Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Hva synes vi egentlig om shoppere, caferacere osv ?

Legg inn av TomB »

harlex skrev:Kjøreegenskaper blir aldri som en Ducati selv om det er et utall muligheter for å forbedre dem men på den annen side kommer aldri en Ducati i nærheten av kjørekomforten til en harley. Og mulighetene er vel særs begrensende i forhold til å gjøre noe med det.
hmmm eneste mulige sammenligning der, er vel V-rod- Diavle?

Har kjørt begge (Night Road), og Diavlen knuser den, på både kjøreegenskaper og komfort.
Det er jo min mening da :knegg
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?

Legg inn av tor2502 »

fs650e skrev:Alt annet enn motard, enduro eller R sykkel (sporttouring tillatt) er ... fatter ikke at noen vil ha det..

Apehengere er så jævlig stygt, og kan umulig være godt å kjøre.. "Se på meg, jeg tror jeg er kul, jeg henger som en ape, oooh ooh aah aah *apelyder*"
Choppere bråker som regel mer enn det går, og kan være stive som .. ja, jeg vet ikke. Så ei dame nedi byen på en laaav chopper, så ut som hu kjente hver eneste lille sprekk i asfalten..
Nå vet jeg ikke hva caferacer er, men om det er sånne stygge gamle norton lignende sykler.. Nei takk, de må jo være livsfarlige på veien?

Kort sagt: Om du ikke kan gjøre dette: :mc1 (eller stoppie) Da har man feil type sykkel.
Noen vil påstå at dette går etter hva man liker eller ikke, men nei.

Litt off topic: Politiets misbruk av §3 er hårreisende.. Denne paragrafen må skrives om slik at man ikke mister lappen bare fordi man dro sykkelen på hjulet på en rett strekning uten særlig mange biler. Men neida, vi motorsyklister og bilister vi godtar alt.. Vi(bilister hovedsaklig) skal betale over 70% av nye veier, men det er også helt greit virker det som.

Håper virkelig noen finner en måte å omgå disse bommene, har hørt om reflekterende spray osv, som gjør skiltet uleselig..

På tide at alt av bil/vei/mc avgifter faktisk gikk til vei.
Jeg synes VI SKAL akseptere at andre kjører den sykkel de kjører, jeg aksepterer at du har meninger om dette. Vi bør ikke rakke ned på de for det.

Når det gjelder paragraf 3, ønsker du å kjøre på bakhjulet bør det gjøres under kontrollerte forhold og ikke i trafikken, det er nok det som er bakgrunn for politiets håndhevelse av paragrafen.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?

Legg inn av DrGreve »

For mange år siden fikk jeg mc-gjester fra Nord-Troms som overnattet på ferie retning sørover. Den ene kjørte en ombygd sak med gaffel som rakk herfra til Mosjøen og ett styre så høyt at han måtte kjøre sykkel og turne i skranke på samme tid.
Når jeg spurte hvordan i h------ han klarte å kjøre det droget, så svarte han at han trente seg opp på vinteren. Det naturlige oppfølgingspørsmålet ble da hvordan han trente? Jo han passet på å ha dårlige batterier på alle fjernkontrollene i stua, slik at han måtte både holde de høyt i været og strekke seg for å skifte kanal og slå på dvd-spilleren..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?

Legg inn av tor2502 »

DrGreve skrev:For mange år siden fikk jeg mc-gjester fra Nord-Troms som overnattet på ferie retning sørover. Den ene kjørte en ombygd sak med gaffel som rakk herfra til Mosjøen og ett styre så høyt at han måtte kjøre sykkel og turne i skranke på samme tid.
Når jeg spurte hvordan i h------ han klarte å kjøre det droget, så svarte han at han trente seg opp på vinteren. Det naturlige oppfølgingspørsmålet ble da hvordan han trente? Jo han passet på å ha dårlige batterier på alle fjernkontrollene i stua, slik at han måtte både holde de høyt i været og strekke seg for å skifte kanal og slå på dvd-spilleren..
Den var fin den.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Geir Vangen
Innlegg: 19
Registrert: 18 sep 2012, 22:05
Motorsykkelen din: HD Fat Boy 1450 2003
Sted: Østfold

Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?

Legg inn av Geir Vangen »

Jeg har fulgt mye med på dette forumet, og skrevet veldig lite. :mk
Det som går igjen i de fleste forumer er hvor riktig det er det man har selv :thumleft , og hvor galt alt det andre kjører er. =;
Jeg er også aktiv i 4x4 og ATV/UTV forum, og dette går igjen alle plasser. :scratch

Jeg personlig har sansen for mange forskjellige kjøretøy, men jeg føler ikke behov for å rakke ned på de som har andre meninger en meg, er heller med på bygge oppunder på at dette er deres greie, og det er flott at de synes det er kult. :prf
Det viktigste må være at folk er fornøyd med det kjøretøyet de har selv. :D
Jeg har en FatBoy, og jeg synes den passer meg veldig bra. Er klar over at det finnes sykler som er raskere og som har bedre kjørekomfort. Men til mitt bruk er min sykkel helt perfekt. :prf
Håper alle får en flott sesong uavhengig av hva dere kjører. :mc1
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
[album]3873[/album] [album]3874[/album] [album]3875[/album] [album]3876[/album] [album]3877[/album] [album]4378[/album]

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?

Legg inn av Sprint »

Flott sykkel det Geir Vangen :thumleft Enig med det du skriver,det er du som skal trives på din sykkel så får de andre mene ka di vil :prf
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?

Legg inn av tor2502 »

Jeg er så enig så enig.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?

Legg inn av fs650e »

tor2502 skrev: Jeg synes VI SKAL akseptere at andre kjører den sykkel de kjører, jeg aksepterer at du har meninger om dette. Vi bør ikke rakke ned på de for det.

Når det gjelder paragraf 3, ønsker du å kjøre på bakhjulet bør det gjøres under kontrollerte forhold og ikke i trafikken, det er nok det som er bakgrunn for politiets håndhevelse av paragrafen.
Nei. Jeg KAN. Jeg skal absolutt ingen verdens ting!

Nja, jeg er stort sett enig, men det skader ingen at man drar den opp på hjulet på en rett strekning.
Er vel heller at ALT som er morsomt skal underlegges STRENGE regler..

(Motorsykkel, ATV, vannscooter, snøscooter..)

Er veldig enkelt å finne ut lover i Norge. Er det gøy? Ok, da har du ikke lov.
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?

Legg inn av fs650e »

Geir Vangen skrev: Jeg har en FatBoy, og jeg synes den passer meg veldig bra. Er klar over at det finnes sykler som er raskere og som har bedre kjørekomfort. Men til mitt bruk er min sykkel helt perfekt. :prf
Håper alle får en flott sesong uavhengig av hva dere kjører. :mc1
Pen sykkel ;) For utstilling. Tviler sterkt på at den er noe å kjøre lengre turer med, men dette vet du mer om enn meg :D
Hvordan er den å sitte på 2-3 timer i strekk?
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

superduper
Innlegg: 96
Registrert: 03 jan 2013, 19:55
Motorsykkelen din: Old School CHOPPER!

Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?

Legg inn av superduper »

fs650e skrev:Alt annet enn motard, enduro eller R sykkel (sporttouring tillatt) er ... fatter ikke at noen vil ha det..

Apehengere er så jævlig stygt, og kan umulig være godt å kjøre.. "Se på meg, jeg tror jeg er kul, jeg henger som en ape, oooh ooh aah aah *apelyder*"
Choppere bråker som regel mer enn det går, og kan være stive som .. ja, jeg vet ikke. Så ei dame nedi byen på en laaav chopper, så ut som hu kjente hver eneste lille sprekk i asfalten..
Nå vet jeg ikke hva caferacer er, men om det er sånne stygge gamle norton lignende sykler.. Nei takk, de må jo være livsfarlige på veien?

Kort sagt: Om du ikke kan gjøre dette: :mc1 (eller stoppie) Da har man feil type sykkel.
Noen vil påstå at dette går etter hva man liker eller ikke, men nei.

Litt off topic: Politiets misbruk av §3 er hårreisende.. Denne paragrafen må skrives om slik at man ikke mister lappen bare fordi man dro sykkelen på hjulet på en rett strekning uten særlig mange biler. Men neida, vi motorsyklister og bilister vi godtar alt.. Vi(bilister hovedsaklig) skal betale over 70% av nye veier, men det er også helt greit virker det som.

Håper virkelig noen finner en måte å omgå disse bommene, har hørt om reflekterende spray osv, som gjør skiltet uleselig..

På tide at alt av bil/vei/mc avgifter faktisk gikk til vei.
Det går FINT ann å dra en chopper eller cafe-racer på bakhjulet.. Synes det faktisk er mer cred på en sånn type sykkel enn en 650 motard som selv en 13-åring kunne klart det på.... :P :p

Brukeravatar
Geir Vangen
Innlegg: 19
Registrert: 18 sep 2012, 22:05
Motorsykkelen din: HD Fat Boy 1450 2003
Sted: Østfold

Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?

Legg inn av Geir Vangen »

fs650e skrev:
Geir Vangen skrev: Jeg har en FatBoy, og jeg synes den passer meg veldig bra. Er klar over at det finnes sykler som er raskere og som har bedre kjørekomfort. Men til mitt bruk er min sykkel helt perfekt. :prf
Håper alle får en flott sesong uavhengig av hva dere kjører. :mc1
Pen sykkel ;) For utstilling. Tviler sterkt på at den er noe å kjøre lengre turer med, men dette vet du mer om enn meg :D
Hvordan er den å sitte på 2-3 timer i strekk?
Lengste tur uten stopp har kun vært ca 1,5 time foreløpig. Men kjørte totalt ca 260 km den dagen, og det var ingen problem.
Er faktisk overasket selv over hvor behagelig den er å kjøre. Hadde en AfricaTwin tidligere, med den fikk jeg tre smak i ræva etter ca 1,5 time
[album]3873[/album] [album]3874[/album] [album]3875[/album] [album]3876[/album] [album]3877[/album] [album]4378[/album]

Saapekokern
Innlegg: 145
Registrert: 04 apr 2012, 16:21
Motorsykkelen din: MV Agusta Brutale 675
Sted: Skedsmo

Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?

Legg inn av Saapekokern »

fs650e skrev:
Geir Vangen skrev: Jeg har en FatBoy, og jeg synes den passer meg veldig bra. Er klar over at det finnes sykler som er raskere og som har bedre kjørekomfort. Men til mitt bruk er min sykkel helt perfekt. :prf
Håper alle får en flott sesong uavhengig av hva dere kjører. :mc1
Pen sykkel ;) For utstilling. Tviler sterkt på at den er noe å kjøre lengre turer med, men dette vet du mer om enn meg :D
Hvordan er den å sitte på 2-3 timer i strekk?
Tror den flotte FatBoy'n går fint på langtur. Kjørte sammen med en Harley Davidson Sportster Custom 1200 fra Oslo til Korfu i Hellas i fjor sommer, det gikk helt fint. Dagsetapper på 45-80 mil.

Hadde vel vært værre med Husaberg som måtte hatt 14 oljeskift på vei ned.

Folk må vel få kjøre akkurat den sykkelen de selv har lyst på :scratch

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?

Legg inn av Hjernen »

superduper skrev:
Det går FINT ann å dra en chopper eller cafe-racer på bakhjulet.. Synes det faktisk er mer cred på en sånn type sykkel enn en 650 motard som selv en 13-åring kunne klart det på.... :P :p
Her er tre bevis:





Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?

Legg inn av AJ »

Wow!!

Potent Guzzi caféracer :yeyeye !
1380 Guzzi caferacer.jpg
1380 Guzzi caferacer II.jpg
Mer å lese her:
https://www.cycleworld.com/gt-motocycle ... ce=twitter
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hva synes vi egentlig om choppere, caferacere osv ?

Legg inn av Jompa »

Flott sykkel, det der. Cylindrene på Guzzi begynner etterhvert å få HD-dimensjoner.
Men caferacr ?
Den mangler en del vesentlige ting som megafonpotter, tt-styre og så er den ikke "hjemmelaget"
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar