Valg av tung MC...

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av SuperMorten »

Bjerknez skrev: Hvis jeg MÅ velge mellom disse to alternativene så blir det nok kriminalitet, men da ville jeg nok heller startet min egen lille klubb tror jeg :)
Hvor i landet holder du til sa du?
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24651
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Bjerknez »

SuperMorten skrev:
Bjerknez skrev: Hvis jeg MÅ velge mellom disse to alternativene så blir det nok kriminalitet, men da ville jeg nok heller startet min egen lille klubb tror jeg :)
Hvor i landet holder du til sa du?
Fredrikstad :)

jeg har jo funnet noen klubber rundt her på nettet, men kan liksom ikke ringe dem å spørre om dem driver med organisert kriminalitet synes jeg :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24651
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Bjerknez »

Jaja, mens dere tygger på det med MC-klubber, så spør jeg om noe annet :)

Det har seg slik at jeg kommer til å kjøpe meg en splitter ny sykkel om ca. to år for da er vi kvitt noen andre utgifter som tillater dette. MC-lappen er jeg snart i gang med og det jeg tenkte da var kanskej å kjøpe meg en billig sykkel jeg har i mellomtiden. Jeg er klar over at man ikke for det vakreste for gjort for den prisen men er det mulig å få tak i en sykkel til rundt 20.000,- som ikke ser så aller verst ut og som holder pusten i ett par år?

Det trenger ikke være noe voldsom motor på den, men jeg vil ikke ha en rævkjørt racing sykkel. Jeg sikter nok mer mot en cruiser.

En 250cc cruiser er også aktuelt hvis jeg må såpass ned i motorstørresle for å få noe som holder i ett par år.

Noen som har noen ideer?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24651
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Bjerknez »

Her var det dårlig med "liv" så jeg fortsetter bare og komme med oppdateringer i denne tråden angående hvor jeg ligger når det gjelder valgav sykkel.

Jeg har de siste dagene saumfart nettet, sjekker spesifikasjoner, gått litt i meg selv, sjekker spesifikasjoner, sjekket forsikringer, gått litt i meg selv igjen, sett videoer på youtube etc etc. og etter en samlet vurdering dukker det hele tiden kun 2-3 sykler opp i mitt hode og det er nettopp disse jeg skal se nermere på samt teste så fort MC-lappen er i boks.

Yamaha XVS 1300 er nok den som ligger mitt hjerte nermest så langt. Jeg føler det er en slik sykkel jeg vil ha, men jeg har som sagt ikke kjørt den så tiden får vise om dette er noe for meg. Med tanke på utseende etc. så er dette den klart råeste cruiseren til den prisen.

Andre plassen er en annen type sykkel (i tillfelle Yamaha'en ikke skulle innfri mine forventninger med tanke på sykkeltype). Nemmelig en Ducati Monster 796 eller 1100 EVO. Jeg synes Ducati'ene har et arbeidsregister som jeg liker. Mye krefter på relativt lave turtall og kanskje dermed mer egnet for norske landeveier i lave hastigheter. Det virker som om det også er en utrolig fet lyd i disse syklene.

Både Yamaha'en og Ducati'ene er i tillegg laterlig rimelig å forsikre i forhold til R-sykler som CBR600RR, Yamaha R6 etc. Vi snakker 1000,- pr.mnd spart bare i forsikring ved å velge bort en R-sykkel. Som fersk MC'er er jeg også rimelig sikker på at jeg ikke kommer til å bli skuffet over kreftene i noen av disse syklene. Jeg får nok uansett mer enn nok med å holde meg på vegen vil jeg tro :)

Jeg tror at kjøp av R-sykkel er en totalt idiotisk ting for meg å gjøre som første kjøp. Forsikringen er skyhøy og fristen til å kjøre over evne er veldig nær. Ikke bra for en som meg. Jeg kjenner minst to personer som har kjørt galt med sykkel og for en av dem gikk det veldig galt. (med dødelig utfall). Begge gangene var det fart som var hovedårsaken. Her snakker vi to personer som har kjørt sykkel siden dem var 13 år gamle hjemme på gården. Jeg har ikke en gang sittet på noe annet enn moped og det er nå 20 år siden.

Derfor så har jeg endelig klart å konkludere med ned til hvilke typer sykler jeg ønsker og hva som er "lurt" for meg.

Jeg har fått lånebevis og alt er i orden, men å betale på en sykkel jeg ikke har lov til å kjøre er uaktuelt, så noe sykkelkjøp før lappen er i boks blir det nok ikke :)

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1446
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Relax »

God valg av sykkel!
XVS1300 er stilig sykkel og krefter i massevis.
Jeg tenke som deg for 10 år siden da jeg begynte å kjøre igjen.
På R sykkel, eller lignende , ville jeg altfor ofte kjøre for fort ,,,og det blir dyrt osv.

I tillegge til rimligere forsikring, er også dekk vanligvis langt rimpliger, og ofte holder lenger, på cruiser/touring enn R sykkel. Mer penger spart.
MEN, hovedforskjellen er, slik jeg ser det, måten å kjøre på, atmospheren og kanskje miljøet. Mer laid back med cruiser, synes jeg. Det liker jeg!
"Do the right thing"

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24651
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Bjerknez »

Relax skrev:God valg av sykkel!
XVS1300 er stilig sykkel og krefter i massevis.
Jeg tenke som deg for 10 år siden da jeg begynte å kjøre igjen.
På R sykkel, eller lignende , ville jeg altfor ofte kjøre for fort ,,,og det blir dyrt osv.

I tillegge til rimligere forsikring, er også dekk vanligvis langt rimpliger, og ofte holder lenger, på cruiser/touring enn R sykkel. Mer penger spart.
MEN, hovedforskjellen er, slik jeg ser det, måten å kjøre på, atmospheren og kanskje miljøet. Mer laid back med cruiser, synes jeg. Det liker jeg!
Ja, jeg er ganske overbevist om at det blir Yamaha XVS 1300/Ducati Monster 796/Ducati Monster 1100EVO.

I følge Suzuki's sin hjemmeside kan jeg ikke lenger finne 1250 Bandit som jeg likte så godt... Hadde denne vert der så hadde jeg hatt en kandidat til.
Har denne gått ut av produksjon tro?

Siklet nemmelig litt på den 1250 Bandit'en uten kåpe...

ZZR-Erling

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av ZZR-Erling »

Enn XJR1300 da?

http://www.yamaha-motor.eu/no/produkter ... r1300.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24651
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Bjerknez »

ZZR-Erling skrev:Enn XJR1300 da?

http://www.yamaha-motor.eu/no/produkter ... r1300.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Har sett på den også ja, og den er fin den... :)
Absolutt et alternativ jeg ikke heeelt har avblåst....

men da frister det nok kanskje mer med en Ducati..tror jeg....

ZZR-Erling

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av ZZR-Erling »

Bjerknez skrev:
ZZR-Erling skrev:Enn XJR1300 da?

http://www.yamaha-motor.eu/no/produkter ... r1300.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Har sett på den også ja, og den er fin den... :)
Absolutt et alternativ jeg ikke heeelt har avblåst....

men da frister det nok kanskje mer med en Ducati..tror jeg....
Denne er jo en bra sak:

http://www.erling-sande.no/wsp/erlingsa ... en=6190833" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24651
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Bjerknez »

ZZR-Erling skrev:
Bjerknez skrev:
ZZR-Erling skrev:Enn XJR1300 da?

http://www.yamaha-motor.eu/no/produkter ... r1300.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Har sett på den også ja, og den er fin den... :)
Absolutt et alternativ jeg ikke heeelt har avblåst....

men da frister det nok kanskje mer med en Ducati..tror jeg....
Denne er jo en bra sak:

http://www.erling-sande.no/wsp/erlingsa ... en=6190833" onclick="window.open(this.href);return false;
Joda, men denne er i overkant dyr og koster over 30.000,- mer enn Bandit'en...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24651
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Bjerknez »

Jeg gir meg ikke så lett, men jeg føler jeg kommer nermere og nermere når det gjelder hvilken sykkel jeg skal kikke nermere på samt prøvekjøre når tiden er inne.

Jeg tror det kommer til å bli en Ducati Monster 1100EVO eller evt. en Monster 796.
Noen her som vet om forskjellene på disse?

Jeg ser jo så klart at 1100EVO har større motor etc. samt at den er ca. 30.000,- dyrere enn 796, men hvilke forskjeller snakker vi om som jeg vil merke i praksis i form av den økte ytelsen og evt. andre ting storebroren har som ikke lillebroren kan by på?

Eker Performance som har Ducati ligger jo i Fredrikstad, så det blir lett for meg å forholde meg til dem også. Yamaha'en ser det ut til at jeg må kjøpe på Høiden MC i Moss og det er jo et stykke dit. (Ca. 4 mil).

Så er det noen som har hatt eller har testet en elelr begge disse som kan komme med litt mer info og erfaringer?

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Bosted: Trondheim

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Andreas »

Bjerknez skrev:Jeg gir meg ikke så lett, men jeg føler jeg kommer nermere og nermere når det gjelder hvilken sykkel jeg skal kikke nermere på samt prøvekjøre når tiden er inne.

Jeg tror det kommer til å bli en Ducati Monster 1100EVO eller evt. en Monster 796.
Noen her som vet om forskjellene på disse?

Jeg ser jo så klart at 1100EVO har større motor etc. samt at den er ca. 30.000,- dyrere enn 796, men hvilke forskjeller snakker vi om som jeg vil merke i praksis i form av den økte ytelsen og evt. andre ting storebroren har som ikke lillebroren kan by på?

Eker Performance som har Ducati ligger jo i Fredrikstad, så det blir lett for meg å forholde meg til dem også. Yamaha'en ser det ut til at jeg må kjøpe på Høiden MC i Moss og det er jo et stykke dit. (Ca. 4 mil).

Så er det noen som har hatt eller har testet en elelr begge disse som kan komme med litt mer info og erfaringer?
Fysisk er 796 og 1100 den samme sykkelen. 1100 har ikke så mye mer effekt, men mye mer moment. 1100 har ABS, tractioncontroll og fullt justerbar Marzocchi-framgaffel, 796 har bare ABS og en simpel, ujusterbar gaffel. Ellers kun litt designforskjeller, eksos, striper, lakk osv.

Men det som blir spennende å se ila vinteren, er om de luftavkjølte Monsterene blir tilgjengelig neste år! Ny generasjon med vannkjølte motorer er observert kjørende rundt fabrikken.. Men det blir sikkert noen overliggere man kan kjøpe :[-o<

Her er en sammenligning mellom 796 og 1100:

http://ducati.com/compare/index.do?op=a ... alue=false" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24651
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Bjerknez »

Andreas skrev:
Bjerknez skrev:Jeg gir meg ikke så lett, men jeg føler jeg kommer nermere og nermere når det gjelder hvilken sykkel jeg skal kikke nermere på samt prøvekjøre når tiden er inne.

Jeg tror det kommer til å bli en Ducati Monster 1100EVO eller evt. en Monster 796.
Noen her som vet om forskjellene på disse?

Jeg ser jo så klart at 1100EVO har større motor etc. samt at den er ca. 30.000,- dyrere enn 796, men hvilke forskjeller snakker vi om som jeg vil merke i praksis i form av den økte ytelsen og evt. andre ting storebroren har som ikke lillebroren kan by på?

Eker Performance som har Ducati ligger jo i Fredrikstad, så det blir lett for meg å forholde meg til dem også. Yamaha'en ser det ut til at jeg må kjøpe på Høiden MC i Moss og det er jo et stykke dit. (Ca. 4 mil).

Så er det noen som har hatt eller har testet en elelr begge disse som kan komme med litt mer info og erfaringer?
Fysisk er 796 og 1100 den samme sykkelen. 1100 har ikke så mye mer effekt, men mye mer moment. 1100 har ABS, tractioncontroll og fullt justerbar Marzocchi-framgaffel, 796 har bare ABS og en simpel, ujusterbar gaffel. Ellers kun litt designforskjeller, eksos, striper, lakk osv.

Men det som blir spennende å se ila vinteren, er om de luftavkjølte Monsterene blir tilgjengelig neste år! Ny generasjon med vannkjølte motorer er observert kjørende rundt fabrikken.. Men det blir sikkert noen overliggere man kan kjøpe :[-o<

Her er en sammenligning mellom 796 og 1100:

http://ducati.com/compare/index.do?op=a ... alue=false" onclick="window.open(this.href);return false;
Takker for den :)

Et par spørsmå:

1. Hva vil en justerbar fremgaffel bety for meg?
2. Kan Tractionkontroll (og evt. ABS) skrus av ved behov?
3. Jeg ser 1100EVO har to potter på den ene siden, mens 796 har en på hver side lenger opp. Har dette noen praktisk betydning utover det rent estetiske?

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Bosted: Trondheim

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Andreas »

Bjerknez skrev:
Andreas skrev:
Bjerknez skrev:Jeg gir meg ikke så lett, men jeg føler jeg kommer nermere og nermere når det gjelder hvilken sykkel jeg skal kikke nermere på samt prøvekjøre når tiden er inne.

Jeg tror det kommer til å bli en Ducati Monster 1100EVO eller evt. en Monster 796.
Noen her som vet om forskjellene på disse?

Jeg ser jo så klart at 1100EVO har større motor etc. samt at den er ca. 30.000,- dyrere enn 796, men hvilke forskjeller snakker vi om som jeg vil merke i praksis i form av den økte ytelsen og evt. andre ting storebroren har som ikke lillebroren kan by på?

Eker Performance som har Ducati ligger jo i Fredrikstad, så det blir lett for meg å forholde meg til dem også. Yamaha'en ser det ut til at jeg må kjøpe på Høiden MC i Moss og det er jo et stykke dit. (Ca. 4 mil).

Så er det noen som har hatt eller har testet en elelr begge disse som kan komme med litt mer info og erfaringer?
Fysisk er 796 og 1100 den samme sykkelen. 1100 har ikke så mye mer effekt, men mye mer moment. 1100 har ABS, tractioncontroll og fullt justerbar Marzocchi-framgaffel, 796 har bare ABS og en simpel, ujusterbar gaffel. Ellers kun litt designforskjeller, eksos, striper, lakk osv.

Men det som blir spennende å se ila vinteren, er om de luftavkjølte Monsterene blir tilgjengelig neste år! Ny generasjon med vannkjølte motorer er observert kjørende rundt fabrikken.. Men det blir sikkert noen overliggere man kan kjøpe :[-o<

Her er en sammenligning mellom 796 og 1100:

http://ducati.com/compare/index.do?op=a ... alue=false" onclick="window.open(this.href);return false;
Takker for den :)

Et par spørsmå:

1. Hva vil en justerbar fremgaffel bety for meg?
2. Kan Tractionkontroll (og evt. ABS) skrus av ved behov?
3. Jeg ser 1100EVO har to potter på den ene siden, mens 796 har en på hver side lenger opp. Har dette noen praktisk betydning utover det rent estetiske?
1. Du kan tilpasse sykkelen for din vekt og justere etter hvis du skal kjøre langt og ha med deg bagasje og / eller passasjer. At den er justerbar er heller ikke den største forskjellen, gaffelen er også av en mye bedre kvalitet som gir bedre komfort og kjøreegenskaper. Men som helt fersk på MC, er ikke dette noe man legger mye merke til eller burde tenke så mye på til å starte med :-)
2. Ja
3. Nei, kun estetisk. Eneste er muligheten for plassering av bagasje, og de er dårlige uansett type Monster :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24651
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Bjerknez »

Andreas skrev:
Bjerknez skrev:
Andreas skrev:
Bjerknez skrev:Jeg gir meg ikke så lett, men jeg føler jeg kommer nermere og nermere når det gjelder hvilken sykkel jeg skal kikke nermere på samt prøvekjøre når tiden er inne.

Jeg tror det kommer til å bli en Ducati Monster 1100EVO eller evt. en Monster 796.
Noen her som vet om forskjellene på disse?

Jeg ser jo så klart at 1100EVO har større motor etc. samt at den er ca. 30.000,- dyrere enn 796, men hvilke forskjeller snakker vi om som jeg vil merke i praksis i form av den økte ytelsen og evt. andre ting storebroren har som ikke lillebroren kan by på?

Eker Performance som har Ducati ligger jo i Fredrikstad, så det blir lett for meg å forholde meg til dem også. Yamaha'en ser det ut til at jeg må kjøpe på Høiden MC i Moss og det er jo et stykke dit. (Ca. 4 mil).

Så er det noen som har hatt eller har testet en elelr begge disse som kan komme med litt mer info og erfaringer?
Fysisk er 796 og 1100 den samme sykkelen. 1100 har ikke så mye mer effekt, men mye mer moment. 1100 har ABS, tractioncontroll og fullt justerbar Marzocchi-framgaffel, 796 har bare ABS og en simpel, ujusterbar gaffel. Ellers kun litt designforskjeller, eksos, striper, lakk osv.

Men det som blir spennende å se ila vinteren, er om de luftavkjølte Monsterene blir tilgjengelig neste år! Ny generasjon med vannkjølte motorer er observert kjørende rundt fabrikken.. Men det blir sikkert noen overliggere man kan kjøpe :[-o<

Her er en sammenligning mellom 796 og 1100:

http://ducati.com/compare/index.do?op=a ... alue=false" onclick="window.open(this.href);return false;
Takker for den :)

Et par spørsmå:

1. Hva vil en justerbar fremgaffel bety for meg?
2. Kan Tractionkontroll (og evt. ABS) skrus av ved behov?
3. Jeg ser 1100EVO har to potter på den ene siden, mens 796 har en på hver side lenger opp. Har dette noen praktisk betydning utover det rent estetiske?
1. Du kan tilpasse sykkelen for din vekt og justere etter hvis du skal kjøre langt og ha med deg bagasje og / eller passasjer. At den er justerbar er heller ikke den største forskjellen, gaffelen er også av en mye bedre kvalitet som gir bedre komfort og kjøreegenskaper. Men som helt fersk på MC, er ikke dette noe man legger mye merke til eller burde tenke så mye på til å starte med :-)
2. Ja
3. Nei, kun estetisk. Eneste er muligheten for plassering av bagasje, og de er dårlige uansett type Monster :thumleft
Okay :)

JEG vil ha 1100EVO men lommeboka vil helst ha 796 (eller en moped for den saks skyld, men det er jo en annen sak...)
Får slåss litt med "lommeboka" tror jeg. Har vunner over den før jeg :)

Neida, lånet er invilget og alt er i boks, men å kjøpe en sykkel før jeg får MC-lappen blir litt for dumt :)
Kan jo stå ute i garasjen og "leke" med den, men det blir nå litt "fjortis" synes jeg, hehe.

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Bosted: Trondheim

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Andreas »

796 er på ingen måte ett dårlig kompromiss i forhold til en 1100! Den ser og låter så og si likedan, bare til en mye rimeligere pris. Ettervert på bruktmarkedet, så tror jeg den også kommer til å holde seg bedre i pris og ble mer ettertraktet en sin storebror. Bare så på monster S2R800, 695 osv. De har ligget på samme bruktpris nå i flere år, mens de største monsterene, S4R, S4 osv har rast i pris..

Uansett vilken du velger; du kommer til å elske den :prop:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24651
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Bjerknez »

Andreas skrev:796 er på ingen måte ett dårlig kompromiss i forhold til en 1100! Den ser og låter så og si likedan, bare til en mye rimeligere pris. Ettervert på bruktmarkedet, så tror jeg den også kommer til å holde seg bedre i pris og ble mer ettertraktet en sin storebror. Bare så på monster S2R800, 695 osv. De har ligget på samme bruktpris nå i flere år, mens de største monsterene, S4R, S4 osv har rast i pris..

Uansett vilken du velger; du kommer til å elske den :prop:
Ja, jeg må si jeg lurer veldig på åssen 796 og 1100EVO oppleves i praksis og det jeg lurer mest på er hvordan forskjellene på disse oppleves med tanke på motor og drag i denne. Det andre jeg lurer på er om det er noe forskjell i sittestilling etc. hvis man sammenligner med 696 som jeg har prøvesittet...

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Bosted: Trondheim

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Andreas »

Bjerknez skrev:
Andreas skrev:796 er på ingen måte ett dårlig kompromiss i forhold til en 1100! Den ser og låter så og si likedan, bare til en mye rimeligere pris. Ettervert på bruktmarkedet, så tror jeg den også kommer til å holde seg bedre i pris og ble mer ettertraktet en sin storebror. Bare så på monster S2R800, 695 osv. De har ligget på samme bruktpris nå i flere år, mens de største monsterene, S4R, S4 osv har rast i pris..

Uansett vilken du velger; du kommer til å elske den :prop:
Ja, jeg må si jeg lurer veldig på åssen 796 og 1100EVO oppleves i praksis og det jeg lurer mest på er hvordan forskjellene på disse oppleves med tanke på motor og drag i denne. Det andre jeg lurer på er om det er noe forskjell i sittestilling etc. hvis man sammenligner med 696 som jeg har prøvesittet...
696 er noe lavere og har et annet styre, ellers er de like. Samme ramme, tank og fotvilere. 696 har smalere dekk og har ikke singelsvingarm.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24651
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Bjerknez »

Andreas skrev:
Bjerknez skrev:
Andreas skrev:796 er på ingen måte ett dårlig kompromiss i forhold til en 1100! Den ser og låter så og si likedan, bare til en mye rimeligere pris. Ettervert på bruktmarkedet, så tror jeg den også kommer til å holde seg bedre i pris og ble mer ettertraktet en sin storebror. Bare så på monster S2R800, 695 osv. De har ligget på samme bruktpris nå i flere år, mens de største monsterene, S4R, S4 osv har rast i pris..

Uansett vilken du velger; du kommer til å elske den :prop:
Ja, jeg må si jeg lurer veldig på åssen 796 og 1100EVO oppleves i praksis og det jeg lurer mest på er hvordan forskjellene på disse oppleves med tanke på motor og drag i denne. Det andre jeg lurer på er om det er noe forskjell i sittestilling etc. hvis man sammenligner med 696 som jeg har prøvesittet...
696 er noe lavere og har et annet styre, ellers er de like. Samme ramme, tank og fotvilere. 696 har smalere dekk og har ikke singelsvingarm.
Okay, men da spør jeg igjen, hehe:
Hva er fordelen med singelsvingarm?

ZZR-Erling

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av ZZR-Erling »

Bjerknez skrev:
Andreas skrev:
Bjerknez skrev:
Andreas skrev:796 er på ingen måte ett dårlig kompromiss i forhold til en 1100! Den ser og låter så og si likedan, bare til en mye rimeligere pris. Ettervert på bruktmarkedet, så tror jeg den også kommer til å holde seg bedre i pris og ble mer ettertraktet en sin storebror. Bare så på monster S2R800, 695 osv. De har ligget på samme bruktpris nå i flere år, mens de største monsterene, S4R, S4 osv har rast i pris..

Uansett vilken du velger; du kommer til å elske den :prop:
Ja, jeg må si jeg lurer veldig på åssen 796 og 1100EVO oppleves i praksis og det jeg lurer mest på er hvordan forskjellene på disse oppleves med tanke på motor og drag i denne. Det andre jeg lurer på er om det er noe forskjell i sittestilling etc. hvis man sammenligner med 696 som jeg har prøvesittet...
696 er noe lavere og har et annet styre, ellers er de like. Samme ramme, tank og fotvilere. 696 har smalere dekk og har ikke singelsvingarm.
Okay, men da spør jeg igjen, hehe:
Hva er fordelen med singelsvingarm?
Ingen vel, men pent er det.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24651
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Bjerknez »

ZZR-Erling skrev:
Bjerknez skrev:
Andreas skrev:
Bjerknez skrev:
Andreas skrev:796 er på ingen måte ett dårlig kompromiss i forhold til en 1100! Den ser og låter så og si likedan, bare til en mye rimeligere pris. Ettervert på bruktmarkedet, så tror jeg den også kommer til å holde seg bedre i pris og ble mer ettertraktet en sin storebror. Bare så på monster S2R800, 695 osv. De har ligget på samme bruktpris nå i flere år, mens de største monsterene, S4R, S4 osv har rast i pris..

Uansett vilken du velger; du kommer til å elske den :prop:
Ja, jeg må si jeg lurer veldig på åssen 796 og 1100EVO oppleves i praksis og det jeg lurer mest på er hvordan forskjellene på disse oppleves med tanke på motor og drag i denne. Det andre jeg lurer på er om det er noe forskjell i sittestilling etc. hvis man sammenligner med 696 som jeg har prøvesittet...
696 er noe lavere og har et annet styre, ellers er de like. Samme ramme, tank og fotvilere. 696 har smalere dekk og har ikke singelsvingarm.
Okay, men da spør jeg igjen, hehe:
Hva er fordelen med singelsvingarm?
Ingen vel, men pent er det.
Føler meg så tett når jeg spør om dette, men jeg kliner til, hehe:
Hvor er denne svingarmen og kan dere vise meg en med og uten?

*Løper å gjemmer meg bak et tre nå*

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24651
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av Bjerknez »

Lurte på om jeg skulle bestille meg en Ducati Monster 1100 EVO nå gitt.... :)

Men jeg er VELDIG usikker på hvilket fargealternativ jeg liker jeg best!

SÅ hva stemmer folket for? Rød eller sort?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av SuperMorten »

Bjerknez skrev:Lurte på om jeg skulle bestille meg en Ducati Monster 1100 EVO nå gitt.... :)

Men jeg er VELDIG usikker på hvilket fargealternativ jeg liker jeg best!

SÅ hva stemmer folket for? Rød eller sort?
Ferrari og Ducati SKAL vær rød. Alt annet er blasfemi :lol

Sent from my GT-I9300
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

ZZR-Erling

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av ZZR-Erling »

Bjerknez skrev:
ZZR-Erling skrev:
Bjerknez skrev:
Andreas skrev:
Bjerknez skrev:
Andreas skrev:796 er på ingen måte ett dårlig kompromiss i forhold til en 1100! Den ser og låter så og si likedan, bare til en mye rimeligere pris. Ettervert på bruktmarkedet, så tror jeg den også kommer til å holde seg bedre i pris og ble mer ettertraktet en sin storebror. Bare så på monster S2R800, 695 osv. De har ligget på samme bruktpris nå i flere år, mens de største monsterene, S4R, S4 osv har rast i pris..

Uansett vilken du velger; du kommer til å elske den :prop:
Ja, jeg må si jeg lurer veldig på åssen 796 og 1100EVO oppleves i praksis og det jeg lurer mest på er hvordan forskjellene på disse oppleves med tanke på motor og drag i denne. Det andre jeg lurer på er om det er noe forskjell i sittestilling etc. hvis man sammenligner med 696 som jeg har prøvesittet...
696 er noe lavere og har et annet styre, ellers er de like. Samme ramme, tank og fotvilere. 696 har smalere dekk og har ikke singelsvingarm.
Okay, men da spør jeg igjen, hehe:
Hva er fordelen med singelsvingarm?
Ingen vel, men pent er det.
Føler meg så tett når jeg spør om dette, men jeg kliner til, hehe:
Hvor er denne svingarmen og kan dere vise meg en med og uten?

*Løper å gjemmer meg bak et tre nå*
Enkel svingarm:
Bilde


Dobbel svingarm:
Bilde

Begge holder bakhjulet.

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Bosted: Oslo

Re: Valg av tung MC...

Legg inn av sankyo »

Vil jo ikke ødelegge moroa, og det må være lov å drømme, for all del. MEN:
For 2 år siden trodde jeg, at jeg hadde funnet min nye drømmesykkel. Eier fortsatt en V-strom (650er), men ville ha noe større, ble UT IFRA TING JEG HADDE HØRT OG LEST forelsket i en Triumph Sprint GT. Reiste ned til Tyskland (er tysk selv) og leide den i 5 dager. Heldigvis! En glimrende sykkel med en glimrende motor. Men etter min mening ikke verd 140000 kr mer enn min som den gang var 6 år gammel. Og det som ødela hele moroa var girskiftingen. :cry:
Det jeg vil anbefale: Ikke kjøp en så dyr sykkel uten å ha prøvekjørt. Skjønner at du er gira, men uansett hva du velger finnes det en stor fare for at det blir et bomkjøp, ikke fordi sykkelen er dårlig, men fordi den rett og slett ikke passer deg. :???: Jeg mener man bør kjøre minst noen timer for å finne ut om sykkelen er den rette. Å finne ut at den ikke er den rette går mye raskere. Og det er kjipt hvis det skjer etter at du har tømt kontoen.

Lykke til.

Christoph
Live long and prosper :janikk

Svar