Har vert turist i egen by idag.
Ut på tur for å finne grusveier, da gikk turen til Offerdalen og ned til indre offerdal, via den
skeiveste tunnelen i norge, en spesiell opplevelse i seg selv det med kun ett kjørefelt med dårlig asfalt, ingen belysning og 15% stigning!
Vart ikke bedre av at lysa på V-stromen er så jævla dårlige... Men jeg fant ut halveis at jeg kjørte med solvisiret nede så det løste seg selv det, HALLOO IN THE LUK DA!

Litt dum må man få lov til å være av og til
Det skal og sies at V-twinen jobbet ganske uanstrengt i motbakken, i motsetning til mopeden til Linda Eide:
http://www.nrk.no/nett-tv/arkivert/15207/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ferdig med tunnelen, da begynner nedstigningen mot fjorden igjen:
Et par hundre høydemeter lenger nede, godt inne på grusveien, skal helt ned til fjorden så det er et stykke igjen :)
Ser kanskje litt av veien på venstre siden av elva.
Når man så kommer ned til fjorden kommer man til det som i virkelig gamle dager var et sagbruk, postkontor og telegraf var det vel også her.

Tror telefonen min prøvde seg på noe fancy HDR greier her :/
Vannmølle!
Sagbruk til venstre, mølle til høyre.
SAG!
Ekstra stas med elva i full vårløsing og! Sikkert vert bra liv her når dette har vert i drift! :-)å
Og så hører det også med til historien at når jeg kjørte hjemover igjen kom jeg over en slik en traktorvei, ja en slik en med gress og jord og dype hjulspor. Nysgjerrig som jeg er vrengte jeg sukien inn på der da.
TABBE NR1! Alltid sjekk underlaget før du begir deg ut i ukjent terreng, jeg gjorde ikke det
Så ca tre-fire meter inn på veien går hele sykkelen i kne og jeg står med gjørme til over anklene!
Nå begynner morroa vettu! For veien var jo selvfølgelig ikke brei nok til at jeg kunne snu, så jeg måtte kjøre sykkelen hundre meter lenger inn til der veien var breiere, og litt fastere. Kunne ikke sitte på sykkelen heller så jeg måtte gå med den frem dit og tilbake igjen til grusveien!
Mye banning, mye gjørme, mye spinning, mye kvelning av motor, SVETT! :-)å
Kjempefornøyd med å være tilbake igjen på fast grunn!
Skoa mine ETTER at jeg hadde vasset i en bekk for å skylle de litt, de var helt brune!
Det vart en farris og en tur innom vaskehallen på vei hjem igjen ja :)
En opplevelsesrik dag, noe sliten så det skal bli digg å finne senga nå!
KART http://goo.gl/maps/s4JR3" onclick="window.open(this.href);return false;