LordShaft skrev:Har du fått kjørt noe på det nye dekket ditt? Er du fornøyd sålangt? :-#
Blir montert på lørdag, avtale med dekkomleggeren kl. 12:00, kommer tilbake med en mini-review så fort jeg har fått noen mil på det.
I går ble forresten vårsleppet holdt her i Stavanger, mellom 1000 og 1500 sykler deltok. Utrolig morro! Traff også tilfeldigvis en forumkjenning fra KTMforums, så vi tok en kaffe osv. i etterkant.
Liten artikkel i Aftenbladet:
http://www.aftenbladet.no/nyheter/lokal ... YIRoMrPllE" onclick="window.open(this.href);return false;
Forøvrig kommer noen nye mini-reviews:
Lindstrands Qattara

Lindstrands Qattara var en jakke jeg falt for utseendemessig. Jeg har aldri testet Lindstrands (/Jofama/Halvarsson) før, så visste ikke helt hvordan kvaliteten var, men den virket god og solid i butikk.
Nå har jeg fått noen mil med jakken, hvorav 3 timer i pøsende regn på Søndag. Etter de tre timene var det meste vått, hansker, bukse (til dels) og sko. Dog var jakken potte tett!
Intet mindre enn imponert! Nå har jeg ikke sklidd bortover asfalten med den, så kan ikke si noe om hvor godt den tåler asfaltsurfing.
Konklusjon:
Anbefales!
Over til sykler!
BMW F800R

Motormessig er ikke dette noe voldsomt å skryte av. 800ccm twin på noen-og-åtti hester sparker deg ikke akkurat i ræva. Lite punch, som jeg også har snakket om tidligere. Hadde man fjernet en 60kg av de originale 200, hadde det nok vært en morsommere sykkel.
Noe treg levering av power, men brukbart moment i lavere omdreininger.
Sykkelen har et lavt tyngdepunkt og oppleves derfor som meget lettkjørt. Vindstøy oppleves verre enn på andre nakne sykler jeg har prøvd, føler nesten man får lengre armer av noen minutter på motorvei.
Dog, sykkelen ser bra ut, og full black outfit på denne biken ser rimelig tøft ut.
Konklusjon:
Skuffende motor
Aprilia Dorsoduro 1200

Det første jeg ble fortalt da jeg spurte om å prøvekjøre denne sykkelen var at det IKKE var noen normal motard. Dette er en motard med en fullblods racing-motor, som er tunet for maks moment der du trenger det. 115nm på 7500 omdreininger! 131 hk på 8100 omdreininger! Brutal morro!
Dette er i tillegg en stor twin, 600ccm per stempel gir en sinnsyk punch og gassrespons, muligens
for syk?
Dorsoduroen er nok en sykkel mange drømmer om etter prøvekjøring, estetisk vakker er den ikke, men motoren er heftig og gassrespons/punch like så! Ved nærmere ettertanke finner man dog ut at dette ikke er en sykkel man kan leve med om man, som meg, benytter sykkelen til pendling osv. Misforstå meg rett, det er en lettkjørt sykkel, men motoren er for kvass - en brøkdel av en millimeter for mye på rulla og du er godt oppe på bakhjulet. Dette er en blodekte rampesykkel.
Konklusjon:
Syk, syk motor
Honda CB1000R

Den neste sykkelen jeg prøvde var CB1000R'en. Denne sykkelen oser kvalitet, er estetisk vakker og ikke minst morsom. Motoren er sprek, men rolig.
Greit punch i den 4-sylindrede godsaken, som yter 125 hk v/10000rpm og 99nm v/7750rpm. Motoren er myk og fin, men har dog ikke den samme karakteren som Kawasaki med sin Z1000, dessverre. Skulle gjerne hatt litt mer motorlyd, standard eksosen høres ut som man kjører en trimma støvsuger. Fjerne katalysator og sette på en slipon gjør nok underverker.
Sykkelen er meget lettkjørt, smidig og vindmotstanden oppleves ikke sjenerende. Selvfølgelig har den mye vindmotstand i høyere hastigheter, men det oppleves behagelig i forhold til mange sykler - min KTM 690 Duke inkludert.
Konklusjon:
Trenger en touch av anti-støvsuging
Aprilia Tuono V4 R APRC
Meg på Aprilia Tuono
Aprilia Tuono'en var den morsomste å kjøre. Dette er en kryssning mellom naken, streetfighter og racing. Sykkelen jeg kjørte var drevet om for mer aksellerasjon. Med sine 167hk og 111,5nm (v/9500rpm) er dette en sykkel som løfter forhjulet på det fleste gir, selv før du har tenkt tanken på det. Vindskjerming er ikke veldig god, men på lik linje som CB1000R'en. Hjelper at man ligger mer fremover.
Noe knotete sittestilling, som alle R-sykler, men mye mer behagelig enn bl.a. ZX-10R og R1. Dog, som dere ser av bildet er det ikke en stor sykkel, eller rettere sagt; det er ikke en sykkel for store folk. Fikk litt pocket-bike feel.
Konklusjon:
Hadde kjørestilling vært mer behagelig (lavere rearsets?), og en liten vindskjerm hadde nok denne stått på toppen av ønskelisten. Forøvrig troner nå Z1000.