ZZR'n byttes inn i Triumph Tiger 800 -13 i neste uke.
Blå med std og høyt regulerbart kåpeglass, varmeholker, nebb, dobbeltstøtte og 3*Givi

"Less is more"..

Overraskende!
AJ skrev:Overraskende!
Men all grunn til å gratulere med godt valg. Testkjørte en slik i 2011 og opplevde sykkelen som sprek og villig til det meste :-)
Ja, det tor jeg jammen du har rett i!ZZR-Erling skrev:
Nei, du kjørte en XC? den er høyere, har eikefelger og noe mer
Og jeg lurer faktisk på om du har nye Tiger 1050 Sport.Snikkeren skrev:Dette var overraskende, ja.Grattis med nytt jern.![]()
Men, no lurer jeg fælt på om du fikk prøvekjørt 1200`en?
Etterhvert ja! :) Får kanskje henta den i neste uke. Torsdag drar vi på Norgestreffet!Welshen skrev:Den ser jo konge flott ut:) gratulerer. Kommer til smia på søndag med ny doning da????
Nei, de demosyklene til Alf Graarud Motor fyker jo rett ut døra til nye kunder...må være no med de TriumpheneSnikkeren skrev:Dette var overraskende, ja.Grattis med nytt jern.![]()
Men, no lurer jeg fælt på om du fikk prøvekjørt 1200`en?
Nei, skulle side Explorern var solgt, men jaggu ble ikke Sporten også solgt..heheAJ skrev:Og jeg lurer faktisk på om du har nye Tiger 1050 Sport.Snikkeren skrev:Dette var overraskende, ja.Grattis med nytt jern.![]()
Men, no lurer jeg fælt på om du fikk prøvekjørt 1200`en?
Den burde jo passe deg bra
Takker!Æljen skrev:Høres ut som en fin turmaskin det der. Gratulerer
Hei!Alas skrev:Gratulerer!
Jeg må bare spørre, siden jeg driver og sikler på en Tiger 800 selv, hvorfor ikke en XC? Eller, kanskje enda bedre, hvorfor en "Roadie"? (Som jeg har sett dem betegnet som på diverse fora)
Ikke for å kritisere valget ditt, men jeg bare lurer.
Jeg har prøvekjørt dem begge og det er virkelig to forskjellige sykler det er snakk om, men herlige likefullt.
Takker :)TBI81 skrev:Jøss, enda en .. Først busatrond og nå du. Må jeg bare bestill meg en sånn jeg også altså?![]()
Gratulerer da!
Takker!joo skrev:Gratulerer!
Ble først paff og overrasket...
Men det er jo den vegen jeg selv har "vokst" og havnet på når det gjelder valg av type sykkel. Skulle bare oppdaget det minst ti år tidligere hvor gode eventyrstuka sykler er.
Regner med du kommer til å stortrives med denne
Hei. Jeg tror, men er ikke sikker, at "Roadien" har krappere styrevinkel enn XC'en også. Jeg gjorde jo den feilen at jeg gikk fra min vanlige mc, med 17" foran rett på XC'en. Den opplevdes jo da som litt tregstyrt og en anelse myk i dempingen. Jeg skulle gjerne hatt styret noen cm nærmere meg og. Når jeg da gikk over på "Roadien" føltes denne mye fastere og mer svingvillig, men jeg tror jeg ble litt lurt av den store overgangen fra min vanlige mc og til XC'en. Det er jo og en 60-65 kilo i forskjell i vekt på de to syklene, min og Triumphen vel og merke.ZZR-Erling skrev: Hei!
XC har større forhjul, 21", og er i prinsippet noe tregere å svinge enn "Roadien" som har 19", (jeg har ikke prøvd XC).
I tillegg har XC eiker for det skal være bedre i terrenget, (muligens på grus også, vet ikke), felgene flekser litt. Dette har jeg ikke bruk for, og ser også på eiker som mer "klussete". I tillegg har XC lenger fjæringsvei, noe som gjør den høyere, ( i komb med 21"), "Roadien" er passe høy og har passe fjæringsvei. En kortere fastere fjæringsvei er for meg å foretrekke iom jeg nok blir å kjøre MYE asfalt og med godt drriv
Hva opplevde du som +/- med XC kontra "Roadien"?
Edit: jeg ser med andre ord på XC'n som overkill/feil til mitt bruk, også synes jeg støpte felger er penere.
Jepp, nebb er underveis til Alf Graarud Motor der jeg skal hente den. Synes det kler biken.Alas skrev:Hei. Jeg tror, men er ikke sikker, at "Roadien" har krappere styrevinkel enn XC'en også. Jeg gjorde jo den feilen at jeg gikk fra min vanlige mc, med 17" foran rett på XC'en. Den opplevdes jo da som litt tregstyrt og en anelse myk i dempingen. Jeg skulle gjerne hatt styret noen cm nærmere meg og. Når jeg da gikk over på "Roadien" føltes denne mye fastere og mer svingvillig, men jeg tror jeg ble litt lurt av den store overgangen fra min vanlige mc og til XC'en. Det er jo og en 60-65 kilo i forskjell i vekt på de to syklene, min og Triumphen vel og merke.ZZR-Erling skrev: Hei!
XC har større forhjul, 21", og er i prinsippet noe tregere å svinge enn "Roadien" som har 19", (jeg har ikke prøvd XC).
I tillegg har XC eiker for det skal være bedre i terrenget, (muligens på grus også, vet ikke), felgene flekser litt. Dette har jeg ikke bruk for, og ser også på eiker som mer "klussete". I tillegg har XC lenger fjæringsvei, noe som gjør den høyere, ( i komb med 21"), "Roadien" er passe høy og har passe fjæringsvei. En kortere fastere fjæringsvei er for meg å foretrekke iom jeg nok blir å kjøre MYE asfalt og med godt drriv
Hva opplevde du som +/- med XC kontra "Roadien"?
Edit: jeg ser med andre ord på XC'n som overkill/feil til mitt bruk, også synes jeg støpte felger er penere.
Ellers så hadde jo begge Arrow-potte, men db-killeren var tatt ut på "Roadien" så den føltes jo litt raskere, merkelig hvordan lyd har noe med fartsfølelse å gjøre, men det føltes nå engang sånn. XC'en har vel og en litt bredere styre mener jeg. Så "Roadien" var den jeg følte meg mest komfortabel med sånn umiddelbart, men jeg liker utseende på XC'en endel bedre, samt at jeg tror den vil vokse litt på meg. Fjæringskomponentene er vel og litt hvassere på XC'en, selv om jeg ikke er så sikker på at det betyr noe for meg ihvertfall.
Uansett så er det et vanskelig valg, hvis jeg ender opp med en Tiger da, noe jeg kanskje gjør.
Men du får nebb på den tilsvarende en XC?
Da er det bare det vanskelige dekkvalget da. I alle fall hvis du skal mye på grus.ZZR-Erling skrev: Jeg ser frem til å sette kursen inn på lange grusveier, sitte mer behagelig og til å lytte på trippeln :)
Har hatt en trippel før, i en snøskuter...de lyder bra :)