Carpas Blogg - Solgt Kawaen, hva nå?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Lithium v/ bly......

Legg inn av Carpa »

Nå nærmer min husmorferie seg og jeg sitter og planlegger en tur til Ål i Hallingdal.

Dette er ruta jeg har sett meg ut:
http://goo.gl/maps/JoMY1" onclick="window.open(this.href);return false;

For dere som er kjent her, er det en ok MC tur med fine veier eller blir det mye kjedelige lange strekker?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Hallingdal neste?

Legg inn av RuneMC »

Helt greie veier det. Veiene veksler mellom partier av svinger og rettstrekk, og nå midtsommers er det nok av variasjon i naturen, til at det ikke blir spesielt kjedelig. ( 7-ern er kjent for fartskontroller rundt Noresund og evt lenger oppigjennom - ihvertfall på typiske utfarts- og hjemfartsdager )

"Krem-området" vil jeg dog si begynner omtrent nordvest for der øvre tverrlinje på ruten din går... dvs avstikkere/rundtur til en eller flere av fjordarmene til Sognefjorden er å anbefale.
(I finvær vel og merke...)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Æljen
Innlegg: 135
Registrert: 28 jul 2012, 10:01
Motorsykkelen din: Flere
Sted: Hurum

Re: Carpas Blogg - Hallingdal neste?

Legg inn av Æljen »

Syns veivalget ditt ser veldig bra ut :thumleft
Mulig det er noe dårlig asfalt på noen strekker. Også er det noe veiarbeid ved tunhovd.
Kos deg på tur :prop:

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Carpas Blogg - Hallingdal neste?

Legg inn av tor2502 »

Dette blir en flott tur , hallingdal har flott natur og kjøreveier, vært mye der oppe har hytte ved Nesbyen.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Carpas Blogg - Hallingdal neste?

Legg inn av evike »

Se opp for sauer i veien! Utover det - Riktig god tur!!
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Carpas Blogg - Hallingdal neste?

Legg inn av tor2502 »

Når du kommer opp til Geilo vil jeg anbefale en middag på Hallingstuene , som eies av mesterkokken Aga, fantastisk god mat.
på tur tilbake ville jeg også kjørt over Hedalen og videre imot Hønefoss, da kjører du faktisk forbi Langevann som er det vi har Hytta vår.
Langevann er 11km langt.
Uansett tror jeg dette blir en flott tur.....

God Tur.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Hallingdal neste?

Legg inn av Carpa »

I dag har vi vært en tur i Bjørneparken i Flå så jeg fikk en liten forsmak på deler av veien :-)

Kan forøvrig anbefale alle med barn i rette alder å ta seg en tur og se på forestillingen "Hakkebakkeskogen" som de har satt opp i Bjørneparken. De har laget sin egen lille vri og tatt med både felespill og hallingkast, + litt trøndersk :knegg
Den var knallbra :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Carpas Blogg - Hallingdal neste?

Legg inn av PCP »

Riksvei 7 prøver jeg i grunn å unngå, men det er mest grunnet mye trafikk i kombinasjon med det Rune nevner.

Men derimot vei 40 fra Geilo, over Dagalifjell, rødberg, osv syns jeg er en riktig fin tur. Er jo ikke vestlandet, og en god del rette strekninger er det, men masse fine svinger, og man kommer skikkelig opp på snaufjellet over Dagali. Tidvis litt dårlig dekke sist jeg var der, men det er det jo nesten overalt i Norge.

Ha i alle fall en god tur videre. :vs

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Hallingdal neste?

Legg inn av Carpa »

Jeg har planer om å besøke kjentfolk på Flå så jeg kommer til å kjøre R7 oppover, men tar 40 på vei hjem igjen. Det er ikke så veldig stor fare for at jeg blir tatt i fartskontroll :knegg

Det var flere steder med veiarbeid opp mot Flå og til dels mye trafikk men det får jeg bare leve med

Skal sjekke Hallingstua, kom gjerne med flere tips til ting jeg bør få med meg på veien :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Carpas Blogg - Hallingdal neste?

Legg inn av PCP »

Vet jo ikke så mye om hva du liker eller ikke. Men som et lite tips til en 5 minutters avstikker og gjerne kombinert med røyke/foto-pause (eller hva i all verden man nå gjør hvis man hverken røyker eller tar bilder :P :p ) så kan du ta til venstre når du kommer til Rødberg sentrum (inn på FV 120/ Stasjonsvegen). Da er det en litt artig vei med diverse hårnåler som tar deg bratt opp fjellsiden, og ca 2 km videre kommer man til enden av Tunhovdfjorden hvor det er en diger demning med flott utsikt.

Skulle bli her; http://goo.gl/maps/o1J5p" onclick="window.open(this.href);return false;

Så må du snu og kjøre ned igjen mot Rødberg, ellers havner du i Nesbyen og tilbake på RV7. Usikkert om Rune-MC ville gått på den, men om du lukker øynene på vei ned så kan du late som du er på vei ned til Lysebotn...! :yeyeye

(Ok, litt overdrevet kanskje, men er i alle fall noen fine hårnål-svinger og brukbar utsikt :-) )

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Carpas Blogg - Hallingdal neste?

Legg inn av joo »

PCP skrev:Men som et lite tips til en 5 minutters avstikker og gjerne kombinert med røyke/foto-pause (eller hva i all verden man nå gjør hvis man hverken røyker eller tar bilder :P :p ) så kan du ta til venstre når du kommer til Rødberg sentrum (inn på FV 120/ Stasjonsvegen). Da er det en litt artig vei med diverse hårnåler som tar deg bratt opp fjellsiden, og ca 2 km videre kommer man til enden av Tunhovdfjorden hvor det er en diger demning med flott utsikt.

Skulle bli her; http://goo.gl/maps/o1J5p" onclick="window.open(this.href);return false;

Så må du snu og kjøre ned igjen mot Rødberg, ellers havner du i Nesbyen og tilbake på RV7.
Du kan også velge å holde vest langs Pålsbufjorden og komme ut på 40 rett før Geilo når du kjører opp her. Forutsetter selvsagt at man er på nordtur og ikke sørtur da :scratch
Helt greie MC-veger, litt telehiv men levelig med plastikkrakett også.

PS; sist vi var der (noen uker siden) var det veiarbeider på vegen fra Røberg sentrum og opp så man måtte opp noen kilometer før Røberg (SØR for Røberg...). (Godt skiltet) Men man kom til Tunhovddammen da også, bare inn på norøstsiden av demningen.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Hallingdal neste?

Legg inn av Carpa »

PCP skrev:Vet jo ikke så mye om hva du liker eller ikke. Men som et lite tips til en 5 minutters avstikker og gjerne kombinert med røyke/foto-pause (eller hva i all verden man nå gjør hvis man hverken røyker eller tar bilder :P :p ) så kan du ta til venstre når du kommer til Rødberg sentrum (inn på FV 120/ Stasjonsvegen). Da er det en litt artig vei med diverse hårnåler som tar deg bratt opp fjellsiden, og ca 2 km videre kommer man til enden av Tunhovdfjorden hvor det er en diger demning med flott utsikt.

Skulle bli her; http://goo.gl/maps/o1J5p" onclick="window.open(this.href);return false;

Så må du snu og kjøre ned igjen mot Rødberg, ellers havner du i Nesbyen og tilbake på RV7. Usikkert om Rune-MC ville gått på den, men om du lukker øynene på vei ned så kan du late som du er på vei ned til Lysebotn...! :yeyeye

(Ok, litt overdrevet kanskje, men er i alle fall noen fine hårnål-svinger og brukbar utsikt :-) )
Får se om jeg tar meg en tur til bånn av disse bakkene for en el-sig og fotopause. Er vel ikke så mange som tar bilder av slike hårnålsvinger fra bånn og oppover :lol
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Hallingdal neste?

Legg inn av Carpa »

joo skrev:
Du kan også velge å holde vest langs Pålsbufjorden og komme ut på 40 rett før Geilo når du kjører opp her. Forutsetter selvsagt at man er på nordtur og ikke sørtur da :scratch
Helt greie MC-veger, litt telehiv men levelig med plastikkrakett også.

PS; sist vi var der (noen uker siden) var det veiarbeider på vegen fra Røberg sentrum og opp så man måtte opp noen kilometer før Røberg (SØR for Røberg...). (Godt skiltet) Men man kom til Tunhovddammen da også, bare inn på norøstsiden av demningen.
Det blir på tur hjemover jeg kjører rv40. Er det spesielt mye heft med dette veiarbeidet, slik at jeg bør droppe å kjøre om Tunhovd?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Carpas Blogg - Hallingdal neste?

Legg inn av joo »

Hvis det enda pågår så er det nok nettopp de svingene PCP beskriver som er stengt. Så da tar du heller den turen en gang du kjører nordover og skal til Nesbyen eller Geilo-traktene igjen.

Alternativt hjemover kjører du opp over Imingfjell:

http://goo.gl/maps/mKHF1

Der er litt svinger oppover mot fjellet, OK og god veg. Fint over selve snaufjellet også hvis det ikke blåser bikkjer. Så er aberet da; nedover mot Austbygdi (Tessungdalen) er det telehiv så det holder. Snakker om så mye at det er direkte slitsomt. Videre langs østsiden av Tinnsjøen er det faktisk en flott svingete MC-veg, men noen telehiv er det der også. Sist helg var siste gangen vi kjørte der. Med GS`ene er det greit, men med plastracer er der noen partier som kan være litt irriterende ujevne. Syntes den var noe bedre i år enn i fjor...
Hadde det ikke vært for de kilometerne gjennom Tessungdalen hadde jeg sagt at dette er ruta du velge framfor den litt kjedelige Numedalen.

Men ingen av vegene stikker av, du får sjansen å ta dem en annen gang også. Men nevner dem siden de må vites om når man skal ta dagsturer. Egentlig mange måter å sette sammen en (drøy) dagstur fra Oslofjordområdet på. Synd der er den kjedelige etappa til Kongsberg...
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Hallingdal neste?

Legg inn av Carpa »

Det er synd om den ruta er stengt, det så jo ut til å være en fin etappe. Det må vel kunne gå an å sjekke om den strekningen har åpnet igjen.

Masse telehiv har jeg ikke spesielt lyst til å kjøre på, stiv som sykkelen min er.

Jeg får studere kartet nærmere når nettet her er litt mer oppegående, nå blir jeg bare irritert over utrolig tregt nett :evil
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Svar