UP ute med storslegga

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
GSF
Innlegg: 161
Registrert: 30 apr 2010, 20:38
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000sx 2017
Sted: Lier

Re: UP ute med storslegga

Legg inn av GSF »

poulet_cavalier skrev:Det er hele to politi på jobb i Asker og Bærum denne helgen (http://www.budstikka.no/nyheter/politim ... 1.7947943). Samtidig er det ingen mangel på resursser til UP - de kan jo med stor effektivitet sanke inn mange "forbrytere" og penger til statskassen med liten innsats.

Personlig håper jeg at valgresultatet til høsten gjør at vi får en dreining mot et politi som jobber litt mer for vanlige menneskers sikkerhet, og litt mindre for finansdepartementet..
Tror ikke du helt har forstått hva UP driver med. De gjør mange andre ting enn å ha fartskontroller. De er blant annet med å ta organiserte kriminelle (smuglere, tyver og ransmenn) og fjerner rusa personer i hopetall fra trafikken. Det er tross alt sånn at det er i trafikken det er mest skader og dødsfall og det å ha 2 patruljer ute i Asker og Bærum for holde kontroll på trafikken er mye mer samfunnsøkonomisk enn å ha 2 patruljer som står klar for å ta en lommetyv på Trekanten.

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: UP ute med storslegga

Legg inn av Voodoodoo »

GSF skrev:
poulet_cavalier skrev:Det er hele to politi på jobb i Asker og Bærum denne helgen (http://www.budstikka.no/nyheter/politim ... 1.7947943). Samtidig er det ingen mangel på resursser til UP - de kan jo med stor effektivitet sanke inn mange "forbrytere" og penger til statskassen med liten innsats.

Personlig håper jeg at valgresultatet til høsten gjør at vi får en dreining mot et politi som jobber litt mer for vanlige menneskers sikkerhet, og litt mindre for finansdepartementet..
Tror ikke du helt har forstått hva UP driver med. De gjør mange andre ting enn å ha fartskontroller. De er blant annet med å ta organiserte kriminelle (smuglere, tyver og ransmenn) og fjerner rusa personer i hopetall fra trafikken. Det er tross alt sånn at det er i trafikken det er mest skader og dødsfall og det å ha 2 patruljer ute i Asker og Bærum for holde kontroll på trafikken er mye mer samfunnsøkonomisk enn å ha 2 patruljer som står klar for å ta en lommetyv på Trekanten.
Ja det jar du rett i, UP bringer jo penger inn til statskassa mens lommetyven bare påfører ytterligere utgifter om han har holdt på lenge nok. Da må han jo i fengsel og det er dyrt det...
Om up hanker inn en og annen skurk innimellom så er og blir det et biprodukt av "skatteleggingen" av vanlige folk.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6990
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: UP ute med storslegga

Legg inn av Jompa »

GSF skrev:
PCP skrev: I det hele tatt ville nok et forbud mot Audi gjort trafikk-situasjonen mye bedre i Asker og Bærum!!
:thumleft :thumleft
Og forbud mot Toyota Yaris i resten av landet ?
Det er faen så rart at de med minst bil må ha mest plass på veien :twisted
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: UP ute med storslegga

Legg inn av poulet_cavalier »

GSF skrev:
poulet_cavalier skrev:Det er hele to politi på jobb i Asker og Bærum denne helgen (http://www.budstikka.no/nyheter/politim ... 1.7947943). Samtidig er det ingen mangel på resursser til UP - de kan jo med stor effektivitet sanke inn mange "forbrytere" og penger til statskassen med liten innsats.

Personlig håper jeg at valgresultatet til høsten gjør at vi får en dreining mot et politi som jobber litt mer for vanlige menneskers sikkerhet, og litt mindre for finansdepartementet..
Tror ikke du helt har forstått hva UP driver med. De gjør mange andre ting enn å ha fartskontroller. De er blant annet med å ta organiserte kriminelle (smuglere, tyver og ransmenn) og fjerner rusa personer i hopetall fra trafikken. Det er tross alt sånn at det er i trafikken det er mest skader og dødsfall og det å ha 2 patruljer ute i Asker og Bærum for holde kontroll på trafikken er mye mer samfunnsøkonomisk enn å ha 2 patruljer som står klar for å ta en lommetyv på Trekanten.
Jeg tror jeg har forstått det ganske bra. Det jeg skulle ønske var at det hadde større fokus på de andre tingene du nevner annet enn fart. Dessuten er det ikke 2 patruljer ute i Asker og Bærum, men to personer på jobb *totalt*. Samfunnsøkonomi burde *ikke* være en begrunnelse for å la tyver og ransmenn gå fri.

Du får mene og stemme hva du vil GSF, men jeg håper så mange som mulig ønsker et skifte.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: UP ute med storslegga

Legg inn av poulet_cavalier »

Jompa skrev:
GSF skrev:
PCP skrev: I det hele tatt ville nok et forbud mot Audi gjort trafikk-situasjonen mye bedre i Asker og Bærum!!
:thumleft :thumleft
Det er hensynsløshet fra føreren, og ikke bilen som er problemet. Det hadde vel ikke blitt bedre om vi kjørte trabant alle mann?
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: UP ute med storslegga

Legg inn av Duville »

poulet_cavalier skrev:
Jompa skrev:
GSF skrev:
PCP skrev: I det hele tatt ville nok et forbud mot Audi gjort trafikk-situasjonen mye bedre i Asker og Bærum!!
:thumleft :thumleft
Det er hensynsløshet fra føreren, og ikke bilen som er problemet. Det hadde vel ikke blitt bedre om vi kjørte trabant alle mann?

Detta er bilen si skyld, sjåføren gjør bare det bilen sier

Brukeravatar
GSF
Innlegg: 161
Registrert: 30 apr 2010, 20:38
Motorsykkelen din: Kawasaki Z1000sx 2017
Sted: Lier

Re: UP ute med storslegga

Legg inn av GSF »

poulet_cavalier skrev:
GSF skrev:
poulet_cavalier skrev:Det er hele to politi på jobb i Asker og Bærum denne helgen (http://www.budstikka.no/nyheter/politim ... 1.7947943). Samtidig er det ingen mangel på resursser til UP - de kan jo med stor effektivitet sanke inn mange "forbrytere" og penger til statskassen med liten innsats.

Personlig håper jeg at valgresultatet til høsten gjør at vi får en dreining mot et politi som jobber litt mer for vanlige menneskers sikkerhet, og litt mindre for finansdepartementet..
Tror ikke du helt har forstått hva UP driver med. De gjør mange andre ting enn å ha fartskontroller. De er blant annet med å ta organiserte kriminelle (smuglere, tyver og ransmenn) og fjerner rusa personer i hopetall fra trafikken. Det er tross alt sånn at det er i trafikken det er mest skader og dødsfall og det å ha 2 patruljer ute i Asker og Bærum for holde kontroll på trafikken er mye mer samfunnsøkonomisk enn å ha 2 patruljer som står klar for å ta en lommetyv på Trekanten.
Jeg tror jeg har forstått det ganske bra. Det jeg skulle ønske var at det hadde større fokus på de andre tingene du nevner annet enn fart. Dessuten er det ikke 2 patruljer ute i Asker og Bærum, men to personer på jobb *totalt*. Samfunnsøkonomi burde *ikke* være en begrunnelse for å la tyver og ransmenn gå fri.

Du får mene og stemme hva du vil GSF, men jeg håper så mange som mulig ønsker et skifte.
Og du får stemme hva du vil, men å tro at vi vanlige folk får det bedre med mørkeblått styre er i beste fall naivt. Men å diskutere politikk med noen som tror at UP kun er på veien for å få penger i statskassa er vel heller håpløst.

pelsen
Innlegg: 1275
Registrert: 11 des 2004, 14:08
Motorsykkelen din: ja

Re: UP ute med storslegga

Legg inn av pelsen »

poulet_cavalier skrev:
GSF skrev:
PCP skrev: I det hele tatt ville nok et forbud mot Audi gjort trafikk-situasjonen mye bedre i Asker og Bærum!!
:thumleft :thumleft
Det er hensynsløshet fra føreren, og ikke bilen som er problemet. Det hadde vel ikke blitt bedre om vi kjørte trabant alle mann?
jeg kjører mellom Oslo og Asker daglig, det er nok noen folk i enkelte bilmerker som kjører mer aktivt enn andre. Noen biler innbyr jo til mer akiv kjøring enn andre, selv veksler jeg mellom Golf og TVR, det er ikke tvil om at jeg kjører mer aggresivt med TVRen.

I fjor kjørte jeg litt for fort på E18 ved Høvik med RC8Ren og ble hanket inn av UP til å betale mange tusen i bot, det oppleves som pengeinnkreving og har lite med politiarbeid å gjøre.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: UP ute med storslegga

Legg inn av ArcticTiger »

poulet_cavalier skrev:Det er hele to politi på jobb i Asker og Bærum denne helgen (http://www.budstikka.no/nyheter/politim ... 1.7947943). Samtidig er det ingen mangel på resursser til UP - de kan jo med stor effektivitet sanke inn mange "forbrytere" og penger til statskassen med liten innsats.

Personlig håper jeg at valgresultatet til høsten gjør at vi får en dreining mot et politi som jobber litt mer for vanlige menneskers sikkerhet, og litt mindre for finansdepartementet..
:thumleft :thumleft :thumleft

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: UP ute med storslegga

Legg inn av Carpa »

Kan vente oss flere kontroller fremover

"Politioverbetjent Inge Frydenlund sitter strategisk på sin motorsykkel under en bro som går over E6. Dermed er det for sent å bremse når man får øye på ham."

http://www.osloby.no/Varsler-flere-poli ... ctJl_lM-zl

Bilde
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Solo-rider
Innlegg: 784
Registrert: 11 apr 2010, 19:42
Motorsykkelen din: BMW 1250
Sted: Vestfold

Re: UP ute med storslegga

Legg inn av Solo-rider »

Sommer igjen og UP ruster seg for den.... :mk
http://www.abcnyheter.no/motor/2014/06/ ... r-i-sommer" onclick="window.open(this.href);return false;
Tempo: Corvette 300 1965(Comet motor)Svithun Safir 400 1970(Trigger 50 motor)Panther1968(Fighter 100 motor)
1982 Suzuki 400 E
1986 Yamaha XV 1000
2005 Honda Transalp 650
2003 Honda Varadero XL 1000
2002 BMW F650 CS
2015 Yamaha MT09 Tracer. Kjørt 30420km på 3 sesonger.
2021 BMW 1250.Kjøpt ny 2021.Kjørt 29968km på 3 sesonger.

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: UP ute med storslegga

Legg inn av spidair »

Jompa skrev:
Og forbud mot Toyota Yaris i resten av landet ?
Det er faen så rart at de med minst bil må ha mest plass på veien :twisted
Merkelig at du nevnte det, for nøyaktig det samme inntrykket har jeg!! To ganger har jeg blitt presset ut i grøfta fordi toyota yaris eiere tror yarisen sin er MINST en meter bredere enn den er og hadde det ikke vært for at jeg kjørte en bil som tålte grøftingen (Chevy surburban...) så hadde jeg snudd og lekset opp for dem... Eller kanskje det er så enkelt at de er redde for de ville blomstene i veikanten.... og derfor må ligge midt i veien...

Var kontroll ved Herstrøm (vestover ut av Drammen) i går ved 18 tiden så jeg... Kom den andre veien og kunne igjen konstantere at trafikken i min fil gikk fra 80, som er farsgrensen på stedet, ned til 50 km/t, som om politiet ville hanket inn de som kom den veien også liksom... tvers over fila med møtende trafikk... Men folk får den store skjelven når de ser gutta i svart....
Tror det var års avgiften de "lette" etter, da jeg ikke var kar om å få øye på en eneste politi med laser på strekningen etter at jeg passerte kontrollen og jeg vet det sitter et kamera under brua der som sjekker skilt opp mot årsavgift... OG EU kontroll... Det var mye trafikk i den rettningen så fart kunne det kanskje ikke være når jeg tenker meg om...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23065
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: UP ute med storslegga

Legg inn av Bjerknez »

SuperMorten skrev:Synes det er helt greit at de er ute. :prf Jeg ønsker meg derimot et større fokus på ukonsentrerte sjåfører. Dvs folk som skal gjøre alt mulig annet enn å kjøre samtidig med at de kjører.. Gjelder i svært liten grad mc-førere, da vi har for mye turbulens til å lese avisen mens vi kjører, evt gjøre kontorarbeid..
Du er ikke EKTE MC'er før du klarer å lese avisen SAMTIDIG som du kjører og faktisk få med deg innholdet. Synes jeg ser det! :lol

Akkurat mobilbruk etc. skal jeg nok fint klare meg uten mens jeg kjører MC ja :-)å =;

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: UP ute med storslegga

Legg inn av SuperMorten »

Bjerknez skrev:
SuperMorten skrev:Synes det er helt greit at de er ute. :prf Jeg ønsker meg derimot et større fokus på ukonsentrerte sjåfører. Dvs folk som skal gjøre alt mulig annet enn å kjøre samtidig med at de kjører.. Gjelder i svært liten grad mc-førere, da vi har for mye turbulens til å lese avisen mens vi kjører, evt gjøre kontorarbeid..
Du er ikke EKTE MC'er før du klarer å lese avisen SAMTIDIG som du kjører og faktisk få med deg innholdet. Synes jeg ser det! :lol

Akkurat mobilbruk etc. skal jeg nok fint klare meg uten mens jeg kjører MC ja :-)å =;
Kjør noen ganger motorveien inn og ut av Oslo sånn at du ser pendlerne. De som kjører hver dag. Disse er farlige. For mange av disse er kjøring en kjedelig rutinepreget handling. Mange benytter seg av å spise, ringe, oppdatere Facebook, sms, se på tv, få unna fakturaer fra i går, lese avisen og sikkert mye annet, men å følge med på trafikken gjør de ikke. Jeg syns at alle som kjører rundt med en eller annen form for kamera på seg, burde gjøre ditt beste for å få bilfører og regnr på film, og gi dette til f.eks UP.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
KTM950SMR
Innlegg: 96
Registrert: 15 feb 2013, 23:11
Motorsykkelen din: CBR1000RR Repsol

Re: UP ute med storslegga

Legg inn av KTM950SMR »

Ja de er sannelig ikke gode å forstå seg på for tiden. Det som bekymrer meg er at de lar noen gå, mens andre får svi. Synest det er litt for mye dagsform inne i bildet på disse folka. Har to bekjente som ble tatt i kontroll i omtrent samme overskridelse på to forskjellig deler av landet. Den ene fikk bot, mens den andre fikk gå med advarsel.

Ble selv stoppet på vei opp mot Tveita fra mellom Alnasenteret og Snellingen. Jeg kjørte ikke fort men effektivt oppover der, samtidig har jeg en sykkel som høres ut som den går litt fortere en den egentlig gjør på gitt tidspunkt. Etter jeg runder venstrekurven møter jeg en slik vito kasse uniformert bil. Bremser automatisk ned av gammel vane men tenker ikke noe mer over det. Fortsetter innover mot Oppsal, og rett før busstoppen(ved bensinstasjonen Esso på venstre side) skvetter jeg til da jeg ser blålys og hører den alt for høye sirenen.
Blinker og kjører inn på busstoppen til høyre før krysset og bensinstasjonen. Ut kommer to politigutter i slutten av 20åra. De påstår at de har slått på blålyset og dundret etter meg siden de møtte meg og først klarte å ta meg igjen nå. Blir litt satt ut av kommentaren da jeg ikke har kjørt fort. Så jeg spørr om de har det på film, da jeg mente det ikke stemte med min virkelighet. Hele samtalen foregår i høffelige former. De har ingen måling og ingen film av det som har skjedd så de gir seg med dette da de skjønner at jeg ikke kommer til å gi dem noen form for erkjennelse på dette.
Da begynner de å gå gjennom motorsykkelen og begynne å snakke om at de er mc politi, men at de måtte kjøre bil i dag siden deres avdeling måtte bemanne en ulykkesbil eller noe i den duren. Jeg hadde gått av sykkelen for lenge siden og står bak og snakker med de. Da begynner de å henge seg opp i skiltet på motorsykkelen. Det var uorginalt, han mente også at den skjermen som ligger helt inntil bakhjulet var uorginal, og at den hang sammen eller hadde noe å gjøre med skiltopphenget. Det hele utvikler seg til en barnslig diskusjon om den bakskjermen er orginal eller ikke. Jeg bryter da igjennom å spørr om jeg har gjort noe ulovlig eller om jeg kan dra. De begynner da med skiltet som de mener står i feil vinkel igjen. Greit skiltet henger litt bratt vinkel, men det er fult leselig og jeg demonstrerer dette fult ut med å legge hodet helt ned på veien og leser skiltet for dem. De syntes ikke denne demonstrasjonen var like effektiv som meg og begynner derfor å fokusere på at det ikke er lys på skiltet. Jeg sier at jeg nettop har kjøpt sykkelen og går nærmere for å sjekke. Der under er det montert inn et led lys som lyser opp skiltet noe jeg påpeker, den ene politimannen går da frem og skrur på tenningen for å sjekke om lampen faktisk lyser. Lampen lyser og den diskusjonen blir lagt død. Så er vi tilbake til vinklingen på skiltet. Vi diskuterer frem og tilbake og den ene ender opp med å lese i boken for å finne ut eksakt hva de har stoppet meg for. Han fant da i boka si at det skal være 45grader på skiltet, mitt hadde nærmere 30 mente han. Det hele ender med at jeg nå må vise sykkelen på biltilsynet:( Jeg bruker litt tid på å få på meg hjelmen. I krysset inn mot solbergliveien stopper politibilen for å kjøre rett frem, vedsiden av stopper en dame for å kjøre inn til høyre. Det blir grønt for politibilen, men ikke for dama i den røde bilen. Begge kjører og jeg blir stående igjen som et stort spørsmålstegn?????
Jeg synest det bærer preg av at de var ute etter å ta meg for ett eller annet, de satt sikkert å giret seg opp i politibilen når de skulle ta meg igjen. For meg blir dette latterlig, så lenge skiltet er leselig burde det være helt greit. Det er her snakk om et vanlig skilt, og ikke av typen miniskilt. Jeg kan som skrevet ligge på bakken og lese skiltet. At plititet bruker 30-45minutter på slik tull er for meg uforståelig. Må si jeg er lite impnert over effektiviteten og profesjonaliteten på disse guttene. Er det dette som er den gjennomsnittlige politimannen så må jeg si jeg skjønner hvorfor de får så lite gjort. Hadde vært gøy å fått satt disse ut i det private arbeidslivet så de får sett hvordan en virkelig arbeidsdag ser ut.
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------

Svar