![Helt propell :prop:](./images/smilies/Helt%20propell.gif)
Jeg blinker litt med lysa på de som ennå holder på med morgensminken i bilen og slikt. Noen ganger må kanskje motoren ruses litt for å få oppmerksomheten. "Alle" gir rom for forbikjøring. Å tute på biler har jeg til dags dato ikke gjort, men jeg gjør det gjerne om behovet skulle melde seg. Ellers føler jeg "blikkontakt" og de former for hilsing som lar seg gjøre forsvarlig på sykkel er fint. Det blir folk i bedre humør av, og jeg tror virkelig bilistene også er langt mer obs på motorsyklistene som kommer bak meg videre på turen. I god tro føler jeg meg som en grei ambassadør på to hjul.. Fingeren har holdt seg i skinnet ennå..
Men forbi skal jeg, og jeg kjører forbi alt og alle - såklart uten å presse folk av veien.
![Perfekt :prf](./images/smilies/perfect.gif)
Og forresten; går filskifte venstre/høyre (slalom baby) for det samme som lanesplitting? Når trafikken går i 60km/t + ligger jeg ikke på filstripa i 80km/t +, men pendler friskt og fint forbi biler allikevel. Er det to sider av samme sak?
![Klør seg i hodet :scratch](./images/smilies/scratch.gif)
Motorsykkel er for meg et daglig fremkomstmiddel fremfor bil i både regn og sol, uten unntak. Med unntak av kjøregleden og de gode turene, er tiden spart på køkjøring ca. 50% årsak til at jeg kjører MC. Det er mildt sagt helt genialt. For hver tur jeg tar og hver bil jeg passerer i de milelange køene tror jeg at mange gradvis blir mer og mer interessert i å kjøre MC/scooter. I Paris står tohjulinger parkert problemfritt i lang rekke på fortauene og de er overalt i trafikkbildet. Her i Oslo risikerer jeg parkeringsbot for å parkere diskré inntil fortausgjerdet langs Mosseveien når vi skal i båthavna.......
![Advarende pekefinger :[-X](./images/smilies/skammeseg.gif)
10% bilister på MC = 40% mindre kø sa noen?