Det ble en tur i fint vær til Andebu idag for MCSiden's vår-slepp med ArcticTiger og frue som vertskap.
Tok straka vegen nedover på E18, hvor det store deler av strekket var nedsatt fra 100 km/t til 70 km/t pga søppelplukking i vegkanten. 70 km/t føles så sakte på en sånn vei at det var det absolutt ingen som holdt.
Filosofisk tanke #1 - hvorfor kaster folk ting ut av bilene?
Jeg kom relativt sent, men fikk da både grillpølser og kaffe for det - og ellers pratet med flere.
[album]4392[/album] [album]4393[/album] [album]4394[/album][album]4395[/album]
[album]4396[/album] [album]4397[/album] [album]4398[/album] [album]4399[/album]
[album]4400[/album] [album]4401[/album] [album]4402[/album] [album]4403[/album]
[album]4404[/album]
Turen etterpå var det
SuperMorten som ledet an på diverse småveier - noen av de gikk særdeles mye opp og ned og fra side til side. Alltid litt ekstra spenning når det er nye veier og bakketoppen er så krapp at man ikke ser om veien gjør en sving på andre siden.
Første stopp ble Statoil ved Åsgårdstrand - og pga familiære forpliktelser valgte jeg å sette nesa hjemover derfra.
Legg forresten merke til alle fine detaljer på "RatWing'en"
[album]4405[/album] [album]4406[/album] [album]4407[/album] [album]4408[/album]
Hjemover valgte jeg litt mer småveier med bl.a. Nykirke, Falkenstein, Horten, Sande, Østbygda, Fjell og til slutt via Hyggen.
Filosofisk tanke #2 Gjør bilister flere uventede ting i trafikken om sommeren? Tror det...
Det var en liten rød bil som lå et godt stykke foran meg ut mot Hyggen. Bare en sånn som du ser refleksen av sollys i bilvindu/lakk før den forsvant rundt en sving laaangt der fremme i 60-sonen. Etterhvert blir det 80 og jeg gir på, her er det jo ingen bebyggelse og ingen sideveier heller, men så rundt en sving så står denne bilen på tvers over begge kjørefelt og holder tydeligvis på å snu for å kjøre tilbake. Ingen avkjørsler der, og ungdommen som satt i bilen hadde ikke akkurat denne øvelsen inne så det ut som. Men hvorfor? Hvorfor snu der, istedenfor å ta det ved første ordentlige avkjørsel (dem er det ganske mange av litt lenger fram) ??
Det er en sånn snodig manøver som jeg sikkert ikke vil se igjen med det første. Hvorfor er det interessant, jo fordi endel av ulykkene skyldes at bilister gjør helt uventede og ulogiske avgjørelser i trafikken. En kan absolutt filosofere over hvorfor! Og jeg vil si at jeg ser mer av slikt om sommeren, som tilfeldigvis er tiden da MC'ene er på veien også...
Forvent det uventede også når dere kjører rundt på veien i sommer -
Ride to live. Live to ride
P.S. Åja, apropos hullet i toppboksen (provisorisk tettet med gammel hanske idag

...
ny toppboks er bestilt... den kostet bare litt mer enn en dobbelttime fant jeg ut, så da er det jo ikke noe å lure på

)