Flankers rare turer og fjas! - Stenger sjappa :-/
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Sted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Flankers rare turer og fjas!
Vi er vel fremme på Quality Straand Hotel i Vrådal. Undertegnede noe sliten etter å ha vært oppe kl. 6 og vanlig arbeidsdag, umiddelbart etterfulgt av nesten 4 timer på sykkelen. Legg til mat og et par øl, så er det straks natta!
Nydelig vær å kjøre i, nesten for varmt faktisk. Og veiene var med få unntak gode i dag. La meg først rette en utakk til den jævla lastebilsjåføren som ødela all moroa over Vindfjell med lusekjøringa si. Men etter det var det bare å smile...
Strekket Lunde-Fjågesund byr på knallfin natur langs telemarkskanalen. Men veien er meget smal mye av strekket, så man må ta det pent i tilfelle man møter en buss i en sving (gjorde selvfølgelig det. Var plass, såvidt). Og så hårnålene opp mot Vrådal da. Utrolig gøy, og så tette hårnålene har jeg aldri kjørt før. Selv om en overlasta V-Strom 650 ikke akkurat drar skinnet av pølsa i de svingene så gikk det greit unna.
Nydelig vær å kjøre i, nesten for varmt faktisk. Og veiene var med få unntak gode i dag. La meg først rette en utakk til den jævla lastebilsjåføren som ødela all moroa over Vindfjell med lusekjøringa si. Men etter det var det bare å smile...
Strekket Lunde-Fjågesund byr på knallfin natur langs telemarkskanalen. Men veien er meget smal mye av strekket, så man må ta det pent i tilfelle man møter en buss i en sving (gjorde selvfølgelig det. Var plass, såvidt). Og så hårnålene opp mot Vrådal da. Utrolig gøy, og så tette hårnålene har jeg aldri kjørt før. Selv om en overlasta V-Strom 650 ikke akkurat drar skinnet av pølsa i de svingene så gikk det greit unna.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Sted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Flankers rare turer og fjas!
For de som vil se kjøreruta, sånn nogenlunde, så kan dere ta en titt her: https://spotwalla.com/tripViewer.php?id ... 0a54b1530d" onclick="window.open(this.href);return false;
Med forbehold om at Google Latitude på min iPhone er samarbeidsvillig. Det blir ikke like nøyaktig som med Spot.
Med forbehold om at Google Latitude på min iPhone er samarbeidsvillig. Det blir ikke like nøyaktig som med Spot.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Sted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Flankers rare turer og fjas!
Da var vi trygt hjemme igjen etter en flott tur! Høydaren var uten tvil rundturen på lørdag, og da særlig veien opp fra Dalen mot Høydalsmo.
I dag kjørte vi hjem om Drangedal og Skien. Kjempefin vei det også. Men dødelig varmt i dag.. Vet man ikke skal klage når norsk sommer endelig glimter til, men vi holdt på å smelte på sykkelen i dag. Å ja, i Drangedal skulle vi ta en pause og ramlet over Playa Bar. Skikkelig sydenstemning nedpå stranda der, og vi fikk oss en god latter.
PS: Selv om det har vært +25 flere dager i strekk er Vråvatn kaldt så det holder. Kvalifisert gjetning på 16 grader eller så da jeg og fruen jumpet uti i går ettermiddag. Litt flere bilder til slutt:
(jada, jeg vet at de jævla sideveskene er montert feil vei, liten brainfart på morgenen)
I dag kjørte vi hjem om Drangedal og Skien. Kjempefin vei det også. Men dødelig varmt i dag.. Vet man ikke skal klage når norsk sommer endelig glimter til, men vi holdt på å smelte på sykkelen i dag. Å ja, i Drangedal skulle vi ta en pause og ramlet over Playa Bar. Skikkelig sydenstemning nedpå stranda der, og vi fikk oss en god latter.
PS: Selv om det har vært +25 flere dager i strekk er Vråvatn kaldt så det holder. Kvalifisert gjetning på 16 grader eller så da jeg og fruen jumpet uti i går ettermiddag. Litt flere bilder til slutt:
(jada, jeg vet at de jævla sideveskene er montert feil vei, liten brainfart på morgenen)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Re: Flankers rare turer og fjas!
Nei, der er ikke moro med tropevarme når man er pakka i kjøreutstyret :-)å Vi hadde mange dager med 32-35 grader i Alpene i sommer, og syntes varmen holdt på å ødelegge mye av ferien.Flanker skrev: I dag kjørte vi hjem om Drangedal og Skien. Kjempefin vei det også. Men dødelig varmt i dag.. Vet man ikke skal klage når norsk sommer endelig glimter til, men vi holdt på å smelte på sykkelen i dag.
Ellers er vegene dere kjørte flotte, rulla dem noen ganger og kommer til å kjøre der flere ganger.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...
they grow old because they quit playing...
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Sted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Flankers rare turer og fjas!
På sykkelen min har jeg montert en Loobman kjedsmører, som stort sett funker bra. Men ikke i dag! Trykket på knappen da jeg kjørte fra jobb, og stusset over en utrolig grisete felg da jeg kom hjem. Ved nærmere ettersyn var det knapt noe olje på kjedet, og det viste seg et slangen fra reservoaret til "smøredingsen" ved bakdrevet hadde løsnet. Er begnset hvor godt denne sitter fast, og over tid vil den ristes løs av vibrasjoner. Så pass på hvis noen andre har en Loobman. Jeg kommer ihvertfall til å sjekke den oftere nå...
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Flankers rare turer og fjas!
Jeg monterte Scottoiler på V-Stromen min. Det var rett og slett genialt, og ikke noe problemer. Vel og merke hvis man tar seg tiden med å stille den inn riktig i begynnelsen. Men i dag kjører jeg kardang..Flanker skrev:På sykkelen min har jeg montert en Loobman kjedsmører, som stort sett funker bra. Men ikke i dag! Trykket på knappen da jeg kjørte fra jobb, og stusset over en utrolig grisete felg da jeg kom hjem. Ved nærmere ettersyn var det knapt noe olje på kjedet, og det viste seg et slangen fra reservoaret til "smøredingsen" ved bakdrevet hadde løsnet. Er begnset hvor godt denne sitter fast, og over tid vil den ristes løs av vibrasjoner. Så pass på hvis noen andre har en Loobman. Jeg kommer ihvertfall til å sjekke den oftere nå...
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Sted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Flankers rare turer og fjas!
Har vurdert Scottoiler men synes den blir for dyr og komplisert. Men den dump en dose olje på kjedet i ny og ne metoden som Loobman gir er heller ikke ideell. Bytter jeg den ut lurer jeg på en Tutoro auto oiler. Den får mye skryt, har et enkelt men funksjonelt design og man slipper å koble den til vakum, strøm e.l. En overkommelig pris har den også: http://www.tutorochainoiler.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
... eller så gjør jeg som deg, og kjøper kardangsyklel. En R 1200 GS frister, men det gjør også Tiger 800 og nye 2014 V-Strom 1000. Begge med kjede :-P
... eller så gjør jeg som deg, og kjøper kardangsyklel. En R 1200 GS frister, men det gjør også Tiger 800 og nye 2014 V-Strom 1000. Begge med kjede :-P
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Flankers rare turer og fjas!
Jeg har også sett litt på Tutoro sin kjedesmører. Ser litt enklere ut å montere, og man slipper eventuelle problemer som kan oppstå ved å koble seg til vakum på sykkelen.
Kanskje jeg skal gå for den istedenfor Scottoiler sin løsning?
En ting er ihvertfall sikkert, og det er at en eller annen automatisk kjedesmørningsløsning skal jeg ha. Er noe drit å smøre kjedet på tur uten midtstøtte.
Kanskje jeg skal gå for den istedenfor Scottoiler sin løsning?
En ting er ihvertfall sikkert, og det er at en eller annen automatisk kjedesmørningsløsning skal jeg ha. Er noe drit å smøre kjedet på tur uten midtstøtte.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Sted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Flankers rare turer og fjas!
Er noe dritt med midtstøtte også, spør du meg. Ihvertfall når man har blitt bortskjemt med (semi)automatikk av noe slag. Blir nesten som å kjøre kardangmaskin det, bare uten heiseffekten :-)Snikkeren skrev:Jeg har også sett litt på Tutoro sin kjedesmører. Ser litt enklere ut å montere, og man slipper eventuelle problemer som kan oppstå ved å koble seg til vakum på sykkelen.
Kanskje jeg skal gå for den istedenfor Scottoiler sin løsning?
En ting er ihvertfall sikkert, og det er at en eller annen automatisk kjedesmørningsløsning skal jeg ha. Er noe drit å smøre kjedet på tur uten midtstøtte.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Flankers rare turer og fjas!
Scottoileren er kanskje dyr. Betalte en 6-700 på ebay. Komplisert er den ikke. Jeg trodde også at dette vakumgreiene skulle være komplisert, men hele opplegget var koblet og montert på 15 minutter, og så 10 minutter til justering. Og jeg er ikke mekaniker engang. .
Sent from my GT-I9300
Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Sted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Flankers rare turer og fjas!
Ikke verre. Og ikke dyrere... Har du litt mer detaljer om hvor du koblet til vakumet og hvor du gjemte selve Scottoiler'en?SuperMorten skrev:Scottoileren er kanskje dyr. Betalte en 6-700 på ebay. Komplisert er den ikke. Jeg trodde også at dette vakumgreiene skulle være komplisert, men hele opplegget var koblet og montert på 15 minutter, og så 10 minutter til justering. Og jeg er ikke mekaniker engang. .
Sent from my GT-I9300
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
-
- Innlegg: 1370
- Registrert: 18 mai 2012, 14:36
- Motorsykkelen din: KTM
Re: Flankers rare turer og fjas!
Jeg koblet til ved innsuget. Tok vel en 15 minutter her også.
Selve reservoiret var verre å plassere på min sykkel, burde vel funnet et bedre egnet sted - henger nå rett bak venstre legg (når jeg sitter på sykkelen).
Selve reservoiret var verre å plassere på min sykkel, burde vel funnet et bedre egnet sted - henger nå rett bak venstre legg (når jeg sitter på sykkelen).
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000
Sjekk ut bloggen min!
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Flankers rare turer og fjas!
Jeg tok noen bilder underveis. Skal se om jeg finner de.
Jeg festet selve oljetanken med to strips rett bak passasjerer-fothvileren. Jeg borret et lite hull i fothviler-festet for å lage plass til den ene stripsen. Oppe på throttle-body (kall det "forgasser" ) finner du noen messing-skruer/tapper med en liten plastikkhette på enden. Dette er vakumet. Dette er altså i mellom sylinderene, høyt opp i V-en. Jeg brukte en på fremre sylinder. Litt vanskelig å finne, men lett å koble når du har funnet den. Noen sier du må av med tanken, men jeg klarte det greit uten. Ellers trakk jeg slangen bak til bakre drev, festet den med medfølgende klips. Avsluttet med en "dual ejector", som er en sånn gaffel som slipper olje ut på begge sider av drevet. Etter å ha lest bruksanvisningen som sa 1-2 dråper i minuttet, så jeg en Youtube video hvor de fikk en dråpe pr 40 sek. Dette var perfekt sa de der. Vel, når jeg hadde 1 dråpe pr 40 sek var jeg fornøyd. Husk at dette er samlet mengde uavhengig av hvilken side av drevet det kommer ut. Men juster mengden FØR du setter fast ved bakre drev. Er mye lettere å se hvor mye som kommer da.
Sent from my GT-I9300
Jeg festet selve oljetanken med to strips rett bak passasjerer-fothvileren. Jeg borret et lite hull i fothviler-festet for å lage plass til den ene stripsen. Oppe på throttle-body (kall det "forgasser" ) finner du noen messing-skruer/tapper med en liten plastikkhette på enden. Dette er vakumet. Dette er altså i mellom sylinderene, høyt opp i V-en. Jeg brukte en på fremre sylinder. Litt vanskelig å finne, men lett å koble når du har funnet den. Noen sier du må av med tanken, men jeg klarte det greit uten. Ellers trakk jeg slangen bak til bakre drev, festet den med medfølgende klips. Avsluttet med en "dual ejector", som er en sånn gaffel som slipper olje ut på begge sider av drevet. Etter å ha lest bruksanvisningen som sa 1-2 dråper i minuttet, så jeg en Youtube video hvor de fikk en dråpe pr 40 sek. Dette var perfekt sa de der. Vel, når jeg hadde 1 dråpe pr 40 sek var jeg fornøyd. Husk at dette er samlet mengde uavhengig av hvilken side av drevet det kommer ut. Men juster mengden FØR du setter fast ved bakre drev. Er mye lettere å se hvor mye som kommer da.
Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Sted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Flankers rare turer og fjas!
Foreløpig takk til Scottoiler tipsene, jeg ser gjerne et bilde av hvordan man best kan gjemme selve oljebeholderen på en V-Strom...
Akkurat kommet inn døra her etter en flott kveldstur. Først lufting av bikkja med tråsykkel, og deretter lufting av meg selv med motorsykkel. En fin kombinasjon Kjørte en sving til Drammen via Svelvik, og ut på Lierstranda der jeg etter litt leting fant Trio MC. Vindusshopping deluxe på en Yamaha Super Tenere de har stående der ute, en sykkel jeg for alvor har begynt å sikle på! Jeg må få prøvekjørt en sånn en... Deretter en kjapp sving gjennom byen (mye sykler på kubik'en) før jeg kjørte hjem igjen om Kobbervikdalen og Østbygda i Sande. Sistnevnte er en liten perle av en smal, gammel vei. Selv om det stort sett er 60-sone hele veien. Legger ved et kart for de som bor i Drammensregionen. Dette er en kort og fin luftetur på en sommerkveld der man ikke har tid til allverden!
https://maps.google.no/maps/ms?msa=0&ms ... f96c176cf9" onclick="window.open(this.href);return false;
Lyset i kveld var knallfint, og jeg hadde flere "skulle stoppet og tatt et bilde" øyeblikk på turen. Men var i siget og ville kjøre, så bilder får komme en annen gang
Akkurat kommet inn døra her etter en flott kveldstur. Først lufting av bikkja med tråsykkel, og deretter lufting av meg selv med motorsykkel. En fin kombinasjon Kjørte en sving til Drammen via Svelvik, og ut på Lierstranda der jeg etter litt leting fant Trio MC. Vindusshopping deluxe på en Yamaha Super Tenere de har stående der ute, en sykkel jeg for alvor har begynt å sikle på! Jeg må få prøvekjørt en sånn en... Deretter en kjapp sving gjennom byen (mye sykler på kubik'en) før jeg kjørte hjem igjen om Kobbervikdalen og Østbygda i Sande. Sistnevnte er en liten perle av en smal, gammel vei. Selv om det stort sett er 60-sone hele veien. Legger ved et kart for de som bor i Drammensregionen. Dette er en kort og fin luftetur på en sommerkveld der man ikke har tid til allverden!
https://maps.google.no/maps/ms?msa=0&ms ... f96c176cf9" onclick="window.open(this.href);return false;
Lyset i kveld var knallfint, og jeg hadde flere "skulle stoppet og tatt et bilde" øyeblikk på turen. Men var i siget og ville kjøre, så bilder får komme en annen gang
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: Flankers rare turer og fjas!
Her er noen bilder. Ikke akkurat topp kvalitet, og ikke ren sykkel.
Dette er på sykkelens venstre side, rett bak passasjerer fothvileren.
Sent from my GT-I9300
Dette er på sykkelens venstre side, rett bak passasjerer fothvileren.
Sent from my GT-I9300
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km