Hei alle glade!
Etter å ha lest litt rundt her på forumet skjønner jeg at momentnøkkel er et must hvis en skal fikse litt selv etter hvert. Mange syns at slike ting ikke skal handles fra Biltema, Clasohlson eller andre sted hvor prisen kanskje er høyere prioritert enn kvalitet. Spørsmålet mitt blir da: hvor kan jeg få fatt i en grei momentnøkkel? Er det nok med en? Eller trenger jeg en stor og en liten? Prisen bør ikke være så høy at det blir billigere å levere sykkelen på verksted, men heller ikke så lav at jeg drar i stykker bolter...
Sykkelen er en KTM Duke 690 R 2013 mod, så jeg håper ikke det skal være så mye som må gjøres på en stund. Men alltid greit å ha utstyr hjemme når det trengs...
Så lurer jeg også på om det er noen faste sted/tidspunkter folk pleier å møtes og starte turer fra i Oslotrakten (turer som er åpent for en nybegynner, som ikke er medlem i noen klubb)? Er intressert i alt fra kortere turer på kvelden etter jobb, til litt lenger turer i helgene.
Hvor kjøpe momentnøkkel?
- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Re: Hvor kjøpe momentnøkkel?
Kjøp en liten hvis du ikke har planer om å hive deg på "de store" overhalingene. Etterhvert får du nok bruk for en stor også.
Finnes hos alle verktøyforretninger, Fagverktøy, Tools, Jernia (?) m.fl.
Finnes hos alle verktøyforretninger, Fagverktøy, Tools, Jernia (?) m.fl.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Jeg har den fra Biltema :-#
Bruker den på stort sett alt av skruer jeg trekker til og den har ikke sviktet meg enda.
Men jeg er ganske var på hvor hardt jeg trekker til og jeg stoler ikke blindt på den, en kjenner jo når det er stramt nok.
Har en kompis som er maskinist og som har dyrere variant for proffere bruk. Kan prøve å trekke til med begge to for å se om de klikker på samme sted.
Bruker den på stort sett alt av skruer jeg trekker til og den har ikke sviktet meg enda.
Men jeg er ganske var på hvor hardt jeg trekker til og jeg stoler ikke blindt på den, en kjenner jo når det er stramt nok.
Har en kompis som er maskinist og som har dyrere variant for proffere bruk. Kan prøve å trekke til med begge to for å se om de klikker på samme sted.
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km
Kjørelengde
- 2013: 10 000km
Takker for tips, blir nok en litt mindre modell da :)