Der som forringer hjelmen er bruk/fysisk slitasje og sol/oppvarming.
Den får jo ikke noe av dette, liggende i en eske på et lager, så da gir jo svaret seg selv

ejs skrev:![]()
Fra Cabergs web side
:-)å
Researches have shown no evidence of degradation of the materials used in the helmets manufac-ture due to the mere effect of the times passing by. Nevertheless the exposure to the atmosphere agents (extreme hot and extreme cold), and to the exposure and the contacts with the vapors of the lubricants and gasoline normally used in the mo-torist environment is likely possible it might have some sort of influence to the molecular links of the materials used. Moreover, because of its own nature, the helmet often undergo to shocks of different amplitude that could limit its peformances. For all these reasons, for the abuse to the comfort padding and for the technical evolution that make more modern and protective lids available, it is suggested to replace the helmet after 5 years of use. In case of intensive use this delay should be shortened accordingly. If a helmet supports a severe blow, even if there is no evidence of damage, it should be replaced.
Det var ihvertfall meldt opp imot 10 grader til helgen, men de er kanskje avlyst?ojda skrev:Det kan da ihvertfall ikke være nødvendig å
utsette mer enn en uke![]()
Titt på Yr.no
Hvis det er dette vårtegnet du tenker på, "Jeg leste akkurat på yr at når det snør ved varmegrader så er det tegn på at våren er i anmarsj" ... så kan jeg fortelle at slike forhold har vi gjerne en gang i uka gjennom hele vinteren, uten at våren kommer noe tidligere av den grunn ... men det kan jo være en lokal spesialitet som bare vi harCarpa skrev:Stoler på yr og vårtegn jeg :-)
Sent from my Galaxy using Tapatalk
Vel, fakta rundt dette får du ta med meteorologene :-)jhn skrev:Hvis det er dette vårtegnet du tenker på, "Jeg leste akkurat på yr at når det snør ved varmegrader så er det tegn på at våren er i anmarsj" ... så kan jeg fortelle at slike forhold har vi gjerne en gang i uka gjennom hele vinteren, uten at våren kommer noe tidligere av den grunn ... men det kan jo være en lokal spesialitet som bare vi harCarpa skrev:Stoler på yr og vårtegn jeg :-)
Sent from my Galaxy using Tapatalk