Iron butt fra Levanger /Verdal mandag 5/8
-
- Innlegg: 203
- Registrert: 19 jul 2012, 04:26
- Motorsykkelen din: BMW K1600GT
- Bosted: Levanger
Iron butt fra Levanger /Verdal mandag 5/8
Jeg har lest litt om Iron butt 1600km på 24 timer og blitt fasinert av konseptet, litt morsomt å ha gjort.
Leker litt med ideen om å gjøre det førstkommende mandag morgen fra Levanger /Verdal og ta en runde inn i Sverige.
Er det noen som er interessert i å være med?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta
Leker litt med ideen om å gjøre det førstkommende mandag morgen fra Levanger /Verdal og ta en runde inn i Sverige.
Er det noen som er interessert i å være med?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta
- MrPitlane
- Innlegg: 624
- Registrert: 01 feb 2011, 22:26
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
- Bosted: Eidsvoll
- Kontakt:
Re: Iron butt fra Levanger /Verdal mandag 5/8
Lykke til med turen. Ta med drikke og planlegg godt, så går det nok greit. Enklere å få til i Sverige enn i Norge på grunn av fartsgrensene. 

- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Iron butt fra Levanger /Verdal mandag 5/8
Har flere ganger kjørt Tromsø - Oslo (drøyt 1600 km) på under 24 timer i bil, men ja, kan nok være lettere med høyere snittfartMrPitlane skrev:Lykke til med turen. Ta med drikke og planlegg godt, så går det nok greit. Enklere å få til i Sverige enn i Norge på grunn av fartsgrensene.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Iron butt fra Levanger /Verdal mandag 5/8
Pass på papirarbeidet. Særlig om du kjører i en sløyfe.olepeder skrev:Jeg har lest litt om Iron butt 1600km på 24 timer og blitt fasinert av konseptet, litt morsomt å ha gjort.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
-
OnlineJohnnyTh
- Innlegg: 3531
- Registrert: 24 aug 2010, 13:20
- Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
- Bosted: Lista
Re: Iron butt fra Levanger /Verdal mandag 5/8
Lykke til. Pass på at du ikke har noe som plager deg. Feks en blaffrende jakke el. Det blir utrolig irriterende etter en stund. Og huk at gjennomsnittshastigheten ikke kan være høyere en høyeste hastighetsbegrensning på ruten.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Iron butt fra Levanger /Verdal mandag 5/8
For mitt tilfelle måtte jeg nok skiftet navn til iron neck, back and wrists.
-
OnlineJohnnyTh
- Innlegg: 3531
- Registrert: 24 aug 2010, 13:20
- Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
- Bosted: Lista
Re: Iron butt fra Levanger /Verdal mandag 5/8
Viktig å ha med drikke. Gjerne noe redbull el lignende til de siste timene. Bare ikke start på dem for tidlig. Gjerne noe nøtter eller tilsvarende som kan gi deg litt energi. Hvis du klarer 100km/t i snitt så må du kjøre i 16 timer. Da har du 8 timer til pauser. Kan til og med dove en time eller to hvis du må. Men er vel tvilsomt at du klarer så hør snitt fart i Norge og Svergie, snittfart under 100km/t går ut over pausetiden. Jeg hadde 127km/t i snitt de første 12 timene gjennom Danmark og Tyskland men den datt endrl når det ble mørkt. Totalt brukte jeg 19 timer på 1700km (tok litt tid å finne et vitne i Ungaren) pausene ble tettere og tettere utover natta. Fordelen i Norge er jo at det ikke blir så mørkt.
Jeg hadde en mage som ikke sammarbeidet helt og derfor ble det litt ekstra do pauser.
Jeg hadde en mage som ikke sammarbeidet helt og derfor ble det litt ekstra do pauser.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- MrPitlane
- Innlegg: 624
- Registrert: 01 feb 2011, 22:26
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
- Bosted: Eidsvoll
- Kontakt:
Re: Iron butt fra Levanger /Verdal mandag 5/8
Dersom du velger å kjøre Stjørdal, Østersund, Sundsvall og sørover mot Stockholm får du lettkjørte veier, med 110 soner som gir deg muligheter til å holde rundt 100 i snitt.olepeder skrev:Jeg har lest litt om Iron butt 1600km på 24 timer og blitt fasinert av konseptet, litt morsomt å ha gjort.
Leker litt med ideen om å gjøre det førstkommende mandag morgen fra Levanger /Verdal og ta en runde inn i Sverige.
Kjørte Eidsvoll - Stockholm - Sundsvall og tilbake i fjor. Det ble 170 mil på 17 timer. Jeg valgte å starte kl 04 om morningen og slapp da å kjøre på natta på slutten av etappen. Mer slit å kjøre om natta, og da faller fort hastigheten.

Re: Iron butt fra Levanger /Verdal mandag 5/8
"Keep us posted" som det heter :-)
Kjørte selv fra Levanger noe før kl 7 idag tidlig og tilbakela noen rimelig effektive 630km hjem... men kjapp hoderegning sier at det ikke ville vært mulig med noen IBA i Norge på vanlig landevei, som er krydret med 70/60/50/40 soner - og ihvertfall om en beregner nok slakk til et par timers søvn midtveis.... for ikke å snakke om stopp for bensinfylling, mat/drikke, regndress på/av, etc
Sånn sett et tankekors at IBA faktisk forutsetter hovedsaklig høyhastighets motorvei-kjøring, som for meg personlig er noe av det kjedeligste jeg kan tenke meg...
Men OK, smak & behag.
Kjørte selv fra Levanger noe før kl 7 idag tidlig og tilbakela noen rimelig effektive 630km hjem... men kjapp hoderegning sier at det ikke ville vært mulig med noen IBA i Norge på vanlig landevei, som er krydret med 70/60/50/40 soner - og ihvertfall om en beregner nok slakk til et par timers søvn midtveis.... for ikke å snakke om stopp for bensinfylling, mat/drikke, regndress på/av, etc
Sånn sett et tankekors at IBA faktisk forutsetter hovedsaklig høyhastighets motorvei-kjøring, som for meg personlig er noe av det kjedeligste jeg kan tenke meg...
Men OK, smak & behag.

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Iron butt fra Levanger /Verdal mandag 5/8
Når veiarbeidet på E18 blir ferdig i neste år, blir det 4 felt sammenhengende fra Asker til Larvik. Det er ganske nøyaktig 10 mil. 8 turer til Larvik med start og stopp i Asker i løpet av 24 timer, burde gå greitRuneMC skrev: Sånn sett et tankekors at IBA faktisk forutsetter hovedsaklig høyhastighets motorvei-kjøring, som for meg personlig er noe av det kjedeligste jeg kan tenke meg...
Men OK, smak & behag.

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Re: Iron butt fra Levanger /Verdal mandag 5/8
SuperMorten skrev:Når veiarbeidet på E18 blir ferdig i neste år, blir det 4 felt sammenhengende fra Asker til Larvik. Det er ganske nøyaktig 10 mil. 8 turer til Larvik med start og stopp i Asker i løpet av 24 timer, burde gå greitRuneMC skrev: Sånn sett et tankekors at IBA faktisk forutsetter hovedsaklig høyhastighets motorvei-kjøring, som for meg personlig er noe av det kjedeligste jeg kan tenke meg...
Men OK, smak & behag.

Eneste som kunne gjort den turen spennende måtte vært om de skiltet 250... og at de bytter ut et hjullager før du starter, der du får beskjed om at du kan ha fått ett som er designet til å feile innen 24 timer...

Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Iron butt fra Levanger /Verdal mandag 5/8
Er ikke noe festlig rute nei, men tenk å kunne skryte av det i ettertid..RuneMC skrev:![]()
Eneste som kunne gjort den turen spennende måtte vært om de skiltet 250... og at de bytter ut et hjullager før du starter, der du får beskjed om at du kan ha fått ett som er designet til å feile innen 24 timer...

Men jeg mener det skal være mulig å gjøre det i Norge. For 10 år siden kjørte jeg en del opp og ned mellom Oslo og Tromsø. Kjørte stort sett E6, og pers er 20 timer. Jeg har alltid kjørt innenfor "ikkemistelappengrensen", og har kun pådratt meg 2 mindre forelegg for litt høy hastighet. Oslo - Tromsø var dengang ca 150 mil.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
-
- Innlegg: 203
- Registrert: 19 jul 2012, 04:26
- Motorsykkelen din: BMW K1600GT
- Bosted: Levanger
Re: Iron butt fra Levanger /Verdal mandag 5/8
Er dessverre ikke noe spennenede å melde, jeg fikk ikke nytt bakdekk i tide som forespeilet. Ser for meg at 160 mil med utslitt bakdekk bare er tullete.
Uansett så er jeg takknemlig for råd og inspill her i tråden.
Nå er det slik at jeg har ferie i godt over en uke til og mye fri de neste 2 mnd så prosjektet er ikke avskrevet.
Jeg er enig i at det ikke er verdens mest spennende å kjøre 160 mil på til dels motorvei, men det ene ekskluderer ikke det andre
Uansett så er jeg takknemlig for råd og inspill her i tråden.
Nå er det slik at jeg har ferie i godt over en uke til og mye fri de neste 2 mnd så prosjektet er ikke avskrevet.
Jeg er enig i at det ikke er verdens mest spennende å kjøre 160 mil på til dels motorvei, men det ene ekskluderer ikke det andre

-
OnlineJohnnyTh
- Innlegg: 3531
- Registrert: 24 aug 2010, 13:20
- Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
- Bosted: Lista
Re: Iron butt fra Levanger /Verdal mandag 5/8
Fra Ironbutt reglene:SuperMorten skrev:Når veiarbeidet på E18 blir ferdig i neste år, blir det 4 felt sammenhengende fra Asker til Larvik. Det er ganske nøyaktig 10 mil. 8 turer til Larvik med start og stopp i Asker i løpet av 24 timer, burde gå greitRuneMC skrev: Sånn sett et tankekors at IBA faktisk forutsetter hovedsaklig høyhastighets motorvei-kjøring, som for meg personlig er noe av det kjedeligste jeg kan tenke meg...
Men OK, smak & behag.
We strongly discourage, and in some cases may reject, routes that are repetitive in nature. For example, we would not accept a claim that you rode five round-trips between Daytona Beach, Florida and Jacksonville, a distance of only 95 miles...
Tror du ville fått problemer med å få den turen godkjent.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Bosted: Røyken
Re: Iron butt fra Levanger /Verdal mandag 5/8
Der ødela du drømmen til SuperMortenJohnnyTh skrev:Fra Ironbutt reglene:SuperMorten skrev:Når veiarbeidet på E18 blir ferdig i neste år, blir det 4 felt sammenhengende fra Asker til Larvik. Det er ganske nøyaktig 10 mil. 8 turer til Larvik med start og stopp i Asker i løpet av 24 timer, burde gå greitRuneMC skrev: Sånn sett et tankekors at IBA faktisk forutsetter hovedsaklig høyhastighets motorvei-kjøring, som for meg personlig er noe av det kjedeligste jeg kan tenke meg...
Men OK, smak & behag.
We strongly discourage, and in some cases may reject, routes that are repetitive in nature. For example, we would not accept a claim that you rode five round-trips between Daytona Beach, Florida and Jacksonville, a distance of only 95 miles...
Tror du ville fått problemer med å få den turen godkjent.

Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
-
OnlineJohnnyTh
- Innlegg: 3531
- Registrert: 24 aug 2010, 13:20
- Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
- Bosted: Lista
Re: Iron butt fra Levanger /Verdal mandag 5/8
Samme ruten idag tar sikkert lengre tid. Fartsgrensene er jo senket mange stede.SuperMorten skrev:Er ikke noe festlig rute nei, men tenk å kunne skryte av det i ettertid..RuneMC skrev:![]()
Eneste som kunne gjort den turen spennende måtte vært om de skiltet 250... og at de bytter ut et hjullager før du starter, der du får beskjed om at du kan ha fått ett som er designet til å feile innen 24 timer...![]()
Men jeg mener det skal være mulig å gjøre det i Norge. For 10 år siden kjørte jeg en del opp og ned mellom Oslo og Tromsø. Kjørte stort sett E6, og pers er 20 timer. Jeg har alltid kjørt innenfor "ikkemistelappengrensen", og har kun pådratt meg 2 mindre forelegg for litt høy hastighet. Oslo - Tromsø var dengang ca 150 mil.
Motorvei må ikke være kjedelig. Det finnes mange motorveier som går gjennom fantastisk natur.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Iron butt fra Levanger /Verdal mandag 5/8
Neida. Ingen drøm er ødelagt. Jeg tenkte ikke på godkjenning, bare muligheten til å skryte av det her på forumet.. Og den muligheten har jeg enda..Carpa skrev: Der ødela du drømmen til SuperMorten


[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- MysteryShadow
- Innlegg: 227
- Registrert: 09 jul 2013, 22:09
- Motorsykkelen din: Honda - Shadow Black Spirit - 750 - 2012
Re: Iron butt fra Levanger /Verdal mandag 5/8
hehe. Jeg er med hvis jeg er i området - og jeg GLEDER meg til flaskehalsen blir borte.. ref (B)loggen min :)SuperMorten skrev:Når veiarbeidet på E18 blir ferdig i neste år, blir det 4 felt sammenhengende fra Asker til Larvik. Det er ganske nøyaktig 10 mil. 8 turer til Larvik med start og stopp i Asker i løpet av 24 timer, burde gå greitRuneMC skrev: Sånn sett et tankekors at IBA faktisk forutsetter hovedsaklig høyhastighets motorvei-kjøring, som for meg personlig er noe av det kjedeligste jeg kan tenke meg...
Men OK, smak & behag.
MysteryShadow
Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -
Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap
Honda Shadow Black Spirit - 2013 - "Shadow" -
Motorsykkel er ikke bare et fremkomstmiddel - Det er ren lidenskap
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Iron butt fra Levanger /Verdal mandag 5/8
Problemet med N ganger frem og tilbake, det er rapporteringen.
Sist jeg bodde i Oslo vurderte jeg en Saddle Sore 1600K på Ring 3.
Man er avhengig av støtte, og vitner som kan følge med på hver eneste runde.
Men så senket de fartsgrensen til 70 og da er det umulig.
Ellers er jo Nordkapp - Gibralter på 72 timer det ultimate her i Europa.
[TaSK]
Sist jeg bodde i Oslo vurderte jeg en Saddle Sore 1600K på Ring 3.
Man er avhengig av støtte, og vitner som kan følge med på hver eneste runde.
Men så senket de fartsgrensen til 70 og da er det umulig.
Ellers er jo Nordkapp - Gibralter på 72 timer det ultimate her i Europa.
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)