Når man først er inne på gode øvelser som ikke er obligatoriske.RuneMC skrev:Anbefaler den øvelsen i kjøregården da - ihvertfall første gang... adrenalingmessig var den definitivt et kick første gang, men du kan jo foreslå den til kjørelæreren din :-)
Mye av MC-kjøring er ferdigheter som må øves. Og ferdigheter går litt sånn i trappetrinn... terpe, terpe og føle at det ikke går særlig framover, men så plutselig er man på neste nivå/trappetrinn og kan utforske nye grenser.
Min kjørelærer laget en slalomløype og det var det første jeg begynte å trene på og etter noen runder med den så var krypkjøringen lettere å håndtere. Også fin øvelse for å lære å svinge både til høyre og til venstre (det er nemlig vanskeligere å svinge til høyre...)
Han jeg øvelseskjørte med i fjor formante meg å øve på 8 tallskjøring og det var også veldig lærerikt i forhold til å løfte blikket og se i den retningen du skal styre sykkelen. Føltes helt håpløst de første gangene men etter litt trening gikk det bra det også.
Begge disse øvelsene har gjort meg mye tryggere og flinkere til å følge bevegelsene til sykkelen og å finne riktig balansepunkt og sist men ikke minst det å løfte blikket og se dit du skal