Innebygd radio på bad?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Godtvoksen

Innebygd radio på bad?

Legg inn av Godtvoksen »

Jeg så på Grottenveien 1 på TV i dag. Samtidig holder jeg på å pusse opp badet. Etter kveldens episode av Grottenveien, fikk jeg lyst på innebygd radio på badet. Er det noen som har erfaringer med det, og hvilken type radio en bør velge?

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Innebygd radio på bad?

Legg inn av Duville »

Regner jo med at du tar ett søk på "baderomsradio" på kvasir så får du en innfellingsradio opp med fjernkontroll for eks

Godtvoksen

Re: Innebygd radio på bad?

Legg inn av Godtvoksen »

Duville skrev:Regner jo med at du tar ett søk på "baderomsradio" på kvasir så får du en innfellingsradio opp med fjernkontroll for eks

Joda har søkt på "innfelt radio på badet" men på Google, ikke kvasir... :thumleft

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Innebygd radio på bad?

Legg inn av Duville »

http://www.vvsmester.no/webshop/Baderom ... p-601.html" onclick="window.open(this.href);return false;

fikk du opp denne?

Godtvoksen

Re: Innebygd radio på bad?

Legg inn av Godtvoksen »

Ja, og her er den noe billigere: http://www.elhandel.no/catalog/product_ ... to5h57abp5" onclick="window.open(this.href);return false;

Den ser grei ut...

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Innebygd radio på bad?

Legg inn av knutk »

Har en eldre utgave av den innebygde radioen (fra 2006) montert i kjøkkenet.

Den er enkel og grei å montere, og display på fjernkontroll viser frekvens, volum etc. Ganske grei å programmere også.
Følsomheten på radiomottaker er sånn midt på treet, den sliter litt med stasjoner med svakt signal.

Dens største fordel er nok at den kan monteres helt ute av syne mer enn fremdragende lydkvalitet. Dog er lyden helt grei så lenge den får gode radiosignal. Antenne består av en egen ledning som må strekkes ut.

Selv om radioen ikke er super-duper tror jeg nok jeg hadde kjøpt den en gang til om jeg måtte velge på nytt, og sterkeste salgs-argument er nok at den kan monteres ute av syne.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Innebygd radio på bad?

Legg inn av ojda »

Er dette FM-radioer?
Jeg ville vel i såfall betenkt meg med å felle inn noe
i taket som vil slutte å fungere om 3-4 år :-k
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
alexanderyi
Innlegg: 41
Registrert: 19 jun 2012, 22:42
Motorsykkelen din: 97' Kawasaki Ninja ZX9R
Sted: Valdres

Re: Innebygd radio på bad?

Legg inn av alexanderyi »

Husk at alt skal over til DAB, og FM nettet skal vel legges ned i 2017.
Pass også på å få kjøpt DAB+ da dette indikerer at du får inn alle stasjoner som sendes.. Er noen begrensninger på "bare" DAB.
Lange eksosanlegg hører til under biler!..
1997 Kawasaki Ninja ZX9R
x: 2006 Rieju RS2 125 & 1998 Kawasaki Ninja ZX6R

Godtvoksen

Re: Innebygd radio på bad?

Legg inn av Godtvoksen »

alexanderyi skrev:Husk at alt skal over til DAB, og FM nettet skal vel legges ned i 2017.
Pass også på å få kjøpt DAB+ da dette indikerer at du får inn alle stasjoner som sendes.. Er noen begrensninger på "bare" DAB.

Med DAB +, betyr det at du har både FM og DAB? Jeg kan ikke bruke DAB her på landsbygda ennå...

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: Innebygd radio på bad?

Legg inn av knutk »

Godtvoksen skrev:
Med DAB +, betyr det at du har både FM og DAB? Jeg kan ikke bruke DAB her på landsbygda ennå...
Nei.
Etter planene skal nåværende system med FM helt og holdent bort.

DAB+ er en forbedret komprimering av signalene som sendes ut slik at der blir plass til flere radiostasjoner.
Mange DAB radioer kan ved hjelp av programvare oppdatering også handtere DAB+

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Innebygd radio på bad?

Legg inn av Relax »

http://www.hifiklubben.no/produkter/str ... cAodFnsAsw" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg har begynt å fylle huset med denne radioen..
Ikke for å felle inn, men det ønsker jeg heller ikke. Jeg blir "låst" hvis jeg feller inn;)


Radioen har FM, DAB + og internet radio,,,dvs ca 20 000 stasjoner å velge mellom ;)
Jeg har en side på nett hvor begge mine radioer er tilknyttet slik at jeg derfra kan styre minnene på internettradioen samtidg ...de blir like !
Er du i humør for brasilianske rytmer fra Rio,,,blues fra Chicago eller østen musikk,,Chill out eller hvasomehelst....du finner det! Og selvsagt alle norske ;) Svenskene er bedre på nyheter kl 6 om morgenen enn norsk radio, så da kopler jeg den krystallklart derfra osv osv

Radioen har også overraskende god lyd gjengivelse , men den i stuen har jeg koplet til stereo'n selvsagt.
"Do the right thing"

Godtvoksen

Re: Innebygd radio på bad?

Legg inn av Godtvoksen »

Relax skrev:http://www.hifiklubben.no/produkter/str ... cAodFnsAsw

Jeg har begynt å fylle huset med denne radioen..
Ikke for å felle inn, men det ønsker jeg heller ikke. Jeg blir "låst" hvis jeg feller inn;)
Det ser ut som en fin radio, men noe helt annet en hva jeg tenkte på.... ;-)

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Innebygd radio på bad?

Legg inn av Crinos »

Jeg har en Squeezebox Radio på badet.. Riktig nok stående på toppen av hånkledestativet ved siden av dusjen, men fungerer utmerket. I tillegg kan jeg ta den med meg rundt forbi så lenge jeg har WiFi dekning.

Denne tar ikke inn Radio i form av radiobølger, men radio over internett. I tillegg kan man ha en Squeezebox server kjørende et sted i huset og man kan streame musikk fra denne til Radioen på badet.

Squeezebox portoføljen til Logitech har fått en reformulering og går i dag inn under UE (Ultimate Ear) serien demmes.

Heter vist Logitech UE Smart Radio i dag :mk
http://ue.logitech.com/no-no/smart-radios" onclick="window.open(this.href);return false;

Har sett folk som har infelt slike i vegger og det ser rimelig nice ut. Men jeg ønsket en portabel løsning og endte da opp på denne.
Er nok ikke vanntett, så våte fingre rett i fra dusjen er nok ikke helt innertier, men har overlevd å bo "permanent" inne på badet nå i 2 år :thumleft
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Löwe
Innlegg: 42
Registrert: 13 mar 2012, 08:51
Motorsykkelen din: Triumph Explorer 1200 2012
Sted: Siggerud, Akershus

Re: Innebygd radio på bad?

Legg inn av Löwe »

To høyttalere i taket på badet - innfelt.
http://www.hifiklubben.no/produkter/hoy ... r_hvit.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Deretter en Sonos Connect:amp plassert på loftet. Den er støv-og alt-tett og trenger kun strøm.
Ja, jeg har fem sonos-soner i huset, så dette er en del av et større opplegg.

Så da har jeg et oppsett uten noen ekstra bokser på badet, radioen går på hver hverdag klokken 06:00 og slår seg av klokken 07:30 (da har vi forlengst reist på jobb). I tillegg kan jeg spille musikk etter humøret når jeg tiner opp i badet etter en kald skitur (!!) eller en kald MC-tur.

I stedet for Sonos kan mange andre enheter benyttes, så lenge de har en innebygget forsterker og strømmingsmulighet.

Ryddig og enkelt!

Godtvoksen

Re: Innebygd radio på bad?

Legg inn av Godtvoksen »

Löwe skrev:To høyttalere i taket på badet - innfelt.
http://www.hifiklubben.no/produkter/hoy ... r_hvit.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Deretter en Sonos Connect:amp plassert på loftet. Den er støv-og alt-tett og trenger kun strøm.
Ja, jeg har fem sonos-soner i huset, så dette er en del av et større opplegg.

Så da har jeg et oppsett uten noen ekstra bokser på badet, radioen går på hver hverdag klokken 06:00 og slår seg av klokken 07:30 (da har vi forlengst reist på jobb). I tillegg kan jeg spille musikk etter humøret når jeg tiner opp i badet etter en kald skitur (!!) eller en kald MC-tur.

I stedet for Sonos kan mange andre enheter benyttes, så lenge de har en innebygget forsterker og strømmingsmulighet.

Ryddig og enkelt!
Dette så spennende ut.... :thumleft

Svar