sky7 skrev:Hei,
Elsker Duke 690
En smule misunnelig må jeg innrømme!
Hvor høy er setet på Duke'n og går det an å senke den?
Mvh
Sky7

Setet er 83.5cm høyt med standard sete.
Det finnes lowering kit (PowerPart number: 76012955033) til Duke IV (2012-2013), som senker det med 2,5cm. Sykkelen er ganske smal, så jeg tror den skal passe godt selv om du ikke er så altfor høy.
I tillegg veier den jo en slikk og ingenting, og således går det veldig fint om man bare rekker nedi med en fot om gangen.
Om du lurer på noe annet, så er det bare å skrike ut!
Forøvrig gikk turen til Kristiansand i helgen. Var 3 på MC og 5 i bil som dro nedover.
Hadde et hyggelig opphold på Roligheden Camping, som egentlig ikke gjenspeiler førsteinntrykket av navnet. Var en del bikers som overnattet her
Totalt ble det kjørt ca. 60 mil på turen, som gikk slik:
[img]http://i39.tinypic.com/2zjjpdu.png[/img]
De andre trengte noen stopp for å opprettholde bevegelse og blodomløp i rygg/nakke/bein. Således var Duken eksemplarisk! Slengte beina oppå crash-barsa når jeg skulle slappe av, og 30 mil i ett strekk på vei ned (minus et kjapt bensinstopp) var ikke noe problem. Til sammenligning kjørte de andre Kawa ZX-6R og Honda VFR 800 VTEC.
Forøvrig falt det venstre 10-dollar-speilet av på vei ned. Speilet overlevde, men jeg fant ikke igjen bolten - så nå må jeg en tur på Biltema for å finne ny. Høyre speil ristet også løst. Antar det går slik når man ikke spanderer mer på det