Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Kenny_85
Motorsykkelen din: Nei

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Kenny_85 »

Er 1000km unna storservice, så da må vel lommeboka blø litt.
Får satse på at det ikke dukker opp mer tull og tøys.

Tar lengre tid å smøre kjede en å justere det, må nok være et resultat av italiensk ingeniørvitenskap :knegg

6 000km siden 2008 var lite ja, er det kort vei til din lokale cafe? :p
Kjørte 90 mil på min i går jeg, gikk kjempefint, litt krampe i baken bare.
Ducati Monster S4R 12 000km - Solgt :'(
Kjørelengde
- 2013: 10 000km

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Det ble en ny Totenrunde på Velte-petter i dag. Det er i grunnen passe for en gammel mann. Og så er den så pass variert med svinger og strekninger som innbyr til lett gassing at det holder for meg. Møtte noen sykler i dag, så det ble da litt hilsing også. Som punktum for turen lot jeg Velte-petter få en vask i dag. De illrøde felgene var nokså grå og det var noen insektlik på cupolinoen og lykta. Like godt å få spylt dem vekk.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Jeg og kompisen med italiensk trehjuls 400 ccm MC gjorde en tur til Stange og veteranutstilling av diverse motorisert "ræl" i dag.. :-k =;
Koselig i solsteiken !! :thumleft
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Og det gikk bra? Dere traff ikke oksen som gikk gjennom Nes og Stange?
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Jeg har kjørt siden den 15.Juni,men jeg var pc-løs i vel ei og halv uke. Det var Neil som ble brukt i dag. Følte i grunnen for en rolig runde i varmen. Møtte en litt sjelden Honda i dag, en VTR SP-2. Ellers har det vært stille med sykler i dag, folk er vel på ferie nå om dagen.
Pogo

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

neida-har gasset rundt i hele dag vi...
http://goo.gl/maps/5c49p

godt og varmt også...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Ser du har kjørt 122 svinger på 10 km, mekkern! Og at du har tatt over Høverroa og til Lena. Du har også kjørt 244 gjennom Kolbu, så du har fått svingt deg ganske bra når du har vært på snarvisitt på Toten. :thumleft
Jeg tok ut Velte-petter i dag for en liten Totenrunde. Været er ikke så strålende i dag som det har vært de siste dagene, men det var da i hvertfall varmt. Så varmt at jeg brukte Lindstands-dongerijakka med masse lufting i dag. Og det var helt suverent, skinn hadde blitt for varmt i dag. Turen var så godt taima at jeg rakk hjem igjen før det kom noen regnskvetter.
Pogo

mekkern

Legg inn av mekkern »

Hadde jeg visst hvor du bodde skulle jeg tatt med is til deg fra Spar-sjappa i Lena-så kunne du ha satt over en kaffekopp.

Fine veier stort sett hele runden i går-bruker Google maps og street-wieve til å lete opp ruter..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Kaffe skulle det nok blitt, men is må jeg stå over. Jeg har fått diabetes-2, så søtsaker har ikke tilgang til tanngarden min.
Det ble en Totenrunde med Velte-petter i dag også. Det blir ikke noen lengre turer før jeg har fått satt på nytt bakdekk. Er snart nede på slitasjevarslerne. Får ringe GMS over helga å få dem til å legge til side et dekk for meg. Det blir vel Michelin denne gangen også.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Trillet en veldig forsiktig Totenrunde med Velte-petter i dag. Satte nemlig på nytt bakdekk før jeg skulle ut me'n. Det ble et Pilot Road 3 dekk. Hadde med meg hjulet bort på GMS på formiddagen. En ny mann der tok meg imot, og så at dem hadde dekk men ikke tid. Jeg sa ingen ting til det, bare så på'n. Etter en liten kunstpause så fisket han hjulet og forsvant inn på verkstedet mens han sa; "Kan likegodt ta det med en gang". Så dem lærer fort de nyansatte på GMS. :knegg
Pogo

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Hahaha en smule stille autoritær :lol

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Hadde trua med gamle Harald hvis han ikke gjorde det. Han sa nemlig på telefonen dagen før at jeg bare kunne komme med hjulet, så skulle de legge om innimellom jobbene. Men jeg slapp jo det. :knegg
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Neil og jeg trillet en Totenrunde i varmen i dag. Det var så pass at jeg ikke orket noen lengre tur i dag. Men jeg vil jo ikke klage, for det er godt å kjenne at det er ordentlig sommer. De foregående har ikke vært spesielt bra.
Pogo

mekkern

Legg inn av mekkern »

Fælt å si det men NOEN ganger er det greit med bil og aircond.. :jada:

kjøreklærne hadde blitt væl heite i dag... :-)å
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

mekkern skrev:Fælt å si det men NOEN ganger er det greit med bil og aircond.. :jada:

kjøreklærne hadde blitt væl heite i dag... :-)å
Er det ikke typisk! Vi finne alltid noe å klage på. :knegg
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Det var godt og lunkent på Totenrunden i dag også. Men Velte-petter som er født på sydligere breddegrader takler det fint. Det ble et uformelt kaffemøte nede i Lena i ettermiddag. Kameraten med 916 kom på en 71 Triumph som han har kjøpt nylig, den er i lett cafe-racer stil. Egosal, clipon styre og 2-1 eksos.
Pogo

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Gjorde en Sjusjøtur med retur i gåræftas.
Kom ned i et digert hull i vegen ved innkjøringa til den underjordiske flyplassen i Næroset,med det til følge at Intruder og jeg veltet..
Heldigvis ingen andre skader enn på hjelm og kjøreklær,grunnet lav hastighet.. :thumleft
Og all ære til de to bilister som så det og bare kjørte videre... :eh :redface
Men ei blid dame hjalp meg å få opp igjen sykkelen samt at hu forsikret seg mange ganger om at jeg var uskadd... :rose

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Så Intrudern og du ble taklet av standard norsk vegvedlikehold. Dvs. totalt fraværende. Godt det ikke skjedde noen stor ulykke.
Neil og jeg trillet Totenrunden i dag, det var passe hett inni dongerijakka fra Lindstrands når det gikk sakte. Men med litt fart ble det levelig for en korpulent totning. Det er best i kjeller og skygge nå om dagen. :-)å
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Like varmt i dag også, kjenner det er klamt på ryggen etter skinna. Og det eneste jeg har gjort er å sitte stille å kjøre Velte-petter en Totenrunde. Godt det er ferie enda så en slippe å gjøre så mye. :-)å
Pogo

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Ville vært gærartig om du kunne få ordnet så du gjorde en tur til Sjusjøtreffet eller ble med på noe av lørdagsturen,har du lyst og anledning så gi meg et hint !! :thumleft :vs

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Vi får se, vi fåre se.
I dag tok jeg Velte-petter med på en helt planløs tur på bygdeveiene på Toten. Egentlig burde jeg tatt Neil. Er litt mykere i fjæringa enn den "sportslige" italienske. For det er ikke til å stikke under en stol det at småveiene er i dårligere forfatning enn hovedveiene. Dumpete og hullete så kjøringa ble preget av sikting og bremsing. Men jeg kom da gjennom med like runde hjul som jeg hadde i starten.
Pogo

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Ser ut til at godværet snart er i ferd med å forlate oss for ei stund,ei :lol :yeyeye snau uke ville vært fint og så

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Siden det er siste feriedagen i morgen syns jeg det var på plass med en liten ettermiddagstur. Det ble den vanlige Totenrunden med Velte-petter. Møtte noen få sykler på runden. Og det var bare et par av dem som hilste tilbake da jeg møtte dem. Litt dårlig syns jeg.
Pogo

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Desmo skrev:Siden det er siste feriedagen i morgen syns jeg det var på plass med en liten ettermiddagstur. Det ble den vanlige Totenrunden med Velte-petter. Møtte noen få sykler på runden. Og det var bare et par av dem som hilste tilbake da jeg møtte dem. Litt dårlig syns jeg.
Da var det vel folk enten på Cruisere, BMW eller Harley du møtte, de bruker ikke å hilse på meg iaffal :-k

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

ArcticTiger skrev:
Desmo skrev:Siden det er siste feriedagen i morgen syns jeg det var på plass med en liten ettermiddagstur. Det ble den vanlige Totenrunden med Velte-petter. Møtte noen få sykler på runden. Og det var bare et par av dem som hilste tilbake da jeg møtte dem. Litt dårlig syns jeg.
Da var det vel folk enten på Cruisere, BMW eller Harley du møtte :-k
Nei, det var en på V-strom, en på en UJM (Universal Japansk Motorsykkel) og en på motard som jeg husker i farten av dem som ikke hilste tilbake. Jeg kjørte etter fartsgrensene, og de kjørte heller ikke fort.
Pogo

Svar