men på Finnskauen
blir det

Yr sier hyggelig vær i Stavanger i morgen , lørdag og søndag foreløpighakhap skrev:Sitter på jobb og ser på om jeg skal ta fly eller sykkelen til Stavanger for kunde møte mandag - tirsdag.. Yr ser ikke så hyggelig ut, men tenker det kan vare en koselig tur likevel.
TheHaughom skrev:I går meldte de drittvær i helga, i dag melder de strålende vær i morgen og Lørdag.
Som West77 sier, man kan aldri vite...
Søndag ser ut til å bli OK, tar du sykkelen kan du jo kjøre over på søndagen?
Suleskard er åpnet, så slipper du europavei.
ZZR 1400 er litt av en "moped", ja.. Jeg kjørte en liten tur med en slik i forbindelse med Kawasaki'sEasyRider skrev:Da er jeg hjemme. Etter en flott tur til Monsterbike i drammen. Været var bra, Men blåste godt til tider.
Monsterbike har jo i disse dager demokjøring på kawasaki og suzuki.
4 sykkler ble testet.
Gladius 650
Gladuis'n var vel den som overasket mest av de med twin. Makan til lettkjørt sykkel! Med en smårapp og morsom motor.
Skulle jeg hatt en sykkel for å kjøre rundt i byen med, så hadde dette vært en soleklar kandidat.
V-strom 650
V-strom er en milsluker. Behagelig sykkel med fjøring som sluker Telehiv. Men synes motoren er litt daff i bunn. Gladius motoren virker mye friskere.
Av sykklene jeg testet i dag, var denne med best vindbeskyttelse. Eneste minus må være en del vindstøy i hjelm høyde.
Denne demo sykkelen hadde en markant motor vibrasjon rundt 105km/t på motorveien.
Versys 650
Versysen er jeg veldig usikker på. Motoren drar ganske så godt og er med på leken, men del vibrasjoner da særlig lav turtall. Faktisk så ille speilene var ubruklige. Ved mer normalt turtall og hastighet ble speilene roligere. Du måte i fart og i et rolig gir før det ga seg.
Veldig stiv fjøring. Mer asvalt sykkel en noe annet. Ikke gear indiaktor!!! dårlig når vi snakker år 2013.
Konklusjon må bli at den skuffer.
ZZR 1400
Ja, måte jo teste denne også.
Herregud for en sykkel. Overaskende lettkjørt. og Krefter i bøtter og spann :-)å Nesten litt for mye av det gode![]()
Litt uvant å sitte oppå sykkelen i forholdt til det gammle moppa jeg kjører, hvor du sitter mer i sykkelen.
Overasker også med lite motorvibrasjoner. Min 900 går jo steinhardt i forhold til denne.
Konklusjon må bli at jo, det har faktisk skjedd en del siden 1998.![]()
Men jeg får klare meg med den gode gammle moppa mi en sesong til.
Kjennes godt med slike dagerCarpa skrev:Sitter bare i sofan og smiler, helt for meg selv, og synes at denne dagen har vært helt toppers
Satser på at reklamasjonen går greit.Carpa skrev:Ja, slike dager er gull verdt![]()
Hmm, jeg har jo også kjøpt meg ny Held jakke og er superfornøyd med den så jeg håper ikke det er "normalt" det du opplever her. Min har ihvertfall holdt i drøye 60 mil så langt
BildeCarpa skrev:Lakker tånegler for nå skal sommerkjolen og sandalene på. Herlig vær:mrgreen:
Carpas Crap a talk