Kennys logg - Ducati Monster S4R
Re: Kennys logg - Dekkbytte
6000km er det inkludert banedagene dine? Kan jeg anta at du kjører litt hardere på bane, og at jeg som kun kjører på vei kan få ut noen ekstra km?
På en annen side har jeg 60hk mer en det jeg trenger og selv om jeg stort sett kjører som folk er det veldig gøy å dra på litt. Hjelper ikke så mye det akkurat.
6000km er fortsatt litt lite, men bedre en Rosso 2 som ikke klarte 5k.
Jeg vil ha i pose og sekk, jeg vil ha et mykt og lett racingdekk som holder 10k km
På en annen side har jeg 60hk mer en det jeg trenger og selv om jeg stort sett kjører som folk er det veldig gøy å dra på litt. Hjelper ikke så mye det akkurat.
6000km er fortsatt litt lite, men bedre en Rosso 2 som ikke klarte 5k.
Jeg vil ha i pose og sekk, jeg vil ha et mykt og lett racingdekk som holder 10k km
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km
Kjørelengde
- 2013: 10 000km
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Kennys logg - Dekkbytte
[video]http://www.youtube.com/watch?v=Ms4FTALy_cc[/video]
[video]http://www.youtube.com/watch?v=h4ti5n0xO6E[/video]
Jeg tror du kommer til å bli veldig fornøyd med disse dekkene
Jeg har hørt flere på et engelsk forum som lovpriser disse dekkene. Hvor mange km som er realistisk å få ut av dekkene avhenger så mye av kjørestil at jeg ikke tørr å tippe (siden jeg ikke har prøvd disse dekkene selv)
De får spesielt skryt av egenskapene i kaldt miljø. Noe som er et veldig pluss for oss som bor i Norge :-)
[video]http://www.youtube.com/watch?v=h4ti5n0xO6E[/video]
Jeg tror du kommer til å bli veldig fornøyd med disse dekkene
Jeg har hørt flere på et engelsk forum som lovpriser disse dekkene. Hvor mange km som er realistisk å få ut av dekkene avhenger så mye av kjørestil at jeg ikke tørr å tippe (siden jeg ikke har prøvd disse dekkene selv)
De får spesielt skryt av egenskapene i kaldt miljø. Noe som er et veldig pluss for oss som bor i Norge :-)
Re: Kennys logg - Dekkbytte
Æsj, da må jeg vel prøve PP3-dekkene.
Kommer trolig ikke til å angre på det før jeg må bytte igjen
Får bare håpe de er på lager her i Trondheim på mandag.
Kommer trolig ikke til å angre på det før jeg må bytte igjen
Får bare håpe de er på lager her i Trondheim på mandag.
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km
Kjørelengde
- 2013: 10 000km
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Sted: Trondheim
Re: Kennys logg - Dekkbytte
Heisann! Morro med flere fra Trondheim med Ducati Meget pene de S#R Monsterene, jeg hadde en Monster S2R før Noe av det peneste de har laget i moderne tid synes jeg.
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Kennys logg - Dekkbytte
Jeg satser på 6000km, hvorav en 4-500km blir på bane. Har hatt de ca. 100km på bane til nå + rundt 2000km på vei, og ingen tegn på slitasje enda.Kenny_85 skrev:6000km er det inkludert banedagene dine? Kan jeg anta at du kjører litt hardere på bane, og at jeg som kun kjører på vei kan få ut noen ekstra km?
På en annen side har jeg 60hk mer en det jeg trenger og selv om jeg stort sett kjører som folk er det veldig gøy å dra på litt. Hjelper ikke så mye det akkurat.
6000km er fortsatt litt lite, men bedre en Rosso 2 som ikke klarte 5k.
Jeg vil ha i pose og sekk, jeg vil ha et mykt og lett racingdekk som holder 10k km
Men siden jeg kjører litt på bane, så bryr jeg meg egentlig ikke så mye om kilometerne. Koster bare 1200 å bytte...
Edit: Og jenta i filmen har chicken strips, selv om hun prøver å overbevise alle andre om noe annet
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Sted: Helgeland
Re: Kennys logg - Dekkbytte
Jeg kom plutselig på å advare deg om asfaltdekket på F-17 mellom Stokkvågen og fergeleiet i Kilboghavn. Der er det virkelig dårlig fikk heg erfare i går. Og hullene/humpene er mange plasser oppstått i skrappe vinger så det kan lønne seg å ta det rolig på denne strekningen for å unngå å havne i periferien :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kennys logg - Dekkbytte
Takk for tips, skal sette meg ned og lage en liten kjøreplan, da er slike tips gull verdt.DrGreve skrev:Jeg kom plutselig på å advare deg om asfaltdekket på F-17 mellom Stokkvågen og fergeleiet i Kilboghavn. Der er det virkelig dårlig fikk heg erfare i går. Og hullene/humpene er mange plasser oppstått i skrappe vinger så det kan lønne seg å ta det rolig på denne strekningen for å unngå å havne i periferien :)
Jeg kjører til Nærøy på lørdag den 8. juni, så kjører jeg vidre nordover om morgenen den 9. Tips til hvor mange dager jeg bør bruke opp til Bodø derifra?
Hei Ja det virker som at det er noen ducatisti her, uten at jeg har truffet på så mange enda. Det var faktisk S2R jeg var ute etter, uten at jeg angrer på at det ble en S4R. Uansett har du rett i at det er fine sykler Multistrada er fine sykler det også. Hadde lett gått for en multistrada om jeg skulle kjøpt butikkny sykkel i dag, men det får jeg vente med til jeg blir stor guttAndreas skrev:Heisann! Morro med flere fra Trondheim med Ducati Meget pene de S#R Monsterene, jeg hadde en Monster S2R før Noe av det peneste de har laget i moderne tid synes jeg.
Det ble dekkbytte i dag, fikk et lite snev av fornuft over meg og droppet Pilot Power 3-dekkene, sikkert knallgode dekk, men jeg orker ikke to dekkbytte på en sesong. Så da ble det Metzeler Z8 i stedet. Så får vi se om det var en god avgjørelse. Blir ikke noe banekjøring i år, så da er det mer fornuftig med et sportstouringdekk
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km
Kjørelengde
- 2013: 10 000km
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Sted: Helgeland
Re: Kennys logg - Dekkbytte
Nå vet jeg ikke om du har med telt eller satser på rom?Kenny_85 skrev:Takk for tips, skal sette meg ned og lage en liten kjøreplan, da er slike tips gull verdt.DrGreve skrev:Jeg kom plutselig på å advare deg om asfaltdekket på F-17 mellom Stokkvågen og fergeleiet i Kilboghavn. Der er det virkelig dårlig fikk heg erfare i går. Og hullene/humpene er mange plasser oppstått i skrappe vinger så det kan lønne seg å ta det rolig på denne strekningen for å unngå å havne i periferien :)
Jeg kjører til Nærøy på lørdag den 8. juni, så kjører jeg vidre nordover om morgenen den 9. Tips til hvor mange dager jeg bør bruke opp til Bodø derifra?
Nesna Feriesenter har billige hytter, 400,- til 600,- pr. natt.
http://www.havblikknesna.no/index.php?id=27" onclick="window.open(this.href);return false;
Furøy Camping på Halsa i Meløy er også en flott plass med noenlunde rimelige hytter av enkel standard.
http://www.furoycamp.no/overnatting.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Og Reipå Camping 6-7 km nord for Ørnes er også ett godt alternativ, men kanskje litt lang dagsetappe med tanke på alle fergene/ventetid inkludert seilingstid. Tiden går fort :)
http://www.reipacamping.com/Priser.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Og ett siste tips, de fleste tunellene langs ruta fra Nesna til Gildeskål er lange og mørke så sotet visir kan være en utfordring, så det beste er blankt visir og heller ta av eventuelle solbriller når du nærmer deg tunellene, spesielt Sjonatunellen, Silatunellen og Svartistunellen.
Og ta deg tid til å nyt naturen.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kennys logg - Dekkbytte
Har hjelm med "nedtrekkbart solvisir", perfekt for tuneller og skiftende lysforhold.
Planen var telt, men når jeg ser på værmeldinga tror jeg det må bli hytte.
Sitter å funderer på hvordan jeg skal få det til å gå opp med ferjeavgangene osv.
Akkurat nå er planen som følger:
Lørdag
Ferdig med eksamen kl 1300, kjører til Nærøy i løpet av ettermiddagen.
E6 opp til Steinkjer, RV17 opp til Namsos og videre til Lund med ferje over til Hofles.
Overnatter hos min kjære mor.
Søndag
Holm - Vennesund kl 0830
20 min overgang. 58km til Andalsvågen
Andalsvågen - Horn kl 1005
20 min overgang 17 km til Tjøtta
Tjøtta - Forvik kl 1045
60 min overgang, 70km til Levang
Levang - Nesna kl 1355
25 min overgang, 90km til Kilboghamn
Kilboghamn - Jektvik kl 1640
60 min overgang, 19km til Ågskardet
Ågskardet - Forøy kl 1830
10 min overgang, 60km til reipå camping. Og der tar jeg kveld.
Mandag:
Hadde jeg fått det slik jeg ville hadde ferja gått litt tidligere på dagen fra Bodø til Moskenes, men den går ikke før 1630 og er ikke fremme i Lofoten før kl 2030 på kvelden. Alternativt kunne jeg ha kjørt Nærøy - Bodø på en dag og tatt ferja som går kl 2100 på søndag, men jeg antar at Ørnes er mer en langt nok allerede og at jeg er klar for å slappe av. Så da går turen rett nord til Harstad på mandag.
Så slik er planen nå, om været forbedrer seg vil det nok bli forandringer.
Denne gangen er det mc-kjøringa som står i fokus, så blir det nok flere turer oppover hvor jeg kan bruke noen flere dager, se på severdighetene og være litt turist
Planen var telt, men når jeg ser på værmeldinga tror jeg det må bli hytte.
Sitter å funderer på hvordan jeg skal få det til å gå opp med ferjeavgangene osv.
Akkurat nå er planen som følger:
Lørdag
Ferdig med eksamen kl 1300, kjører til Nærøy i løpet av ettermiddagen.
E6 opp til Steinkjer, RV17 opp til Namsos og videre til Lund med ferje over til Hofles.
Overnatter hos min kjære mor.
Søndag
Holm - Vennesund kl 0830
20 min overgang. 58km til Andalsvågen
Andalsvågen - Horn kl 1005
20 min overgang 17 km til Tjøtta
Tjøtta - Forvik kl 1045
60 min overgang, 70km til Levang
Levang - Nesna kl 1355
25 min overgang, 90km til Kilboghamn
Kilboghamn - Jektvik kl 1640
60 min overgang, 19km til Ågskardet
Ågskardet - Forøy kl 1830
10 min overgang, 60km til reipå camping. Og der tar jeg kveld.
Mandag:
Hadde jeg fått det slik jeg ville hadde ferja gått litt tidligere på dagen fra Bodø til Moskenes, men den går ikke før 1630 og er ikke fremme i Lofoten før kl 2030 på kvelden. Alternativt kunne jeg ha kjørt Nærøy - Bodø på en dag og tatt ferja som går kl 2100 på søndag, men jeg antar at Ørnes er mer en langt nok allerede og at jeg er klar for å slappe av. Så da går turen rett nord til Harstad på mandag.
Så slik er planen nå, om været forbedrer seg vil det nok bli forandringer.
Denne gangen er det mc-kjøringa som står i fokus, så blir det nok flere turer oppover hvor jeg kan bruke noen flere dager, se på severdighetene og være litt turist
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km
Kjørelengde
- 2013: 10 000km
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Sted: Helgeland
Re: Kennys logg - Planlegging Trondheim til Harstad RV17
Du har jo god tid til å være i Bodø på ettermiddagen og den store trafikken med bobiler og campingvogner har jo ikke tatt av enda, så det skal ikke være mye heft i trafikken. Og ikke mye press på hyttene rundt om på campingplassene heller.
Og jeg ville lagt inn 10-12 timer kjøring fra Nærøy til Reipå inkludert ventetid på ferger. Hviletid og mat får du jo på overfartene, så der blir du ikke heftet.
Når det gjelder været, så er den vindretningen som er meldt på yr.no for helgen til det gode for deg da det lille regnet som kommer mest sannsynlig vil komme på indre strøk :)
Uansett, god tur.
Og jeg ville lagt inn 10-12 timer kjøring fra Nærøy til Reipå inkludert ventetid på ferger. Hviletid og mat får du jo på overfartene, så der blir du ikke heftet.
Når det gjelder været, så er den vindretningen som er meldt på yr.no for helgen til det gode for deg da det lille regnet som kommer mest sannsynlig vil komme på indre strøk :)
Uansett, god tur.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kennys logg - Planlegging Trondheim til Harstad RV17
Fikk ikke sove i natt, så jeg tok meg en liten kjøretur. Kom inn til Buvika og der sto det et hus i brann. Ringte brannvesenet osv, det var heldigvis ingen hjemme så det var egentlig ganske udramatisk. Synd med huset uansett. Brant godt inne og det kom røyk ut av dører, vinduer og taket.
http://www.adressa.no/nyheter/sortronde ... 697293.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta
http://www.adressa.no/nyheter/sortronde ... 697293.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km
Kjørelengde
- 2013: 10 000km
Re: Kennys logg - Planlegging Trondheim til Harstad RV17
Lite spørsmål til DrGreve (eller andre som vet).
Hvordan er det med bensinstasjoner oppover RV17?
Med 15L tank og en delvis bensintørst motor er ikke rekkevidden min så stor. Ved normal kjøring greier jeg 15 mil før bensinlampa begynner å lyse.
Har egentlig tatt det for gitt at det ikke er så langt mellom stasjonene
Hvordan er det med bensinstasjoner oppover RV17?
Med 15L tank og en delvis bensintørst motor er ikke rekkevidden min så stor. Ved normal kjøring greier jeg 15 mil før bensinlampa begynner å lyse.
Har egentlig tatt det for gitt at det ikke er så langt mellom stasjonene
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km
Kjørelengde
- 2013: 10 000km
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Sted: Helgeland
Re: Kennys logg - Planlegging Trondheim til Harstad RV17
Det tror jeg du ikke skal tenke på. Det lengste stykket uten er fra Nesna til Halsa som er rundt regnet i hodet 13-14 mil. Jeg er litt usikker på om det er påfyllingsmuligheter i Jektvika, men det skal jeg sjekke opp.Kenny_85 skrev:Lite spørsmål til DrGreve (eller andre som vet).
Hvordan er det med bensinstasjoner oppover RV17?
Med 15L tank og en delvis bensintørst motor er ikke rekkevidden min så stor. Ved normal kjøring greier jeg 15 mil før bensinlampa begynner å lyse.
Har egentlig tatt det for gitt at det ikke er så langt mellom stasjonene
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Sted: Helgeland
Re: Kennys logg - Planlegging Trondheim til Harstad RV17
Joda, Jokerbutikken i Jektvik har bensinpumpe hvis det kniper. En avstikke på knapt 200 meter til venstre fra RV17 rett etter at du kjører iland fra ferga i Jektvika. Da er det 11 mil fra Nesna og neste mulighet er Halsa (Forøy). Deretter ligger de på rekke og rad med korte avstander opp til Bodø.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Kennys logg - Planlegging Trondheim til Harstad RV17
Takker, da har jeg god oversikt over hvor jeg kan fylle
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km
Kjørelengde
- 2013: 10 000km