Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Det var godt og lunkent på Totenrunden i dag også. Men Velte-petter som er født på sydligere breddegrader takler det fint. Det ble et uformelt kaffemøte nede i Lena i ettermiddag. Kameraten med 916 kom på en 71 Triumph som han har kjøpt nylig, den er i lett cafe-racer stil. Egosal, clipon styre og 2-1 eksos.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Intruder »

Gjorde en Sjusjøtur med retur i gåræftas.
Kom ned i et digert hull i vegen ved innkjøringa til den underjordiske flyplassen i Næroset,med det til følge at Intruder og jeg veltet..
Heldigvis ingen andre skader enn på hjelm og kjøreklær,grunnet lav hastighet.. :thumleft
Og all ære til de to bilister som så det og bare kjørte videre... :eh :redface
Men ei blid dame hjalp meg å få opp igjen sykkelen samt at hu forsikret seg mange ganger om at jeg var uskadd... :rose
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Så Intrudern og du ble taklet av standard norsk vegvedlikehold. Dvs. totalt fraværende. Godt det ikke skjedde noen stor ulykke.
Neil og jeg trillet Totenrunden i dag, det var passe hett inni dongerijakka fra Lindstrands når det gikk sakte. Men med litt fart ble det levelig for en korpulent totning. Det er best i kjeller og skygge nå om dagen. :-)å
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Like varmt i dag også, kjenner det er klamt på ryggen etter skinna. Og det eneste jeg har gjort er å sitte stille å kjøre Velte-petter en Totenrunde. Godt det er ferie enda så en slippe å gjøre så mye. :-)å
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Intruder »

Ville vært gærartig om du kunne få ordnet så du gjorde en tur til Sjusjøtreffet eller ble med på noe av lørdagsturen,har du lyst og anledning så gi meg et hint !! :thumleft :vs
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Vi får se, vi fåre se.
I dag tok jeg Velte-petter med på en helt planløs tur på bygdeveiene på Toten. Egentlig burde jeg tatt Neil. Er litt mykere i fjæringa enn den "sportslige" italienske. For det er ikke til å stikke under en stol det at småveiene er i dårligere forfatning enn hovedveiene. Dumpete og hullete så kjøringa ble preget av sikting og bremsing. Men jeg kom da gjennom med like runde hjul som jeg hadde i starten.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Intruder »

Ser ut til at godværet snart er i ferd med å forlate oss for ei stund,ei :lol :yeyeye snau uke ville vært fint og så
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Siden det er siste feriedagen i morgen syns jeg det var på plass med en liten ettermiddagstur. Det ble den vanlige Totenrunden med Velte-petter. Møtte noen få sykler på runden. Og det var bare et par av dem som hilste tilbake da jeg møtte dem. Litt dårlig syns jeg.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av ArcticTiger »

Desmo skrev:Siden det er siste feriedagen i morgen syns jeg det var på plass med en liten ettermiddagstur. Det ble den vanlige Totenrunden med Velte-petter. Møtte noen få sykler på runden. Og det var bare et par av dem som hilste tilbake da jeg møtte dem. Litt dårlig syns jeg.
Da var det vel folk enten på Cruisere, BMW eller Harley du møtte, de bruker ikke å hilse på meg iaffal :-k

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

ArcticTiger skrev:
Desmo skrev:Siden det er siste feriedagen i morgen syns jeg det var på plass med en liten ettermiddagstur. Det ble den vanlige Totenrunden med Velte-petter. Møtte noen få sykler på runden. Og det var bare et par av dem som hilste tilbake da jeg møtte dem. Litt dårlig syns jeg.
Da var det vel folk enten på Cruisere, BMW eller Harley du møtte :-k
Nei, det var en på V-strom, en på en UJM (Universal Japansk Motorsykkel) og en på motard som jeg husker i farten av dem som ikke hilste tilbake. Jeg kjørte etter fartsgrensene, og de kjørte heller ikke fort.
We have met the enemy and he is us.
Pogo

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av ArcticTiger »

"UJM" :knegg :lol :lol Den har jeg ikke hørt før!

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Desmo »

Det er en amerikansk betegnelse som dekker alle firesylindrede japanske, med og uten kåpe. :knegg
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av SuperMorten »

ArcticTiger skrev: Da var det vel folk enten på Cruisere, BMW eller Harley du møtte, de bruker ikke å hilse på meg iaffal :-k
Hey hey hey.... Jeg hilser på alt, over alt, alltid. Jeg hilser til og med på den 16 år gamle blondinen på scooter.. :yeyeye :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Intruder »

Må innrømme at jeg ikke alltid hilser på drågene med blanke containerkasser ala Schenker og Linegoods .... :lol :lol :lol :lol :lol
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av SuperMorten »

Intruder skrev:Må innrømme at jeg ikke alltid hilser på drågene med blanke containerkasser ala Schenker og Linegoods .... :lol :lol :lol :lol :lol
Nei for all del. Jeg tenker på de som har hjelm og motor, og sjåføren sitter noe tilnærmet utendørs. :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar