Autobahn på felger, calipper og ramme. Merket meg en wire som gikk på eksosen, med skøyten fremre/bakre eksos. Hva hensikt har den?