Apropos langtur! Var invitert i 30 års dag til en kompis i Ålesund i helgen. Resulterte i at jeg kastet med på sykkelen i 18 tiden på fredag ettermiddag

Liten tvil om at denne sykkelen er bygget for å være leken på svingete vei. Jeg blir bare mer og mer forelsket i denne sykkelen

Klarte jo selvfølgelig å ødelegge Arai hjelmen min på fredagen også, skulle bytte visir og klarte å knekke begge de festene på siden av hjelmen (bilde kommer) Heldigvis hadde jeg gamlehjelmen liggende i boden.
Det første som slo meg var hvor simpel innmaten i min gamle shoei x1000 er, sammenlignet med Arai'en. Men når det er sagt, så ble jeg rimelig overrasket over hvor utrolig mye bedre støydemping det er i shoei hjelmen. For ikke å snakke om turbulensen rundt hodet i høye hastigheter :gruble
Nå er spm om jeg skal koste på meg en ny hjelm og hvilken jeg bør satse på. Det er nok mulig å få tak i reservedeler til Arai'en, men pga dekoren så kan det vel bli en lang prosess.
Måtte sette igjen sykkelen i Ålesund pga drit vær og en alt for fuktig aften i går kveld. Men den får jeg fly opp å hente i uken eller til neste helg :-)
Sendt med Note2