Carpas Blogg - Solgt Kawaen, hva nå?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Ny rekord ;-)

Legg inn av Carpa »

bjornen skrev:Hurumlandet rundt er en fin tur :D
Men det kan være en del grus tidlig på sesongen, hvordan var det i dag??
Med unntak av grus hvor de holdt på med veiarbeid akkurat i det du kommer til fabrikken i Tofte så opplevde jeg bare en sving hvor det lå såpass med grus at det fort kunne blitt litt ekkelt.
En del telehiv i Hyggen men ikke så altfor ille, strekningen fra Grodalen mot Bødalen derimot er ille når det gjelder telehiv. Der bør man ikke holde 70 km....
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4327
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Bosted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Ny rekord ;-)

Legg inn av RuneMC »

Det får'n si er bra mengdetrening :thumleft
Nesten juks dette her å få så mye trening før oppkjøring :terge

Hurumveien har generelt lite/ingen grus.
285 Sylling til Skaret er fin, bortsett fra alle bilene og syklistene (de kan være to i bredden rundt en sving...) Gjelder å finne tider med lite annen trafikk. Noen steder har mye lappet asfalt (mest i retning fra Skaret til Sylling)
284 fra Sylling til Vikersund ville jeg kanskje ventet med, da det er mange av svingene som har en solid stripe grus/sand i kjørebanen i svingene. Er man sikker nok til å følge hjulsporene til bilene (som er grusfrie) så er det greit... Mye telehiv på denne veien ennå også.

Hurum rundt er veldig fine veier å bygge kjørekompetanse på.
Sist redigert av RuneMC den 02 mai 2013, 07:07, redigert 2 ganger totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Ny rekord ;-)

Legg inn av Carpa »

RuneMC skrev:Det får'n si er bra mengdetrening :thumleft
Nesten juks dette her å få så mye trening før oppkjøring :terge

Hurumveien har generelt lite/ingen grus. 285 fra Sylling til Vikersund ville jeg kanskje ventet med, da det er mange av svingene som har en solid stripe grus/sand i kjørebanen i svingene. Er man sikker nok til å følge hjulsporene til bilene (som er grusfrie) så er det greit...

Hurum rundt er veldig fine veier å bygge kjørekompetanse på.
Neida ikke juks. Liker bare å stille godt forberedt, dessuten er det dyrt å stryke...
Kanskje greit å vente litt med Sylling da men finnes jo mange andre fine veier å kjøre.

I morgen blir det nok en liten tur rundt i Lier før jeg levere sykkelen på Lierstranda for omlegging av dekk :-)

Sent from my Galaxy using Tapatalk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4327
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Bosted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Ny rekord ;-)

Legg inn av RuneMC »

Tenkte på 284 Sylling til Vikersund når det gjaldt grus/sand - har korrigert min forrige post. :redface
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Ny rekord ;-)

Legg inn av Carpa »

Da er sykkelen levert inn for omlegging av dekk, men de hadde ikke fått inn Metzeler dekkene jeg hadde bestilt så da blir det Pirelli Angel GT istedet.
Jeg fikk prøvekjøre Banditten til Nanny i dag. Den har nye ferske dekk og det var rett og slett en drøm å kjøre i forhold til mine firkantede dekk, eller sykkel??...
Jeg må jobbe mye mer med min sykkel i svingene enn det jeg måtte med Banditten, kan det virkelig utgjøre så stor forskjell disse dekkene?? Blir spennende å se når jeg henter den i morgen tidlig.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Bosted: Kongsberg

Re: Carpas Blogg - Ny rekord ;-)

Legg inn av Dexter »

Carpa skrev:Da er sykkelen levert inn for omlegging av dekk, men de hadde ikke fått inn Metzeler dekkene jeg hadde bestilt så da blir det Pirelli Angel GT istedet.
Jeg fikk prøvekjøre Banditten til Nanny i dag. Den har nye ferske dekk og det var rett og slett en drøm å kjøre i forhold til mine firkantede dekk, eller sykkel??...
Jeg må jobbe mye mer med min sykkel i svingene enn det jeg måtte med Banditten, kan det virkelig utgjøre så stor forskjell disse dekkene?? Blir spennende å se når jeg henter den i morgen tidlig.
Ja, dekk kan ha så mye å si. Rett lufttrykk kan også ha så mye å si. Likevel er det jo ikke til å putte under en stol at forskjellige syklers egenskaper normalt vil være overskyggende nye eller slitte dekk i det store bildet. I morgen vet du mer om hvordan sykkelen din blir med nye dekk. Er den fortsatt mindre kompatiblel/lettkjørt/villig/passende til deg så er det jo bare å bytte. Nå er vel bandit kjent for å være svært lettkjørt så vidt meg bekjent, men det er din også.

Jeg tror du kommer til å merke STOR forskjell i morgen :thumleft
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Geir
Innlegg: 810
Registrert: 29 mar 2009, 01:24
Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Bosted: Sør for Bergen...

Re: Carpas Blogg - Ny rekord ;-)

Legg inn av Geir »

Carpa skrev:[klippe...]
Jeg må jobbe mye mer med min sykkel i svingene enn det jeg måtte med Banditten, kan det virkelig utgjøre så stor forskjell disse dekkene?? [klippe...]
Yepp! :janikk Nye dekk = ny sykkel (nesten i alle fall...)
Geir

1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Carpas Blogg - Ny rekord ;-)

Legg inn av DrGreve »

Carpa skrev:Da er sykkelen levert inn for omlegging av dekk, men de hadde ikke fått inn Metzeler dekkene jeg hadde bestilt så da blir det Pirelli Angel GT istedet.
Jeg fikk prøvekjøre Banditten til Nanny i dag. Den har nye ferske dekk og det var rett og slett en drøm å kjøre i forhold til mine firkantede dekk, eller sykkel??...
Jeg må jobbe mye mer med min sykkel i svingene enn det jeg måtte med Banditten, kan det virkelig utgjøre så stor forskjell disse dekkene?? Blir spennende å se når jeg henter den i morgen tidlig.
På en tursykkel som primært brukes normalt i normal trafikk, så vil bakdekket bli firkantet etterhvert. Det gjør at på ett eller punkt i svingen så må hjulet eller sykkelen presses over kanten på den slitte delen av dekket. Det blir som ett vanlig bilhjul som står og som du må gi ett puff for at det skal tippe over.
Fremdekket slites ulikt bakdekket og vil bli spiss i formen siden framdekk slites lite på midten, men på sidene og mest på venstre side av dekket, og sammen med firkantet baktekk, så har de ingen harmoni sammen...
Jeg klarer ikke å forklare det bedre :)
Klart at når du får nye, runde dekk så vil du merke meget stor forskjell i svingvilligheten.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Bosted: 4645 Nodeland

Re: Carpas Blogg - Dekk og kjøreegenskaper?

Legg inn av ejs »

:thumleft

Dekkfabrikat har også mye å si. :prop:
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Dekk og kjøreegenskaper?

Legg inn av Carpa »

Ja det høres logisk ut at firkantede dekk blir tyngre å manøvrere i svingene men jeg har også hørt at Banditten er en veldig lettkjørt sykkel og den lå som klistret til veien. Men alt var mye lengre unna på den da, holkene større, clutchen lenger unna(ja jeg vet den kan justeres), rakk ikke bort til startknappen når jeg holdt inn forbremsen og den hadde en noe mer fremoverlent stilling som jeg i lengden tror ville blitt slitsomt for min rygg.

Så, jeg håper jeg får igjen en "ny" sykkel i morgen :yeyeye
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Dekk og kjøreegenskaper?

Legg inn av Carpa »

ejs skrev::thumleft

Dekkfabrikat har også mye å si. :prop:
Ja det lønner seg nok helt sikkert ikke å spare på kronene her.
Sjekket mye i forkant før jeg bestemte meg og hadde Metzeler Z8 som første valg og Pirelli Angel som en god nr 2. Eneste lille forskjellen på disse to er vel at Metzeler scorer litt bedre på vått føre men vet ikke om jeg med min "snille" kjøring ville merket noe forskjell..
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Carpas Blogg - Dekk og kjøreegenskaper?

Legg inn av Duville »

Carpa skrev:
ejs skrev::thumleft

Dekkfabrikat har også mye å si. :prop:
Ja det lønner seg nok helt sikkert ikke å spare på kronene her.
Sjekket mye i forkant før jeg bestemte meg og hadde Metzeler Z8 som første valg og Pirelli Angel som en god nr 2. Eneste lille forskjellen på disse to er vel at Metzeler scorer litt bedre på vått føre men vet ikke om jeg med min "snille" kjøring ville merket noe forskjell..
Skal du ut og kjøre i regnvær da...?

Welshen
Innlegg: 444
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Bosted: Vestsida

Re: Carpas Blogg - Dekk og kjøreegenskaper?

Legg inn av Welshen »

Jeg hadde Pirelli Angel på min bandit og var svært fornøyd med det dekket! Så håper du kommer til å bli godt fornøyd med det!
I don`t care about little things.....

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Dekk og kjøreegenskaper?

Legg inn av Carpa »

Duville skrev:
Carpa skrev:
ejs skrev::thumleft

Dekkfabrikat har også mye å si. :prop:
Ja det lønner seg nok helt sikkert ikke å spare på kronene her.
Sjekket mye i forkant før jeg bestemte meg og hadde Metzeler Z8 som første valg og Pirelli Angel som en god nr 2. Eneste lille forskjellen på disse to er vel at Metzeler scorer litt bedre på vått føre men vet ikke om jeg med min "snille" kjøring ville merket noe forskjell..
Skal du ut og kjøre i regnvær da...?
Ja jeg bor jo i Norge og vi kan da ikke la litt regnvær stoppe oss?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Carpas Blogg - Dekk og kjøreegenskaper?

Legg inn av joo »

Har vel ikke vært direkte misfornøyd med noen dekkvalg de siste 10-15 åra. Og det er alltid deilig å få på fersk gummi (på felgene!).

Der er alltid forskjeller på sykler, faktisk er der forskjeller på samme modell av like sykler også. Og de endrer kjøreegenskaper og karakter etter dekkvalgene også...
Men uansett så kjenner du din egen sykkel etter en del mil på vegene. Er langt mellom sykler man vil være direkte misfornøyde med. Tror jeg bare har kjøpt èn sykkel jeg mislikte så sterkt at jeg bare måtte få den vekk kjapt, og det var en cruiser. Det betyr ikke at cruisere er ubrukelige sykler, men cruiser var ikke noe som passet meg.

Få på fersk gummi, kjør mye med den MCen du har og nyt det :thumleft
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Dekk og kjøreegenskaper?

Legg inn av Carpa »

Det ER mer moro med nye dekk :lol:

Carpas Crap a talk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Bosted: Helgeland

Re: Carpas Blogg - Dekk og kjøreegenskaper?

Legg inn av DrGreve »

Carpa skrev:Det ER mer moro med nye dekk :lol:

Carpas Crap a talk
Fått kjørt deg en testrunde?
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Carpas Blogg - Dekk og kjøreegenskaper?

Legg inn av TheHaughom »

Vær litt forsiktig i starten, ferske dekk med "oppbevaringshinne", kald asfalt og gjerne regn kan lett føre til litt asfaltsurfing.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
boblehue
Innlegg: 237
Registrert: 11 sep 2012, 11:32
Motorsykkelen din: Honda - CBR 1100 XX SuperBlacbird - 99
Bosted: Drammen
Kontakt:

Re: Carpas Blogg - Dekk og kjøreegenskaper?

Legg inn av boblehue »

Carpa skrev:Det ER mer moro med nye dekk :lol:

Carpas Crap a talk

Det var deilig med fersk gummi ja? :-) Nå er det bare å kjøre masse svinger og øve på knesubb så du ikke får flate dekk igjen!! :-D
boblehue
Live to ride, ride to live.

[album]3790[/album]
Everyting looks better from inside of a motorcycle helmet.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Dekk og kjøreegenskaper?

Legg inn av Carpa »

Jepp jeg fikk prøvekjørt den en drøy mil, det var alt jeg hadde tid til.

Har hatt kjøretime i dag, obligatorisk veiledningstime i trafikken, så nå gjenstår bare langkjøring så er jeg ihvertfall gjennom det obligatoriske.

Men!! Den krypkjøringa begynner å gå med på nervene altså. I kjøregården (parkeringshuset) går det rett og slett ræva, noe kjørelæren ikke skjønner for når jeg kjører ute i trafikken så har jeg fin kontroll og balanse... Så det går nok på psyken det der...Det hjalp ikke at han viste meg den utrolig fæle kjøregården de har på Billingstad heller, skjønner godt at den skal legges ned. Krypkjøring over humper og dumper, svingøvelse hvor siste port er en meter fra et gjerde :-)å

Må nok sjekke når det er ledig for oppkjøring i Drammen, der fikser jeg kjøregårdsøvelsene (på min egen sykkel) mye bedre....

Boblehue, jeg tror nok jeg må fokusere på å kjøre på mer trafikkerte veier fremover. Legge meg riktig i rundkjøring og kryss og slikt....
Tror neppe sensor blir imponert over en kneskruppsving :knegg
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4327
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Bosted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Dekk og kjøreegenskaper?

Legg inn av RuneMC »

Hehe, jeg kjørte opp på Billingstad, siden det var fullt på Ryen der kjøreskolen min egentlig soknet til.

Var nede med en fot i gjennomkjøringen på de kjeglene. Men jeg stod for det, så det er ikke avgjørende - hvis det hjelper deg å slappe av mer.
Er visst litt bakbrems som er "cluet" i den skrå bakken på Billingstad, noe som jeg ikke hadde trent på i det hele tatt før oppkjøringsdagen.
Og ellers er jo kjøregården på Billingstad liten da... hadde litt problem med å komme opp i fart, men det gikk da..
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Dekk og kjøreegenskaper?

Legg inn av Carpa »

RuneMC skrev:Hehe, jeg kjørte opp på Billingstad, siden det var fullt på Ryen der kjøreskolen min egentlig soknet til.

Var nede med en fot i gjennomkjøringen på de kjeglene. Men jeg stod for det, så det er ikke avgjørende - hvis det hjelper deg å slappe av mer.
Er visst litt bakbrems som er "cluet" i den skrå bakken på Billingstad, noe som jeg ikke hadde trent på i det hele tatt før oppkjøringsdagen.
Og ellers er jo kjøregården på Billingstad liten da... hadde litt problem med å komme opp i fart, men det gikk da..
Tenker vi satser på Drammen jeg. Telehiv og kumlukk i krypkjøringa, bråstopp rett etter sving du egentlig skal gasse litt ut av.. osv, nei det er ikke noe for meg altså :sk?
Kjørelæreren sier at det er større strykprosent i Drammen men det får bare briste eller bære. Viktig å ha psyken på rett plass også

En fot nedi er greit har jeg skjønt, det er verre om man river kjegler.
Fordelen med Drammen er jo at kjeglene står der døgnet rundt og kan brukes når som helst. På Billingstad står de bare der under oppkjøringer og det er helt stengt for øvelseskjøring utenom åpningstidene deres.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4327
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Bosted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Dekk og kjøreegenskaper?

Legg inn av RuneMC »

Er bare å terpe og terpe til du blir skikkelig lei - så går det nok veien :thumleft

Var litt sånn også med det å kjøre mellom de hvite stripene i gangfelt - husker jeg fokuserte på det en av de siste timene før oppkjøring og det var nesten som om jeg skulle ha siktet på hvitstripene... men så på oppkjøringen falt det bare på plass og var ikke borti en enste gangfeltstripe :-)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Bosted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Dekk og kjøreegenskaper?

Legg inn av Carpa »

RuneMC skrev:Er bare å terpe og terpe til du blir skikkelig lei - så går det nok veien :thumleft

Var litt sånn også med det å kjøre mellom de hvite stripene i gangfelt - husker jeg fokuserte på det en av de siste timene før oppkjøring og det var nesten som om jeg skulle ha siktet på hvitstripene... men så på oppkjøringen falt det bare på plass og var ikke borti en enste gangfeltstripe :-)
Henger de seg oppi det altså? Det har min lærer aldri sagt noe om, jeg prøver å kjøre mellom de men er ikke sikkert på om jeg gjør det hele tiden...
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Carpas Blogg - Dekk og kjøreegenskaper?

Legg inn av TheHaughom »

Carpa skrev:
RuneMC skrev:Er bare å terpe og terpe til du blir skikkelig lei - så går det nok veien :thumleft

Var litt sånn også med det å kjøre mellom de hvite stripene i gangfelt - husker jeg fokuserte på det en av de siste timene før oppkjøring og det var nesten som om jeg skulle ha siktet på hvitstripene... men så på oppkjøringen falt det bare på plass og var ikke borti en enste gangfeltstripe :-)
Henger de seg oppi det altså? Det har min lærer aldri sagt noe om, jeg prøver å kjøre mellom de men er ikke sikkert på om jeg gjør det hele tiden...
Min lærer terpet på dette, de (og kumlokk osv.) kan bli såpeglatte om de er våte. Derfor har jeg en regel der jeg unngår kumlokk og veimerking (så sant det lar seg gjøre), uansett føre.
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Svar