Intruders logg----hmm..gps..musikk på øret..interkom...?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Låst
Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Intruders logg------- som amen i kjerka...

Legg inn av fs650e »

Godtvoksen skrev:Intruder, vi begynner vist å bli litt gamle. :lol
NO SHIT? Er vel det smarteste du har sagt hittil.

Jeg beklager (vel egentlig ikke) om du oppfatter det som personangrep. Slike holdninger dere fremviser her hører ikke hjemme i 2013. :[-X
Som jeg har sagt tidligere står du fritt frem til å mene hva du vil, men hold nå jaggu det for deg selv!

Jeg har også mange rare, trangsynte meninger, men de fleste holder jeg kjeft om. Ikke fordi jeg ikke kan stå for dem, men fordi det ikke finnes noen grunn til å ytre dem.
Hva jeg mener om div ting er likegyldig for andre (For det meste), ikke at det alltid stopper meg :lol

Jeg synes du skal tenke over hva du sier, og hvordan det kan gå utover andre.
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Intruders logg-------folk er faan ikke folk støtt

Legg inn av fs650e »

Intruder

Jeg beklager å ha "kapret" tråden din. Men slike holdninger som fremvises her hører ikke hjemme noe sted. Hvertfall ikke i 2013.
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Intruders logg---------snart Finnskauen og sol...

Legg inn av Intruder »

fs650e
Du har jo ikke monopol på meninger,i disse saka føler jeg å være på de svakestes side.Altså på barnas side :[-o< .Og det føler jeg hører hjemme i 2013 osv..
Det er greit du ikkke liker mine holdninger,og hva så ?
Jeg begynte dette med å forsvare romfolket,og andre fattige,dette hører antakelig ikke hjemme i din verden...(dust ?)
Hver sin smak... :mk
Sist redigert av Intruder den 06 mai 2013, 12:32, redigert 1 gang totalt.
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Intruders logg---------snart Finnskauen og sol...

Legg inn av Intruder »

Back to basic...Finnskauen nærmer seg,granbar,vassgraut og fellestur..
Og finværet har jo Sveinern bestilt,husrom er ordnet for tre andre og meg...og kanskje noen på liggeunderlag.. :thumleft
Gleder meg.. :vs
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Intruders logg---------snart Finnskauen og sol...

Legg inn av fs650e »

Intruder skrev:fs650e

Det er greit du ikkke liker mine holdninger,og hva så ?
Jeg begynte dette med å forsvare romfolket,og andre fattige,dette hører antakelig ikke hjemme i din verden...(dust ?)
Hver sin smak... :mk
Vel! Nå spørs det jo på hvordan man ser på det.

Om du mener folk som plager folk og spør om du vil ha gull, som går og tigger utenfor nattklubber... Nei, det hører absolutt ikke hjemme i min verden! Få dem vekk! (nå nå.. Ikke les vekk som i "hiv dem ut av landet", men mer som "finn en løsning")
Etter det jeg har lest om disse så er de langt fra fattige, og vet å utnytte oss nordmenn. Idioter som vi er. Om dette er tilfellet kan ovenstående leses som "Hiv dem til helvete ut".

Om du mener romfolk som et folkeslag, så jo absolutt. Jeg tror (og mener) at alle folkeslag har mye i gi verden, på hver sine måter.(Og i blant fra sine egne land...)
Kultur er noe som bør oppsøkes, ikke påtvinges. Jeg har min kultur, jeg vil ikke bli påtvunget annen kultur, med mindre jeg velger å oppsøke den.

Dessverre er det enkelte som skal ødelegge for alle. (med dette mener jeg r.eks romfolk i Norge, kontra romfolk i Romania.)

Bare se på samholdet som eksisterer i familier rundt i verden, der yngste generasjon tar vare på den eldre, og 3-4 generasjoner bor sammen. Er enkelte som har forstått at penger/makt ikke er alt, og at ekte lykke og rikdom finner man i ens egen familie. Man kan være økonomisk sett fattig, men være verdens rikeste person.

Men det var vel kanskje ikke dette du mente? Eller?
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Intruders logg---------snart Finnskauen og sol...

Legg inn av ojda »

Intruder skrev:Back to basic...Finnskauen nærmer seg,granbar,vassgraut og fellestur..
Og finværet har jo Sveinern bestilt,husrom er ordnet for tre andre og meg...og kanskje noen på liggeunderlag.. :thumleft
Gleder meg.. :vs
Så må du huske å gå ut i boden å vekke regndressen :evil
Husk uten den bilr været dårlig, bestilling eller ikke bestilling :[-(
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Intruders logg---------snart Finnskauen og sol...

Legg inn av Intruder »

Vi sees.. :-) :vs :thumleft :knegg
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Intruders logg------- som amen i kjerka...

Legg inn av jhn »

Godtvoksen skrev:
fs650e skrev:
Foreldre av samme kjønn bør få lov å adoptere. Dersom ene er biologisk far/mor bør partneren få lov å adoptere slik at de to står som foreldre.

Utgangspunktet for adopsjon er barnets beste, og her har en mange kriterier som må oppfylles. Stortinget vedtok 17. juni 2008 endringer i ekteskapsloven, barneloven, adopsjonsloven, bioteknologiloven, mv. Endringen innebærer at ektepar av samme kjønn kan adoptere på lik linje med heterofile ektepar. Endringen trådte i kraft 1. januar 2009.

jfr. http://www.regjeringen.no/upload/BLD/Ad ... IVHJEM.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.regjeringen.no/upload/BLD/Ad ... opsjon.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.lovdata.no/all/hl-19860228-008.html" onclick="window.open(this.href);return false;

NB! Dette innlegget er endret. Personlig ser jeg ingen grunn til at homofile skal kunne adoptere barn. Imidlertid mener stortinget noe annet, det hadde jeg ikke fått med meg. Så Intruder, vi begynner vist å bli litt gamle. :lol
jeg ser ingen grunn til at homofile ikke skal kunne adoptere ... dvs. jeg ser mange grunner til at folk ikke skal kunne adoptere, men homofili er ikke en grunn i seg selv.
Jeg antar du tenker på barnets beste ...vokse opp i et "normalt" hjem, mobbing osv .... at du mener det ikke er bra å vokse opp med "foreldre" av samme kjønn.
Vi vet jo at det finnes en del mennesker som etter en runde med ekteskap og barn finner ut de er homofile ... hva skal vi gjøre med disse barna ... ta de i fra sine homofile foreldre? Skal vi forby homofile å ha barn?
Vi kan vel ikke behandle barna forskjellig alt etter om de er adoptert eller ikke? Barn er barn.

Jeg har ikke problemer med å godta at folk mener det du gjør ... noen har relegiøse grunner og de er det jo vanskelig å argumentere mot, siden det står i "boka" ... andre har andre grunner som det går an å diskutere

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Intruders logg---------snart Finnskauen og sol...

Legg inn av gbruaset »

Enig, med "debatant" over her.
Jeg har med stor interesse lest innleggene i denne debatten her, og det er ikke overraskende at den yngre garde har de mest oppdaterte holdningene her. De samme menneskene som dømte den nye ekteskapsloven av 2007 nord og ned, var mange av de samme som fordømte partnerskapsloven fra 1992, avdiagnostisering av homofili på syttitallet og tidligere avkriminalisering av homofili. Av ulike årsaker er dette en viktig debatt for meg, og har et sterkt behov for ytre mine egne holdninger til homofili og adopsjon. Er selv utdannet innen helsefag regionen og jobber i psykiatrien. om et barn får et godt liv, eller ikke, har lite med hvilke kjønn det er som oppdrar det , eller ikke. Det viktige er at de som oppdrar barna, og har forsørgeransvar, er i stand til å gi omsorg og trygghet. Et viktig poeng når det gjaldt debatten rundt ekteskapsloven av 2007, og at homofile skull bli vurdert til å kunne adoptere, var at ekspertisen på området, Barneombudet, gikk ut og støttet forslaget om ny ekteskapslov. FNs barnekonvesjon, sier også at barn ikke skal diskrimeneres på grunn av foreldres/foresattens kjønn eller seksuelle orientering. Den sier ingenting om foreldrenes kjønn, om det er likekjønns ekteskap, eller hetrofile eksteskap. Forskning viser også at barn som vokser opp med homofile foreldre, ikke har andre seksuelle preferanser utover det statistiske, eller økende psykiske plager/andre plager.
Det poengteres i innlegg her, at det må en kvinne og mann til for å lage et barn, det er ikke til diskusjon. Men skal da kvinner som for eksempel er enslig, ikke ha mulighet til å adoptere? Det diskuteres også arv/miljø faktoren. Vel, homofili som fenomen er ikke vanskelig å dokumentere også som fenomen i dyreriket. Enkelte fugler, for eksempel, velger partner av samme kjønn, og lever i lag store deler av livet sitt.
Personlig har jeg venner, både homofile og hetrofile, og i ulike politiske kretser. Det er jo nettopp det som gjør livet spennende, at vi fra naturen av er forskjellige, og kan lære av hverandre, og åpne opp for det som er annerledes. Nettopp derfor, tror jeg at ved å ha homofile foreldre, på mange måter kan være vl så godt rustet for å møte verden med et åpnere sinn, og ha større forståelse og respekt for andre.

Godtvoksen

Re: Intruders logg------- som amen i kjerka...

Legg inn av Godtvoksen »

jhn skrev: jeg ser ingen grunn til at homofile ikke skal kunne adoptere ...
Jeg tror det optimale og beste for barn er to foreldre av forskjellig kjønn som rollemodeller. At det skjer andre ting eksempelvis det du nevner om at noen plutselig finner ut at de er homofile mv.betyr jo ikke at en skal legge normen for adopsjon der. En må søke den optimale løsning for barns beste. Er en enslig så er praksis at en ikke får adoptere barn, det til tross for at 50% av ekteskapene ryker. Vel, nå er dette bare min mening. Stortinget har vedtatt noe annet, så en videre diskusjon saken er vel heller ikke noe poeng.

Godtvoksen

Re: Intruders logg---------snart Finnskauen og sol...

Legg inn av Godtvoksen »

gbruaset skrev: ...de mest oppdaterte holdningene her.
Hva slags argument er dette, og hvem er "dommer" over hvilke holdninger som er oppdatert? :scratch

Bilde

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Intruders logg---------snart Finnskauen og sol...

Legg inn av gbruaset »

Godtvoksen skrev:
gbruaset skrev: ...de mest oppdaterte holdningene her.
Hva slags argument er dette, og hvem er "dommer" over hvilke holdninger som er oppdatert? :scratch

Bilde
Det er ikke et argument, men en innledning til flere argumenter. Hvem som er dommer over hvilke holdninger som er oppdatert , vet hverken du eller jeg. Jeg tillater meg å ytre mine meninger, og hvem jeg er enig og uenig med i denne debatten.

Godtvoksen

Re: Intruders logg---------snart Finnskauen og sol...

Legg inn av Godtvoksen »

gbruaset skrev: Det er ikke et argument, men en innledning til flere argumenter.
Jeg leser det som en meningsløs påstand som igjen innleder til flere påstander og generalisering av meningsmotstandere. Litt saklighet i debatten hadde gjort seg...

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Intruders logg---------snart Finnskauen og sol...

Legg inn av gbruaset »

Godtvoksen skrev:
gbruaset skrev: Det er ikke et argument, men en innledning til flere argumenter.
Jeg leser det som en meningsløs påstand som igjen innleder til flere påstander og generalisering av meningsmotstandere. Litt saklighet i debatten hadde gjort seg...
Vel, hvis det ikke er en saklighet at Barneombudet gikk ut og støttet forslaget om ny ekteskapslov, med mulighet for at homofile skal kunne vurderes som adoptivforeldre, vet ikke jeg.

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Intruders logg---------snart Finnskauen og sol...

Legg inn av Carpa »

Godtvoksen skrev:
gbruaset skrev: ...de mest oppdaterte holdningene her.
Hva slags argument er dette, og hvem er "dommer" over hvilke holdninger som er oppdatert? :scratch

Bilde
Ærlig talt godtvoksen! Det var ikke mye idioti over innlegget til gbruaset, men det bildet du legger ut derimot....

Reflektert, åpent og i mine øyne veldig gode poenger har han og jeg blir så glad når jeg ser folk som anser homofile som helt normale og oppegående mennesker og som helt og holdent bør integreres i vårt samfunn. Jeg ser at det stort sett er den yngre garden som er pro adopsjon og den eldre garden som er imot. Fint! Det vil si at unger som oppdras i dag vil ha et åpent og positivt syn på lekekamerater som har foreldre av samme kjønn.

Carpas Crap a talk
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Låst