Moose skrev:Heisann
Tenkte at jeg ikke kan være den eneste som lurer på hvor rutene til de ulike trafikkstasjonene går, og håper noen som nylig har hatt oppkjøring på klasse A hadde tatt seg bryet med å beskrive ruten litt overordnet. Dette burde være en god tråd å oppdatere jevnlig for alle som har hatt oppkjøring.
Forslag til input som kan være nyttig er:
Trafikkstasjon: F.eks. Risløkka
Klasse: F.eks. A
Rute: Kort beskrivelse av ruten, og retninger man kjørte mot
Alltid nyttig å være litt forberedt, og skader jo ikke å kjøre litt ekstra mye bil eller øvelseskjøre med mc i aktuelle områder. Dette er jo uansett ruter som skal gi en variert test av kjøreferdigheter, og må sånn sett være gode å øve i. Om mange legger inn får man også et bilde på hvor hovedvekten av rutene ligger.
Klarte ikke å finne noen tilsvarende tråd, og håper på mye bra respons på denne

Hei!
Klasse A seff...
Jeg kjørte fra Risløkka og oppover brobekkveien, og ut på Tr.heimsveien ved Linderud. Deretter kjørte vi av på Kalbakken og ned på Østre Akervei igjen før vi returnerte. Det var en relativt kort rute, og den gikk ganske fort(ikke over fartsgrensen selvsagt :)).
Det jeg fikk en påminnelse om før oppkjøring var påkjøringen på Østre Akervei, at man har vikeplikt. Ikke kjør ut i aksellerasjonsfeltet før du har funnet luke! kjør sakte frem mot vikepliktskilt, stopp om nødvendig. Dette hadde gått i glemmeboken etter alle år i bil for meg. Den påminnelsen, sammen med masse rutine fra bil, og kjøring med selvsikkerhet gjorde at jeg fikk lappen på tross av kjeglevelt og føtter nedi i kjøregården :). Sensor sa at vanligvis gjør er ikke sjåfører som knoter så mye i kjøregård noe tess på veg, men han ville likevel gi meg en sjanse. I trafikken var jeg perfekt mente han, og jeg besto med en pekefinger rettet mot meg :-).
Nå er det vel desverre ikke sånn jeg ender opp med å kjøre, men jeg husker fortsatt kjørelærer sine ord som nå er 2 og ett halvt år siden. Trur også jeg skulle fikset kjøregårdeøvelsene mye bedre i dag, jeg har i alle fall ikke tatt mer enn ett speil i min karriære som daglig køsniker mellom stillestående biler :-).
Trur dette er en ganske klassisk rute. Vi hadde også noen kkjøretimer i samme området. Det er sammensatt med aksellerasjoner, vikeplikter osv.