Hva koster det shorai litium batteriet?
Kawasakien startet på andre forsøk så det er vel ingen krise enda men

det er 1,5 år siden jeg kjøpte det batteriet , bestilte fra usa, sykkelen har stått hele vinteren ble startet opp 1ste gang i midten av juni , startet som et skudd , satte sykkelen inn for vinteren i sept ifjor, det skal bli 10 mnd uten lading i det hele tatt.Carpa skrev:Er det "gammeldagse" batterier hos Biltema?
Kawasakien startet på andre forsøk så det er vel ingen krise enda menLitt småtreg bare...
Er vel ikke nødvendig med høyere CCA enn det starteren trenger ???tor2502 skrev:det er 1,5 år siden jeg kjøpte det batteriet , bestilte fra usa, sykkelen har stått hele vinteren ble startet opp 1ste gang i midten av juni , startet som et skudd , satte sykkelen inn for vinteren i sept ifjor, det skal bli 10 mnd uten lading i det hele tatt.Carpa skrev:Er det "gammeldagse" batterier hos Biltema?
Kawasakien startet på andre forsøk så det er vel ingen krise enda menLitt småtreg bare...
Tror ikke biltema har slike batterier.
http://www.shoraipower.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Du kan jo se litt på linken , lurt å ta mål av batteriet ditt før du eventuelt bestiller.......
ser på siden deres at mitt koster 229USD 1374NOK + norske avgifter mva etc etc
Cranking CCA (A): er viktig å se på . desto høyere desto bedre. mitt har 315CCA som er langt langt over standard batteriet fra HD.
På vrod er det fornuftig med høy CCA siden motoren har høy komp. men det opp til hver enkelt i vurdereejs skrev:Er vel ikke nødvendig med høyere CCA enn det starteren trenger ???tor2502 skrev:det er 1,5 år siden jeg kjøpte det batteriet , bestilte fra usa, sykkelen har stått hele vinteren ble startet opp 1ste gang i midten av juni , startet som et skudd , satte sykkelen inn for vinteren i sept ifjor, det skal bli 10 mnd uten lading i det hele tatt.Carpa skrev:Er det "gammeldagse" batterier hos Biltema?
Tror ikke biltema har slike batterier.
http://www.shoraipower.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Du kan jo se litt på linken , lurt å ta mål av batteriet ditt før du eventuelt bestiller.......
ser på siden deres at mitt koster 229USD 1374NOK + norske avgifter mva etc etc
Cranking CCA (A): er viktig å se på . desto høyere desto bedre. mitt har 315CCA som er langt langt over standard batteriet fra HD.
Min Guzzi starter greit på Biltema batteri (160 CCA)
Turboen kjører nå på 6.året med Biltema gel batteri.(Solgt)
samme størrelse batteri som jeg har på CBR`n-målte det til 320CCA,kjøpt på -----------biltemaCarpa skrev:Når jeg taster inn min sykkel kommer den opp med forslag til to batterier
Denne har den høyeste crankingen og koster 189 dollar
http://www.shoraipower.com/Products/bat ... ABS12.html
Den koster 189 dollar og i tillegg blir det jo noen kroner i frakt, mva og tollavgifter også.
Synes det blir litt vel dyrt for et batteri i forhold til mitt bruk.
Shoraibatteriet er et Lithiumbatteri i motsetning til vanlig blybatteri.Carpa skrev:Når jeg taster inn min sykkel kommer den opp med forslag til to batterier
Den koster 189 dollar og i tillegg blir det jo noen kroner i frakt, mva og tollavgifter også.
Litt feil info i mailen din , du trenger ikke egen lader til disse batteriene , ihverfall ikke til shorai.simpson skrev:Shoraibatteriet er et Lithiumbatteri i motsetning til vanlig blybatteri.Carpa skrev:Når jeg taster inn min sykkel kommer den opp med forslag til to batterier
Fordelen er en fjerdedel av vekta, i forhold til mitt gamle. slipper syre, vil ikke selvutlade på samme måte som vanlig batteri og trenger derfor ikke vedlikeholdslading om vinteren, men holder på strømmen opptil ett år uten bruk.
Bakdelen et att skal du på død og liv lade det trenger du egen lader.
Handlet på eBay og kom på under 200 USD inkl. alt.
Men de som har greie på det sier at Lithium går fortere tom hvis du kjører lenge på starteren.
Har ikke hatt problemer med det selv.
Vær obs på at du ofte ikke får med syre ved kjøp av blybatteri på nett. Sjekk dette uansett før du bestiller.
Neida, ikke noe feil info der, men kanskje du bruker feil lader?tor2502 skrev:Litt feil info i mailen din , du trenger ikke egen lader til disse batteriene , ihverfall ikke til shorai.simpson skrev:Shoraibatteriet er et Lithiumbatteri i motsetning til vanlig blybatteri.Carpa skrev:Når jeg taster inn min sykkel kommer den opp med forslag til to batterier
Fordelen er en fjerdedel av vekta, i forhold til mitt gamle. slipper syre, vil ikke selvutlade på samme måte som vanlig batteri og trenger derfor ikke vedlikeholdslading om vinteren, men holder på strømmen opptil ett år uten bruk.
Bakdelen et att skal du på død og liv lade det trenger du egen lader.
Handlet på eBay og kom på under 200 USD inkl. alt.
Men de som har greie på det sier at Lithium går fortere tom hvis du kjører lenge på starteren.
Har ikke hatt problemer med det selv.
Vær obs på at du ofte ikke får med syre ved kjøp av blybatteri på nett. Sjekk dette uansett før du bestiller.
Jeg bruker samme laderen.
Jeg må ikke men siden det begynner å bli dårlig så tenker jeg at det er på tide, ideen om dette kom jeg opp med helt av meg selvDuville skrev:Hm, sitter her og lurer litt på hvor Carpa har fått ideen om at hu må ha nytt batteri???? Du kjører jo om ikke daglig så i hvert fall jevnlig, så du får jo start på den, og det virker jo som om batteriet tar strøm når du lader det, så ????? Hvor kommer ideen fra?
Det er jo ikke helt uvanlig at MC må lades gjennom sesongen i tillegg til det som MCen legger inn selv.. Bare ett lite spørsmål.... eller undring.
"Begynner" det å bli dårlig blir det ikke bedre i alle fall. Sannsynligvis er det kort vei fra "dårlig" til "steike hakke peise dødt". Så gjør som Hjernen sier, bytt kjapt før det blir et problem.Carpa skrev:
Jeg må ikke men siden det begynner å bli dårlig så tenker jeg at det er på tide, ideen om dette kom jeg opp med helt av meg selv