Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Re: Lasse`s logg: Spiker i dekket IGJEN

Legg inn av lasse_hansen »

ojda skrev:Ellers så kan du jo bare ta med gamledekket hjem etter byttingen,
å lappe det fra innsiden i løpet av sommeren :scratch
Da har du jo helt dekk i reserve.
McArtikler har noen plugger som skal være veldig bra :scratch

http://www.mcartikler.no/index.php?main ... e403c1b554" onclick="window.open(this.href);return false;

Takk for tipset ojda, valgte å følge tipset ditt.. Kjørte sykkelen opp til forhandler idag, så skulle dem prøve å få fiksa den så jeg kan hente den i mora.. Så tar jeg med gamledekket hjem, og plugger det i løpet av sommeren, og da har jeg reserve dekk :prf Genialt! hehe :P :p

SuperMorten: Ja glemte salt, skal gå til innkjøp av havsalt :yeyeye
LordShaft: Bilde av baklykta med blinklys kommer i løpet av helga :thumleft Hmm, catkiller, hørtes jo ikke så dumt ut.. Ettersom jeg er mest fan av hunder... :[-o< hehe, vet faktisk ikke om eksosen under sykkelen er helsveises, det må jeg faktisk sjekke når jeg får igjen sykkelen i morra :-)

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

lasse_hansen skrev:

http://www.mcartikler.no/index.php?main ... e403c1b554" onclick="window.open(this.href);return false;

Takk for tipset ojda, valgte å følge tipset ditt.. Kjørte sykkelen opp til forhandler idag, så skulle dem prøve å få fiksa den så jeg kan hente den i mora.. Så tar jeg med gamledekket hjem, og plugger det i løpet av sommeren, og da har jeg reserve dekk :prf Genialt! hehe :P :p

LordShaft: Bilde av baklykta med blinklys kommer i løpet av helga :thumleft Hmm, catkiller, hørtes jo ikke så dumt ut.. Ettersom jeg er mest fan av hunder... :[-o< hehe, vet faktisk ikke om eksosen under sykkelen er helsveises, det må jeg faktisk sjekke når jeg får igjen sykkelen i morra :-)

Drit i saltet Lasse =; Jeg vet noe mye bedre. Chilli :-)å
Hvordan jeg vet det :-k Lagde mat i går, måtte finkutte Chilli og hvitløk :-k
å gikk for å pisse uten å vaske henda :-) å Den jævelen din med spikeren
skal få svi :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
lasse_hansen

ojda, ojda :thumleft Ble du rød på tuppen :lol

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=12&t=5965" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
lasse_hansen

Re: Lasse`s logg: Z1000SX :)

God søndag kveld folkens!

Idag har jeg og fruen fått kjørt en liten mc tur på ca 14-16km, ikke lange turen akkurat.. Men været var så fint, og vi skulle på besøk hos søstra til fruen, og synes det var for galt å la sykkelen stå :P :p

Fikk kjørt en liten omvei på vei hjem med endel svinger, gassdrag, brems, osv :yeyeye Altså ordenlig mc kjøring idag med fruen bakpå :thumleft Nå er det tv og avslapping føre morgendagen med jobb og slit..

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

ojda skrev:
lasse_hansen skrev:

Drit i saltet Lasse =; Jeg vet noe mye bedre. Chilli :-)å
Hvordan jeg vet det :-k Lagde mat i går, måtte finkutte Chilli og hvitløk :-k
å gikk for å pisse uten å vaske henda :-) å Den jævelen din med spikeren
skal få svi :lol

Skjelden jeg ler høyt av noe på MCsiden men noen ganger skjer det :lol :lol :lol :lol :twisted :twisted

Brukeravatar
lasse_hansen

God kveld folkens!

Idag fikk jeg kjørt meg en god runde rundt utenfor sarpsborg/fredrikstad..
Deilig sol og varmt i været var det også.. :prf
Så alt i alt, en toppers tur.. Ble kun et stopp hos Esso for å fylle opp tanken underveis, men ellers ingen andre stopp.. Derfor heller ingen bilder :scratch
Fikk tatt en liten filmsnutt, med mobilkamera føre jeg kjørte istad da.. Så prøvde å "fange" opp lyden ifra eksospottene, nå som lyddemperen er ute :knegg Lyden høres bedre ut i "real life", virker som mobil micen fjerner god lyden :-k
Skal prøve å få skaffet meg et bedre videokamera etterhvert, så jeg får med godlyden... :yeyeye
Verker i fingrene etter en GoPro Hero 3 i løpet av sommeren føler jeg :knegg
I tillegg fikk jeg filma led baklykta, med vanlig baklyset, og med varselblinkeren på.. Fikk desverre ikke filma bremselyset.. Var litt kronglete å trykke på bremsen samtidig som jeg skulle filme lyset.. Og sto der helt alene, så da er det ikke lett..

Fikk forresten tatt meg en kjapp tur innom en øde forlatt landevei/industri plass istad også, der jeg fikk dratt sykkelen ordentlig opp på turtall, ihvertfall i 1,2,3 og 4 gir.. Og det drar noe voldsomt :-)å Spesielt når man kommer over 8-9000omd :prop:

Her var filmen forresten:

http://youtu.be/Wqe_lxqpt84" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
lasse_hansen

Tenkte jeg skulle benytte sjangsen til å gratulere alle med dagen idag, 17.mai ;)

ZZR-Erling

Legg inn av ZZR-Erling »

Gratulere med dagen ja!
Ser du har kufferter. Hvordan har du blinklys bak? Flyttet de?

Brukeravatar
lasse_hansen

Har byttet ut baklykta, med en led baklykt med intrigerte blinklys.. Ligger bilde en side tilbake på denne loggen mener jeg.. :prf

Edit: her er filmen med baklyset som jeg prøvde å fikse alene. http://youtu.be/Wqe_lxqpt84" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
lasse_hansen

Re: Re: Lasse`s logg: Z1000SX :)

Da var man i drammen. Men hvor skal man parkere sykkelen om man skal gå seg en tur nede ved torget? Fruen er også med, så tenkte å finne oss et sted å spise. Tips til hvor man kan parkere mottas med takk ;-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Carpa
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007

Legg inn av Carpa »

Det er egen MC parkering ved Bragernes Torg, rett ved McDonalds :thumleft

http://goo.gl/maps/x3YTj
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
lasse_hansen

Hvor kjører jeg ifra drammen tinghus? Er mega kjent her. Haha. Trykker inn på gps kanskje. Hmm. Sjekke

Brukeravatar
Carpa

Legg inn av Carpa »

lasse_hansen skrev:Hvor kjører jeg ifra drammen tinghus? Er mega kjent her. Haha. Trykker inn på gps kanskje. Hmm. Sjekke

Du er ikke langt unna
http://goo.gl/maps/amfhj
Blogg

Brukeravatar
lasse_hansen

Aha, kjører dit nå ;-)

Brukeravatar
lasse_hansen

Tusen takk forresten. :-P Toppers

Brukeravatar
Carpa

Legg inn av Carpa »

lasse_hansen skrev:Tusen takk forresten. :-P Toppers

Bare hyggelig. Kos dere i Drammen, er en fin sommerby :thumleft
Kan gjerne anbefale en av de to spisestedene som ligger helt nede ved elven, tvers over hovedveien (nedre strandgata)
Blogg

Brukeravatar
lasse_hansen

Da går vi dit nå. Så får vi sjekke det ut ;-) takker for tips. Ja veldig fint her. Har bare kjør forbi her før, aldri stoppet :-P

Brukeravatar
lasse_hansen

Endte opp på Dolly ;-) hvor turen går etterpå vet vi ikke. Men det gjenstår å se :-P takk igjen til parkeringsplass hjelpen :-D

Brukeravatar
lasse_hansen

Da var man hjemme ifra drammen igjen, kjørte igjennom røyken på vei hjem... Var ihvertfall det som sto på skiltene, masse fine og morsome svinger der ;)

Føre turen så prøvde jeg faktisk å justere kjedet, for når jeg målte det slikt brukerhåndboken sa så hadde jeg 4,5cm slakk, men i brukerhåndboken så er standard 2-3cm... Nå har jeg justert det slik at nå har jeg 3-3,5cm slakk ca... Så da har jeg mere slakk enn det står i brukerhåndboken, så da kan jeg ikkr ha gjort noe galt vel? Værst jeg vet å skru på mc, ufattelig redd for å gjøre noe galt... Selv synes jeg det ser stramt ut, når vi sitter 2stk på sykkelen.. Men den slakken jeg hadde synes jeg ble for mye rykk og napp, noe som er redusert nå.. Og jeg har mere slakk enn standard, så kan vel ikke he gjort så mye galt, ingen lyder ifra kjede eller noe når vi kjører heller så da er det vel bra?

Når man måler kjedet skal sykkelen stå på sidestøtta står det, og man skal trykke kjedet opp og måle under, og trykke ned og måle under, imellom der skal man vist ha 2-3cm slakk... Så det vil si at jeg skal trykke kjede så langt opp jeg klarer det da? Og så langt ned jeg klarer?

Hjelp! Har jeg gjort det riktig tru :scratch har aldri justert kjedet noen gang så.. :-)å

Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Legg inn av Busa Trond »

:D
Vent litt Lasse så skal jeg gå ut å måle på sykkelen min, tror det er riktig der.

Nei nei...... shitt jeg har kardang jeg :lol

Brukeravatar
lasse_hansen

Busa Trond skrev::D
Vent litt Lasse så skal jeg gå ut å måle på sykkelen min, tror det er riktig der.

Nei nei...... shitt jeg har kardang jeg :lol

Uff stakkar, du har den dritten du :P :p :scratch
:sk?

Brukeravatar
lasse_hansen

lasse_hansen skrev:Da var man hjemme ifra drammen igjen, kjørte igjennom røyken på vei hjem... Var ihvertfall det som sto på skiltene, masse fine og morsome svinger der ;)

Føre turen så prøvde jeg faktisk å justere kjedet, for når jeg målte det slikt brukerhåndboken sa så hadde jeg 4,5cm slakk, men i brukerhåndboken så er standard 2-3cm... Nå har jeg justert det slik at nå har jeg 3-3,5cm slakk ca... Så da har jeg mere slakk enn det står i brukerhåndboken, så da kan jeg ikkr ha gjort noe galt vel? Værst jeg vet å skru på mc, ufattelig redd for å gjøre noe galt... Selv synes jeg det ser stramt ut, når vi sitter 2stk på sykkelen.. Men den slakken jeg hadde synes jeg ble for mye rykk og napp, noe som er redusert nå.. Og jeg har mere slakk enn standard, så kan vel ikke he gjort så mye galt, ingen lyder ifra kjede eller noe når vi kjører heller så da er det vel bra?

Når man måler kjedet skal sykkelen stå på sidestøtta står det, og man skal trykke kjedet opp og måle under, og trykke ned og måle under, imellom der skal man vist ha 2-3cm slakk... Så det vil si at jeg skal trykke kjede så langt opp jeg klarer det da? Og så langt ned jeg klarer?

Hjelp! Har jeg gjort det riktig tru :scratch har aldri justert kjedet noen gang så.. :-)å
Noen uten sånn kardang som svarer isteden da tru :scratch BusaTrond med kardangen sin det se.. Bla bla bla :lol

Brukeravatar
Barbarozza
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Legg inn av Barbarozza »

Kawasaki har alltid litt strammere kjede en vanlig, de trives bedre spesiellt de gamle modellene som zx9r og zx12r med litt stramme kjeder. Og hvis 2 til 3 cm er det som står i brukerhåndboka riktig. Så da gjenstår hvordan du målte.

Slakken MÅ du ha pga fjæringsveien til baksvingen din. Hvis du tenker deg om så skjønner du det. Når du trykker ned fjæringa og demperen så blir baksvingen din rettere, og det betyr at lengden mellom begge tannhjulene din blir lengre. Slakken din skal "spise" bl.a opp denne lengdeøkninga. Er kjede ditt altfor stramt, ja du skjønner du tegninga.

Hvordan du måler slakken er litt individuellt men tommelfingerregel er at du måler slakken med belastning, dvs ikke når hjulet henger fritt men minimum med sidestøtta og sykkelens egenvekt eller med deg på. det SKAL STÅ i manualen din

Samtidig må du huske å være nøye med at hjulet ditt havner rett på igjen. Sjekk merkene bak på begge sider og enten dra i hjulet hvis du skal stramme slik at du får dratt hjulet nok bakover til å få "satt" det langt nok tilbake, eller motsatt, spark eller skyv litt i hjulet hvis du skal slakke.
Memento mori

Brukeravatar
lasse_hansen

I brukerhåndboken så står det kun at sykkelen skal stå på sidestøtten. Så regner med at det da er kun vekt av sykkel som skal være der. Jeg måler der hvor jeg får dratt/dyttet mest på kjedet opp og ned.. Akkurat som i brukerhåndboken egentlig.. Men etter jeg hadde gjort dette hadde jeg ca 3-3,5cm slakk, i brukerhåndboken står det 2-3cm...

Skjønner hvorfor slakken må være der.. Og det jeg lurte på. Når jeg og dama var ute istad og kjørte, så prøvde jeg å dytte litt på kjedet mens vi satt på sykkelen, og da virka det så stramt synes jeg. Men det et jo målt akkurat ifølge brukerhåndboken, og men litt mere slakk som er standard i boka også egentlig... Men bør jeg kanskje slakke det litt igjen tru.. Ettersom det virka stramt når vi begge satt på... Eller skal jeg satse på at når jeg har gjort det slik det står i boka, så bør det være greit?

Hmm :scratch veldig usikker på dette merker jeg

Brukeravatar
lasse_hansen

Elolz skrev:Jeg strammet slik det sto i min manual, mener det var 2,5-3cm. Var på service litt etter, og da sa mekanikeren at det var litt stramt, så de hadde løsnet det litt igjen. Syns det ble mer nykkete etter de slakket det når jeg går av og på gassen igjen men :-k Regner med de har peiling :[-o<
Sånn nykkete var min føre jeg strammet.. Hmm, slakker det litt i morra jeg. Ettersom jeg synes det selv ser litt stramt ut.. Bedre med mer slakk, enn for stramt har jeg hørt

Svar