
MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Jeg la opp strøm til min trafo via et rele, så nå er jeg sikker på at den ikke trekker strøm når tenningen er av 

Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Har bestilt Lithiumbatteri til sykkelen.joo skrev:Kobla denne trafo-saken til 220 rett på canbus-plugg forrige vinter. På våren var batteriet tomt tross lading hver måned. Kjøpte et nytt i all hast på Biltema og det holdt 7V da jeg tok det ut av eska... Hurra Biltema. Fikk i et Oxide, funka knusk men jaggu var sykkelen tom etter 10 dager i garasjen. Viste seg at trafoen til Zumo220 stjal strøm hele tida! Nå står den på plugg.ZZR-Erling skrev: Men, spenningsregulatoren som jeg har montert, som fulgte med Garmin Zumo 220, var jo varm! koblet den av batteriet, og vips gikk ladinga i "ok".
Veier bare 900 gram kontra 4 kg blybatteri.
Har du noen erfaring med Lithium?
Men ærlig talt, hvorfor kjøper du 7 volts batteri?


Trodde du viste at Biltema kun har "kvalitetsprodukter".......
- Coach
- Innlegg: 249
- Registrert: 06 mar 2012, 13:01
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
- Bosted: Heimdal
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Har litt erfaring med Lithium fra RC verden (store barn leker med store rc helikopter).simpson skrev:Har bestilt Lithiumbatteri til sykkelen.joo skrev:Kobla denne trafo-saken til 220 rett på canbus-plugg forrige vinter. På våren var batteriet tomt tross lading hver måned. Kjøpte et nytt i all hast på Biltema og det holdt 7V da jeg tok det ut av eska... Hurra Biltema. Fikk i et Oxide, funka knusk men jaggu var sykkelen tom etter 10 dager i garasjen. Viste seg at trafoen til Zumo220 stjal strøm hele tida! Nå står den på plugg.ZZR-Erling skrev: Men, spenningsregulatoren som jeg har montert, som fulgte med Garmin Zumo 220, var jo varm! koblet den av batteriet, og vips gikk ladinga i "ok".
Veier bare 900 gram kontra 4 kg blybatteri.
Har du noen erfaring med Lithium?
Men ærlig talt, hvorfor kjøper du 7 volts batteri?![]()
![]()
Trodde du viste at Biltema kun har "kvalitetsprodukter".......
Lithium er lette batteri, som tåler mange gang kapasiteten som lading. Hvor mye står beskrevet på batteriet. eks: et batterie som er merket med 4X
og har en kapasitet på 10 amp. Kan lades med 40 amp lader. noe som tilsier 15 min lading fra tom til full.
VELDIG VIKTIG!!!!!!! Disse batteriene krever spesielle ladere. VELDIG VIKTIG!!!!!!!!!!
Mvh
Stig Roar
(Coach)
Trondheim
Medlem: NMCU
Stig Roar
(Coach)
Trondheim
Medlem: NMCU
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Ok, så Ceteklader kan ikke brukes?Coach skrev:Har litt erfaring med Lithium fra RC verden (store barn leker med store rc helikopter).simpson skrev:Har bestilt Lithiumbatteri til sykkelen.joo skrev:Kobla denne trafo-saken til 220 rett på canbus-plugg forrige vinter. På våren var batteriet tomt tross lading hver måned. Kjøpte et nytt i all hast på Biltema og det holdt 7V da jeg tok det ut av eska... Hurra Biltema. Fikk i et Oxide, funka knusk men jaggu var sykkelen tom etter 10 dager i garasjen. Viste seg at trafoen til Zumo220 stjal strøm hele tida! Nå står den på plugg.ZZR-Erling skrev: Men, spenningsregulatoren som jeg har montert, som fulgte med Garmin Zumo 220, var jo varm! koblet den av batteriet, og vips gikk ladinga i "ok".
Veier bare 900 gram kontra 4 kg blybatteri.
Har du noen erfaring med Lithium?
Men ærlig talt, hvorfor kjøper du 7 volts batteri?![]()
![]()
Trodde du viste at Biltema kun har "kvalitetsprodukter".......
Lithium er lette batteri, som tåler mange gang kapasiteten som lading. Hvor mye står beskrevet på batteriet. eks: et batterie som er merket med 4X
og har en kapasitet på 10 amp. Kan lades med 40 amp lader. noe som tilsier 15 min lading fra tom til full.
VELDIG VIKTIG!!!!!!! Disse batteriene krever spesielle ladere. VELDIG VIKTIG!!!!!!!!!!
I såfall, hvordan lader?
- Coach
- Innlegg: 249
- Registrert: 06 mar 2012, 13:01
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2008 mod.
- Bosted: Heimdal
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Nei ikke Cetec laderen nei. den er laget for blybatteri eller gelbatteri. Har du noe nettside og refferere til om batteriet du har kjøpt?simpson skrev:Ok, så Ceteklader kan ikke brukes?Coach skrev:Har litt erfaring med Lithium fra RC verden (store barn leker med store rc helikopter).simpson skrev:Har bestilt Lithiumbatteri til sykkelen.joo skrev:Kobla denne trafo-saken til 220 rett på canbus-plugg forrige vinter. På våren var batteriet tomt tross lading hver måned. Kjøpte et nytt i all hast på Biltema og det holdt 7V da jeg tok det ut av eska... Hurra Biltema. Fikk i et Oxide, funka knusk men jaggu var sykkelen tom etter 10 dager i garasjen. Viste seg at trafoen til Zumo220 stjal strøm hele tida! Nå står den på plugg.ZZR-Erling skrev: Men, spenningsregulatoren som jeg har montert, som fulgte med Garmin Zumo 220, var jo varm! koblet den av batteriet, og vips gikk ladinga i "ok".
Veier bare 900 gram kontra 4 kg blybatteri.
Har du noen erfaring med Lithium?
Men ærlig talt, hvorfor kjøper du 7 volts batteri?![]()
![]()
Trodde du viste at Biltema kun har "kvalitetsprodukter".......
Lithium er lette batteri, som tåler mange gang kapasiteten som lading. Hvor mye står beskrevet på batteriet. eks: et batterie som er merket med 4X
og har en kapasitet på 10 amp. Kan lades med 40 amp lader. noe som tilsier 15 min lading fra tom til full.
VELDIG VIKTIG!!!!!!! Disse batteriene krever spesielle ladere. VELDIG VIKTIG!!!!!!!!!!
I såfall, hvordan lader?
Aldri hørt om bruk av Lithium batterier for bruk i MC.
Mvh
Stig Roar
(Coach)
Trondheim
Medlem: NMCU
Stig Roar
(Coach)
Trondheim
Medlem: NMCU
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Ja kjenner jo Biltemakvaliteten. Hasta å sette inn noe nytt men ble strengt tatt ikke overraska over at de hadde feilmerka og lagt et 7V-batteri i ei eske merka med 12V. Selv de proffene kan jo gjøre feilsimpson skrev: Har bestilt Lithiumbatteri til sykkelen.
Veier bare 900 gram kontra 4 kg blybatteri.
Har du noen erfaring med Lithium?
Men ærlig talt, hvorfor kjøper du 7 volts batteri?![]()
![]()
Trodde du viste at Biltema kun har "kvalitetsprodukter".......

Har ikke tenkt på Lithium-batteri til syklene enda. Salget har ikke tatt helt av selv om de har vært tilgjengelige et par år. Det lille jeg har sett av tester sier at de tilsynelatende virker bra. Levetiden er vel foreløpig uviss.
Har også meget lang erfaring med Lithium-teknologien fra en annen hobby. Har brukt det i modellfly, har oppsett som leverer nærmere 4000W til propellen. Tilsvarer en hvass 50ccm totakter. Men der er flere typer lithium-batterier. Den første tida brukte vi Lithium-ion. Det er samme som har vært i mobiltelefoner etc i veldig mange år nå. De klarer ikke store strømmer. Har brukt Lithium-polymer (Li-Po) mye i det siste, og de kan levere store strømmengder. Typisk kan et med kapasitet på 5Ah levere 200A! Det som jeg er nesten helt sikker brukes i f.eks MC-batterier er LiFEPO4. Dette er mer stabilt enn Li-Po igjen.
JA, de krever mye mht lading. Men jeg er ganske sikker på at alt som skal ta seg av det er innebygd i batteriene til MC. De kobles jo bare inn uten noen bokser utenom. Så jeg regner sterkt med de kan lades med Cetec-laderen. Regner med instruksene som er med sier alt. Det som er farlig for slike batterier er overspenning...
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Kjøpte dette.Coach skrev:Nei ikke Cetec laderen nei. den er laget for blybatteri eller gelbatteri. Har du noe nettside og refferere til om batteriet du har kjøpt?simpson skrev:Ok, så Ceteklader kan ikke brukes?Coach skrev:Har litt erfaring med Lithium fra RC verden (store barn leker med store rc helikopter).simpson skrev:Har bestilt Lithiumbatteri til sykkelen.joo skrev:Kobla denne trafo-saken til 220 rett på canbus-plugg forrige vinter. På våren var batteriet tomt tross lading hver måned. Kjøpte et nytt i all hast på Biltema og det holdt 7V da jeg tok det ut av eska... Hurra Biltema. Fikk i et Oxide, funka knusk men jaggu var sykkelen tom etter 10 dager i garasjen. Viste seg at trafoen til Zumo220 stjal strøm hele tida! Nå står den på plugg.ZZR-Erling skrev: Men, spenningsregulatoren som jeg har montert, som fulgte med Garmin Zumo 220, var jo varm! koblet den av batteriet, og vips gikk ladinga i "ok".
Veier bare 900 gram kontra 4 kg blybatteri.
Har du noen erfaring med Lithium?
Men ærlig talt, hvorfor kjøper du 7 volts batteri?![]()
![]()
Trodde du viste at Biltema kun har "kvalitetsprodukter".......
Lithium er lette batteri, som tåler mange gang kapasiteten som lading. Hvor mye står beskrevet på batteriet. eks: et batterie som er merket med 4X
og har en kapasitet på 10 amp. Kan lades med 40 amp lader. noe som tilsier 15 min lading fra tom til full.
VELDIG VIKTIG!!!!!!! Disse batteriene krever spesielle ladere. VELDIG VIKTIG!!!!!!!!!!
I såfall, hvordan lader?
Aldri hørt om bruk av Lithium batterier for bruk i MC.
http://www.ebay.com/itm/Shorai-Lithium- ... 69&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Var på posten og hentet min siste Ebay-bestilling. Scottoiler V-system. Hva jeg har gjort? Gjett. Er akkurat ferdig med montering og justering. Skal kjøre en runde i morgen og la det få gå seg til, og så se om justeringen holder. I følge bruksanvisningen anbefalte de 1-2 dråper olje pr minutt. En how to-Youtube video jeg så, justerte man og fikk 1 dråpe pr 40 sek. Dette var bra sa montøren. Og der er jeg nå. 40 sek mellom hver. Vi får se :-)
Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Kjempefornøyd med min Scottoiler, har sluttet helt å tenke på kjedesmøring osv.SuperMorten skrev:Var på posten og hentet min siste Ebay-bestilling. Scottoiler V-system. Hva jeg har gjort? Gjett. Er akkurat ferdig med montering og justering. Skal kjøre en runde i morgen og la det få gå seg til, og så se om justeringen holder. I følge bruksanvisningen anbefalte de 1-2 dråper olje pr minutt. En how to-Youtube video jeg så, justerte man og fikk 1 dråpe pr 40 sek. Dette var bra sa montøren. Og der er jeg nå. 40 sek mellom hver. Vi får se :-)
Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2

Husk å stille den opp noe (1 per 20-30 sek) om det regner, trenger litt ekstra olje når det er vått...

Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Takk for tipset :-) regn er nettopp et av mine hovedargumenter for å montere denne. 10 mil på jobb i regn sliter hardt på tradisjonell kjedespray.
Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
Sent from my GT-P7500 using Tapatalk 2
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
I dag har jeg funnet ut at elektriske komponenter trenger både pluss og minus, ikke bare pluss eller minus...
I fjor høst virka både varmehåndtak og ladebraketen til GPSen som de skulle, så tok jeg ut batteriet før jeg satte inn sykkelen for vinteren.
For noen uker siden satte jeg i nytt batteri, og da virka hverken lader eller håndtak!
Alle kabler var kobla til batteriet... Tok det ikke så tungt, er ingen stor bruker av noen av delene.
Men jeg liker jo at ting virker som de skal, så i dag så jeg litt nærmere på koblingene,
og fant ut at varmehåndtaket var koblet til plusspolen med begge ledninger, og laderbrakketen til minus med begge ledninger!
:-)å
Nu går alt så meget bedre!


I fjor høst virka både varmehåndtak og ladebraketen til GPSen som de skulle, så tok jeg ut batteriet før jeg satte inn sykkelen for vinteren.
For noen uker siden satte jeg i nytt batteri, og da virka hverken lader eller håndtak!

Alle kabler var kobla til batteriet... Tok det ikke så tungt, er ingen stor bruker av noen av delene.
Men jeg liker jo at ting virker som de skal, så i dag så jeg litt nærmere på koblingene,
og fant ut at varmehåndtaket var koblet til plusspolen med begge ledninger, og laderbrakketen til minus med begge ledninger!


Nu går alt så meget bedre!

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Siden jeg har hatt en Zard slip-on liggende i garasjen noen uker, tenkte jeg at denne fredagen kunne være en passende ettermiddag for å sjekke vanskelighetsgraden av å bytte potta på Stelvio.
Som sagt, så gjort...
Det tok selv meg, med ni 'tommeltotter', fem minutter å bytte til Zard. Og det med en liten pause midt i prosessen
.
Veldig lettvint
Så ut på en testtur og det jeg kan si er at det brummer mer i den hvite italieneren nå, ja. Var ikke så verst lyd i originalen heller, men absolutt mer temperamentsfull straks Zard fikk lov til å velge toneart
Ikke mer popping ved motorbrems og kanskje en liten bedring i gangen på lavgir i krypkjøringsfart...
Glemte for øvrig helt i et par inspirerte svingveiøyeblikk at nye slipons kanskje må kjøres inn...?
Regner med at potta tålte det lille ekstra trøkket
Ble bra synes, synes jeg. Her et par-tre bilder straks etter monteringen:


Som sagt, så gjort...
Det tok selv meg, med ni 'tommeltotter', fem minutter å bytte til Zard. Og det med en liten pause midt i prosessen

Veldig lettvint

Så ut på en testtur og det jeg kan si er at det brummer mer i den hvite italieneren nå, ja. Var ikke så verst lyd i originalen heller, men absolutt mer temperamentsfull straks Zard fikk lov til å velge toneart

Ikke mer popping ved motorbrems og kanskje en liten bedring i gangen på lavgir i krypkjøringsfart...
Glemte for øvrig helt i et par inspirerte svingveiøyeblikk at nye slipons kanskje må kjøres inn...?

Regner med at potta tålte det lille ekstra trøkket

Ble bra synes, synes jeg. Her et par-tre bilder straks etter monteringen:


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Så bra ut disse AJ
Men jeg har da aldri hørt at slip-on må kjøres inn

Men jeg har da aldri hørt at slip-on må kjøres inn

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Ikke jeg heller, LordshaftLordShaft skrev:Så bra ut disse AJ![]()
Men jeg har da aldri hørt at slip-on må kjøres inn

Kom liksom bare plutselig på at ooops!, kanskje det, gitt? da jeg i disse inspirerte svingøyeblikkene ga på sånn at det luktet litt nytt varmt metal


Neida, slip-ons kan bare boltes på og kjøres for full musikk fra starten

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Hehe... høres bra ut
Det er flere som får litt horn i pannen av god lyd og vindsus i hjelmen :-)å
Var det noe nevneverdig vektbesparelse fra original til slip-on? Skal være så ærlig å innrømme, har aldri hørt om disse pottene før
hvor fant du disse?

Det er flere som får litt horn i pannen av god lyd og vindsus i hjelmen :-)å
Var det noe nevneverdig vektbesparelse fra original til slip-on? Skal være så ærlig å innrømme, har aldri hørt om disse pottene før

- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Inne i Hanekleivtunnelen stusset jeg over egen gromlyd i dag. Synes V-Stromen hadde en sånn fin bass. Sekundet etterpå viste det seg at jeg tok feil, da det dukket opp ett enkelt lys i speilen. Forbi meg kom en 1200GSA. Han hadde samme mål som meg, Hof MC. Jeg investerte i en GUL Schuberth C3 med tilhørende bluetooth trådløs.. 

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Tror nok jeg sparer halve vekten av originalanlegget, uten at jeg kan si hvor tungt det er. Men tungt er det. Virkelig!LordShaft skrev: Var det noe nevneverdig vektbesparelse fra original til slip-on? Skal være så ærlig å innrømme, har aldri hørt om disse pottene førhvor fant du disse?
Jeg har for øvrig kjøpt 'lovlig' potte med lyddemper i utløpet og katalysator i potta. Likevel gir dette mye go'lyd og merkbar vektreduksjon.
Men om det gir noe mer effekt er jeg er jeg mer tvilsom til. Kanskje en HK eller to - uten at det betyr noe.
Hvordan jeg kom over Zard? Tja, husker ikke...
Mest sannsynlig på ebay hvor bildet av Stelvio med Zard festet seg på netthinnen. Kombo'en så slett ikke verst ut og da var det bare å bestemme seg da JanK i Italia kunne skaffe potta med mine specs (bakstuss i carbon...) rimelig kjapt til en god pris

Zard lages for øvrig av "avhoppere" fra ikke ukjente Termignoni og har også anlegg til din sykkel, som antakelig ikke er helt etter din smak...


http://www.zardexhaust.com/?page_id=2150" onclick="window.open(this.href);return false;
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Med bluetooth trådløs å mener du den integrerete Intercomen til C3 eller? Vil i så fall gjerne høre hva du synes om den for jeg har tenkt å investere i en slik en gang jeg også.SuperMorten skrev:Inne i Hanekleivtunnelen stusset jeg over egen gromlyd i dag. Synes V-Stromen hadde en sånn fin bass. Sekundet etterpå viste det seg at jeg tok feil, da det dukket opp ett enkelt lys i speilen. Forbi meg kom en 1200GSA. Han hadde samme mål som meg, Hof MC. Jeg investerte i en GUL Schuberth C3 med tilhørende bluetooth trådløs..
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Det er den integrerte Schuberth sin (Schuberth SRC-system). Har foreløpig ikke gjort annet enn å lade den, og etter litt stygg munnbruk, kjefting på kjerring og unger osv, klarte jeg til slutt å få den presset på plass i hjelmen der den skulle være.. Så får vi se etterhvert hvordan den virkerCarpa skrev:Med bluetooth trådløs å mener du den integrerete Intercomen til C3 eller? Vil i så fall gjerne høre hva du synes om den for jeg har tenkt å investere i en slik en gang jeg også.SuperMorten skrev:Inne i Hanekleivtunnelen stusset jeg over egen gromlyd i dag. Synes V-Stromen hadde en sånn fin bass. Sekundet etterpå viste det seg at jeg tok feil, da det dukket opp ett enkelt lys i speilen. Forbi meg kom en 1200GSA. Han hadde samme mål som meg, Hof MC. Jeg investerte i en GUL Schuberth C3 med tilhørende bluetooth trådløs..

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Ok, tror jeg tar med hele hjelmen til Hof MC når jeg skal kjøpe, mener å huske han tilbød seg å montere dette for megSuperMorten skrev:Det er den integrerte Schuberth sin (Schuberth SRC-system). Har foreløpig ikke gjort annet enn å lade den, og etter litt stygg munnbruk, kjefting på kjerring og unger osv, klarte jeg til slutt å få den presset på plass i hjelmen der den skulle være.. Så får vi se etterhvert hvordan den virkerCarpa skrev:Med bluetooth trådløs å mener du den integrerete Intercomen til C3 eller? Vil i så fall gjerne høre hva du synes om den for jeg har tenkt å investere i en slik en gang jeg også.SuperMorten skrev:Inne i Hanekleivtunnelen stusset jeg over egen gromlyd i dag. Synes V-Stromen hadde en sånn fin bass. Sekundet etterpå viste det seg at jeg tok feil, da det dukket opp ett enkelt lys i speilen. Forbi meg kom en 1200GSA. Han hadde samme mål som meg, Hof MC. Jeg investerte i en GUL Schuberth C3 med tilhørende bluetooth trådløs..

Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Det er nok ikke utenkelig at du har halvert vekten. Nå vet jeg ikke hva som er vanlig å få av effekt bare med slip-on. Men nå er vel ikke effekt det en er på jakt etter når en går for slip-onAJ skrev: Tror nok jeg sparer halve vekten av originalanlegget, uten at jeg kan si hvor tungt det er. Men tungt er det. Virkelig!
Jeg har for øvrig kjøpt 'lovlig' potte med lyddemper i utløpet og katalysator i potta. Likevel gir dette mye go'lyd og merkbar vektreduksjon.
Men om det gir noe mer effekt er jeg er jeg mer tvilsom til. Kanskje en HK eller to - uten at det betyr noe.
Hvordan jeg kom over Zard? Tja, husker ikke...
Mest sannsynlig på ebay hvor bildet av Stelvio med Zard festet seg på netthinnen. Kombo'en så slett ikke verst ut og da var det bare å bestemme seg da JanK i Italia kunne skaffe potta med mine specs (bakstuss i carbon...) rimelig kjapt til en god pris.
Zard lages for øvrig av "avhoppere" fra ikke ukjente Termignoni og har også anlegg til din sykkel, som antakelig ikke er helt etter din smak...![]()
:
http://www.zardexhaust.com/?page_id=2150" onclick="window.open(this.href);return false;

Det så bedre ut det de leverer til din sykkel, enn hva de kunne levere til min (etter min mening)


Takk for info, dette var helt nytt for meg.
- Sprint
- Innlegg: 566
- Registrert: 10 sep 2010, 16:23
- Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
- Bosted: Karmøy
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Klart slip ons må kjøres inn, helst rett etter montering. 

For livets glade gutter går solen aldri ned.
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Fikk montert og nesten koblet på strømuttaket og byttet speedometer wire idag
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
Verdens styggeste sveiseskjøt på potta til S1k!LordShaft skrev:Det er nok ikke utenkelig at du har halvert vekten. Nå vet jeg ikke hva som er vanlig å få av effekt bare med slip-on. Men nå er vel ikke effekt det en er på jakt etter når en går for slip-onAJ skrev: Tror nok jeg sparer halve vekten av originalanlegget, uten at jeg kan si hvor tungt det er. Men tungt er det. Virkelig!
Jeg har for øvrig kjøpt 'lovlig' potte med lyddemper i utløpet og katalysator i potta. Likevel gir dette mye go'lyd og merkbar vektreduksjon.
Men om det gir noe mer effekt er jeg er jeg mer tvilsom til. Kanskje en HK eller to - uten at det betyr noe.
Hvordan jeg kom over Zard? Tja, husker ikke...
Mest sannsynlig på ebay hvor bildet av Stelvio med Zard festet seg på netthinnen. Kombo'en så slett ikke verst ut og da var det bare å bestemme seg da JanK i Italia kunne skaffe potta med mine specs (bakstuss i carbon...) rimelig kjapt til en god pris.
Zard lages for øvrig av "avhoppere" fra ikke ukjente Termignoni og har også anlegg til din sykkel, som antakelig ikke er helt etter din smak...![]()
:
http://www.zardexhaust.com/?page_id=2150" onclick="window.open(this.href);return false;![]()
Det så bedre ut det de leverer til din sykkel, enn hva de kunne levere til min (etter min mening)![]()
![]()
Takk for info, dette var helt nytt for meg.


Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- Busa Trond
- Innlegg: 2747
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: MCsidens store "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tr
TheHaughom skrev:Verdens styggeste sveiseskjøt

