Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Welshen
Innlegg: 442
Registrert: 27 okt 2010, 11:43
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig
Sted: Vestsida

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Welshen »

Busa Trond skrev:Kom over denne på YouTuben.
Den representerer godt hva emne beskriver, " eventyr- og reiseendurosykler".
Gutta kjører SuperTenere i flott natur, også er dem i kjempe godt hummør :D
]
Synes spesielt hoppet på tælahiven var interessant.... skikkelig sprett, lurer på om de er rett i nærheten av der jeg bor når jeg ser antallet av tælahiv..... :lol
I don`t care about little things.....

Tidligere tohjulte:

Tempo Trygg modell 080 82 modell
Suzuki GSF 650SA ABS 06 modell

BMW F650GS 11 modell

Brukeravatar
Jarle
Innlegg: 562
Registrert: 03 feb 2012, 22:33
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
Sted: Bjørøyhamn
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Jarle »

Busa Trond skrev:Kom over denne på YouTuben.
Den representerer godt hva emne beskriver, " eventyr- og reiseendurosykler".
Gutta kjører SuperTenere i flott natur, også er dem i kjempe godt hummør :D
Skjønner ikke hva dem sier men jeg vet hva dem mener :roll . ]

Fantastisk landskap.
Jarle

Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/

KawaKjetil

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av KawaKjetil »

Busa Trond skrev:Kom over denne på YouTuben.
Den representerer godt hva emne beskriver, " eventyr- og reiseendurosykler".
Gutta kjører SuperTenere i flott natur, også er dem i kjempe godt hummør :D
Skjønner ikke hva dem sier men jeg vet hva dem mener :roll .
Utrolig bra video. Skjønte godt hva de mente ja :thumleft

ZZR-Erling

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av ZZR-Erling »

Fin video, men landskapet var ikke sååå bra.. :-)

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av jonnykr »

Siden tråden handler om eventyr og reisenduroer, så er det en sykkel jeg savner her. Honda Varadero 1000. Har en mistanke at den blir glemt og/eller undervurdert som en "reisenduro". Den er i hvertfall konstruert som det og her er en video som viser at den funker utenfor asfalten også. :thumleft
[video]http://www.youtube.com/watch?v=rUXCylf9_hM[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=Cwu0DDGeJNY[/video]
Tut & Kjør!

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av JohnnyTh »

Etter å ha lekt meg i trafikken i Istanbul, så har jeg funnet noe adv sykkler ikke er så bra på. Alt for bredt styre. Mener å huke fra sist jeg satt på en at styret var enda bredere en mitt. Og så er styret ofte i speilhøyden på bilene.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av jonnykr »

JohnnyTh skrev:Etter å ha lekt meg i trafikken i Istanbul, så har jeg funnet noe adv sykkler ikke er så bra på. Alt for bredt styre. Mener å huke fra sist jeg satt på en at styret var enda bredere en mitt. Og så er styret ofte i speilhøyden på bilene.
UFFAMEG! Men om du monterer på alu-sidekoffertene så er ikke bredden på styret noe problem lenger. :thumleft
Tut & Kjør!

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Bringisen »

Hmm , den nye oppdateringen av BMW F800GS som skal hete BMW F800GSA virker ikke dumt....

Premiere 15 juni i år.

Får enduro ESA , TCA , større tank (24l) , høyere og bredere vindskjerm med ferdig GPS feste , bredere , høyere og mer komfortabelt sete (spesielt utformingen ser bra ut også for passasjer). LED ekstralys som er diskre montert og annet bagasjeprogram kommer også. Dessuten er designet litt forbedret etter min smak som liker slike nebbete sykler :P :p
Prisen ser også hyggelig ut og øker ikke nevneverdig , både og siden jeg da vil få mindre for min brukte. Men det går nå opp i opp.

Begynner å bli en meget perfekt eventyrsykkel dette her , man får litt i pose og sekk med disse syklene i denne klassen. Man slipper overdimensjonerte og uhamslige saker men slipper også unna underdimensjonerte skogscrossere. Perfekt til det meste for eventyrlystne.

Meeeeen.......jeg har ikke tid og resurser uansett før om 2 år , men kjekt å se at ting skjer selv med sykler som i utgangspunktet er veldig bra.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Alas
Innlegg: 128
Registrert: 01 apr 2013, 17:04
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013
Sted: Bergen

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Alas »

Bringisen skrev: Får enduro ESA , TCA , større tank (24l) , høyere og bredere vindskjerm med ferdig GPS feste , bredere , høyere og mer komfortabelt sete (spesielt utformingen ser bra ut også for passasjer). LED ekstralys som er diskre montert og annet bagasjeprogram kommer også. Dessuten er designet litt forbedret etter min smak som liker slike nebbete sykler :P :p
Prisen ser også hyggelig ut og øker ikke nevneverdig , både og siden jeg da vil få mindre for min brukte. Men det går nå opp i opp.

Begynner å bli en meget perfekt eventyrsykkel dette her , man får litt i pose og sekk med disse syklene i denne klassen. Man slipper overdimensjonerte og uhamslige saker men slipper også unna underdimensjonerte skogscrossere. Perfekt til det meste for eventyrlystne.
Er alt det utstyret du nevner med i prisen? Det må jo være noe som gjør at GSA koster litt mer enn en GS, annet enn den større tanken. Jeg har sett opp og ned på BMW sine nettsider og kan ikke finne ut hva som er standard utstyr, annet enn varmeholker og ABS. Lurer også på om GSA har en annen utveksling enn GS, siden den har lavere toppfart, men høyere forbruk, det kan vel tyde på at den er giret ned litt for å gi mer kraft der en trenger det.

Gleder meg til å få sett denne live, selv om akkurat nå så ligger det en annen 800 kubikker på toppen av shortlisten min...

Brukeravatar
jodlevann
Innlegg: 99
Registrert: 29 jul 2012, 18:59
Motorsykkelen din: BMW R850R
Sted: Bærum

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av jodlevann »


Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Bringisen »

Alas skrev:
Bringisen skrev: Får enduro ESA , TCA , større tank (24l) , høyere og bredere vindskjerm med ferdig GPS feste , bredere , høyere og mer komfortabelt sete (spesielt utformingen ser bra ut også for passasjer). LED ekstralys som er diskre montert og annet bagasjeprogram kommer også. Dessuten er designet litt forbedret etter min smak som liker slike nebbete sykler :P :p
Prisen ser også hyggelig ut og øker ikke nevneverdig , både og siden jeg da vil få mindre for min brukte. Men det går nå opp i opp.

Begynner å bli en meget perfekt eventyrsykkel dette her , man får litt i pose og sekk med disse syklene i denne klassen. Man slipper overdimensjonerte og uhamslige saker men slipper også unna underdimensjonerte skogscrossere. Perfekt til det meste for eventyrlystne.
Er alt det utstyret du nevner med i prisen? Det må jo være noe som gjør at GSA koster litt mer enn en GS, annet enn den større tanken. Jeg har sett opp og ned på BMW sine nettsider og kan ikke finne ut hva som er standard utstyr, annet enn varmeholker og ABS. Lurer også på om GSA har en annen utveksling enn GS, siden den har lavere toppfart, men høyere forbruk, det kan vel tyde på at den er giret ned litt for å gi mer kraft der en trenger det.

Gleder meg til å få sett denne live, selv om akkurat nå så ligger det en annen 800 kubikker på toppen av shortlisten min...
Jeg sitter dessverre med akkurat samme spørsmål som deg og venter til 15 juni da jeg har blitt invitert til lansering hos Ride. Tviler nok på at alt er standardutstyr til 160 laken :-) Hvorfor den har lavere toppfart vet jeg ikke , mulig den høyere vekten , men for meg er det uvesentlig og kraften som allerede er i F800GS er akkurat der jeg trenger det. Det var helst den større tanken og det andre fine originalutstyret som fristet meg , sammen med et litt spenstigere utseende etter min smak.
Den skulle komme i en spesial edition med alt utstyr inkludert , kanskje til en fordelaktig pris.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av JohnnyTh »

jonnykr skrev:
JohnnyTh skrev:Etter å ha lekt meg i trafikken i Istanbul, så har jeg funnet noe adv sykkler ikke er så bra på. Alt for bredt styre. Mener å huke fra sist jeg satt på en at styret var enda bredere en mitt. Og så er styret ofte i speilhøyden på bilene.
UFFAMEG! Men om du monterer på alu-sidekoffertene så er ikke bredden på styret noe problem lenger. :thumleft
Er ikke styret like bredt uansett :-)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Alas
Innlegg: 128
Registrert: 01 apr 2013, 17:04
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 800 XC 2013
Sted: Bergen

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av Alas »

jodlevann skrev:Du skal finne det du trenger her:

http://bmwmcmag.com/2013/05/new-bmw-f800gs-adventure/
Hey, takk! Eneste som mangler er norske priser på den launch-utgaven, om den kommer til Norge da.

Lavere toppfart betyr ingenting for meg heller, vil heller ha kreftene mer tilgjengelig...

Nei, en får vente til 15. juni og se.

Brukeravatar
jodlevann
Innlegg: 99
Registrert: 29 jul 2012, 18:59
Motorsykkelen din: BMW R850R
Sted: Bærum

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av jodlevann »

Litt snag her også:

http://www.bmwmotorcycles.com/us/en/ind ... ain_1.html

Ja, må nok vente på pris og endelig spec til norsk lansering. :[-o<

Brukeravatar
maglil
Innlegg: 105
Registrert: 16 feb 2011, 22:24
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 SP 2021
Sted: Lillestrøm

Re: MCsidens store tråd om eventyr- og reiseendurosykler!

Legg inn av maglil »

Nick Sanders har akkurat kjørt 51000 miles! på 3 mnd med en Yamaha Super Tenere 1200 og her blir motoren plukket fra hverandre.. :-k :thumleft
http://youtu.be/tCHWsSRWMkc
Maglil

"Life is what happens to you while you're busy making other plans."

X- 86-Yamaha XJ700 Maxim
X- 97-Yamaha XJR 1200
2012 Yamaha XT1200Z SuperTenere WorldCrosser
Nå - 2021 Yamaha MT-09 SP

Svar