Depotstøtte...

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Depotstøtte...

Legg inn av Dexter »

Jeg har vanlig fra biltema til både foran og bak. Fungere helt som det skal, ikke noe problem. Bare for å smøre kjedet har jeg dog kjøpt denne i tillegg som lett kan medbringes på turer http://www.ebay.com/itm/Portable-Motorc ... 3a8199a840" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Toalmar
Innlegg: 346
Registrert: 16 mar 2013, 14:18
Motorsykkelen din: Vespa 300 GTS
Sted: Gjøvik

Re: Depotstøtte...

Legg inn av Toalmar »

Jeg har vel sikkert en av markedets letteste tung sykkel med sine 178 kg tørrvekt og jeg ser at disse støttene kan løfte 160 kg så da vil jeg tro det holder til min sykkel.[/quote]

Vil vel ikke akkurat anbefale denne som er beregnet til 160 kg på sykler med høyere vekt.

Kan være en av grunnene til at den vrir seg etc.
Vespa 300 GTS 2011 modell

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Depotstøtte...

Legg inn av TheHaughom »

Toalmar skrev:Jeg har vel sikkert en av markedets letteste tung sykkel med sine 178 kg tørrvekt og jeg ser at disse støttene kan løfte 160 kg så da vil jeg tro det holder til min sykkel.
Vil vel ikke akkurat anbefale denne som er beregnet til 160 kg på sykler med høyere vekt.

Kan være en av grunnene til at den vrir seg etc.[/quote]

Totalvekten er fordelt på 2 hjul... Bare det å løfte bakenden er ikke 160kg...
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Depotstøtte...

Legg inn av poulet_cavalier »

Carpa skrev:
simpson skrev:Har en depotstøtte for framhjul som jeg fikk med min sykkel som jeg kan donere til deg.
Den er fra Biltema.
Gidder ikke å bruke den da den er tynn i rørene og vrir seg lett og er ikke verdt pengene.
Jeg skal heller legge på 2-300 kr og få en støtte av helt annet kvalitet.
Lest forøvrig bloggen til lordshaft der blir disse fra Biltema omtalt.
Men dette blir som å banne i kjerka siden det kan virke som om halve forumet har aksjer i Biltema.
Takk for tilbudet men det er til bakhjulet jeg trenger det.

Det er tydeligvis forskjellige erfaringer ute og går når det gjelder disse Biltema depotstøttene og jeg forstår ikke helt at noen er tipp topp fornøyd mens andre mener de er helt udugelige :-k

Jeg har vel sikkert en av markedets letteste tung sykkel med sine 178 kg tørrvekt og jeg ser at disse støttene kan løfte 160 kg så da vil jeg tro det holder til min sykkel.
Jeg har en Oxford depotstøtte jeg ikke bruker lengre (midtstøtten gjør jobben) - jeg selger den for den summen du vil gi uten å skjemmes..
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Depotstøtte...

Legg inn av Carpa »

poulet_cavalier skrev:
Carpa skrev:
simpson skrev:Har en depotstøtte for framhjul som jeg fikk med min sykkel som jeg kan donere til deg.
Den er fra Biltema.
Gidder ikke å bruke den da den er tynn i rørene og vrir seg lett og er ikke verdt pengene.
Jeg skal heller legge på 2-300 kr og få en støtte av helt annet kvalitet.
Lest forøvrig bloggen til lordshaft der blir disse fra Biltema omtalt.
Men dette blir som å banne i kjerka siden det kan virke som om halve forumet har aksjer i Biltema.
Takk for tilbudet men det er til bakhjulet jeg trenger det.

Det er tydeligvis forskjellige erfaringer ute og går når det gjelder disse Biltema depotstøttene og jeg forstår ikke helt at noen er tipp topp fornøyd mens andre mener de er helt udugelige :-k

Jeg har vel sikkert en av markedets letteste tung sykkel med sine 178 kg tørrvekt og jeg ser at disse støttene kan løfte 160 kg så da vil jeg tro det holder til min sykkel.
Jeg har en Oxford depotstøtte jeg ikke bruker lengre (midtstøtten gjør jobben) - jeg selger den for den summen du vil gi uten å skjemmes..
Jeg eier ikke skam :lol

Men fra spøk til alvor
Er det denne her: http://www.motorport.no/produktkatalog2 ... cts_id=559

Og hva er nyprisen? Og vet du at den passer til min sykkel? Bobiner, trenger jeg det, følger det med??
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Depotstøtte...

Legg inn av Carpa »

Dexter skrev:Jeg har vanlig fra biltema til både foran og bak. Fungere helt som det skal, ikke noe problem. Bare for å smøre kjedet har jeg dog kjøpt denne i tillegg som lett kan medbringes på turer http://www.ebay.com/itm/Portable-Motorc ... 3a8199a840" onclick="window.open(this.href);return false;
Hmm, hvordan får du denne på plass da?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Depotstøtte...

Legg inn av simpson »

Carpa skrev:
poulet_cavalier skrev:
Carpa skrev:
simpson skrev:Har en depotstøtte for framhjul som jeg fikk med min sykkel som jeg kan donere til deg.
Den er fra Biltema.
Gidder ikke å bruke den da den er tynn i rørene og vrir seg lett og er ikke verdt pengene.
Jeg skal heller legge på 2-300 kr og få en støtte av helt annet kvalitet.
Lest forøvrig bloggen til lordshaft der blir disse fra Biltema omtalt.
Men dette blir som å banne i kjerka siden det kan virke som om halve forumet har aksjer i Biltema.
Takk for tilbudet men det er til bakhjulet jeg trenger det.

Det er tydeligvis forskjellige erfaringer ute og går når det gjelder disse Biltema depotstøttene og jeg forstår ikke helt at noen er tipp topp fornøyd mens andre mener de er helt udugelige :-k

Jeg har vel sikkert en av markedets letteste tung sykkel med sine 178 kg tørrvekt og jeg ser at disse støttene kan løfte 160 kg så da vil jeg tro det holder til min sykkel.
Jeg har en Oxford depotstøtte jeg ikke bruker lengre (midtstøtten gjør jobben) - jeg selger den for den summen du vil gi uten å skjemmes..
Jeg eier ikke skam :lol

Men fra spøk til alvor
Er det denne her: http://www.motorport.no/produktkatalog2 ... cts_id=559

Og hva er nyprisen? Og vet du at den passer til min sykkel? Bobiner, trenger jeg det, følger det med??
Hvorfor ikke gå innom motorport?
De har jo opphørssalg så kanskje du er heldig.
Men du ser at den er av en helt annen klasse en Biltema sin og du vil ikke bli skuffa over denne

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Depotstøtte...

Legg inn av Carpa »

Ja, tanken er tenkt men det er litt langt å gå til Drammen..
Mulig jeg kjører meg en tur dit i morgen da :-k
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Depotstøtte...

Legg inn av RuneMC »

Den støtta til Motorport - pass på at du får adapter til bobbins til depotstøtten, hvis det er sånn som snurrer fritt (kan se ut som det), er det ikke til bobbins. Bobbins-adapter ser typisk slik ut http://biltema.no/no/Bil---MC/MC/Depots ... stk-82551/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bobbins/spools må kjøpes ekstra ja. Biltema har f.eks. Hvis du kjøper noen finere på eBay eller Motorport eller whatever, som ser dekorative ut kan de forsåvidt bare sitte på og da er det kjapt å løfte opp med hilkensomhelst depotstøtte som har adapter for bobbins.

M10 = en skruedimensjon M=maskinskrue (har noe å si for hvordan gjengene er) - Hvis det står at Kawa skal ha bobbins med M10 skruer/gjenger, kjøp det.
Sist redigert av RuneMC den 29 mai 2013, 15:06, redigert 3 ganger totalt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Depotstøtte...

Legg inn av ole m. »

Carpa skrev:Og hvordan kan jeg finne ut hvilken størrelse bobiner som passer til min sykkel??
Til Kawasaki ER-6, ALL MODELS:
M10 x 1,25 mm

Du får dem på Biltema til 54,90:
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/De ... ins-82547/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde


Eller fra Kawasaki til 260,-:
http://www.kawasaki.no/Accessory/Detail ... lYear=2013" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Depotstøtte...

Legg inn av Banditmannen »


Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Depotstøtte...

Legg inn av poulet_cavalier »

Carpa skrev:
poulet_cavalier skrev:
Carpa skrev:
simpson skrev:Har en depotstøtte for framhjul som jeg fikk med min sykkel som jeg kan donere til deg.
Den er fra Biltema.
Gidder ikke å bruke den da den er tynn i rørene og vrir seg lett og er ikke verdt pengene.
Jeg skal heller legge på 2-300 kr og få en støtte av helt annet kvalitet.
Lest forøvrig bloggen til lordshaft der blir disse fra Biltema omtalt.
Men dette blir som å banne i kjerka siden det kan virke som om halve forumet har aksjer i Biltema.
Takk for tilbudet men det er til bakhjulet jeg trenger det.

Det er tydeligvis forskjellige erfaringer ute og går når det gjelder disse Biltema depotstøttene og jeg forstår ikke helt at noen er tipp topp fornøyd mens andre mener de er helt udugelige :-k

Jeg har vel sikkert en av markedets letteste tung sykkel med sine 178 kg tørrvekt og jeg ser at disse støttene kan løfte 160 kg så da vil jeg tro det holder til min sykkel.
Jeg har en Oxford depotstøtte jeg ikke bruker lengre (midtstøtten gjør jobben) - jeg selger den for den summen du vil gi uten å skjemmes..
Jeg eier ikke skam :lol

Men fra spøk til alvor
Er det denne her: http://www.motorport.no/produktkatalog2 ... cts_id=559

Og hva er nyprisen? Og vet du at den passer til min sykkel? Bobiner, trenger jeg det, følger det med??
Ja det er den. Jeg betalte ca. 900 for den på Billingstad. Den kan enten løfte på svingarmen, eller på sneller (den er justerbar og passer på de fleste sykler). Sneller koster vel 50 - 100 kr tror jeg.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Depotstøtte...

Legg inn av Carpa »

Det der så jo utrolig lettvint ut.
Jeg rakk å komme meg en tur til Motorport men det var det helt rensa for det meste, ikke en gang kjedespray hadde de igjen. Så da ble det litt trøsteshopping på Biltema i stedet for :knegg

Kjøpte dog ikke depotstøtte der, jeg sender heller et skambud på PM til poulet_cavalier på hans Oxford
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Depotstøtte...

Legg inn av tor2502 »

ole m. skrev:
RuneMC skrev:@tor2502 - ja, en sånn løfter er genial. Kan dessverre ikke brukes på min for det finnes ikke flatt parti under. Jeg prøvde engang med en jekk og det er ikke noe naturlig flate i kombinasjon med balansepunkt, så det ble ustabilt og såvidt jeg ikke veltet hele MC'n. Kjøper jeg meg HD engang, skal en sånn løfter kjøpes inn :janikk
Fine løftere, men det er de færreste syklene som enkelt kan løftes med denne. Men om man har en flatbunnet maskin er dette et godt alternativ.
Hadde jeg ikke hatt mulighet til å bruke en slik lift ville jeg ønsket meg et løftebord, det er så greit å ha sykkelen i arbeidshøyde når man skal utføre litt arbeid, eller feks polert opp nederste delen av sykkelen, slipper i ligge på kne på garasjegulvet.
Jeg synes det er bedre enn depot støtte.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
JanOve
Innlegg: 31
Registrert: 14 mai 2010, 21:35
Motorsykkelen din: Honda VFR700F 87

Re: Depotstøtte...

Legg inn av JanOve »

TheHaughom skrev:Funker greit på min sykkel, har svingarmløfter fra Jula og styrekroneløfter fra Biltema.
Ikke 100% kvalitet, og ser at det kan bli problem for tyngre sykler.

Duken er vel ca. 130-140kg tørr.
Jeg bruker den fra Jula, føles ut som veldig bra kvalitet, har ikke merket at den flekser i det heletatt og min sykkel veier 200kg tørr. Og prisen er latterlige 299. http://www.jula.no/depotstotte-til-bakhjul-601043" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar