Derfor bør syklister IKKE sykle i veien

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien

Legg inn av ega16 »

Hvor mange syklister er det som går av sykkelen og triller den over gangfelt?

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien

Legg inn av RuneMC »

olepeder skrev:Enn om det er en traktor eller tilsvarende som ligger rundt svingen i samme fart? Er konklusjonen at det er greit å presse syklister?
Og hvordan leste du mitt innlegg som at det er OK å presse syklister ???
Hallo! igjen...
Jeg snakker om sikkerhet for syklistene selv.

Om det er en traktor så vil hverken bil eller MC lage mer enn en liten dult i den - traktorer er massive greier. Da blir det uansett verst for bilisten eller motorsyklisten.

For syklister derimot så er det jo i deres egen interesse - skulle en tro :scratch (igjen dette med rasjonell tankevirksomhet) - å unngå å bli kjørt ned når de ligger i en utsatt posisjon som har høy risiko for å bli påkjørt! Svingen jeg tenker på langs Tyrifjorden er oppoverbakke, rundt en 90-grader sving som er helt skjult av fjellet. Syklistene holder der 5km/t? Det er 80-sone der. Er det da smart å sykle to i bredden ???

Juristen i Tromsø har forøvrig ikke helt rett når det gjelder gang-/sykkelveier - det er full anledning til å sykle på disse i valgfri fart, men man senker selvfølgelig farten idet man passerer gående. Men greit nok - syklister kan kjøre i veibanen så mye de vil. De kan bruke hele veibredden når det ikke er til hinder osv osv... Det finnes heller ingen rene gangveier i Oslo og omegn - de er alltid merket for syklende og gående. Så at juristen snakker om denne teoretiske "gangveien" som kun er for gående, blir ganske lett å mistolke for syklister.

Det synes som om syklistene kronisk tolker reglene til egen gunst og til bilisters ugunst. Det blir ikke riktig. §3 gjelder alle kjørende.

Som MC-fører har jeg selvfølgelig et mer avslappet forhold bortsett fra at denne 2-i-bredden praksisen gjør at biler må bråbremse istedenfor å kunne passere. Syklistene tenker sikkert å tvinge bilene til å ta en "forskriftsmessig" forbikjøring helt over i motsatt kjørefelt, men mitt ankepunkt er at dette kan virke mot sin hensikt. Velteavstanden for han/hun av syklistene som ligger langs midtstripa gjør det umulig for passerende biler og motgående biler å passere i velteavstand. Syklisten som ligger i den posisjonen velger m.a.o. en høyere risiko for seg selv, og det forstår jeg rent logisk lite av... Hvor er sunn fornuft ?

Et annet moment er at selv der det et fine gangveier og absolutt ingen gående, så velger syklistene likevel veien. Jeg sykler mest i terrenget selv, men har f.eks. syklet langs Grimsrudveien her i Hurum der det stort sett er helt folketomt på gang-/sykkelveien. Jeg foreslo engang (jeg syklet selv) for et par treningskledde "racersyklister" at de kunne bruke gang-/sykkelveien og fikk "fingern" tilbake. Så, ja, synes nok at "racersyklistene" har en grunnholdning som ikke er helt bra...


Ad 20-30 syklister i flokk - yes, den er grei. Selv om jeg skulle ønske at de kjørte til siden når det var naturlig i oppoverbakke og med busslommer tilgjengelig f.eks. (men det skjer jo ikke). Det jeg snakker om er 2 syklister som sykler 2 i bredden. Dem er det nemlig mange av - ser ut som om det er 50/50 trening og samtale som er prioriteringen...

MC-kjøring i gruppe holder da stort sett fartsgrensen. Hvis du ikke tenker på ting som 1.ste mai og "Motorsykkelens dag" etc, men da blir det snakk om arrangement og kortesje kjøring - det er det egne regler for. Slike regler/arrangement benytter forøvrig syklistene seg mer av enn motorsyklistene - 4-5 mai så jeg f.eks. at det er redusert framkommelighet i Hønefoss traktene pga sykkelløp og ellers er det ganske mange sykkelløp spredt over hele sommersesongen.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

bergenser83
Innlegg: 351
Registrert: 05 nov 2010, 12:46
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien

Legg inn av bergenser83 »

Gang og sykkelveier er en vits. Vi syklet Norge på langs for noen år siden. Innimellom når vi syklet parallelt med det som så ut som ok gang og sykkelveier bestemte vi oss for å gi de en sjanse. Da endte vi som regel opp i et boligfelt, i vanskelige veikryssinger (siden det ikke er laget noen fornuftig overgang for gangfelt).

Det var tidvis frustrerende for bilister å måtte kjøre forbi oss når vi lå i bilveien og syklet parallelt med sykkelveier, men lærdommen var at de var mest for gående og hver gang vi syklet på gangveiene så endte det i frustrasjon. Ikke forvent at syklister skal sykle andre plasser enn i bilveien, hverken på treningstur eller som pendlere.

Noen kan jo finne på å si at motorsykler ikke har noe i BILveien å gjøre

olepeder
Innlegg: 203
Registrert: 19 jul 2012, 04:26
Motorsykkelen din: BMW K1600GT
Sted: Levanger

Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien

Legg inn av olepeder »

RuneMC skrev:
olepeder skrev:Enn om det er en traktor eller tilsvarende som ligger rundt svingen i samme fart? Er konklusjonen at det er greit å presse syklister?
Og hvordan leste du mitt innlegg som at det er OK å presse syklister ???
Hallo! igjen...
Jeg snakker om sikkerhet for syklistene selv.

Om det er en traktor så vil hverken bil eller MC lage mer enn en liten dult i den - traktorer er massive greier. Da blir det uansett verst for bilisten eller motorsyklisten.

For syklister derimot så er det jo i deres egen interesse - skulle en tro :scratch (igjen dette med rasjonell tankevirksomhet) - å unngå å bli kjørt ned når de ligger i en utsatt posisjon som har høy risiko for å bli påkjørt! Svingen jeg tenker på langs Tyrifjorden er oppoverbakke, rundt en 90-grader sving som er helt skjult av fjellet. Syklistene holder der 5km/t? Det er 80-sone der. Er det da smart å sykle to i bredden ???

Juristen i Tromsø har forøvrig ikke helt rett når det gjelder gang-/sykkelveier - det er full anledning til å sykle på disse i valgfri fart, men man senker selvfølgelig farten idet man passerer gående. Men greit nok - syklister kan kjøre i veibanen så mye de vil. De kan bruke hele veibredden når det ikke er til hinder osv osv... Det finnes heller ingen rene gangveier i Oslo og omegn - de er alltid merket for syklende og gående. Så at juristen snakker om denne teoretiske "gangveien" som kun er for gående, blir ganske lett å mistolke for syklister.

Det synes som om syklistene kronisk tolker reglene til egen gunst og til bilisters ugunst. Det blir ikke riktig. §3 gjelder alle kjørende.

Som MC-fører har jeg selvfølgelig et mer avslappet forhold bortsett fra at denne 2-i-bredden praksisen gjør at biler må bråbremse istedenfor å kunne passere. Syklistene tenker sikkert å tvinge bilene til å ta en "forskriftsmessig" forbikjøring helt over i motsatt kjørefelt, men mitt ankepunkt er at dette kan virke mot sin hensikt. Velteavstanden for han/hun av syklistene som ligger langs midtstripa gjør det umulig for passerende biler og motgående biler å passere i velteavstand. Syklisten som ligger i den posisjonen velger m.a.o. en høyere risiko for seg selv, og det forstår jeg rent logisk lite av... Hvor er sunn fornuft ?

Et annet moment er at selv der det et fine gangveier og absolutt ingen gående, så velger syklistene likevel veien. Jeg sykler mest i terrenget selv, men har f.eks. syklet langs Grimsrudveien her i Hurum der det stort sett er helt folketomt på gang-/sykkelveien. Jeg foreslo engang (jeg syklet selv) for et par treningskledde "racersyklister" at de kunne bruke gang-/sykkelveien og fikk "fingern" tilbake. Så, ja, synes nok at "racersyklistene" har en grunnholdning som ikke er helt bra...


Ad 20-30 syklister i flokk - yes, den er grei. Selv om jeg skulle ønske at de kjørte til siden når det var naturlig i oppoverbakke og med busslommer tilgjengelig f.eks. (men det skjer jo ikke). Det jeg snakker om er 2 syklister som sykler 2 i bredden. Dem er det nemlig mange av - ser ut som om det er 50/50 trening og samtale som er prioriteringen...

MC-kjøring i gruppe holder da stort sett fartsgrensen. Hvis du ikke tenker på ting som 1.ste mai og "Motorsykkelens dag" etc, men da blir det snakk om arrangement og kortesje kjøring - det er det egne regler for. Slike regler/arrangement benytter forøvrig syklistene seg mer av enn motorsyklistene - 4-5 mai så jeg f.eks. at det er redusert framkommelighet i Hønefoss traktene pga sykkelløp og ellers er det ganske mange sykkelløp spredt over hele sommersesongen.
Gode nyanserte poenger som det er vanskelig å si seg uenig i.
Jeg er enig i at det er mange syklister som oppfører seg ganske provoserende, med mangel på samarbeid

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien

Legg inn av RuneMC »

@bergenser83: Enig med deg når det gjelder at gang-/sykkelveier er en feilinvestering. Dessverre beslutter fortsatt lokalpolitikere å bygge nye gang-/sykkelveier i 2013, gjerne basert på planer fra 20 år tilbake som er utsatt og utsatt pga økonomi og basert på en helt annen sykkelinteresse og sykkelkultur enn den som finnes idag...

@olepeder - greit, da er vi kanskje ikke såå uenige. Må si at mine synspunkter hovedsaklig er begrunnet utifra at jeg vanskelig kan tenke meg noe verre enn å kjøre ned noen, det være seg syklist eller fotgjenger...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien

Legg inn av fs650e »

olepeder skrev: Her blir jeg virkelig imponert over oppførsel og holdninger. Racersyklister har LOV til å sykle to i bredden når de trener. Og samtidig, hvor smart er det å sykle på gangfelt i 30-60 km/t?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
1) Aldri sagt de ikke har lov
2) Da råkjører de, de kan holde seg til gangfart. Man kjører da VIRKELIG etter forhold..

Om de vil trene kan de etablere sin egen lukkede "sykkelbane", på samme måte som vi må vises til racingbane når vi vil råkjøre.

Holdninger? Har generelt sett ingenting imot syklister, så fremt:
a) De stopper på rødt. (Nei, det gjør meg ikke noe, men det plager meg.)
b) De gir faen i å kjøre forbi alle bilene som nettopp har passert dem fordi vi stoppet ved et lyskryss
c) De holder seg til 1 i bredden. Ingenting som irriterer mer enn å ikke kunne kjøre forbi fordi disse idiotene (kondom-idiot eller ei) skal ligge å skravle.. Da får de få seg intercom!
d) Sikkert noe jeg ikke har tenkt på som jeg mener de bør gjøre
e) LEIE sykkelen over gangfelt! Foreldre som lar barna sykle over burde få så ørene flagrer!
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien

Legg inn av fs650e »

teeU skrev:
fs650e skrev:Sykler kan se å pelle seg på gangfelt der det finnes. Kondom-mennesker på "rææsersykkl" gir jeg blanke f i, og har null til overs for dem.

Burde nesten ha en egen "spyle knapp" på bilen i de tilfeller der de absolutt skal presse seg forbi på min høyre side.

Visste dere at det er ulovlig å kjøre forbi på høyre side selv om bilen planlegger venstresving?

Kode: Velg alt

5. Forbikjøring er forbudt like foran eller i vegkryss. Dette gjelder ikke
a)	på kjørebane med to eller flere kjørefelt i kjøreretningen,
[b]b)	ved forbikjøring til høyre fordi forankjørende svinger til venstre eller tydelig forbereder slik sving,[/b]
c)	når trafikken i krysset reguleres av trafikklyssignal eller politi,
d)	når trafikken på kryssende veg er pålagt vikeplikt ved offentlig trafikkskilt.
Her er jeg hvertfall en synder
Er det ikke akkurat dette som er lovlig ihht. det du siterer?
:redface

Jeg har hørt at jeg ikke akkurat er noe flink til å lese lover og regler.. Kanskje derfor jeg har problemer med å følge dem :lol
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien

Legg inn av fs650e »

Elolz skrev: Og når det gjelder scootere så har de heller ingenting på godt trafikkerte veier å gjøre om de ikke greier fartsgrensen.. Fatter ikke hvordan det er mulig å finne på noe så dumt som 45km/t grensen ](*,)
Dette er IKKE scooterne sin feil! Alle (Omtrent alle?) scootere, mopeder, og 125cc (?) er nedplombert! MAKAN til tull?!? De er for faen lagd for å gå i den hastigheten de er DESIGNET for?
Tillat fjerning av plomber! La syklene gå i sin opprinnelige hastighet!
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien

Legg inn av fs650e »

bergenser83 skrev:Noen kan jo finne på å si at motorsykler ikke har noe i BILveien å gjøre
=; =;

Mener du... :scratch
kjørebanen? Det er ikke noe som heter "Bilveien".
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien

Legg inn av fs650e »

Elolz skrev:
fs650e skrev:
Elolz skrev: Og når det gjelder scootere så har de heller ingenting på godt trafikkerte veier å gjøre om de ikke greier fartsgrensen.. Fatter ikke hvordan det er mulig å finne på noe så dumt som 45km/t grensen ](*,)
Dette er IKKE scooterne sin feil! Alle (Omtrent alle?) scootere, mopeder, og 125cc (?) er nedplombert! MAKAN til tull?!? De er for faen lagd for å gå i den hastigheten de er DESIGNET for?
Tillat fjerning av plomber! La syklene gå i sin opprinnelige hastighet!
Vet det, men før de fjerner denne idiotiske 45km/t grensen, eller de velger å bryte den, så er de bare til hinder for trafikken. Enkelte originale(plomberte) scootere og mopeder klarer jo knapt å holde 35-40 i slak oppoverbakke :evil De kunne i det minste hatt fulleffekt opp til 45 :scratch

Moped hadde vært fantastisk for meg der jeg vokste opp, men å kjøre i 45km/t var helt uaktuelt og etter min mening livsfarlig der. Trimming var det bare å glemme da politiet var ekstremt obs på dette og folk som prøvde seg ble tatt før eller siden. Politiet stilte flere ganger opp på skolene med ruller for å teste alle scootere og mopeder. Ressursbruken er det ikke noe å si på :-#
Min moppe gjorde 120 på flata =P Uten trim ble jeg forbikjørt av en SYKLIST! (Ja, det har faktisk skjedd.. Han syklet på meg, til tross for at jeg hadde 50c...)

Suzuki RMX
70cc athena trim, effektanlegg

Fyeah! :D
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien

Legg inn av lasse_hansen »

jonnykr skrev:
olepeder skrev:
fs650e skrev:Sykler kan se å pelle seg på gangfelt der det finnes. Kondom-mennesker på "rææsersykkl" gir jeg blanke f i, og har null til overs for dem.

Burde nesten ha en egen "spyle knapp" på bilen i de tilfeller der de absolutt skal presse seg forbi på min høyre side.

Visste dere at det er ulovlig å kjøre forbi på høyre side selv om bilen planlegger venstresving?

Kode: Velg alt

5. Forbikjøring er forbudt like foran eller i vegkryss. Dette gjelder ikke
a)	på kjørebane med to eller flere kjørefelt i kjøreretningen,
[b]b)	ved forbikjøring til høyre fordi forankjørende svinger til venstre eller tydelig forbereder slik sving,[/b]
c)	når trafikken i krysset reguleres av trafikklyssignal eller politi,
d)	når trafikken på kryssende veg er pålagt vikeplikt ved offentlig trafikkskilt.
Her er jeg hvertfall en synder
Her blir jeg virkelig imponert over oppførsel og holdninger. Racersyklister har LOV til å sykle to i bredden når de trener. Og samtidig, hvor smart er det å sykle på gangfelt i 30-60 km/t?

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2
For noe tull. INGEN har "LOV" til å sykle 2 i bredden dersom de er til unødig hinder for annen trafikk. Og ALLE syklister har "lov" dersom de IKKE er til unødig hinder for annen trafikk.

Det finnes ingen spesielle regler for "racersyklister på trening".

En syklist på offentlig vei, regnes som kjørende og er underlagt de samme trafikkregler som alle andre kjørende.
Så hvis en sykkelist sykler på offentlig vei, så gjelder samme trafikkregler for han/hun, som for meg? Dvs at da ferdes han ulovlig på veien, ettersom han har ikke blinklys, eller bremselys.... Og kjører jeg uten blinklys eller bremselys blir jeg stoppet, og i verstefall en bot...

Sykkelister i veibanen har jeg 0 respekt for, og skulle gjerne dultet til dem i det jeg passerer dem. Jeg gjør det ikke, men ønsket er stort, spesielt når dem sykler 2 i bredden, og hindrer trafikk i å følge fartsgrensen... Har sett dem som sykler midt i veien å, og skal da opp en bakke, da sjangler sykkelen frem og tilbake, og det er utrygt å kjøre forbi ettersom sykkelen går jo alle veier.. Og dem sykler på rødt, grønt og rødt bryr dem seg ikke om =; BORT FRA VEIEN!
NB! Dette er bare min mening, dvs at jeg ikke praktiserer det ute i trafikken..

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien

Legg inn av Carpa »

Lurer på hva som får noen av dere til å tro at veien kun er for motoriserte kjøretøy?
Vel, den er ikke det! En syklist har like mye rett til å bruke veien som en bilist så det er rett og slett bare å godta at de er en del av trafikken.

Når det gjelder blinklys på sykkel så er det ikke påkrevd utstyr men om man setter seg litt inn i signalene hos syklistene så vet man at når de strekker ut høyre hånd, da skal de til høyre.

Vedrørende det å sykle i 50-60 km på gang- og sykkelsti så sier det seg selv at det fort kan gå galt. Her ferdes folk uten trafikal forståelse, barn med trehjulssykler og vinglete tohjulssykler, hunder og andre gående. Mener dere virkelig at en syklist heller skal utsette de for fare??

Det aller beste hadde jo vært å fått sykkelbaner som går parallelt med veiene, kun beregnet på syklister

BTW, i denne videoen har motorsyklisten 100% av skylden!
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Sted: Sarpsborg

Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien

Legg inn av lasse_hansen »

Tenkte siden jeg gikk så hardt ut og "nesten" la skylden på sykelister fordi dem sykler i veien, så får jeg legge ut litt info tatt ifra tryggtrafikk og sykkelister:

Sykling i veien:
Når du sykler i veibanen har du de samme rettigheter og plikter som biltrafikken, med vikeplikt for høyretrafikk og fotgjengere i gangfelt, osv. Du bør gjøre deg selv godt synlig, med refleksutstyr på klær og sykkel, og lys på sykkelen.

Hold så god avstand til fortau eller grøftekanten at passerende biler må foreta en ordentlig forbikjøring.Vær oppmerksom på parkerte biler, hvor bildører plutselig kan åpne seg i det du passerer. Det beste er å holde god nok avstand til parkerte biler.Vik for annen trafikk der hvor kjørende er pålagt det. Slipp frem fotgjengere som skal over veien ved gangfelt.

Sykling i gangfelt:
Det er tillatt å sykle over gangfelt, men bilistene har ikke vikeplikt for deg. For å oppnå samme rettigheter som gående, dvs. at bilene har vikeplikt og må stoppe for deg i gangfeltet, må du gå av sykkelen og trille den.

:scratch
MIN MENING: De fleste jeg har sett som sykler i veibanen, dem stopper ikke for forgjengere... Og det står dem har samme plikter som biltrafikken, så hva med trafikklys? Dem stopper sjelden på rødt.. Holder sjelden vikeplikt regler, osv..
Så jeg føler at det er mange sykelister som bor rundt her jeg er ifra, at dem ikke kan alle reglene, men regner med at dem bare kan sykle, samme hva!
Og det med at dem skal ta mest mulig av veien, for at vi skal ta en ordentlig forbikjøring.. ja den var ny for meg. Det viste jeg ikke! ;-) Så skjønner noen sykelister er oppgitt over kjøringa og tutinga mi innimellom da.. hehe :P :p

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien

Legg inn av Duville »

Det finnes vel en regel om at hvis du blir tatt igjen av raskere kjøretøy så plikter man faktisk å slippe vedkommende forbi.

Denne plikten ble praktisert bedre tidligere før hvermanssen ble hjelpepoliti og gjør sitt til å bremse opp trafikken ved å kjøre "akkurat" i litt under fartsgrensen. Tror ikke noen er blitt bøtelagt for ikke å slippe forbi og å gjøre sitt for å slippe forbi uansett men det er fullt mulig å gjøre det. Denne plikten burde syklister utføre. De tre som kjører foran køa opp Sollihøgda kunne tatt en pause i bakken og lagt seg inn på railen slik at bilene bak kunne passere tryggere forbi og alle hadde blitt fornøyde....

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Derfor bør syklister IKKE sykle i veien

Legg inn av RuneMC »

Her har dere reglementet til en sånn "racersykkel"-klubb :lol
http://idrett.speaker.no/Organisation.a ... CU=1034883
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar