Hvilken BMW skal jeg velge?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Hvilken BMW skal jeg velge?

Legg inn av Carpa »

tagesk skrev:
Snikendeugle skrev: Hmm, må han/hun hoppe av ved rødt lys? :o
Det er en GS Adventure; skal bare brukes på steder hvord et ikke finnes trafikklys :lol

[TaSK]
Og om han (min feminie side sier meg at dette er en han) må, så tror jeg ikke det er noe big deal :knegg
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Juleniss1
Innlegg: 90
Registrert: 15 jun 2013, 16:44
Motorsykkelen din: Ingen foreløpig

Re: Hvilken BMW skal jeg velge?

Legg inn av Juleniss1 »

TomB skrev:
Juleniss1 skrev:
Nå stikker jeg tilbake til min trygge hule"ikkebike.norwegianforum.net".
Trygg, er vel kanskje å ta i, blir advart om virus, når jeg prøver å gå inn på sia....
Det har aldri skjedd når jeg logger meg på,og heller ingen andre som har rapportert om noe sånt.

http://ikkebike.norwegianforum.net/t574 ... -inne#8649" onclick="window.open(this.href);return false;


Er du sikker på at det ikke er noe annet snusk du har vært inne på?

Det ville isåfall ikke kommet som en overraskelse :knegg

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Hvilken BMW skal jeg velge?

Legg inn av TomB »

Juleniss1 skrev:
TomB skrev:
Juleniss1 skrev:
Nå stikker jeg tilbake til min trygge hule"ikkebike.norwegianforum.net".
Trygg, er vel kanskje å ta i, blir advart om virus, når jeg prøver å gå inn på sia....
Det har aldri skjedd når jeg logger meg på,og heller ingen andre som har rapportert om noe sånt.

http://ikkebike.norwegianforum.net/t574 ... -inne#8649" onclick="window.open(this.href);return false;


Er du sikker på at det ikke er noe annet snusk du har vært inne på?

Det ville isåfall ikke kommet som en overraskelse :knegg

Mulig det :redface :redface

Denne kommer opp:

" Skadelig webområde blokkert

Du forsøkte å få tilgang til:
http://ikkebike.norwegianforum.net/t574 ... -inne#8649" onclick="window.open(this.href);return false;

Dette er et kjent skadelig webområde. Vi anbefaler at du IKKE besøker dette området. Den detaljerte rapporten forklarer sikkerhetsrisikoene på dette området. "
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Juleniss1
Innlegg: 90
Registrert: 15 jun 2013, 16:44
Motorsykkelen din: Ingen foreløpig

Re: Hvilken BMW skal jeg velge?

Legg inn av Juleniss1 »

På toppen av kardangklokka,like ved siden av avluftingen,er det preget inn to tall. Husker ikke nå eksakt hvilke tall det er, men betyr dem antall tenner på de to dreva som ligger inni? Sånn at hvis man finner en klokke med samme tall,så er den lik?

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Hvilken BMW skal jeg velge?

Legg inn av MLeikarnes »

Juleniss1 skrev:På toppen av kardangklokka,like ved siden av avluftingen,er det preget inn to tall. Husker ikke nå eksakt hvilke tall det er, men betyr dem antall tenner på de to dreva som ligger inni? Sånn at hvis man finner en klokke med samme tall,så er den lik?

Har ei klokke til en K1100 liggende, kan sjekke tallet imorgen dersom det hadde vært intresangt? Har også verksted manualer til de fleste litt eldre enn helt nye BMW om det trengs.
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Juleniss1
Innlegg: 90
Registrert: 15 jun 2013, 16:44
Motorsykkelen din: Ingen foreløpig

Re: Hvilken BMW skal jeg velge?

Legg inn av Juleniss1 »

MLeikarnes skrev:
Juleniss1 skrev:På toppen av kardangklokka,like ved siden av avluftingen,er det preget inn to tall. Husker ikke nå eksakt hvilke tall det er, men betyr dem antall tenner på de to dreva som ligger inni? Sånn at hvis man finner en klokke med samme tall,så er den lik?

Har ei klokke til en K1100 liggende, kan sjekke tallet imorgen dersom det hadde vært intresangt? Har også verksted manualer til de fleste litt eldre enn helt nye BMW om det trengs.
En R1150GS 2002 jeg har,men skulle ikke forundre meg om de bruker samme klokka på flere modeller. Vurderer å kjøpe meg ei klokke som ligger i nærheten,bare for å overhale og ha i reserve.Jeg har en slags sykdom der,har samlet en masse "kjekt-å-ha-deler" til zx'en,som jeg antagelig aldri får bruk for.
Men må få bekreftet det jeg mistenker,at de to talla betyr drevstørrelser inni.

edit: tror jeg har det jeg trenger av manualer til den,foreløpig så er det bare service-ting som ventilklaringer og diverse momenter jeg har behov for.

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Hvilken BMW skal jeg velge?

Legg inn av tagesk »

Juleniss1 skrev: edit: tror jeg har det jeg trenger av manualer til den,foreløpig så er det bare service-ting som ventilklaringer og diverse momenter jeg har behov for.
Om det er til 1150GS så har jeg alt du trenger.
Send meg en PM så ordner vi det.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Juleniss1
Innlegg: 90
Registrert: 15 jun 2013, 16:44
Motorsykkelen din: Ingen foreløpig

Re: Hvilken BMW skal jeg velge?

Legg inn av Juleniss1 »

tagesk skrev:
Juleniss1 skrev: edit: tror jeg har det jeg trenger av manualer til den,foreløpig så er det bare service-ting som ventilklaringer og diverse momenter jeg har behov for.
Om det er til 1150GS så har jeg alt du trenger.
Send meg en PM så ordner vi det.

[TaSK]
Nei,trenger ingen manual for øyeblikket.Har tatt liten service på Rudolf allerede.

Lurte bare på de to talla som er preget inn v siden av luftingen til klokka,hva de betyr.

Svar